نمای کرتین وال یوچنل | مشخصات فنی کرتین وال سیستم یوچنل | اجرای کرتین وال یوچنل | قیمت 1403
در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب

نمای کرتین وال یوچنل | مشخصات فنی کرتین وال سیستم یوچنل | اجرای کرتین وال یوچنل | قیمت 1403

سیستم-کرتین-وال-یو-چنل

سیستم کرتین وال یوچنل یکی از انواع سیستم‌های اجرایی نمای شیشه‌ای کرتین وال است. در این صورت اگر قصد اجرای نمای شیشه‌ای کرتین وال را دارید بهتر است با تمام روش‌های اجرایی این نما نیز آشنایی کامل داشته باشید. نمای شیشه‌ای کرتین وال یو چنل یکی از نماهای برتر در زمینه زیباسازی و افزایش عملکرد ساختمان‌هاست.

سیستم یوچنل به‌عنوان زیر مجموعه یا روشی دیگر از اجرای نمای کرتین وال از صفحات شیشه‌ای تشکیل شده است. این سیستم اجرایی با ترکیبی از سادگی و زیبایی به ساختمان‌ها جلوه‌ای شیک و مدرن می‌بخشند و درعین‌حال نوردهی بیشتری را در فضای داخلی ساختمان فراهم می‌کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای سیستم کرتین وال یوچنل مقاومت بالای آنها در برابر عوامل جوی، انعطاف‌پذیری در طراحی و قابلیت تنظیم نور و حرارت جهت بهبود کیفیت زندگی است. در سال‌های اخیر طراحی و اجرای این سیستم از کرتین وال مورد استقبال بسیاری از طراحان، معماران و حتی صاحبان ساختمان‌های مختلف بوده است.

جالب است بدانید روش اجرای نمای یو چنل به نسبت بسیاری از روش‌های دیگر از سرعت اجرای بالایی برخوردار است و مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. بااین‌حال با وجود چنین تمایزها و ویژگی‌هایی اگر کنجکاو هستید که با جزئیات کامل، مزایا، معایب و نحوه اجرای سیستم کرتین وال یوچنل آشنا شوید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

معرفی سیستم کرتین وال یوچنل

به‌طورکلی تنوع در ساختار و وجود سیستم‌های مختلف اجرایی، به دلیل تنوع در نحوه نصب صفحات شیشه‌ای یا لامل‌ها در نما است. نمای کرتین وال یو چنل به‌نوعی یکی از طرح‌های اجرایی یا شیوه‌های اجرایی از نوع فریملس است. به همین دلیل گاهاً این نما را به نام نمای فریملس یوچنل می‌خوانند.

این نوع از نما ازآنجاکه به نام نمای فریملس نیز خوانده می‌شود شما هیچ‌گونه فریم یا کلافی را دور صفحات شیشه‌ای در ظاهر نما مشاهده نخواهید کرد. سیستم اجرایی یو چنل یک روش نوین در نصب و اجرای شیشه‌ها در نمای کرتین وال است.

در این روش به‌جای اسپیسرهای معمولی از اسپیسرهای یو شکل جهت اتصال صفحات شیشه‌ای به لامل نما استفاده می‌گردد. این سیستم اجرایی سبب گردیده تا جلوه‌ای منحصربه‌فرد در نمای ساختمان ظاهر شود. همچنین عملکردی عالی در تهویه و مهم‌تر از آن نورردهی فضاهای داخلی فراهم می‌شود.

ساختار یوشکل این سیستم به شیشه‌ها استحکام و ثبات بیشتری می‌بخشد. پس از نصب شیشه‌های نمای یو چنل با استفاده از چسب‌های مخصوص صفحات شیسه‌ای به طور کامل به نما متصل، فیکس و عایق‌بندی می‌شوند. اجرای نمای کرتین وال به روش یوچنل از جمله گزینه‌هایی است برای افراد و مواردی که از نظر مالی نیاز به کاهش هزینه‌های اجرا دارند.

