عکس-شاخص

قیمت نمای اسپایدر شیشه‌ای در بهار 1403

قیمت نمای اسپایدر شیشه‌ای مهم‌ترین فاکتور در انتخاب آن است. به طور طبع چه خریدار باشید و چه فروشنده اولین سوالی که به ذهن شما خطور کند قیمت آن خواهدبود. قیمت نمای اسپایدر شیشه‌ای نیز مستثنی از این قاعده نیست. استفاده از صفحات شیشه‌ای برای نما در معماری مدرن جایگزین والایی به دست آورده است.

در اجرای نمای ساختمان باید معیارها و نکات مختلفی را در نظر بگیرید تا مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. قیمت اجرای نمای موردنظر از مهم‌ترین عوامل در انتخاب نماهای موجود خواهد بود. طبیعتا پس‌از انتخاب و توجه به نیازهای خود، براساس میزان بودجه، باید از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید.

از طرفی تنوع در طراحی، اجرا و ویژگی‌های ساختاری نمای اسپایدر سبب ایجاد قیمت‌های متفاوتی گردیده است. هزینه نهایی و قیمت نمای اسپایدر شیشه‌ای به عوامل بسیار متعددی بستگی دارد. اگر بخواهید نمای اسپایدر شیشه‌ای را برای ساختمان خود اجرا کنید، باید با معیارهای تعیین‌کننده قیمت این نما آشنا شوید. در ادامه با ما همراه باشید.

مهم‌ترین-عوامل-تعیین-کننده-قیمت-نمای-اسپایدر-شیشه‌ای

نمای اسپایدر شیشه‌ای

نمای اسپایدر شیشه ای نمای مدرنی است که در سال‌های اخیر توانسته درصد محبوبیت بالایی بدست آورد. نمای اسپایدر با ساختار عنکبوتی که برگرفته از یراق آلات عنکبوتی شکل است اجرا می‌شود. این نمای زیبا جذابیت منحصربه‌فردی را به هر نوع ساختمانی خواهد بخشید. نمای شیشه‌ای چون اسپایدر با ارائه نور طبیعی به داخل ساختمان سبب متفاوت شدن آن از نماهای قدیمی گردیده است.

از دیگر مزایای نمای اسپایدر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وزن کم آن نسبت‌به نماهای سنگی و قدیمی

  • انعطاف‌پذیری بالا در اجرا

  • افزایش سرعت اجرایی به‌دلیل عدم نیاز به مصالح تر و بتنی

  • میزان ایمنی بالا

  • طول عمر بالا

  • عدم نیاز به نگهداری و همچنین تعمیرات زیاد

  • سهولت در نظافت و شستشو

  • افزایش شعاع دید برای ساکنین داخل ساختمان

  • عایق مناسب حرارتی و صوتی

  • افزایش ارزش مادی ساختمان

نمای اسپایدر و توجه به شرایط و حتی سلیقه شخصی شما به روش‌های متفاوتی اجرا خواهد شد. با این تفاسیر نمای اسپایدر یا مدرن دارای ویژگی‌های فنی و ساختاری بسیاری است. هرکدام از این مشخصات در میزان هزینه نهایی تأثیرگذار خواهند بود.

نمای-اسپایدر-شیشه‌ای

عوامل تأثیرگذار در قیمت نما اسپایدری

هنگام انتخاب و اجرای نمای اسپایدر بدون شک هزینه یک عامل بسیار مهم است. نمای اسپایدر ازجمله نماهای مدرنی است که بر پایه سادگی درعین‌حال کارآمد و ظرافت اجرا می‌شود. چه خودتان سازنده باشید، چه اجرای ساختمان را به یک معمار بسپارید، برآورد هزینه‌ها در هر مرحله‌ای بسیار مهم است. برآورد و پیش‌بینی هزینه‌ها یا قیمت نمای اسپایدر شیشه‌ای در برنامه‌ریزی بودجه اولیه ساختمان بسیار حائز اهمیت است.

