مقایسه پنجره ترمال بریک با نرمال بریک | بررسی ویژگی ها و مزایا و معایب | قیمت 1403
در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب

مقایسه پنجره ترمال بریک با نرمال بریک | بررسی ویژگی ها و مزایا و معایب | قیمت 1403

تفاوت-پنجره-ترمال‌بریک-با-نرمال-بریک

آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چگونه یک پنجره می‌تواند به کاهش هزینه‌های انرژی و افزایش آسایش شما کمک کند؟ زمانی که با عبارت پنجره ترمال بریک یا پنجره نرمال بریک مواجه می‌شوید شاید آنها را به‌عنوان پنجره‌های جدید و عجیب‌وغریب تصور کنید. بهتر است این عبارات را به‌گونه‌ای دیگر بیان کنیم: ترمال‌بریک کردن پنجره‌ها یا نرمال بریک کردن پنجره‌ها.

 حال می‌توانید متوجه شوید که ترمال بریک و نرمال بریک در واقع اتفاقات خوبی هستند که روی پنجره‌ها اجرا خواهند شد. در دنیای ساختمان‌سازی و طراحی داخلی امروزی استفاده از پنجره‌های آلومینیومی با تکنولوژی جدید ترمال‌بریک و نرمال بریک بسیار رایج است.

 این پنجره‌ها از محبوبیت و طرف‌داران بسیاری برخوردارند. استفاده از این پنجره‌ها با تکنولوژی مدرن امری حیاتی برای بهبود کارایی حرارتی و عملکردی ساختمان‌ها هستند.

حال سؤال اینجاست که پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک و نرمال بریک با یکدیگر چه نقاط تشابه و تفاوت‌هایی دارند؟ استفاده از این پنجره‌ها چه مزایا و معایبی را به ساختمان خواهد بخشید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به مقایسه پنجره ترمال بریک با نرمال بریک بپردازیم.

فهرست مطالب

پنجره آلومینومی ترمال بریک چیست؟

پنجره آلومینیومی ترمال بریک نوعی از پنجره‌های ساختمانی هستند که برای بهبود ساختار عایق‌بندی ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. به بیانی دیگر واژه ترمال‌بریک در واقع به معنای عایقی است که در قالب پنجره‌های آلومینیومی به کار می‌رود. این لایه عایقی میان دولایه آلومینیومی قاب پنجره اجرا می‌شود. به بیانی ساده‌تر لایه ترمال بریک بین قاب داخلی و خارجی پنجره اجرا می‌گردد.

مؤثرترین و رایج‌ترین عایق مورداستفاده در مابین لایه‌های آلومینیومی این پنجره‌ها پلاستیک یا نوار پلی‌آمید است. توانایی عایقی پلی‌آمید ۱۶۰ برابر بهتر از مصالح و متریال‌هایی همچون فولاد است. به‌کارگیری و استفاده از نوار پلاستیکی پلی‌آمید سبب ایجاد سد عایقی بسیار قوی مابین فضای داخلی و خارجی ساختمان خواهد شد. استفاده از این لایه عایقی برای پنجره‌های آلومینیومی دوجداره، انتقال دما و صدا را چندین برابر کاهش خواهد داد.

پنجره آلومینومی ترمال بریک چیست؟

مزایای استفاده از پنجره‌ ترمال‌بریک

سال‌هاست که اجرای درب و پنجره‌های دوجداره آلومینیومی در صنعت ساختمان‌سازی مورداستفاده قرار می‌گیرد. کاربرد و مزایای بسیار این پنجره‌ها سبب گردیده تا به‌عنوان گزینه مناسبی برای هر نوع ساختمانی محسوب شوند. درحالی‌که آلومینیوم خود دارای مزایای بسیاری است؛ اما با استفاده از لایه عایقی ترمال بریک می‌توان شاهد عملکرد بی‌نظیر آن بود.

پنجره‌های ترمال‌بریک دارای مزایای بسیاری هستند که بر کارایی حرارتی و کیفیت زندگی در داخل ساختمان‌ها تأثیر می‌گذارند.

مهم‌ترین مزایای پنجره ترمال‌بریک عبارت‌اند از:

کاهش انتقال حرارت

همان‌طور که اشاره شد پنجره‌های ترمال بریک دارای لایه عایقی حرارتی بین دولایه آلومینیومی هستند. این امر سبب کاهش انتقال حرارت از داخل به بیرون یا برعکس می‌گردد. همچنین دمای داخلی ساختمان دارای ثبات بیشتری خواهد بود. هدررفت انرژی کاهش و به صفر خواهد می‌رسد. این امر در فصول مختلف سال برای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی تأثیرگذار خواهد بود.