نمای کرتین وال یو چنل از جمله‌ نماهایی است که تا حداکثر ارتفاع ۲۰ متر به‌عنوان نمای ساختمان‌ها مجاز است. باید به یاد داشته باشید که برای نماهای مرتفع‌تر از این متراژ از روش‌های اجرایی دیگر جهت افزایش ایمنی نما و صفحات شیشه‌ای استفاده شود.

به طور معمول در اجرای نمای کرتین وال از شیشه‌های رفلکسی استفاده می‌شود. از لحاظ ساختار و جداره شیشه‌ها نیز می‌توان گفت که در این نوع نما می‌توان از شیشه‌های دوجداره و سه جداره استفاده نمود. در برخی از پروژه‌ها متناسب با ساختار ساختمان می‌توان با به‌کارگیری شیشه‌های رنگی ظاهری متفاوت‌تر نیز به این نما بخشید.

معرفی سیستم کرتین وال یوچنل

ویژگی‌های ظاهری نمای کرتین وال یوچنل

ویژگی‌های ساختاری و ظاهری این نما به‌عنوان نوعی از نمای کرتین وال بسیار متفاوت و منحصربه‌فرد است. این نما با داشتن ساختار و اسپیسرهای یو شکل از جنس گالوانیزه، استیل یا آلومینیومی از سایر مدل‌های نمای کرتین وال متمایز است. یکی از تفاوت‌های منحصربه‌فرد در ساختار یو چنل به نسبت روش‌های دیگر این است که برای تثبیت شیشه‌ها به‌جای استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی از چسب‌های مخصوص سیلیکونی این کار استفاده می‌شود.

این چسب‌ها دارای مقاومت و قدرت کشسانی و چسبندگی بالایی هستند به همین دلیل شیشه‌ها را در جایگاه خود به طور کاملاً محکم و ایمن فیکس خواهند کرد. همچنین از لرزش و تکان‌ها و در نهایت شکسته‌شدن آنها جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این عوامل این چسب‌های سیلیکونی دارای خاصیت عایقی هستند و سبب بهبود خاصیت عایقی نما و ساختمان می‌شوند.

در روش‌های دیگر نمای شیشه‌ای کرتین وال صفحات شیشه‌ای درون چهارچوب و قاب‌های فلزی قرار می‌گیرند. به‌عبارت‌دیگر لامل‌های مابین صفحات شیشه‌ای به‌صورت افقی و عمودی در ظاهر و سطح بیرونی نما نیز قابل‌مشاهده هستند. درحالی‌که شما چنین ساختاری را در ظاهر نمای بیرونی کرتین وال یوچنل مشاهده نخواهید کرد.

این نما دارای مقاومت، دوام بالا، ضدزنگ و در برابر شرایط محیطی مختلف از طول عمر بالایی برخوردار است. همچنین در نمای کرتین وال یو چنل فضای خارجی بین شیشه‌ها با چسب مخصوص پوشیده می‌شود که دارای کانال‌هایی برای نصب شیشه و بست‌های مخصوص برای نگه‌داشتن شیشه‌ها هستند.

این سیستم اجرایی نما قابلیت نصب صفحات به‌صورت بازشو را به شما می‌دهد. این امر سبب می‌گردد شما با استفاده از شیشه‌های دوجداره و سه جداره قسمت‌های مختلفی از نما را به‌صورت پنجره‌های کرتین وال در نظر بگیرید. با بسته‌شدن این دریچه‌های بازشو همانند پنجره‌های دوجداره و سه جداره به طور کامل با نما هماهنگ و یک‌دست خواهد شد.

نحوه اجرای نمای کرتین وال یوچنل

اجرای نمای شیشه‌ای کرتین وال یو چنل نیز همانند سایر نماهای دیگر در این زمینه نیازمند بررسی کامل و پیروی از قوانین، ضوابط و استانداردهای لازم در این زمینه است. پس از آن انتخاب تیم مجری جهت اجرا و نصب بسیار حائز اهمیت است.