از طرفی ارزیابی و تخمین دقیق چنین امری بخصوص برای نمای متفاوتی چون اسپایدر مقداری دشوار خواهد بود. چراکه عوامل زیادی در کنار هم تعیین‌کننده قیمت نمای اسپایدر شیشه‌ای خواهند بود. به‌همین دلیل در این قسمت شما را با عوامل و موارد تعیین‌کننده هزینه نمای اسپایدر آشنا خواهیم کرد.

مهم‌ترین معیارهای تعیین‌کننده قیمت نمای اسپایدر شیشه‌ای عبارتند از:

  • نوع شیشه

  • کیفیت شیشه

  • ابعاد و ضخامت شیشه

  • تعداد جداره در شیشه

  • یراق آلات اسپایدر

  • سازه فلزی

  • نیرو و دستمزد اجرایی

  • متراژ نما

  • نحوه اجرای نما

عوامل-تأثیرگذار-در-قیمت-نمای-اسپایدر-شیشه‌ای

نوع شیشه

شیشه اصلی‌ترین و بالاترین متریال مصرفی در اجرای نمای اسپایدر شیشه‌ای است. به‌همین جهت در تعیین قیمت نمای اسپایدر شیشه‌ای می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. شیشه این نما، خود دارای ویژگی‌ها و معیارهای بسیار متفاوتی است. هرکدام از این ویژگی‌ها و معیارها می‌توانند در هزینه نهایی نما تأثیرگذار باشند.

در مرحله اول نوع شیشه انتخابی برای اجرای نماز حائز اهمیت است. ازجمله شیشه‌های قابل‌استفاده در اجرای نمای اسپایدر می‌توانند به شرح زیر باشندعبارتند از:

  • شیشه‌های سکوریت

  • شیشه‌های لمینت

  • شیشه‌های رنگی

  • شیشه‌های رفلکسی

  • شیشه‌های معمولی یا چند جداره

  • شیشه‌های ضد حریق

ب طبع هر کدام از این شیشه‌ها دارای هزینه‌های متفاوتی هستند.

کیفیت شیشه

در مرحله دوم پس‌از انتخاب این نوع شیشه برند و میزان کیفیت شیشه انتخابی حائز اهمیت است. هر کدام از شیشه‌های ذکرشده توسط تولیدکنندگان مختلف با کیفیت‌های متفاوتی تولید می‌شوند. بنابراین هرکدام ز اقیمت‌های متفاوتی برخوردارند.

همچنین میزان کیفیت با هزینه شیشه‌ها رابطه مستقیمی دارد. هرچه کیفیت شیشه‌های انتخابی بیشتر باشد قیمت نمای اسپایدر شیشه‌ای نیز افزایش خواهد یافت.

ابعاد و ضخامت شیشه

پس‌از آن ابعاد، تعداد و متراژ شیشه مورداستفاده در اجرای نما تعیین‌کننده هزینه‌های مربوط به شیشه خواهند بود. ناگفته نماند شیشه‌ها در ضخامت‌های متفاوتی نیز ساخته می‌شوند. شیشه‌های ضخیم‌تر خاصیت عایقی و استحکام بیشتری دارند. درنتیجه این دسته از شیشه‌ها هزینه‌های بیشتری را برای شما متحمل خواهند شد.

تعداد جداره در شیشه

درنهایت یکی دیگر از جزئیات و ویژگی‌های قابل‌توجه در انتخاب شیشه نمای اسپایدر تعداد جداره‌های آنست. شیشه‌های نما به‌صورت معمولی، ۲ و ۳ جداره قابل‌اجرا هستند. ازاین‌رو این تفاوت درنهایت سبب تفاوت در قیمت نمای اسپایدر شیشه‌ای خواهد شد.

درواقع شیشه‌های ۲ و ۳ جداره به ترتیب از ۲ لایه و ۳ لایه شیشه ساخته می‌شوند. پس هرچه متراژ شیشه مورد نیاز بیشتر باشد هزینه‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

نوع-شیشه

یراق آلات

پس‌از انتخاب شیشه یراق آلات از اجزای اصلی تشکیل‌دهنده نمای اسپایدری محسوب می‌شود. در واقع همین نوع یراق آلات قابل‌استفاده در این نوع نما سبب نام‌گذاری آن به‌نام اسپایدر نیز گردیده است. براساس نوع و متراژ نما تعداد و نوع یراق آلات نیز مشخص می‌شود.

