حفاظ پنجره دوجداره | انواع پنجره دوجداره | بررسی ویژگی ها و مزایا | قیمت 1403
در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب

حفاظ پنجره دوجداره | انواع پنجره دوجداره | بررسی ویژگی ها و مزایا | قیمت 1403

انواع-جدید-حفاظ-پنجره-دوجداره

آیا می‌خواهید با کمترین هزینه امنیت منزل یا ساختمان خود را تأمین کنید؟! حفاظ پنجره دوجداره ساختاری مقاوم و ایمن در برابر عوامل خارجی و نفوذی به داخل ساختمان شماست.

با ساخت حفاظ‌های پنجره می‌توانید با خیالی آسوده خانه خود را ترک کنید و به مسافرت بروید. حفاظ پنجره‌های دوجداره صرفاً جهت افزایش ایمنی ساخته نمی‌شود. این حفاظ‌ها دارای انواع مختلفی هستند و از لحاظ زیبایی و طراحی بصری نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند.

حفاظ پنجره به‌منظور افزایش ایمنی و کارایی انرژی در ساختمان‌ها نیز استفاده می‌شوند. حفاظ‌های پنجره به‌عنوان یک‌لایه خارجی در قسمت بیرونی ساختمان اجرا می‌شوند. این حفاظ‌ها بر اساس متریال‌ و طرح‌ دارای تنوع‌های بسیاری هستند. شما می‌توانید طرح و جنس انتخابی حفاظ پنجره‌ها را متناسب با نمای ساختمان انتخاب کنید.

در نهایت حفاظ پنجره دوجداره با برخورداری از مزایای فراوان باتوجه‌به ویژگی‌های خود سبب بهبود کیفیت زندگی ساکنین ساختمان می‌گردد. پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با مزایا، اهمیت و انواع مدل‌های جدید حفاظ پنجره دوجداره آشنا شوید.

فهرست مطالب

حفاظ پنجره چیست؟

به‌طورقطع با گذر از کوچه‌ها و خیابان‌ها پنجره‌ی ساختمان‌های مختلف را با حفاظ‌های فلزی با ساختارهای مختلف و زیبا مشاهده کرده‌اید. همان‌طور که می‌دانید پنجره‌ها دریچه‌های نفوذ به درون ساختمان و خانه‌ها هستند. عمده ساختار آنها از متریالی همچون شیشه ساخته شده است. شیشه نیز ساختاری شکننده دارد و در برابر ضربات و فشارهای سنگین به‌راحتی شکسته می‌شود.

این امر می‌تواند مسئله امنیتی و نفوذ عوامل محیطی و افراد به داخل ساختمان و یک‌خانه را به خطر بیندازد. حفاظ پنجره دوجداره عواملی هستند که علاوه بر ایجاد امنیت، ظاهری بسیار شکیل به نما و پنجره‌های ساختمان خواهند بخشید. هدف اصلی ساخت حفاظ پنجره از طرفی جلوگیری از نفوذ موجودات زنده، حشرات و جانوران موذی است. از طرفی دیگر از ورود افراد غیرمجاز به داخل ساختمان نیز جلوگیری می‌شود.

حفاظ پنجره‌ها با استفاده از متریال و مصالح گوناگونی ساخته می‌شود. آنها معمولاً از مصالح فلزی و عمدتاً از فلزاتی چون آهن و استیل ساخته می‌شوند. انواع دیگری از این حفاظ‌ها وجود دارد که در ادامه در دسته‌بندی حفاظ‌های پنجره دوجداره با آنها آشنا خواهید شد.

حفاظ پنجره چیست؟

انواع حفاظ پنجره دوجداره

باتوجه‌به متنوع بودن جنس، طرح و کاربرد حفاظ‌های پنجره می‌توان آنها را به انواع مختلفی دسته‌بندی نمود. همان‌طور که اشاره شد حفاظ پنجره دوجداره از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شود. برای مثال می‌توان به انواع حفاظ پنجره دوجداره فلزی، پلاستیکی، چوبی و… اشاره نمود.

در دسته‌بندی حفاظ‌های فلزی نیز می‌توان به انواع حفاظ‌های آهنی، استیل و آلومینیوم اشاره کرد. باتوجه‌به شکل ظاهری و طرح مورداستفاده برای ساخت این حفاظ‌ها نیز می‌توان آنها را بر اساس مدل‌های موجود نام برد. بر این اساس از جمله انواع مختلف و البته رایج حفاظ پنجره دوجداره به شرح زیر هستند.

