ساخت پنجره دوجداره آلومینیومی | مراحل ساخت و نصب پنجره آلومینیومی دوجداره
در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب

ساخت پنجره دوجداره آلومینیومی | مراحل ساخت و نصب پنجره آلومینیومی دوجداره

ساخت پنجره دوجداره آلومینیومی | مراحل ساخت و نصب پنجره آلومینیومی دوجداره

انتخاب درب و پنجره دوجداره آلومینیومی گزینه‌ای محبوب میان خریداران و فروشندگان این صنف است. به‌طور قطع اگر به‌دنبال گزینه‌ای مقاوم، بادوام و به‌صرفه هستید درب و پنجره آلومینیومی دوجداره بهترین گزینه موجود است. نصب این نوع درب و پنجره‌ها در ساختمان شما تجربه‌ای جدید به شما خواهد بخشید. نصب درب و پنجره دوجداره آلومینیومی یعنی خانه‌ی شما عایق مناسبی در مقابل دما و صوت خواهد بود.

نصب این درب و پنجره‌ها به‌معنای صرفه‌جویی در مصرف انرژی چه در تابستان و زمستان هستند. درب و پنجره‌های دوجداره آلومینیومی با رفع نقاط ضعف درب و پنجره‌های قدیمی ساخته شده‌اند. درب و پنجره آلومینیومی دوجداره حاصل مهندسی نوآورانه و به‌کارگیری هدفمند عنصر آلومینیوم است.

امروزه این نوآوری را می‌توانید به‌وضوح در ساختمان‌های تجاری مسکونی و غیره مشاهده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با مراحل ساخت پنجره دوجداره آلومینیومی و مزایا و خرید آسان درب و پنجره آلومینیومی دوجداره آشنا شوید.

فهرست مطالب

ویژگی‌های ساختاری

محبوبیت درب و پنجره آلومینیومی دوجداره روزبه‌روز درحال افزایش است. این میزان محبوبیت از ویژگی‌های ساختاری تا مزایایی بسیار آن‌ها نشأت‌گرفته است. درب و پنجره دوجداره آلومینیومی با برخورداری از ویژگی‌های ساختاری متفاوت در انواع مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند.

این درب و پنجره‌ها علاوه‌بر مزایای زیبایی مزایای عملی و کاربردی بسیاری را نیز برای ساختمان‌ها فراهم خواهند کرد. اگر هنوز در انتخاب درب و پنجره‌های دوجداره تردید دارید بهتر است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. از جمله مهم‌ترین مشخصات ساختاری درب و پنجره آلومینیومی دوجداره عبارتند از: 

جداره شیشه‌ها

اولین تفاوت درب و پنجره‌های دوجداره با معمولی تعداد جداره‌های شیشه مورداستفاده در ساخت آن‌هاست. همان‌طورکه از نام این دسته از درب و پنجره‌ها پیداست از ۲ لایه یا ۲ جداره شیشه‌ مجزا از هم تشکیل شده است. شیشه‌های دوجداره درون یک قاب آلومینیومی جای گرفته‌است.

جداره شیشه‌ها

صرفه‌جویی در انرژی

مابین صفحات شیشه‌ای نصب شده درب و پنجره‌ دوجداره خلأ وجود دارد. این لایه خالی از گاز آرگون یا کریپتون پر خواهد شد. تزریق این گازها به لایه خالی مابین ۲ صفحه شیشه‌ای سبب ایجاد خاصیت عایقی بی‌نظیری خواهد شد. وجود گازهایی چون آرگون از ورود هوا به داخل و حتی شکسته شدن شیشه در فشارهای بالا جلوگیری خواهد کرد.

درنتیجه وجود این گازها سبب تبدیل شدن درب و پنجره آلومینیومی دوجداره به یک عایق صوتی، حرارتی بسیار قوی می‌گردد. افزایش خاصیت عایقی سبب کاهش هدررفت انرژی به حداقل میزان خود خواهد شد. درنتیجه صرفه‌جویی در انرژی یکی از ویژگی‌های ساختاری در درب و پنجره آلومینیومی دوجداره تبدیل شده‌است.

