معرفی انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای | نحوه اجرا | قیمت 1403
در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب

معرفی انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای | نحوه اجرا | قیمت 1403

معرفی انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای | نحوه اجرا | قیمت 1403

گزینه‌های زیادی برای طرح و لعاب دادن به نمای ساختمان‌ها وجود دارداما امروزه انواع نمای اسپایدر شیشه‌‌ای به‌عنوان نمایی مدرن یکی از گزینه‌های محبوب برای هر ساختمانی استاین نمای شیشه‌ای جذاب با توجه به‌ظاهر و طراحی زیبایی که به ساختمان‌ها می‌بخشد؛ حرف‌ها برای گفتن داردشیشه‌ای شدن ساختمان‌ها قابل‌مقایسه با نماهای قدیمی و سنتی نیست.

چراکه خود به‌تنهایی می‌تواند در میدان رقابت حریف زیبایی و کارایی نماهای دیگر شودانواع نمای اسپایدر شیشه‌ای از طرفی دست طراحان را باز نگه‌داشته تا با توجه به کاربری و شرایط ساختمان‌ها آن‌ها را اجرا کننددر این مطلب می‌خواهیم شما را با انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای و کاربرد آن‌ها آشنا کنیم.

نمای اسپایدر شیشه‌ای

تلاش معماری در ساختمان‌سازی امروزی در بدست آوردن نمایی مدرن و درعین‌حال سودمند، نتایج را به‌طرف نمای اسپایدر سوق می‌دهدچراکه ثابت شده انواع نمای اسپایدر شیشه‌‌ای جدا از نوع اجرا یک نمای همه چیز تمام استاصطلاح اسپایدر به‌معنای عنکبوت استدلیل این نام‌گذاری شکل اتصالات و نگهدارنده‌های عنکبوتی شکل است.

همان‌طورکه می‌دانید اسپایدر شیشه‌ای همانند اسمش نیز متشکل از صفحات شیشه‌ای است که کنار همدیگر قرار گرفته‌انداین نما به‌معنای زیبایی، جذابیت، مقاومت و کاربردها استنمای اسپایدر شیشه‌ای مفاهیم ایمنی و مزایا را برای ساختمان‌ها به‌عنوان یک نما فراهم خواهد کرد.

انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای جدا از نوع نصب و اجرای آن‌ها از نمای بیرونی متشکل از یک صفحه شیشه‌ای استبه عبارتی ساده‌تر در نمای اسپایدر شیشه‌ای بیرون از ساختمان فقط صفحات شیشه‌ای را به‌عنوان نما مشاهده خواهید کردتنوع در اجرا و نصب این نمای شیشه‌ای سبب گردیده تا انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای به وجود بیاید.

نمای اسپایدر شیشه‌ای

معرفی انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای

تا این قسمت با نمای اسپایدر شیشه‌ای آشنا شدیددرواقع نحوه اجرا و متریال به‌کاررفته در نصب صفحات شیشه‌ای سبب ایجاد انواع مختلفی از نمای اسپایدر شده استیعنی به نوعی می‌توان نمای اسپایدر شیشه‌ای را به‌نام روش‌های اجرای نمای اسپایدر شیشه‌ای نیز تعریف کرد.

نمای اسپایدر شیشه‌ای در ظاهر نمای ساده‌ای است که در دل آن پیچیدگی‌های طراحی می‌تواند جزئیات بسیاری را بوجود بیاورداین نما نیازمند تخصص، مهارت و دقت بسیار بالایی است.

مهم‌ترین دسته‌بندی انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای عبارتند از:

معرفی انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای

معرفی نمای اسپایدر لوله‌ای

نمای اسپایدر لوله‌ای یکی از رایج‌ترین انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای محسوب می‌شوددر اسپایدر لوله‌ای صفحات شیشه‌ای با استفاده از لوله‌های فلزی به‌صورت شبکه‌ای نصب خواهد شددر این روش برای وصل کردن صفحات در ابتدا لوله‌های فلزی در سرتاسر نما وصل خواهند شداین لوله‌ها عموماً از جنس استیل یا فولاد مقاوم و ضدزنگ هستند.

لوله‌ها با استفاده از جوش و یا پیچ‌های مخصوص از ۲ طرف به سقف و کف ساختمان وصل می‌شونددرنهایت اتصالات مربوط به نصب صفحات شیشه‌ای بر روی این لوله‌های فلزی نیز قرار خواهند گرفتسپس در پایان صفحات شیشه‌ای روی اتصالات اسپایدری که بر روی لوله‌های فلزی وصل شده نصب خواهند شد.