افراد دارای باتجربه و مهارت کافی در این زمینه در کاهش هزینه‌ها، زمان اجرا تا کیفیت نهایی کار بسیار تأثیرگذار خواهند بود. همان طور که در مقاله روش‌های اجرای نمای کرتین وال شرح دادیم اجرای این نما به دو روش استیک و یونیتایز امکان‌پذیر است. در روش استیک تمامی مراحل و مونتاژ قطعات در محل ساختمان موردنظر انجام می‌گیرد. روش یونیتایز بر خلاف آن به نام روش پیش‌ساخته، قطعات از قبل در کارخانه یا کارگاه آماده و فقط مونتاژ آن در محل نمای ساختمان صورت می‌گیرد.

حال جالب است بدانید که سیستم اجرایی کرتین وال یوچنل به روش استیک و کاملاً در محل پروژه اجرا می‌شود.

براین‌اساس مهم‌ترین مراحل اجرای نمای کرتین وال یو چنل عبارت است از:

  1. زیرسازی نما بر اساس نوع بتنی یا فلزی بودن آن

  2. نصب لامل‌های نمای یو چنل در جایگاه خود

  3. نصب شیشه‌ها در نمای یوچنل

زیرسازی

اولین مرحله اجرای نمای کرتین وال یوچنل آماده‌سازی زیرسازی نمای موردنظر است. مراحل اجرا با مرحله آماده‌سازی آغاز می‌شود و همچنین میزان کیفیت، دقت، امنیت، مقاومت و استحکام این مرحله در مقاومت و استحکام کل نما تأثیرگذار خواهد بود. برای زیرسازی ابتدا محل موردنظر به طور کامل خاک‌برداری می‌شود. سپس باتوجه‌به نوع سازه نما، بتنی یا فلزی بودن آن زیرسازی آغاز می‌شود.

در این حالت درصورتی‌که سازه نما بتنی باشد، پلیت‌های نما به سازه‌های بتنی اجرا شده کوبانده می‌شوند. درون ساختار بتنی قسمت‌های فلزی جهت کوبانده شدن و اتصال پلیت‌ها به سازه بتنی تعبیه شده است. پس از آن دستک‌ها نیز بر روی پلیت‌ها جوش داده می‌شوند.

در روش دیگر درصورتی‌که سازه فلزی باشد، دیگر به قطعات اتصالی پلیت نیازی نخواهیم داشت. در این صورت دستک‌های نما به طور مستقیم روی جایگاه فلزی مشخص شده روی تیرها جوش داده می‌شوند. پس از این مراحل در دو حالت ممکن حالا دستک‌ها آماده هستند تا قوطی‌های آهنی یا تیرهای نما نیز روی آنها نصب شوند. در این حالت قوطی‌های آهنی به دستک‌ها متصل و روی آنها نیز براکت‌ها برای نصب قطعات نما با استفاده از جوش وصل می‌شوند.

نصب لامل نما

در مرحله بعدی سازه اصلی نما آماده نصب اتصالات و یراق‌آلات نمای کرتین وال یوچنل است. همان‌طور که مرحله قبل را مطالعه نمودید در مرحله اول براکت‌ها روی ستون و پایه فلزی نیز نصب می‌شوند. حال می‌توان به‌راحتی لامل‌های مولیون را با استفاده از پیچ و مهره‌های محکم به براکت‌ها متصل کرد.

لامل‌های ترنزوم نیز با استفاده از کانکتور به لامل‌های مولیون وصل خواهند شد. اتصال قسمت‌هایی همچون مولیون‌ها و ترانزوم‌ها باعث ایجاد قاب‌ها و چهارچوب‌هایی می‌شود که می‌توان به‌راحتی صفحات شیشه‌ای را در این مرحله نصب نمود.

نصب لامل ها

نصب شیشه‌ها

در نهایت مرحله پایانی نوبت به نصب صفحات شیشه‌ای و اجرای مراحل جزئی و عایق‌بندی نما خواهد بود. در این مرحله بهتر است بدانید که می‌توانید برای نصب شیشه‌ها از شیشه‌های دوجداره و سه جداره استفاده نمایید. در این قسمت با استفاده از اسپیسرهای یو شکل و چسب‌های مخصوص شیشه‌ها در جایگاه خود قرار خواهند گرفت و به طور کاملاَ ایمن نصب می‌شوند.