وزن کم

بااستفاده از فلزی چون آلومینیوم برای چارچوب این درب و پنجره‌ها، از وزن بسیار کمی برخوردارند. وزن سبک این درب و پنجره‌ها نیز به‌عنوان یکی از مشخصه‌های ساختاری آن‌ها معرفی شده‌است. وزن سبک آن‌ها علاوه‌بر مشخصه ساختاری به مزایای درب و پنجره دوجداره آلومینیومی نیز تبدیل شده‌است.

سختی بالا

یکی دیگر از مهم‌ترین مشخصه‌های ساختاری درب و پنجره آلومینیومی دوجداره میزان سختی بالای آن‌هاست. میزان سختی بالا در ساختار آلومینیوم سبب محبوبیت آن میان معماران و طراحان گردیده است. برای مثال در مقایسه پنجره‌های upvc می‌توان گفت که ۲۷ برابر سخت‌تر از آن‌ها هستند.

قدرت جذب بالا

قدرت بالای جذب و اتصال در آلومینیوم سبب افزایش زیبایی ظاهری درب و پنجره دوجداره آلومینیومی گردیده است. اتصالات درب و پنجره‌های آلومینیومی از جنس خود آلومینیوم و بسیار مستحکم هستند. تمامی یراق آلات، پیچ و اتصالات مورد نیاز از آلومینیوم جامد ساخته‌شده است. این ویژگی ساختاری یکدست و بی‌نظیر به درب و پنجره آلومینیومی دوجداره خواهد بخشید.

مقامت دمایی

تغییر حالت/شکل و خمش آلومینیوم در مقابل تغییرات دمایی بسیار ناچیز و حتی صفر است. این امر سبب گردیده تا پس‌از ساخت و نصب درب و پنجره دوجداره آلومینیومی  دیگر شاهد پیچ‌وتاب خوردن آن نباشید. این امر در فلزات نامناسب سبب ایجاد حفره‌ها و خمیدگی در ساختار درب و پنجره خواهد شد. در نهایت هزینه‌های اجرایی دوباره و تعمیرات بسیاری را به‌دنبال خواهد داشت.

رنگ پذیری بالا

رنگ پذیری بالا از دیگر مشخصه‌های ساختاری آلومینیوم است. شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌های پودری درب و پنجره آلومینیومی دوجداره را در هر رنگ دلخواهی سفارش دهید. همچنین رنگ‌های پودری قابل‌استفاده برای پروفیل‌های آلومینیومی کاملاً ضد ضربه و ضد زنگ هستند.

رنگ پذیری بالا

ساخت پنجره دوجداره آلومینیومی

در چند دهه اخیر آلومینیوم به‌عنوان متریال برتر برای ساخت درب و پنجره میان فلزات دیگر معرفی شده است. دلایل زیادی برای اثبات این محبوبیت وجود دارد. از ویژگی‌ها و مشخصه‌های ساختاری گرفته تا مزایای درب و پنجره دوجداره آلومینیومی.

اگر تجربه کار با درب و پنجره آلومینیومی دارید. یا اینکه می‌خواهید آن‌ها را در خانه خود نصب کنید ممکن است نسبت‌به روند ساخت آن کنجکاو شوید. ازاین‌رو در این قسمت شما را با فرایند و مراحل ساخت درب و پنجره آلومینیومی دوجداره آشنا خواهیم کرد.

مرحله اول: طراحی و اندازه‌گیری

اول از همه ملاقات و بررسی‌های سازنده و مشتری با یکدیگر رخ خواهد داد. سازنده درب و پنجره باید جایگاه مناسب و مختصات دقیق محل نصب پنجره را مورد بررسی قرار دهد. سپس با طراحی دقیق و تحلیل داده‌ها توسط نرم‌افزارهای مربوطه طرح نهایی را مشخص نماید.