هرچه تعداد یراق آلات مصرفی بیشتر هزینه به‌طور مستقیم افزایش خواهد یافت. البته برند، میزان کیفیت انتخابی در یراق آلات مورداستفاده نیز در هزینه‌ها و قیمت نمای اسپایدر شیشه‌ای بی‌تأثیر نخواهد بود.

سازه فلزی

صفحات شیشه‌ای با استفاده از سازه فلزی یا کابل‌های مخصوص به‌عنوان نما نصب خواهند شد. سازه اصلی می‌تواند از پروفیل‌های آلومینیومی یا کابل‌های فلزی تشکیل شده باشد.

دراین‌صورت براساس نوع اجرا و نوع نمای انتخابی اجرای سازه اصلی نیز متفاوت خواهد بود. پس‌از انتخاب سازه اصلی میزان متریال موردنیاز، متراژ حجم مورداستفاده و میزان کیفیت آن تعیین‌کننده قیمت سازه خواهند بود.

سازه-فلزی

نیرو و دستمزد اجرایی

پس‌از تعیین نوع متریال بکاررفته انتخاب نیرو و دستمزد تیم اجرایی مهم‌ترین امر در تعیین قیمت نمای اسپایدر شیشه‌ای هستند. شاید شما باید استعلام از شرکت‌های مختلف اجرای نمای اسپایدر با هزینه‌ها و قیمت‌های متفاوتی روبه‌رو شده باشید. دلیل این امر نیز تفاوت هزینه اجرایی توسط هرکدام از شرکت‌های مربوط است.  

همچنین می‌توانید با پرسش و مشاهده نمونه کارهای شرکت‌های اجرایی مختلف آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. درواقع ارزان یا گران بودن هزینه‌های اجرایی ملاکی بر کیفیت اجرای کار نخواهد بود. مجموعه‌ای حرفه‌ای باید با کمترین پرتی مصالح و بالاترین سرعت نمای موردنظر را اجرا کند.

چنین مجموعه‌هایی با برخورداری از افراد باتجربه و حرفه‌ای با کیفیت‌ترین خدمات را ارائه خواهند داد. برای مثال مجموعه اجرایی نمای اسپایدر قطب‌نما با جدیدترین متدهای روز دنیا خدمات خود را ارائه می‌دهند. این مجموعه به‌طور قطع هزینه‌های معقول و مناسبی را برای شما ارائه خواهند داد. قطب‌نما از طریق اجرای باکیفیت می‌تواند در کاهش قیمت نمای اسپایدر شیشه‌ای بسیار تأثیرگذار باشد.

نیرو-و-دستمزد-اجرایی

متراژ نما

طبیعتاً هرچه ساختمان شما بزرگ‌تر و مرتفع‌تر باشد نمای شما بزرگ‌تر خواهد بود. درنتیجه برای اجرای چنین نمایی به میزان بیشتری متریال نیاز خواهید داشت.

برای مثال برای نماهایی با متراژ بیشتر به شیشه‌ها و یراق آلات بیشتر و سازه بزرگتری نیاز خواهید داشت. هر چه مواد و متریال مصرفی بیشتر باشد به نسبت آن نیز قیمت نمای اسپایدر شیشه‌ای افزایش خواهد یافت.

