عوامل-تأثیرگذار-در-قیمت-پنجره-گیوتینی

قیمت پنجره گیوتینی (پنجره پانوراما) | قیمت اجرا و نصب پنجرههای برقی 1403

با یک استعلام به‌خوبی خواهید فهمید که قیمت پنجره‌ گیوتینی با یکدیگر بسیار متفاوت هستند. قیمت این پنجره‌ها به عوامل مختلفی از جمله ابعاد، جنس و نوع متریال به‌کاررفته در آنها بستگی دارد. پنجره‌های گیوتینی به دلیل طراحی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد، گزینه‌های مختلف ظاهری و ساختاری دارای قیمت‌های متفاوتی هستند.

همان‌طور که می‌دانید پنجره‌های گیوتینی دارای ساختاری برقی و متفاوت از پنجره‌های قدیمی و سنتی هستند. با استفاده از نصب این دسته از پنجره‌ها امکان تهویه و کنترل بهتر جریان هوا در ساختمان‌ امکان‌پذیر خواهد بود. پنجره‌های گیوتینی می‌توانند در طراحی‌های معماری مدرن و کلاسیک اجرا شوند و به زیبایی و استحکام ساختمان‌ها کمک کنند.

قیمت پنجره‌های گیوتینی مهم‌ترین عامل در خرید و انتخاب آنها توسط خریداران محسوب می‌شود. ازاین‌رو می‌خواهیم در این مطلب تمامی عوامل تأثیرگذار و تعیین‌کننده قیمت پنجره گیوتینی را با هم بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

معرفی پنجره گیوتینی

قبل از معرفی عوامل تأثیرگذار در قیمت پنجره گیوتینی بهتر است مقداری با ساختار این پنجره آشنا شوید. پنجره‌های گیوتینی به نام پنجره‌های پانوراما نیز معروف و دارای حرکت عمودی به سمت بالا یا پایین هستند. این پنجره‌ها با استفاده از موتوربرقی و کنترل از راه دور باز و بسته خواهند شد. شما می‌توانید به‌راحتی با استفاده از ریموت اقدام به باز و بسته کردن پنجره و سبب تهویه هوای محیط شوید.

در واقع پنجره‌های گیوتینی منحصراً محدود به استفاده به‌عنوان یک پنجره نخواهند بود. از آنها می‌توان در مکان‌های عمومی و پرتردد به‌عنوان خروجی و ورودی و حتی پارتیشن‌بندی فضاهای مختلف استفاده نمود. ساختار بی‌نظیر و شکیل این پنجره‌ها سبب می‌گردد تا معماری و طراحی محیط موردنظر بسیار ویژه و خاص به نظر برسد.

از طرفی کنترل کردن و تهیه هوای محیط با استفاده از پنجره‌های گیوتینی آسان‌تر و سریع‌تر خواهد بود. باتوجه‌به تنوع بالا در ساختار، کاربرد و ظاهر این پنجره‌ها می‌توان گفت که قیمت پنجره گیوتینی نیز بسیار متفاوت است.

قیمت پنجره گیوتینی

عوامل تأثیرگذار در قیمت پنجره گیوتینی

قیمت پنجره گیوتینی یکی از عوامل مهم در فرایند خرید برای افرادی است که به دنبال نصب این پنجره‌ها در منزل خود هستند. این پنجره‌های مدرن با طراحی منحصربه‌فرد و قابلیت‌های تهویه مطلوب گزینه‌های ایده‌آلی برای هر نوع ساختمانی خواهندبود. اما فراموش نکنید که قیمت این پنجره‌ها همواره می‌تواند یکی از گزینه‌های مهم برای خریداران آن محسوب شود.

میزان بودجه شما می‌تواند در خرید پنجره‌های گیوتینی بر اساس قیمت آنها تأثیرگذار باشد. از طرفی قیمت این دسته از پنجره‌ها می‌تواند نقش مهمی در تعیین کیفیت و عمر مفید پنجره داشته باشد. ناگفته نماند که گران‌قیمت بودن پنجره‌های گیوتینی لزوماً به معنای باکیفیت بودن آنها نخواهد بود. همچنین ارائه قیمت‌های پایین از طرف تولیدکنندگان نیز به معنای بی‌کیفیت بودن پنجره موردنظر نیست.

ازاین‌رو موازنه بین قیمت و کیفیت پنجره‌ها امری بسیار اساسی است. شما باید به‌عنوان یک خریدار در انتخاب بهترین گزینه به این موارد توجه نمایید. بنابراین می‌توان گفت که انتخاب فروشنده مطمئن می‌تواند در ارائه این موازنه بین کیفیت و قیمت پنجره تأثیرگذتر باشد.

 پنجره‌های گیوتینی دارای مشخصه‌های ظاهری، فنی و ساختاری بسیار متفاوتی هستند. تمامی این ویژگی‌ها یک‌به‌یک بر قیمت نهایی پنجره گیوتینی تأثیرگذار خواهند بود. از جمله مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت پنجره گیوتینی به شرح زیر هستند.