کاهش هزینه‌های انرژی

با بهبود عایق‌بندی حرارتی مصرف انرژی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی کاهش می‌یابد. این امر منجر به‌صرفه جویی مالی و کاهش هزینه‌های پرداختی برای مصرف انرژی مالکان ساختمان می‌شود.

آرامش و سلامت ساکنین ساختمان

عایق بودن پنجره‌های ترمال بریک سبب کاهش رطوبت و ثابت نگه‌داشتن دما درون ساختمان می‌شود. پایداری دما و رطوبت در داخل ساختمان به‌راحتی می‌تواند سلامت، آرامش و راحتی ساکنین را تضمین کند.

کاهش نفوذ صدا

استفاده از لایه عایقی در این دسته از پنجره‌ها فقط به منظور عایق‌بندی حرارتی نخواهد بود. لایه عایقی حرارتی در پنجره‌های ترمال بریک می‌تواند نفوذ صدا را بسیار بهبود ببخشد. این لایه کمک می‌کند تا صداهای خارجی کمتری وارد فضای داخلی ساختمان و بالعکس شود.

مقاومت بالای ساختاری

یکی دیگر از مزایا و اهمیت پنجره ترمال بریک مقاومت در برابر عوامل محیطی است. این پنجره‌ها با برخورداری از ساختاری مقاوم در برابر زنگ‌زدگی و رطوبت از دوام بسیاری در مقایسه با پنجره‌های معمولی برخوردارند.

مقاومت بالای ساختاری

پنجره آلومینومی نرمال بریک چیست؟

نرمال بریک یکی دیگر از پنجره‌های آلومینیومی مورداستفاده در صنعت ساختمان‌سازی است. این دسته از پنجره‌ها همان پنجره‌های آلومینیومی تک و دوجداره هستند. پنجره‌ آلومینیومی نرمال بریک بدون استفاده از لایه عایقی مابین دولایه آلومینیومی ساخته می‌شوند. پنجره‌های نرمال دارای ظاهری شیک و مدرن هستند. این پنجره‌ها علاوه بر ظاهر زیبا دارای از مزایای ویژه‌ای برخوردارند.

در ساخت پنجره‌های آلومینیومی نرمال بریک می‌توان با استفاده از یراق‌آلات و تجهیزات مناسب اطراف قاب پنجره را عایق‌بندی نمود. همچنین می‌توان با استفاده از شیشه‌های دوجداره خاصیت عایق‌بندی و کاربردی آنها را افزایش داد.

بطور خلاصه لایه‌های عایقی به‌عنوان لایه‌های بیرونی در اطراف چهارچوب قرار می‌گیرند و خبری از اجرای آن مابین ساختار اصلی نیست.

مقایسه پنجره ترمال بریک با نرمال بریک

همان‌طور که شرح داده شد پنجره‌های نرمال و ترمال‌بریک پنجره‌های آلومینیومی هستند. با وجود نقاط تشابه بسیار، ویژگی‌های متفاوتی میان آن دو وجود دارد که سبب متمایزشدن آنها می‌گردد. بنابراین در این قسمت می‌خواهیم با مقایسه پنجره‌های آلومینیومی نرمال و ترمال بریک با نقاط تشابه و تفاوت آنها آشنا شویم.

مقایسه پنجره ترمال بریک با نرمال بریک

مقایسه سطح عایق‌بندی

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌ها و عوامل بررسی در مقایسه دو پنجره سطح عایق‌بندی آنهاست. همان‌طور که در بالاتر شرح دادیم پنجره‌های ترمال‌بریک دارای یک‌لایه عایقی ویژه مابین دولایه آلومینیومی پنجره هستند. این لایه عایقی سبب افزایش توانایی کاهش انتقال حرارت از داخل به بیرون یا برعکس به طور قابل‌توجهی است.

استفاده از چنین ساختاری مابین ساختار آلومینیومی پنجره سطح کیفی یا عایق‌بندی پنجره را به طور چشمگیری ارتقا می‌دهد.