مرحله دوم: برشکاری

با ارسال داده‌های اندازه گیری شده به دستگاه برش پروفیل‌های آلومینیومی به‌طور دقیق برش داده خواهند شد. پس‌از برش اصلی جایگاه مونتاژ قطعات، یراق آلات و دستگیره‌ها نیز مشخص و فرز کاری خواهد شد.

مرحله سوم: مونتاژ و پرس

پس‌از برش و آماده شدن پروفیل‌ها، به یکدیگر متصل خواهند شد. در این مرحله با استفاده از روش‌های مخصوص قطعات به‌طور کامل کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت.

مرحله چهارم: کنترل کیفی

قبل‌از نصب و قرارگیری شیشه‌ها چارچوب اصلی ساخته‌شده باید مرحله کنترل کیفی را با موفقیت سپری کند. در این مرحله میزان دقیق اندازه‌ها طبق نیاز مشتری، میزان استحکام و پرس کاری دقیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کنترل کیفی

مرحله پنجم: نصب یراق آلات و سخت‌افزارها

در حرمله آخر قطعاتی مانند قفل‌ها، دستگیره‌ها، لولاها و تمامی تجهیزات اضافی و تزیینی نصب خواهند شد.

درنهایت پنجره ساخته‌شده ازنظر کیفیت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در این مرحله باید تمامی استانداردهای صنعتی و کیفی در آن رعایت شده باشد. دراین‌صورت پنجره ساخته‌شده مورد تأیید و به مشتری ارسال خواهد شد.

نصب پنجره دوجداره آلومینیومی

پس‌از آشنایی با مراحل ساخت درب و پنجره آلومینیومی بهتر است با مراحل نصب آن نیز آشنا شوید. نصب درب و پنجره دوجداره آلومینیومی نیازمند دقت و تخصص بالایی است. ازاین‌رو در وهله اول قبل‌از اقدام به خرید آن توصیه می‌کنیم افرادی باتجربه در این زمینه را انتخاب کنید. انتخاب افراد حرفه‌ای و باتجربه سبب اجرای با کیفیتی خواهند شد. اجرای با کیفیت شما را از پرداخت هزینه‌های اضافی در امان نگه خواهد داشت.

ازاین‌رو مراحل نصب درب و پنجره دوجداره آلومینیومی به شرح زیر خواهد بود.

  1. مشخص نمودن دقیق محل نصب

  2. تمیز کردن محل نصب درب و پنجره‌ها قبل‌از نصب آن‌ها

  3. تمیز کردن چارچوب اصلی درب و پنجره آلومینیومی دوجداره از هر گونه گرد و غبار. این کار سبب افزایش طول عمر درب و پنجره خواهد شد.

  4. مشخص نمودن محل دقیق نصب پیچ‌های اتصال

  5. سوراخ‌ها باید در فاصله‌های ۳۰ سانتی‌متری روی چهارچوب اصلی ایجاد شود.

  6. قرار دادن پنجره‌ یا درب درون چارچوب اصلی در جایگاه خود

  7. تراز نمودن درب و پنجره دوجداره آلومینیومی قبل‌از نصب پیچ و مهره‌ها

  8. نصب و اتصال پرچ و پیچ‌های اتصال درب و پنجره

  9. به‌کارگیری مواد عایق برای چارچوب و درزهای موجود در اطراف درب و پنجره

  10. کندن برچسب روی پروفیل‌های درب و پنجره پس از نصب آن‌ها. قبل‌از تابش آفتاب بر چسب‌ها باید از درب و پنجره‌ها کنده شوند.

  11. رگلاژ نمودن پنجره‌ها

  12. بررسی دقیق نصب صحیح درب و پنجره را باز و بسته کردن آن. در این مرحله باید از نصب صحیح اطمینان حاصل کنید.