ارتفاع و یا طول لوله‌ها براساس ارتفاع طبقات ساختمان‌ها و یا جایگاه نصب شیشه‌ها مشخص خواهد شدضخامت آن نیز توسط نظرکارشناسان و نصابان براساس وزن و حجم نمای شیشه‌ای مشخص می‌گردداز مهم‌ترین مزایای نمای اسپایدر شیشه‌ای لوله‌ای نیز می‌توان به:

  • سرعت بالا در اجرای آن و همچنین

  • قابلیت اجرای آن‌ها در دهانه‌ها و مکان‌هایی با ارتفاع بسیار کم اشاره نمود.

معرفی نمای اسپایدر لوله‌ای

معرفی نمای اسپایدر فین‌گلس

نمای اسپایدر فین گلس یکی دیگر از انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای استدر اجرای نمای فین گلس دیگر خبری از سازه‌های نگهدارنده فلزی، لوله‌ و یا شبکه کابلی نیستدر این سازه صفحات شیشه‌ای با استفاده از باله‌های شیشه‌ای کنار یکدیگر قرار خواهند گرفتبه این دلیل شفافیت و یکدست بودن این نما آن را به محبوب‌ترین انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای تبدیل نموده است.

در این روش باله‌های شیشه‌ای با ضخامت و قطر متناسب با نما به‌صورت عمودی از سقف به‌طرف کف وصل می‌شوندسپس صفحات شیشه‌ای نما با استفاده از پایه‌های فلزی به باله‌ها وصل خواهد شددر نمای بیرونی شما فقط اتصالات اسپایدری که صفحات شیشه‌ای را کنار هم نگهداشته، مشاهده خواهیدکرد.

استفاده از نگه‌دارنده‌های شیشه‌ای (باله‌هابه‌عنوان تکیه‌گاه یکی از روش‌های منحصربه‌فرد در اجرای انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای استدرواقع مهندسان و معماران این طرح را برای دستیابی به بالاترین شفافیت و نوردهی داخلی ساختمان پیشنهاد می‌کنند.

معرفی نمای اسپایدر فین‌گلس

معرفی نمای اسپایدر کابلی

در یکی دیگر از انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای به روش کابلی نام گرفته استتفاوت اجرای این نمای اسپایدری استفاده از کابل‌های فلزی به‌جای لوله‌ها یا نگه‌دارنده‌های شیشه‌ای استدر این نوع نمای اسپایدری همان‌طورکه از نام آن پیداست شبکه‌ای درهم‌تنیده از کابل‌های فلزی صفحات را نگه‌خواهد داشت.

در این روش صفحات شیشه‌ای با استفاده از قطعات اسپایدری کنار یکدیگر قرار گرفته‌اندقطعات اسپایدری نیز از پشت شیشه به کابل‌های فلزی وصل شده‌اندکابل‌های فلزی نیز درنهایت به پایه‌های نگه دارنده متصل خواهند شداین پایه‌ها (جکاز نوع هیدرولیکی هستندجک‌های هیدرولیکی دارای ساختار کششی‌اند و میزان شل یا سفت بودن کابل‌ها را تنظیم خواهندکرد.

این کابل‌ها به‌صورت عمودی و افقی شبکه‌ای کامل و واقعی از ساختار عنکبوتی را برای این نما ایجاد نموده است.

درواقع این روش اجرای نمای اسپایدر همانند ظاهرش بسیار تخصصی و پیچیده استاجرای نمای اسپایدر کابلی نیازمند مختصات و اندازه‌گیری‌های بسیار دقیقی استچراکه کوچک‌ترین اشتباه در مختصات و اندازه‌گیری می‌تواند مقاومت، استحکام و ایمنی کل سازه را به خطر بیندازدبنابراین اجرای روش نیازمند مهندسین سازه باتجربه در اجرای نمای اسپایدر کابلی است.

معرفی نمای اسپایدر کابلی

مزایای انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای

درواقع مزایای بسیاری که انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای می‌توانند به‌عنوان نماد داشته باشند سبب محبوبیت آن‌ها گردیده استهمان‌طورکه مطالعه نمودید با انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای آشنا شدیدروش‌های مختلف در اجرای این نوع نمای مدرن خود سبب ایجاد بزرگ‌ترین مزیت برای اجرای آن‌ها گردیده است.

در واقع امروزه استفاده از شیشه به‌عنوان نما به‌طور گسترده‌ای در ساختمان‌های مختلف مسکونی و غیرمسکونی استفاده می‌شوداز مهم‌ترین مزایای انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

انعطاف‌پذیری بالا

یکی از مهم‌ترین مزایای انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای انعطاف‌پذیری آن‌ها در اجرا استچراکه شما می‌توانید نمای شیشه‌ای اسپایدر را به طرح‌ها و روش‌های مختلفی در مکان‌های مختلف یک ساختمان اجرا کنیدشما براساس سلیقه و شرایط خود و در هر نقطه‌ای از ساختمان می‌توانید نمای اسپایدر شیشه‌ای را اجرا کنیدازاین‌رو انعطاف‌پذیری این نوع نمای زیبا و خیره‌کننده به نسبت نماهای سنتی برتری دارد.