حفاظ آهنی

حفاظ‌های آهنی یا فولادی از جنس فولاد مستحکم ساخته شده‌اند. این دسته از حفاظ‌ها به دلیل مقاومت و استحکام بالا به نام امنیت فوق‌العاده معروف هستند. حفاظ آهنی در مقابل ضربات و فشار بسیار مقاوم‌اند. همچنین از انعطاف‌پذیری بالایی در طراحی برخوردارند.

ازاین‌رو می‌توان انواع طرح‌های مختلف را با استفاده از پروفیل‌ها و صفحات فولادی به‌عنوان حفاظ پنجره اجرا کرد. از معایب حفاظ‌های آهنی تغییر رنگ و ظاهر آنها به‌مرورزمان است. این دسته از حفاظ‌ها در مقابل آب و هواهای مختلف بارانی یا شرجی بسیار مقاوم نیستند. حفاظ‌های آهنی در برابر تماس مستمر آب باران و رطوبت پوشش رویی و رنگی خود را از دست می‌دهند.

حفاظ استیل

حفاظ‌های استیلی نیز یکی دیگر از انواع حفاظ پنجره دوجداره فلزی محسوب می‌شوند. این دسته از حفاظ‌ها از استیل مقاوم، سبک و ضدزنگ ساخته شده‌اند. یکی از مهم‌ترین مزایا و برتری این حفاظ‌ها به نسبت سایر حفاظ‌های فلزی حفظ رنگ و ظاهر آنها در طول سالیان طولانی در شرایط مختلف آب‌وهوایی است. این ویژگی سبب گردیده تا از حفاظ پنجره دوجداره استیل در انواع اقلیم‌ها و شرایط آب‌وهوای جغرافیایی استقبال شود.

حفاظ استیل

حفاظ شبه چوب

حفاظ‌های شبه چوب به نام حفاظ‌های وینیل نیز شناخته شده‌اند. این دسته از حفاظ‌ها ظاهری شبیه به چوب اما از مقاومت ساختاری بسیار بالاتری از چوب برخوردارند. از مشخصه‌ها و مزایای این دسته از حفاظ پنجره دوجداره می‌توان به مقاومت بسیار بالای آن در برابر رطوبت اشاره نمود.

به همین دلیل حفاظ وینیل به یک گزینه بسیار محبوب برای انواع پنجره‌ها در مناطق جغرافیایی مختلف مبدل شده است.

ظاهر چوب‌مانند این دسته از حفاظ‌ها دارای هماهنگی و تطبیق‌پذیری بالایی با ساختار ظاهری انواع نماهای مدرن، کلاسیک و سنتی است. این حفاظ‌ها به نسبت حفاظ‌های چوبی ارزان‌ و به‌صرفه‌تر هستند. همچنین در برابر آتش و تماس مداوم و مستمر آب برف‌وباران بسیار مقاوم‌تر هستند.

این حفاظ‌ها به‌مرورزمان دچار پوسیدگی و ترک‌خوردگی نیز نخواهند شد؛ ازاین‌رو گزینه بسیار به‌صرفه و مرغوبی برای حفاظ پنجره دوجداره هستند. از معضلات و معایب این دسته از حفاظ‌های پنجره، قابلیت جذب سریع گردوغبار توسط آنهاست. ازاین‌رو باید به‌صورت روزانه و در فواصل کوتاه‌مدت نسبت به نظافت و تمیزکردن آنها اقدام نمایید.

حفاظ فرفوژه

حفاظ فرفوژه یکی دیگر از انواع حفاظ‌های فلزی محسوب می‌شود. فرفوژه نوعی تکنولوژی یا فرایندی است که بر سر آهن یا فولاد گداخته شده اجرا می‌شود. از تکنولوژی فرفوژه در نهایت صفحات و پروفیل‌های آهنی با مقاومت بسیار بالا در برابر شکستگی و ضربه ایجاد خواهد شد.

باقرارگرفتن آهن طبق این تکنولوژی در کوره‌ و دمای بالا به‌مراتب از مقاومت ساختاری و انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار خواهد بود. محافظ پنجره دوجداره فرفورژه در انواع طرح‌ها و مدل‌های مختلفی طبق سلیقه مشتری طراحی و اجرا می‌شود.