نصب پنجره دوجداره آلومینیومی

قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی

همان‌طورکه می‌دانید درب و پنجره دوجداره آلومینیومی دارای انواع متفاوتی است. این درب و پنجره‌ها چه از لحاظ ظاهری و چه ساختاری بسیار متفاوت‌اند. برای مثال انواع درب و پنجره دوجداره آلومینیومی می‌توان به انواع یک حالته، 2حالته، ریلی، کشویی و غیره اشاره نمود.

این تنوع ساختاری سبب گردید تا هر کدام از قیمت‌های متفاوتی برخوردار باشند. ازاین‌رو قیمت مشخص و واحدی برای یک پنجره یا درب دوجداره آلومینیومی معرفی نخواهند شد. از جمله عوامل تأثیرگذار در قیمت درب و پنجره آلومینیومی دوجداره عبارتند از:

  • ابعاد و تعداد درب و پنجره‌های موردنیاز

  • نوع شیشه‌ای به‌کاررفته در ساخت آن‌ها

  • برند پروفیل آلومینیومی به‌کاررفته در ساخت درب و پنجره

  • نوع و شکل درب و پنجره ساخته‌شده

  • تعداد و میزان کیفیت یراق آلات مورداستفاده در ساخت و نصب آن‌ها

  • هزینه دستمزد تیم ساخت و اجرای درب و پنجره

خرید پنجره دوجداره آلومینیومی

با تمامی این تفاسیر با بسیاری از ویژگی‌های درب و پنجره دوجداره آلومینیومی آشنا شدید. حال اگر تصمیم به خرید درب و پنجره آلومینیومی نموده‌اید خریدی مطمئن می‌تواند خیال شما را آسوده کند. درب و پنجره دوجداره به‌دلیل ساختار ساده و درعین‌حال زیبا با ویژگی‌ها و مزایا، بسیار محبوب هستند.

اگر می‌خواهید در این زمینه خریدی مطمئن با مشاوره رایگان دریافت کنید؛ سری به درگاه اینترنتی قطب‌نما بزنید.

قطب‌نما می‌تواند مطابق با نیازها و انتظارات شما هر نوع درب و پنجره دوجداره‌  آلومینیومی را خلق کند. اگر امنیت و کیفیت درب و پنجره‌ها برایتان حائز اهمیت است قطعاً گزینه انتخابی شما قطب‌نما خواهد بود. قطب‌نما با بهره‌گیری از تجهیزات روز دنیا و با کیفیت‌ترین پروفیل‌های آلومینیومی خدمات خودرا ارائه خواهد داد.

قطب‌نما علاوه‌بر درب و پنجره‌های دوجداره انواع نماهای شیشه‌ای، آسانسور و هندریل شیشه‌ای را نیز ارائه خواهد داد.

خرید پنجره دوجداره آلومینیومی

درنهایت

درب و پنجره دوجداره آلومینیومی محصولاتی بکر با استفاده از فناوری پیشرفته با مزایای بسیاری هستند. بررسی‌ها و نتایج کنترل کیفیت و دوام این محصولات اثبات کرده که در نوع خود بی‌نظیر هستند. درب و پنجره دوجداره آلومینیومی دارای انواع مختلفی است و به حالت‌های بسیار زیبایی ساخته می‌شود.

مراحل ساخت و نصب این درب و پنجره‌ها به همان اندازه کیفیت آن‌ها حائز اهمیت هستند. ازاین‌رو باید تولیدکنندگان و نصابان حرفه‌ای در این زمینه را برگزینید. در این مطلب شما را با هرآنچه که از خرید تا نصب درب و پنجره آلومینیومی دوجداره نیاز بود آشنا کردیم. امیدواریم مناسب‌ترین گزینه را در این زمینه انتخاب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام
در اسرع وقت به پیام شما پاسخ خواهیم داد.
ممنون بابت صبر و شکیبایی شما دوست عزیز.
Call Now Button