درب-و-پنجره-الومینیومی
درب و پنجره آلومینیومی

پنجره آلومینیومی دوجداره | قیمت پنجره آلومینیومی 1403 | انواع درب و پنجره آلومینیومی دوجداره

در صنعت ساختمان از مصالح زیادی استفاده می شود. یکی از مصالحی که کاربرد آن بیشتر به سبب تامین روشنایی طبیعی منزل است، درب و پنجره‌ ها هستند.‌ حتماً شما هم با اهمیت درب و پنجره آلومینیومی تا حدودی آشنایی دارید. از اهمیت کاربرد این محصولات اگر بگذریم، زیبایی آن ها برای ما اهمیت دارد. درب و پنجره ‌ها از نظر پارامترهای زیادی تقسیم بندی می شوند، اما متریال ‌های آلومینیومی یکی از پرکاربرد ترین درب و پنجره‌ ها در بازار هستند. با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدتر کسب کنید.

فهرست مطالب

پنجره آلومینیومی و درب آلومینیومی

 درب و‌ پنجره های آلومینیومی همانطور که از نام آن ها پیداست، چهار چوبی از جنس آلومینیوم دارند. البته ‌این محصولات را در ابعاد مختلفی نیز تولید می کنند.‌ جنس آلومینیومی درب و پنجره باعث شده تا مزایای بسیار زیادی داشته باشند. این محصولات امروزه با استقبال زیادی مواجه هستند. اهمیت خرید درب و پنجره آلومینیومی در وهله اول به ویژگی‌ های آن بستگی دارد، اما ظرافت و زیبایی این محصول نیز به چشم می آید. امروزه برای ساختمان‌ های اداری، مسکونی، تجاری یا حتی بیمارستان ‌ها می‌ توان از این درب و پنجره‌ ها استفاده کرد. تمام افرادی که در حوزه ساختمان مشغول هستند، به خوبی با این محصول آشنایی دارند. به نوعی می‌ توان گفت یکی از رایج ترین درب و پنجره ‌های بازار به شمار می روند. استفاده از این محصول حتی در گذشته هم بسیار رواج داشت.‌ برای ساخت درب و پنجره آلومینیومی از میلگرد استفاده می‌ کنند.

تفاوت درب و پنجره‌ های امروزی با درب و پنجره‌ های قدیمی در عایق بودن آن ها برای جلوگیری از اتلاف انرژی، است. البته استاندارد هایی را برای ساخت چنین محصولاتی در نظر می ‌گیرند.

درب و پنجره آلومینیومی دوجداره

درب و پنجره آلومینیومی دوجداره (مشخصات فنی)

درب و پنجره آلومینیومی دوجداره، فریم یا چهار چوبی از جنس آلومینیوم دارد. این محصول از جنس آلومینیوم در ابعاد مختلفی به تولید می‌ رسد. آنچه باعث محبوبیت متریال آلومینیوم برای ساخت درب و پنجره ‌های آلومینیومی شده، وزن بسیار سبک آن ها است. این وزن سبک به عنوان خاص ترین مزیت این محصولات و در نهایت درب و پنجره آلومینیومی دوجداره شناخته می شود. ظرافت طراحی این متریال ‌ها بسیار زیاد است و در تنوع بسیار بالایی هم به تولید می ‌رسند. همین تنوع بالا برای تولید درب و پنجره ‌های دوجداره در ابعاد و طرح‌ های مختلف خود یکی از ویژگی‌ های این محصول محسوب می‌ شود. درب و پنجره ‌های آلومینیومی از آلومینیوم اکسترود شده به تولید می رسند و همین مسئله باعث می شود تا مقاومت و طول عمر آن ها افزایش پیدا کند. درب و پنجره آلومینیومی را حتی با تنوع رنگی می ‌توان خرید.