انواع مدل اجرای حفاظ پنجره دوجداره

علاوه بر متریال اولیه و جنس حفاظ‌های ساخته‌شده، انواع مختلفی از نظر طرح نیز وجود دارد. این امر سبب گردیده تا مشتریان بنابر سلیقه و نوع طرح نما حفاظ پنجره ساختمان خود را انتخاب نمایند. از محبوب‌ترین مدل‌های اجرایی حفاظ پنجره دوجداره عبارت‌اند از:

حفاظ آکاردئونی

آکاردئونی ساختاری است که به طور معمول از پروفیل‌های فلزی ساخته می‌شود. آکاردئونی به‌عنوان حفاظ‌های متحرک نیز شناخته شده‌اند. این حفاظ‌ها به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که پروفیل‌های عمودی و افقی روی یک ریل قرار خواهد گرفت و قابلیت باز و بسته‌شدن به حفاظ خواهند داد.

گفتنی است که حفاظ آکاردئونی علاوه بر حفاظ پنجره‌های دوجداره برای انواع درب‌های ساختمان نیز اجرا می‌شود. جهت افزایش امنیت و ثابت‌کردن آنها می‌توان از قفل‌های محکم مانند قفل‌های کتابی آن را به یک مانع ثابت و غیرقابل‌نفوذ تبدیل کرد.

حفاظ آکاردئونی

حفاظ رول شونده

دسته دیگری از انواع مدل حفاظ‌های پنجره دوجداره، حفاظ‌های رول شونده هستند. این حفاظ‌ها همان‌طور که از نام آنها پیداست به‌صورت یک رول باز و بسته می‌شوند. حفاظ‌های رول شونده شباهت بسیاری به ساختار حفاظ کرکره درب مغازه‌ها دارند. با این تفاوت که ساختار و طراحی این دسته از حفاظ‌ها برای پنجره‌ها بسیار ظریف‌تر و کارآمدتر است.

حفاظ ابرویی

حفاظ ابرویی به دسته‌ای از حفاظ‌ها گفته می‌شود که تمام ساختار پنجره را نمی‌پوشاند. به طور معمول از این حفاظ‌ها برای پنجره‌ها در طبقات بالایی استفاده می‌شود. از این حفاظ‌ها معمولاً به‌عنوان یک محافظ نیز جهت سقوط افراد برای پنجره‌ها در قسمت بیرونی استفاده می‌شود.

ابرویی نسبت به سایر حفاظ‌های دیگر ساختاری تزیینی دارد. این محافظ‌ها برای اغلب پنجره‌هایی که دارای پهنای بیشتری نسبت به ارتفاع خود دارند، توصیه می‌گردد. در ساخت این دسته از حفاظ‌ها از پروفیل‌های فلزی فرفوژه استفاده می‌شود.

حفاظ شکم‌دار

یکی از رایج‌ترین و شاید قدیمی‌ترین حفاظ‌های پنجره دوجداره که اغلب فلزی‌اند، حفاظ‌های شکم‌دار هستند. در نوع شکم‌دار همان‌طور که از نام آنها پیداست دارای یک ساختار برآمده به‌صورت شکم به سمت بیرونی نمای ساختمان هستند.

شایان‌ذکر است که این حفاظ‌های پنجره به‌عنوان حفاظ‌های فلاورباکس نیز خوانده می‌شوند. از این حفاظ‌ها جهت حفاظ پنجره‌ها و یا لبه بالکن‌ها نیز استفاده می‌شود. حفاظ پنجره دوجداره شکم‌دار گزینه مناسبی جهت قراردادن گلدان و گیاهان پرورشی در خانه است.

حفاظ کرکره‌ای

همه شما کرکره مغازه‌های مختلف را مشاهده کرده‌اید. حفاظ کرکره‌ای نیز عیناً همانند حفاظ کرکره مغازه‌های مختلف است، با این تفاوت که این دسته از حفاظ‌ها برای پنجره‌ها و در ابعاد کوچک‌تری اجرا می‌شود. حفاظ کرکره‌ای عمدتاً از جنس فلز و دارای ساختاری ضدگلوله است.

این دسته از حفاظ‌ها از امنیت بسیار بالایی به نسبت سایر حفاظ پنجره‌های دوجداره برخوردار هستند. این حفاظ‌ها برای پنجره‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر و پنجره‌هایی که در ارتفاع پایین‌تر قرار دارند توصیه می‌شود. با نصب این حفاظ‌ها می‌توانید با خیالی آسوده ساختمان و یا خانه خود را برای هر زمان که می‌خواهید ترک کنید. حفاظ کرکره‌ای در دو نوع دستی و برقی طراحی می‌شود.

حفاظ مشبک سیمی

مشبک سیمی نوعی متفاوت از حفاظ پنجره دوجداره است. این حفاظ‌ها ساختاری مجزا از پنجره ندارند. این دسته از حفاظ‌ها دارای ساختارهای فلزی هستند که روی ساختار پنجره نصب می‌شود. به‌عبارت‌دیگر حفاظ مشبک سیمی روی خود پنجره‌ها جوش داده می‌شوند.