شیشه

شیشه اولین و بیشترین متریال مصرفی در ساخت پنجره‌های گیوتینی است. شیشه‌ها از لحاظ ساختاری و ظاهری بسیار متنوع هستند. انواع شیشه‌های مختلف از لحاظ ظاهری می‌توان به شیشه‌هایی رنگی، مات، شیشه‌های طرح‌دار و… اشاره نمود. در ساختار شیشه‌ها نیز می‌توان انواع شیشه‌های دوجداره، سه جداره، سکوریت و لمینت را نام برد.

هرکدام از شیشه‌های ذکر شده دارای مشخصه‌های ساختاری متفاوت و از مزایا و معایب بسیاری برخوردارند. انتخاب و استفاده از هر کدام از این شیشه‌ها در شرایط مختلفی ممکن خواهد بود. هر کدام از این شیشه‌ها نیز به نسبت کیفیت و میزان طول عمر خود دارای قیمت‌های گوناگونی هستند. با انتخاب و استفاده از هر کدام از صفحات شیشه‌ای موجود، هزینه نهایی بر اساس آنها تعیین خواهد شد.

 

برای مثال شیشه‌های دوجداره و سه جداره عایق بسیار مناسب و قدرتمندی در برابر گرما، سرما و هدررفت انرژی هستند. به طبع انتخاب این شیشه‌ها در مقابل شیشه‌های نازک و یا معمولی هزینه‌های بیشتری را متحمل خواهند شد. اما فراموش نکنید که بااستفاده از این شیشه‌ها هزینه‌های مصرف انرژی به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

به‌عبارت‌دیگر شما با پرداخت هزینه‌های بیشتر برای خرید پنجره گیوتینی با کاهش هزینه‌های مصرف انرژی، آنها را جبران خواهید کرد.

شیشه

قاب پنجره

قاب پنجره یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین قیمت پنجره‌های گیوتینی هستند. قاب پنجره‌های گیوتینی شامل چهارچوب و قسمت ریلی است که شیشه‌ها درون آنها قرار می‌گیرند. چهارچوب و سیستم ریلی این پنجره‌ها اغلب از جنس فلز آلومینیوم ساخته می‌شود. آلومینیوم دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و وزن بالای شیشه‌های چند داره است.

پروفیل‌های آلومینیومی در برابر آب باران، رطوبت، زنگ‌زدگی و خوردگی بسیار مستحکم هستند. رنگ‌پذیری پروفیل‌های آلومینیومی با استفاده از رنگ‌های کوره‌ای امکان‌پذیر است. در صورت دلخواه می‌توانید چهارچوب و قاب پنجره‌های گیوتینی را به‌صورت رنگی انتخاب کنید.

با این اوصاف قیمت روز آلومینیوم، میزان آلومینیوم مصرفی و رنگی بودن آنها در قیمت پنجره گیوتینی تأثیرگذار خواهند بود.

سیستم حرکتی

از قسمت شیشه‌ها و چهارچوب اصلی پنجره‌ها که بگذریم به سیستم حرکتی پنجره‌ها خواهیم رسید. سیستم حرکتی پنجره‌های گیوتینی شامل قطعات حرکتی از جمله موتور، ریل‌ها و سیستم‌های کنترلی هستند. این عوامل سبب باز و بسته‌شدن پنجره‌های گیوتینی می‌شوند. قسمت کنترلی آن نیز با استفاده از سنسورها و ریموت راه‌اندازی می شود.

قسمت کنترلی و سنسورها هم شامل دستگاه‌های کنترلی، سوئیچ‌ها و ریموت‌ هستند. این موارد وظیفه کنترل و مدیریت باز و بسته کردن پنجره‌ها را بر عهده دارند.

در واقع همین سیستم حرکتی پنجره‌های گیوتی سبب تمایز آن از پنجره‌های معمولی گردیده است. انتخاب نوع موتور و سیستم حرکتی پنجره بر اساس وزن و ابعاد شیشه‌های گیوتینی صورت می‌گیرد. موتور انتخابی باید توانایی کنترل کردن و به‌حرکت درآوردن صفحات شیشه‌ای را داشته باشد.

برای پنجره‌ها و صفحات شیشه‌ای گیوتینی در ابعاد بزرگ‌تر از موتورهای قدرتمندتری استفاده می‌شود. همچنین برای پنجره‌های کوچک‌تر از موتورهای کم قدرت و کوچک‌تر استفاده می‌گردد. ابعاد، تعداد و کیفیت سیستم حرکتی در پنجره‌های گیوتینی هرچه بیشتر و بزرگ‌تر باشد؛ قیمت نهایی افزایش می‌یابد.