برهمین اساس میزان سطح کیفیت عایق‌بندی پنجره‌ نرمال بریک در برابر سرما و گرما در برابر ترمال بریک کمتر است. طبق گزارشات استفاده از هر دو پنجره در شرایط اقلیمی و دمایی یکسان، ترمال‌بریک تا ۴۰ درصد سبب کاهش اتلاف انرژی می‌گردد.

مقایسه میزان مقاومت

در این بخش نیز برای بررسی میزان مقاومت پنجره‌ نرمال بریک و ترمال‌بریک می‌توان گفت که ترمال بریک دارای مقاومت بالایی است. پنجره‌های ترمال بریک در برابر انواع مواد شیمیایی، رطوبت، مواد خورنده، اشعه‌های مضر خورشید و خوردگی بسیار مقاوم و مستحکم‌ترند.

درنتیجه می‌توان گفت که پنجره‌های ترمال بریک از طول عمر بیشتری به نسبت پنجره‌های نرمال برخوردارند. ازآنجاکه سد عایقی و حفاظتی این پنجره‌ها قوی‌تر و بیشتر از پنجره‌های نرمال‌بریک است؛ پنجره‌های نرمال آسیب‌پذیرتر هستند.

مقایسه نحوه اجرا

یکی دیگر از نقاط قابل‌توجه در مقایسه این دو پنجره که سبب تفاوت میان آنها شده، نحوه اجرای پنجره‌ها است. نحوه اجرای پنجره‌های ترمال‌بریک و نرمال بریک سبب تمایز این دو با یک‌دیگر شده است. ساختار اجرایی و همچنین تشکیل‌دهنده پنجره‌های ترمال بریک بسیار پیچیده‌تر و دارای قطعات بیشتری است.

مواردی همچون متریال‌های آب‌بندی در این دو پنجره هنگام خرید آنها بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل هنگام اجرای سیستم عایق‌بندی و هواگیری آنها بر اساس ساختار تشکیل‌دهنده هرکدام متفاوت خواهند بود.

مقایسه قیمت

در مقایسه قیمت پنجره‌ها خیلی واضح است که پنجره‌های ترمال‌بریک با ساختاری پیچیده‌تر، پرهزینه‌تر هستند. در ساخت پنجره ترمال بریک از متریال‌های بیشتر و باکیفیت‌تری استفاده می‌شود. در نتیجه طبیعی است که قیمت نهایی این پنجره در مقایسه با پنجره نرمال‌بریک هم ابعاد، بیشتر خواهد بود.

مقایسه ساختار

 پنجره‌های آلومینیومی ترمال‌بریک دارای ساختاری دولایه هستند. قاب و چهارچوب اصلی این پنجره‌ها از دولایه مجزای آلومینیومی ساخته شده است. دلیل این امر نیز اجرای لایه عایقی مابین این دولایه آلومینیومی است.

پنجره‌های نرمال بریک دارای یک‌لایه آلومینیومی و ساختار ساده‌تری هستند. همچنین شایان ذکر است پنجره‌های ترمال بریک از آلیاژ آلومینیوم به صورت تقسیمی در ساختار کل پنجره ساخته شده‌اند. آلیاژ آلومینیومی به‌کاررفته در ساخت این پنجره به طور یکنواخت تقسیم نشده. به همین دلیل استفاده از آلیاژ آلومینیوم در دو طرف نوار حرارتی سبب افزایش عملکرد عایقی این پنجره‌ها گردیده است.

در مقابل پنجره‌های نرمال‌بریک این سیستم اجرایی آلیژ آلومینیوم لحاظ نشده است. همین امر سبب گردیده تا به نسبت ترمال بریک انرژی بسیاری را از دست بدهند.

مقایسه ساختار

تشابهات پنجره‌های نرمال‌بریک و پنجره‌های ترمال‌بریک

این پنجره‌های مدرن و عایق علاوه بر تفاوت‌های بسیار دارای تشابهاتی نیز با یکدیگر هستند. ناگفته نماند در برخی موارد تشخیص تفاوت این دو از یکدیگر برای افراد غیرمتخصص امکان‌پذیر نخواهد بود.

 از جمله مهم‌ترین تشابهات این دو پنجره‌های آلومینیومی به شرح زیر هستند:

مواد ساختاری

در اولین نقطه تشابه این دو پنجره می‌توان به مواد تشکیل‌دهنده آنها اشاره نمود. هر دو نوع پنجره‌ نرمال بریک و ترمال بریک از آلومینیوم ساخته می‌شوند.