ساختارهای سیم مانند فلزی را به‌صورت مشبک برای این دسته از حفاظ‌ها استفاده می‌کنند. این حفاظ دارای امنیت قابل‌توجهی در برابر نفوذ حتی ذرات و حشرات بسیار ریز به داخل ساختمان هستند.

حفاظ‌های فانتزی

حفاظ‌های فانتزی نوعی دیگر از انواع حفاظ پنجره دوجداره هستند که بر اساس سلیقه و سبک ساختمان مشتریان به‌صورت سلیقه‌ای و سفارشی طراحی می‌شوند. حفاظ‌های فانتزی خود دارای انواع مختلفی هستند. این دسته از حفاظ‌ها اغلب جنبه تزیینی و زیبایی دارند تا امنیتی، و به‌صورت اختصاصی برای مشتریان ساخته می‌شود.

برای مثال از جمله حفاظ‌های فانتزی می‌توان به حفاظ‌های تزیینی، آژیردار، دوجداره، شیشه‌ای و… اشاره نمود.

مزایا و اهمیت استفاده از حفاظ پنجره دوجداره

نصب و اجرای حفاظ‌های پنجره صرفاً جهت افزایش زیبایی ساختمان یا پنجره‌ها نیست. ساخت و صرف هزینه برای این حفاظ‌ها در واقع مزایای بسیاری را برای ساختمان و خانه شما به همراه دارد. از مزایا و اهمیت نصب حفاظ پنجره دوجداره می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

مزایا و اهمیت استفاده از حفاظ پنجره دوجداره

افزایش امنیت و حفاظت

مهم‌ترین و اولین مزایای نصب این حفاظ‌ها افزایش امنیت و حفاظت از خانه و ساختمان شماست. حفاظ پنجره از ورود حشرات، حیوانات و حتی افراد غیرمجاز به داخل فضای مسکونی و یا تجاری شما جلوگیری می‌کند. حفاظ پنجره‌ها سبب افزایش حس امنیت ساختمان و ساکنین آن در برابر عوامل بیرونی می‌گردد.

افزایش زیبایی بصری نما

حفاظ‌های پنجره دوجداره دارای انواع مختلفی از لحاظ طرح، رنگ و جنس هستند. اجرای این حفاظ‌ها می‌تواند در نمای خارجی ساختمان نیز تأثیرگذار باشد. چه‌بسا شما می‌توانید با انتخاب متریال و طرح مناسب قسمتی از نمای خارجی را نیز تشکیل و سبک طراحی نما را تکمیل کنید.

کنترل دما و صدا

جنس متریال به‌کاررفته در ساخت حفاظ پنجره دوجداره برخی از این حفاظ‌ها دارای یک‌لایه عایقی است. این لایه از انتقال صدا و حرارت به داخل یا بیرون از ساختمان جلوگیری می‌کند.

محافظت از پنجره

نصب حفاظ پنجره دوجداره از خود پنجره‌ها نیز در برابر عوامل طبیعی و محیطی نگهداری می‌کند.

این حفاظ‌‌ها از تماس مداوم و مستمر آب برف‌وباران و آفتاب به سطح پنجره جلوگیری می‌کند. این امر سبب افزایش طول عمر پنجره شما نیز خواهد شد.

تهویه‌مطبوع

بهتر است طرح اجرایی و متریال به‌کاررفته برای ساخت این حفاظ‌ها بر اساس اقلیم جغرافیایی انتخاب شوند. برای مثال درصورتی‌که در مناطق گرم‌وخشک زندگی می‌کنید می‌توانید با استفاده از حفاظ پنجره دوجداره از ورود نور خورشید به داخل ساختمان جلوگیری کنید.

در چنین مناطقی با این کار، حفاظ‌ها سبب تهویه‌مطبوع محیط داخلی ساختمان خواهد شد. به دنبال آن نیز می‌تواند سبب بهره‌وری بهتر و بیشتر مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها شود.

طبق آمار و ارقام نصب حفاظ پنجره دوجداره حدوداً ۳۰ درصد از نفوذ افراد و سارقین به داخل ساختمان نیز جلوگیری می‌کند.

نصب حفاظ پنجره دوجداره

تا این قسمت از مطلب به‌خوبی بااهمیت نصب و اجرای حفاظ پنجره‌ها آشنا شدید. شما می‌توانید به‌آسانی با نصب این حفاظ‌ها از ورود عوامل بسیاری به داخل ساختمان جلوگیری کنید. برای خرید و نصب حفاظ پنجره دوجداره به شما توصیه می‌کنیم که از تیم‌های حرفه‌ای و متخصص در این زمینه استفاده کنید.