یراق‌آلات

یراق‌آلات اتصالی، تجهیزات عایق‌بندی و درزگیری پنجره قطعات کوچکی هستند که شاید در قیمت پنجره‌های گیوتینی به چشم نیایند. در حقیقت میزان یراق‌آلات به‌کاررفته، جنس، کیفیت و برند آنها در قیمت نهایی پنجره‌های گیوتینی به طور چشمگیری تأثیر خواهند داشت. یک سازنده باتجربه در انتخاب این یراق‌آلات و به‌کارگیری اصولی آنها می‌تواند در کاهش هزینه‌ها نقش داشته باشد.

ابعاد و تعداد پنجره‌ها

ابعاد و تعداد پنجره‌ها نقش مهمی در تعیین قیمت پنجره خواهند داشت. هرچه تعداد پنجره‌ها بیشتر باشد به متریال مصرفی بیشتری نیاز خواهید داشت. برای مثال هرچه سایز پنجره‌های گیوتینی بزرگ‌تر باشند شما به متریال‌های بیشتر و موتورهای قدرتمندتری نیاز خواهید داشت.

بنابراین، قیمت پنجره گیوتینی با افزایش متریال و موارد مصرفی به طور مستقیم افزایش خواهد یافت.

ابعاد-و-تعداد-پنجره‌ها

سیستم ایمنی پنجره

برخی افراد به طور دلخواه خواهان راه‌اندازی سیستم‌های امنیتی و ایمنی روی درب و پنجره‌های گیوتینی هستند. راه‌اندازی این سیستم‌ها سبب می‌گردد که در مواقع ضروری، قطعی برق یا وقوع حوادث به‌صورت دستی درب و پنجره‌ها را کنترل کنید.

از طرفی دیگر راه‌اندازی این سیستم‌های ایمنی می‌تواند یک آسودگی خاطر برای ساکنین ساختمان موردنظر باشد. استفاده از چنین گزینه‌هایی سبب افزایش قیمت‌های خرید این دسته از پنجره‌ها خواهد شد.

هزینه‌های نصب و ساخت

هزینه‌های طراحی، ساخت و نصب پنجره‌های گیوتینی می‌توانند بر اساس تولیدکننده و حتی در مناطق جغرافیایی مختلف متفاوت باشد. شما باید هزینه‌های نصب، طراحی، ساخت یا حتی تعویض این دسته از پنجره‌ها را در قیمت پنجره گیوتینی در نظر بگیرید.

بااین‌حال شما می‌توانید با انتخاب تولیدکننده باتجربه در این زمینه از کیفیت پنجره‌های ساخته شده اطمینان حاصل کنید. از طرفی فروشندگان و سازندگان باتجربه همواره با استفاده از متریال‌های مناسب قیمت‌های معقولی را نیز ارائه خواهند داد.

هزینه‌های-نصب-و-ساخت

خرید مطمئن و آسان پنجره گیوتینی

به‌طورکلی ترکیبی از عوامل ذکر شده می‌توانند در کنار یکدیگر در قیمت پنجره گیوتینی نقش داشته باشند. شما از طرفی می‌توانید جهت دریافت قیمت دقیق پنجره گیوتینی از دو روش اقدام کنید. در روش اول به‌صورت سنتی باید به بازار محلی رفته و از فروشندگان مختلف قیمت پنجره گیوتینی را استعلام بگیرید.

از طرفی به‌عنوان یک راه‌حل آسان و همچنین سریع می‌توانید در منزل یا محل کار از قیمت پنجره گیوتینی مطلع شوید. برای این کار فقط کافی است به درگاه اینترنتی قطب‌نما مراجعه نمایید.

قطب‌نما با ارائه مشاوره رایگان توسط کارشناسان باتجربه قیمت روز پنجره‌های گیوتینی را ارائه می‌دهد. این مجموعه علاوه بر ارائه قیمت روز طراحی، ساخت و نصب پنجره‌ها را در هر ابعاد و طرحی نیز ارائه می‌دهد.

در نهایت

 در این مطلب در بررسی قیمت پنجره گیوتینی عوامل تشکیل‌دهنده ساختار پنجره گیوتینی را نیز با یکدیگر بررسی کردیم. قیمت نهایی پنجره‌های گیوتینی بر اساس کیفیت، عملکرد و ابعاد آنها تعیین خواهد شد. قیمت پنجره گیوتینی متأثر از عوامل مختلفی ازجمله جنس، تعداد، ابعاد، سیستم‌های حرکتی، نوع شیشه و برند متریال به‌کاررفته تعیین می‌شود.

در کنار تمامی این موارد قیمت فروشنده باتجربه و مورد اطمینان بسیار حائز اهمیت است. بااین‌حال قطب‌نما به‌عنوان یک فروشنده مطمئن باتوجه‌به میزان بودجه خریداران توازن مناسبی را میان قیمت و کیفیت پنجره‌های گیوتینی ارائه می‌دهد.

امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات کافی در این باره را به دست آورده باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه

    1. سلام جناب دهقان عزیز
      بله دقیقا
      بابت دیرکرد در پاسخ عذر خواهی می کنم
      تشکر و سپاس

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

Call Now Button