 تفاوت این مرحله اجرای صفحات با سایر روش‌های دیگر نمای کرتین وال در این است که به‌جای اسپیسرهای معمولی از اسپیسرها یا همان جداکننده‌های یوشکل یا مخصوص یو چنل استفاده می‌شود. این جداکننده‌ها در اطراف شیشه‌ها به‌صورت گسسته یا پیوسته نصب می‌شوند.

همچنین به‌جای استفاده از چسب‌های پلی سولفات از چسب‌های مخصوص سیلیکونی در این کار باقدرت چسبندگی بالا استفاده می‌شود. در پایان کار نیز با قراردادن شیشه‌ها و اعمال چنین متریال‌هایی، به کمک قطعات فلزی تی (T) شکل و پیچ‌ها شیشه‌ها به طور کامل متصل می‌شوند.

نصب شیشه‌ها

مزایای نمای کرتین وال یوچنل

تا این قسمت از مطلب به‌خوبی با ماهیت، ساختار و مراحل نصب نمای شیشه‌ای کرتین وال یو چنل آشنا شدید. همچنین تا حدودی با تفاوت‌های اجرایی و ظاهری این نما نیز با سایر روش‌های اجرای کرتین وال آشنا شدید. حال بهتر است بدانید که جهت استفاده از این روش اجرایی به‌عنوان نماهای شیشه‌ای برای ساختمان‌ها از چه مزایایی برخوردار است.

مهم‌ترین مزایای اجرای سیستم کرتین وال یوچنل عبارت‌اند از:

  • به دلیل ساختار اجرایی و عدم استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی این نما شامل ظاهری یک‌دست و یکنواخت از صفحات شیشه‌ای است.

  • نمای کرتین وال یو چنل مقاوم در برابر زلزله، آتش، رطوبت و نفوذ آب است. همچنین از نظر عایق حرارتی نیز از کارایی بسیار خوبی برخوردار است.

  • با استفاده از اجرای نمای یوچنل می‌توان مصرف انرژی ساختمان را بهبود بخشید و هزینه‌های انرژی را کاهش داد.

  • شیشه‌های استفاده شده در نمای کرتین وال به دلیل ساختار سرتاسری و یکنواخت معمولاً از قابلیت نوردهی خوبی برخوردار هستند. به عبارتی دیگر نصب کرتین وال به روش یو چنل، انعکاس نور طبیعی را در داخل ساختمان افزایش و سبب کاهش مصرف نور مصنوعی می‌شود.

  • ازآنجاکه این روش می‌تواند مصرف انرژی را کاهش دهد در نهایت می‌تواند به حفظ محیط‌زیست کمک کند.

  • نصب و اجرای نمای یو چنل نسبت به روش‌های دیگر این نما سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

  • امکان استفاده و ایجاد بازشوی مخفی درون ساختار نما به‌عنوان پنجره دوجداره کرتین وال وجود دارد.

 با این مزایا نمای کرتین وال یو چنل به یکی از محبوب‌ترین و موردتوجه‌ترین نماهای شیشه‌ای ساختمان مبدل شده است.

قیمت اجرای نمای کرتین وال یوچنل

به طور طبع اجرای نمای کرتین وال یو چنل به نسبت شرایط محیطی ساختمان و همچنین سلیقه افراد بسیار متفاوت است. به دنبال همین امر قیمت اجرای نمای کرتین وال یوچنل نیز به همین اندازه متفاوت خواهد بود. قیمت و هزینه اجرای نمای یو چنل به عوامل متعددی بستگی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اولین عامل تأثیرگذار در قیمت اجرای نمای کرتین وال یوچنل میزان مساحت ساختمان برای اجرای این نما است. معمولاً هرچه مساحت بیشتر باشد، هزینه‌های اجرا نیز به همان طور بالاتر خواهد بود.