نحوه اجرای نما

نحوه اجرای نمای اسپایدر شیشه‌ای نیز در قیمت نمای اسپایدر شیشه‌ای مؤثر خواهد بود. نمای اسپایدر بنابر شرایط، نوع متریال به‌کاررفته و نحوه اتصال آن‌ها به روش‌های مختلفی قابل اجرا هستند. ازجمله رایج‌ترین انواع نمای اسپایدر شیشه‌ای ازنظر نحوه اجرا عبارتند از:

هرکدام از این روش‌ها از قیمت‌های متفاوتی برخوردار هستند. چراکه هرکدام دارای سازه فلزی مجزا، روش‌های نصب و یراق آلات متفاوتی هستند. ازاین‌رو هزینه آن‌ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

نحوه-اجرای-نما

بهترین راهکار کاهش قیمت نمای اسپایدر شیشه‌ای

در این مطلب با عوامل متعدد تأثیرگذار در قیمت اجرای اسپایدر آشنا شدید. همچنین می‌دانید که عوامل بسیار متعددی درنهایت تعیین‌کننده قیمت نمای اسپایدر شیشه‌ای خواهند بود. بااین‌حال اگر می‌خواهید از هزینه‌ها بکاهید یا درنهایت با یک قیمت معقول و قابل‌قبولی روبرو شوید چنین خواسته‌ای بعید نیست.

بهترین و مؤثرترین راه برای کاهش قیمت نمای اسپایدر شیشه‌ای انتخاب مجموعه اجرایی مناسب است. به زبانی ساده‌تر انتخاب تیمی حرفه‌ای و باتجربه یا انتخاب قطب‌نما.

تصور کنید در صورت سپردن اجرای نمای خود به یک مجموعه تازه‌کار و غیرحرفه‌ای چه اتفاقی خواهد افتاد. در مرحله اول کیفیت نهایی اجرا تعیین‌کننده کیفیت کار این مجموعه خواهد بود. پس از آن نحوه انتخاب متریال، اجرای زمان‌بر، پرتی بالای مصالح هزینه‌های بسیاری را برای شما به‌دنبال خواهد داشت.

در مقابل اجرای پروژه‌ای توسط مجموعه باتجربه مانند قطب‌نما را تصور کنید. چنین مجموعه‌ای متخصص و باتجربه بهترین و مناسب‌ترین مصالح و متریال را با معقول‌ترین کیفیت و هزینه تهیه خواهند کرد. پرتی مصالح با اجراء توسط چنین افرادی به حداقل خود خواهد رسید.

بااین‌حال شما تا این مرحله از کار در تمامی متریال و مواد مصرفی صرفه‌جویی خواهید کرد. همچنین هزینه‌ها برای شما به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. ازطرفی دقت بالای این افراد در اندازه‌گیری‌ها و مختصات کمترین میزان مصالح را مصرف خواهند کرد. یا به عبارتی کمترین میزان پرتی مصالح را خواهند داشت.

قطب‌نما مجموعه برای اجرای انواع نماهای شیشه‌ای بخصوص اسپایدر شیشه‌ای و گزینه‌ای برای کاهش هزینه‌های شما خواهد بود. پس اگر می‌خواهید هزینه‌ها و قیمت نمای اسپایدر شیشه‌ای را تا ۳۰ درصد کاهش دهید تعجب نکنید! فقط کافی‌ست که قطب‌نما را انتخاب کنید.

درنهایت

نمای اسپایدر امروزه به نمایی محبوب و درعین‌حال مقاوم مبدل شده‌است. اجزا و متریال مختلف به‌کاررفته در این نما تا روش‌های اجرایی تعیین‌کننده قیمت نمای اسپایدر شیشه‌ای خواهند بود. برای محاسبه قیمت نهایی باید ویژگی‌ها و مصالح مورد نیاز و انتظارات خود را با هم کنار یکدیگر بچینید. تا در نهایت به یک هزینه و قیمت نهایی برسید.

خوشبختانه شرکت‌های اجرایی حرفه‌ای در این زمینه با مشاوره رایگان می‌توانند تخمینی از قیمت نهایی را به شما ارائه دهند. چنین شرکت‌های خدماتی چون قطب‌نما می‌توانند در کاهش هزینه‌ها نیز برای شما مؤثر واقع شوند. ازاین‌رو در این مطلب تمامی موارد تأثیرگذار در قیمت نمای اسپایدر شیشه‌ای را به شما معرفی نمودیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب به آگاهی کامل در این زمینه برسید و گزینه مناسب را انتخاب کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

Call Now Button