در نتیجه در نگاه اولیه به هر دو پنجره‌های ترمال و نرمال شما فقط پنجره‌های آلومینیومی را مشاهده خواهید کرد. تشخیص آنها بر اساس ظاهر برای افراد معمولی بسیار دشوار است. به دلیل استفاده از مواد اولیه یکسان، این پنجره‌ها از لحاظ ظاهری یکسان‌اند و جلوه بصری زیبایی به ساختمان‌ها می‌بخشند.

استفاده در ساختمان‌ها

در واقع باتوجه‌به ساختار و متریال تشکیل‌دهنده این دو پنجره‌ هدف از نصب عملکرد آنها در ساختمان‌های مختلف یکسان است. پنجره‌های ترمال‌بریک و نرمال بریک در ساختمان‌های مدرن به‌منظور بهبود عملکرد حرارتی اجرا می‌شوند.

طراحی تا اجرای انواع پنجره ترمال‌بریک و پنجره نرمال‌بریک با قطب‌نما

باتوجه‌به مطالب فوق، با تفاوت‌ها، تشابهات و مزایای هر دو پنجره به‌خوبی آشنا شدید. حال می‌توانید با مطالعه این مواردو آشنایی کامل با ویژگی‌های هر کدام مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمایید.

در واقع مناسب‌ترین گزینه انتخابی به‌عنوان پنجره آلومینیومی دوجداره مناسب‌ترین و هماهنگ‌ترین گزینه با شرایط فعلی ساختمان و بودجه شماست. در نهایت با بررسی این موارد می‌توانید گزینه‌ای را که دارای مزایا و کاربردهای بیشتری است انتخاب نمایید.

بااین اوصاف اگر به دنبال خرید پنجره‌های ترمال بریک و نرمال بریک هستید بهتر است با تولیدکنندگان این پنجره‌ها نیز آشنا شوید. به دلیل افزایش تقاضای روزافزون بازار و افزایش ساختمان‌سازی مجموعه‌های بسیاری در این زمینه در حال فعالیت هستند. قطب‌نما یکی از معتبرترین مجموعه‌های تولیدی انواع پنجره‌های ترمال‌بریک و پنجره نرمال‌بریک است.

قطب‌نما طراحی، ساخت و اجرای انواع پنجره ترمال بریک و نرمال بریک را به‌صورت تخصصی و مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌دهد. آنها با به‌کارگیری متریال باکیفیت و استفاده از تجهیزات به‌روز، طبق استانداردهای روز دنیا محصولات خود را طراحی و اجرا می‌نمایند. شما می‌توانید با تماس با کارشناسان قطب‌نما در زمینه نحوه اجرا و قیمت‌های روز انواع پنجره از آنها کمک بگیرید.

طراحی تا اجرای انواع پنجره ترمال‌بریک و پنجره نرمال‌بریک با قطب‌نما

در نهایت

امروزه با پیشرفت تکنولوژی گزینه‌های بسیاری به‌عنوان پنجره‌های مختلف در ساختمان‌ها ارائه می‌شود. آلومینیوم با تکنولوژی ترمال بریک این امکان را به شما خواهد داد تا فراتر از یک دریچه، از پنجره‌ها انتظار داشته باشید.

فناوری استفاده شده در ساخت این پنجره‌ها سبب کاهش انتقال حرارت از داخل به بیرون یا برعکس خواهد شد. اگر می‌خواهید با استفاده از نصب پنجره‌ها در آسایش و راندمان حرارتی ساختمان تأثیرگذار باشید پنجره‌ ترمال‌بریک گزینه مناسبی است. پنجره‌های آلومینیومی نرمال بریک نیز از قابلیت عایق‌بندی و ساختار بصری بسیار زیبا و جذابی برخوردارند.

به همین دلیل در این مطلب تلاش نمودیم تا شما را با تمامی ویژگی‌ها و ساختار این دو پنجره آلومینیومی آشنا کنیم. با آشنایی با این ویژگی‌ها می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

0 پاسخ

    1. سلام جناب وحید عزیز
      ممنون بابت نظر و پاسخ شما
      بله نوع پروفیل استفاده شده در قیمت قطعا یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین فاکتور ها است.
      ———————————————————————-
      نظرات و انتقادات شما موجب دلگرمی و پیشرفت کار ماست
      تشکر و سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام
در اسرع وقت به پیام شما پاسخ خواهیم داد.
ممنون بابت صبر و شکیبایی شما دوست عزیز.
Call Now Button