نصب صحیح و اجرای اصولی این حفاظ‌ها سبب افزایش بهره‌وری و ایمنی آنها خواهند شد.

اگر تصمیم به خرید و نصب حفاظ پنجره دوجداره نموده‌اید فقط کافی‌است به درگاه اینترنتی قطب‌نما مراجعه کنید. با مجموعه قطب‌نما شما فقط نوع و طرح موردنظر خود را انتخاب نمایید. این مجموعه با استفاده از باکیفیت‌ترین متریال و تجهیزات روز دنیا حفاظ پنجره دوجداره را در ابعاد و طرح‌های مختلف برای شما اجرا خواهند کرد.

نصب حفاظ پنجره دوجداره در انواع جنس‌ها و طرح‌های مختلف در قسمت داخلی و خارجی پنجره‌های ساختمان‌ها توسط قطب‌نما امکان‌پذیر است.

قیمت حفاظ پنجره دوجداره

قیمت حفاظ پنجره دوجداره ممکن است به موارد مختلفی بستگی داشته باشد. چرا که این حفاظ‌ها از لحاظ ساختاری، جنس، طرح و رنگ دارای تنوع بسیاری بالایی هستند. برای مثال قیمت این حفاظ‌ها به موارد مختلفی از جمله ابعاد پنجره‌ها و استانداردهای ایمنی استفاده شده بستگی دارد.

جالب است بدانید که این هزینه‌ها بر اساس اقلیم و محل زندگی شما نیز می‌تواند متغیر باشد.

از جمله عواملی که می‌تواند قیمت حفاظ پنجره را تحت‌تأثیر قرار دهد عبارت‌اند از:

  • پنجره‌ها: هرچه ابعاد و تعداد پنجره‌ها بیشتر و بزرگ‌تر باشد در نتیجه به حفاظ بیشتری نیاز خواهید داشت. این امر سبب افزایش هزینه خرید حفاظ پنجره دوجداره خواهد شد.

  • جنس: انواع حفاظ‌های چوبی، فلزی و… موجود هستند. ازاین‌رو کیفیت، مقاومت و هزینه هر کدام از این مصالح برای ساخت حفاظ پنجره‌ها نیز متفاوت خواهد بود.

  • نوع طرح و نصب حفاظ: حفاظ‌های ثابت و ساده دارای هزینه و دستمزد اجرایی کمتری هستند. در مقابل حفاظ‌های فانتزی دارای گزینه‌های تزیینی بیشتری هستند و از قیمت بالاتری برخوردارند.

  • دستمزد تیم اجرایی نیز یکی از اصلی‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت حفاظت پنجره دوجداره خواهد بود.

قبل از تصمیم‌گیری در مورد نصب و خرید حفاظ پنجره‌های دوجداره می‌توانید با تیم متخصص قطب‌نما مشورت کنید. خدمات مشاوره توسط این مجموعه به‌صورت رایگان به‌صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی به مشتریان ارائه داده می‌شود. شما می‌توانید به کمک مشاوران یا کارشناسان از قیمت روز انواع حفاظ در ابعاد موردنیاز خود مطلع شوید.

قیمت حفاظ پنجره دوجداره

در نهایت

حفاظ پنجره دوجداره یک سیستم حفاظتی برای پنجره ساختمان و در نهایت ساکنین آن است. این حفاظ جدا از جنبه ایمنی در افزایش و بهبود کارایی انرژی ساختمان و بهبود و افزایش کیفیت ساکنین ساختمان مؤثر خواهد بود.

حفاظ پنجره دوجداره دارای انواع مختلفی است که بسته به شرایط و سلیقه شما ساخته می‌شود. فراموش نکنید که برای ساخت و نصب این حفاظ‌ها از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

در این مطلب نیز تلاش نمودیم تا شما را با مزایا و انواع مختلف حفاظ پنجره دوجداره آشنا کنیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

0 پاسخ

    1. سلام جناب دهقان عزیز
      ممنون بابت نظر و پاسخ شما
      حتما مطلب مورد نظر اضافه خواهد شد
      ———————————————————————-
      نظرات و انتقادات شما موجب دلگرمی و پیشرفت کار ماست
      تشکر و سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام
در اسرع وقت به پیام شما پاسخ خواهیم داد.
ممنون بابت صبر و شکیبایی شما دوست عزیز.
Call Now Button