شفافیت بالا

شیشه یکی از موادی است که به‌راحتی نور را از خود عبور می‌دهداین قابلیت سبب گردیده تا با استفاده شیشه برای نما بیشترین میزان نور طبیعی را وارد محیط داخلی ساختمان کنیدازاین‌رو استفاده از انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای به‌طور گسترده‌ای برای تأمین نور در طول روز می‌تواند سودمند باشد.

درواقع این مزیت خود مزایای دیگری را به دنبال داردبه عبارتی ساده‌تر زمانی‌که در طول روز بیشترین میزان نور وارد ساختمان می‌شود، در مصرف انرژی برق صرفه‌جویی خواهید کرد.

نصب و نگهداری آسان

نصب و اجرای انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای به نسبت نماهای سنگی و بتنی بسیار آسان و سریع‌تر استچراکه در این روش شما نیازی به مصالح ساختمانی یا خشک شدن مراحل مختلف نخواهید داشتنماهای اسپایدری به‌راحتی با ا استفاده از اتصالات پیچ‌ومهره‌ای نصب خواهند شدهمچنین نگهداری این نما به نسبت نماهای قدیمی و سنتی بسیار آسان‌تر است.

دوام و استحکام

دوام و استحکام بالای انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای این نمای مدرن استاستفاده از قطعات فلزی ضدزنگ در اجرای این نوع نما سبب افزایش طول عمر و استحکام نما گردیده است.

از جمله دیگر مزایای انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای می‌توان به:

  • مقاوم بودن آن در مقابل ارتعاشات زلزله

  • شستشوی آسان آن

  • وزن بسیار کم آن به نسبت نماهای آجری و سنگی و همچنین

  • ارزان‌تر بودن آن به نسبت نماهای سنگی و بتنی

دوام و استحکام

اجرای انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای

اگر می‌خواهید نمایی منحصربه‌فرد برای ساختمان خود انتخاب کنید، نمای اسپایدر شیشه‌ای مناسب‌ترین گزینه برای شماستنمای اسپایدر شیشه‌ای نمای مدرنی است که امروز مورد توجه بسیاری از طراحان و مهندسان سازه نما قرار گرفته استاین نمای شیشه‌ای خود به ۳ شیوه مختلف کابلی، لوله‌ای و فین گلس قابل طراحی و اجرا است.

اجرای نمای شیشه‌ای نیازمند تخصص، تجربه و مهارت بالایی در این زمینه استمجموعه قطب‌نما متشکل از مهندسین و متخصصان حرفه‌ای و باتجربه در زمینه اجرای انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای استقطب‌نما بااجرای پروژه‌هایی مطرح در سطح کشور و حتی خارج‌ از کشور توانسته‌ مهارت و تبحر خود را به‌اثبات برساند.

استفاده از دانش روز و همچنین متریال درجه یک سبب ارائه باکیفیت‌ترین خدمات به مشتریان گردیده‌استشما نیز اگر می‌خواهید نمایی با کیفیت داشته باشید به‌طور قطع می‌توانید روی مجموعه اجرایی قطب‌نما حساب باز کنید.

درنهایت

پیشرفت علم سبب گردیده تا امروزه نمای ساختمان‌ها با استفاده از متریالی چون شیشه سمت‌وسویی جدید به دست آوردشیشه با قابلیت درخشش و زیبایی محسور کننده‌ای که دارد می‌تواندانتخابی بسیار زیبا برای نمای یک ساختمان باشد.

درواقع انتخاب نمای ساختمان نیز می‌تواند در ارزش ساختمان و افزایش جذابیت بصری آن بسیار تأثیرگذار باشدانواع نمای اسپایدر شیشه‌ای به‌عنوان مدرن‌ترین نماها برای ساختمان‌های مختلف اداری، تجاری، مسکونی، تفریحی، آموزشی و غیره اجرا می‌شود.

 همان‌طورکه می‌دانید دنیای مدرن نیازمند خلق ایده‌هایی به‌روز استازاین‌رو استفاده از این نماهای مدرن سبب گردیده همواره نمای شیشه‌ای در رأس این نوآوری‌ها و ایده‌های خلاقانه قرار بگیرددر انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای به‌دلیل شیشه‌ای بودن ساختار آن‌ها بیشترین میزان دید را برای افراد داخل ساختمان ایجاد می‌کندشما نیز چه نوع نمایی را برای ساختمان خود انتخاب نموده‌اید؟

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام
در اسرع وقت به پیام شما پاسخ خواهیم داد.
ممنون بابت صبر و شکیبایی شما دوست عزیز.
Call Now Button