  • دومین عامل تأثیرگذار در هزینه اجرای این نمای شیشه‌ای متریال مورداستفاده در اجرا است. نوع مواد استفاده شده تأثیر زیادی در قیمت نهایی خواهد داشت. برای مثال هزینه استفاده از شیشه‌ها، قطعات باکیفیت یا قابل‌بازیافت باتوجه‌به قطعات و اجزای بی‌کیفیت بسیار متفاوت خواهد بود.

  • نوع طراحی و پیچیدگی ساختار اجرایی نیز با توجه به نیاز و سلیقه افراد هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

  • موقعیت جغرافیایی ساختمان و پروژه اجرایی نیز در قیمت‌های نهایی تأثیرگذار است. هزینه‌ها ممکن است در مناطق با هزینه‌های نیروی کار بیشتر یا دورافتاده افزایش یابد.

  • دستمزد تیم اجرایی

  • هزینه‌های طراحی و…

قیمت اجرای نمای کرتین وال یوچنل

بهترین مجری نمای کرتین وال یوچنل

از قدیم گفته‌اند که کار را باید به کاردان سپرد. به‌طورقطع اجرای هر پروژه توسط افراد باتجربه و دانش کافی در زمینه موردنظر سبب افزایش درصد موفقیت و کیفیت اجرای نهایی می‌گردد. همچنین به‌کارگیری چنین افرادی در کاهش ریسک‌ها و خطرات نیز تأثیرگذار خواهد بود.

اجرای نمای کرتین وال توسط مجریان با ترجمه و مهارت کافی اهمیت بسیاری دارد. این افراد با توانایی‌های فنی و دانش عمیق خود قادرند طراحی، نصب و اجرای این نما را باکیفیت بالاتری ارائه دهند. به‌طورکلی چنین افرادی قادرند تا علاوه بر زیبایی در طراحی و اجرای نما از نظر ایمنی و عملکرد نیز مطابق با استانداردهای لازم عمل کنند.

در این زمینه مجموعه قطب‌نما به‌عنوان طراح و مجری انواع نماهای شیشه‌ای یکی از مطمئن‌ترین مجموعه‌های موجود در کشور است. مجموعه قطب‌نما مجری انواع نماهای شیشه‌ای از جمله نمای کرتین وال و نمای شیشه اسپایدری است. باتوجه‌به تجربه و مهارت فنی کارکنان این مجموعه می‌توان گفت که قطب‌نما قادر به ارائه خدمات باکیفیت بالا و به‌روز در زمینه طراحی و نصب این نوع نماها به‌خصوص نمای کرتین وال یوچنل هستند.

درنهایت

همان‌طور که مطالعه نمودید نمای شیشه‌ای کرتین وال از جمله نماهای محبوب و مدرن در صنعت ساختمان‌سازی است. این نما به شیوه‌ها و روش‌های مختلفی قابل طراحی و اجرا است که یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین روش اجرایی آن نمای کرتین وال یو چنل است.

اجرای نمای شیشه کرتین وال به شیوه یوچنل دارای مزیت‌های بسیاری از جمله زیبایی، مقاومت، به‌صرفه‌بودن و دوام بالا به نسبت نماهای دیگر است. از طرفی ازآنجاکه اجرای این نما نیازمند دقت و حساسیت بالایی است شما باید مجموعه‌ای باتجربه را در این زمینه انتخاب نمایید.

باتوجه‌به ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نما می‌توان گفت که نمای یو چنل گزینه‌ای مناسب برای ایجاد جلوه‌ای ویژه و متفاوت است. بااین‌حال در این مطلب تلاش نمودیم تا شما را با ویژگی‌ها و ساختار کلی نمای یوچنل آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب به پاسخ سؤال‌هایتان دست یافته باشید.

4.6/5 - (10 امتیاز)

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام
در اسرع وقت به پیام شما پاسخ خواهیم داد.
ممنون بابت صبر و شکیبایی شما دوست عزیز.
Call Now Button