برای ساخت این محصول از دو روش پرس و پرچ می توان استفاده کرد. هر یک از این روش ‌ها عملیات خاص خود را دارند و به نوعی باعث افزایش طول عمر درب و پنجره‌ ها و کاهش صدمات آن ها در برابر شرایط مختلف می شوند. این محصولات در برابر دما و صدا عایق هستند و بیشتر به سبب این دو ویژگی خاص مورد توجه قرار می ‌گیرند. قطعاً شما هم به دنبال مقرون به صرفه ‌ترین درب و پنجره‌ ها در بازار هستید، باید گفت این محصول قیمت مقرون به صرفه‌ ای دارد. حالا که از کیفیت و طول عمر درب و پنجره‌ های آلومینیومی مطمئن هستید و می ‌دانید قیمت مقرون به صرفه دارند، با خیالی آسوده سفارش خود را ثبت کنید. حتی می ‌توانید به تناسب نیاز خود ابعاد مورد نظر رو به تولید کنندگان بدهید تا در همان ابعاد این محصول را برای شما بسازند.

درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

انواع درب و پنجره دوجداره آلومینیومی (ساده نرمال بریک، دوجداره ترمال بریک)

درب و پنجره های آلومینیومی با تنوع زیادی در بازار به فروش می ‌رسند. هر یک از مدل‌ های این محصول نیز مشخصات و مزایایی دارند که باعث شده با استقبال زیادی مواجه شود. حتماً شما هم دوست دارید با مدل‌ های مختلف درب و پنجره آلومینیومی شناخت پیدا کنید:

پنجره دوجداره نرمال بریک

ساده نرمال بریک

از پرکاربرد ترین و ساده ‌ترین مدل ‌های درب و پنجره آلومینیومی دوجداره شامل مدل ساده نرمال بریک محصول است. این مدل ‌ها در مقابل تغییرات آب و هوایی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند. همچنین ثبات رنگ بالایی در برابر تمامی شرایط دارند. می ‌توانید این محصولات را با تنوع بسیار زیادی از نظر طرح و ابعاد تهیه کنید. تعویض این مدل ها کار بسیار راحتی است و برای بسیاری از ساختمان ‌ها از آن ها استفاده می شود. مقاومت این مدل در برابر تمامی شرایط به ویژه ضربه و آلودگی زیاد است و همچنین قیمت مقرون به صرفه ‌ای دارند.

دوجداره ترمال بریک

درب و پنجره ‌های آلومینیومی به عنوان پیشرفته ‌ترین و با کیفیت‌ ترین مدل محسوب می شوند. از قانون شکست حرارتی برای ساخت ‌درب و پنجره های دوجداره ترمال بریک استفاده می ‌کنند. این درب و پنجره‌ های دوجداره ضریب انتقال حرارت نسبتاً بالایی دارند. همین ضریب حرارت بالا باعث می شود تا مقاومت آن ها در برابر دما و فشار زیاد افزایش پیدا کند. در پروفیل این مدل درب و پنجره‌ ها نوار پلی آمید به کار می ‌برند. این نوار سطح عایق بودن محصول را به شدت بالا می برد و روی کاهش آلودگی، سر و صدا و انرژی سرمایشی و گرمایشی تاثیر بسیار زیادی دارد. اتصالات این درب و پنجره ‌ها با استحکام بسیار بالایی انجام می شود و باعث شده ایمنی این مدل‌ ها نیز در برابر تمامی شرایط به ویژه زلزله بیشتر باشد.

پنجره دوجداره ترمال بریک

قیمت درب و پنجره آلومینیومی دوجداره(عوامل تاثیر گذار و نحوه محاسبه)

این محصولات با پروفیل آلومینیومی اکسترود شده به تولید می ‌رسند. برای این درب و پنجره‌ های آلومینیومی نیز از انواع شیشه‌ های تک جداره، دوجداره و … استفاده می کنند. متریال آلومینیوم به عنوان یکی از رایج ‌ترین متریال ‌ها برای ساخت درب و پنجره محسوب می شود. برای تولید آلومینیوم ابتدا ماده اولیه آن را تحت فشار بالا و درجه حرارت استاندارد قرار می دهند. تمامی این مواد و مشخصات تعیین کننده قیمت هستند. دیگر عوامل تاثیرگذار روی قیمت درب و پنجره آلومینیومی:

  • ابعاد درب و پنجره

  • مکانیزم باز و بسته شدن

  • مدل درب و پنجره

  • نوع شیشه مورد استفاده برای درب و پنجره

  • برند درب و پنجره

قیمت درب و پنجره آلومینیومی دوجداره

پروژه های درب و پنجره آلومینیومی قطب نما

مزایای پنجره آلومینیومی دوجداره

مزایای درب و پنجره آلومینیومی دوجداره

درب و پنجره آلومینیومی دوجداره جزو محصولات شناخته شده و پرفروش به شمار می روند. چنین محصولاتی به دلیل مزایای زیاد، مورد توجه قرار گرفته اند. در واقع همین ویژگی ‌ها باعث شده تا نسبت به سایر متریال‌ های موجود در بازار برتری داشته باشند. حتماً هدف شما هم آشنایی با ویژگی‌ ها، مشخصات و مزایای درب و پنجره آلومینیومی دوجداره است؟

  • درب و پنجره های آلومینیومی دوجداره از جنس آلومینیوم ساخته می‌ شوند. آلومینیوم خود به عنوان سبک ‌ترین متریال ‌در بازار به شمار می رود: پس وزن بسیار سبکی دارد.

  • استحکام آلومینیوم در برابر تمامی شرایط نظیر گرد و خاک، ضربه، حرارت بالا، اشعه نور خورشید، یخ زدگی و غیره بسیار زیاد است. همین مقاومت بالا باعث شده تا مورد توجه قرار بگیرند.

  • یکی از ویژگی ‌های مهمی که برای بیشتر مشتریان اهمیت دارد، مناسب بودن قیمت درب و پنجره ‌های آلومینیومی است.

  • از آنجایی که بسیاری از متریال ها به محیط زیست آسیب می‌ رسانند، برای ساخت درب و پنجره، تولید کنندگان به دنبال بهترین متریال های سازگار با محیط زیست هستند. درب و پنجره‌ های آلومینیومی دوجداره دوست دار محیط زیست بوده و برای تولید این محصولات از هیچ ماده خطرناک یا سمی استفاده نمی‌ کنند.

  • به دلیل شرایط مختلفی که این محصول در آن قرار می ‌گیرد، در برابر زنگ زدگی مقاومت بسیار بالایی دارد. در مصرف انرژی صرفه ‌جویی می شود، چرا که درب و پنجره ‌های دوجداره آلومینیومی عایق حرارت هستند.

  • عایق صدا بودن به عنوان خاص‌ ترین ویژگی این محصولات شناخته می‌ شود. حتماً شما هم دوست دارید، لحظاتی را در خانه خود با آرامش سپری کنید. با استفاده از این درب و پنجره ها هیچ صدایی به داخل خانه نفوذ نمی کند.

  • ظرافت در طراحی و زیبایی جزو مهمترین مزایای این درب و پنجره‌ ها محسوب می شود.

مزایای پنجره دوجداره آلومینیومی

پروفیل آلومینیومی و انواع پروفیل های درب و پنجره آلومینیومی

پروفیل آلومینیومی به عنوان مهم ‌ترین قسمت برای ساخت درب و پنجره آلومینیومی محسوب می شود. برای ساخت نمای درب و پنجره از پروفیل های مختلفی استفاده می ‌کنند اما پروفیل های آلومینیومی در بازار مطرح ‌تر هستند. این محصولات به روش فرآیند اکستروژن آلومینیوم به تولید می ‌رسند. برای تولید این پروفیل از شمش آلومینیوم خام استفاده می‌ کنند که پس از فرآیند ذوب داغ آن ها به بیلت آلومینیوم تبدیل می شوند. در نتیجه طی مرحله بعدی تحت درجه حرارت استاندارد با فشار زیاد در داخل قالب های مخصوصی شکل می ‌گیرند. این پروفیل‌ ها خود شامل انواع مختلفی هستند. تمامی پروفیل‌ ها شکل پذیری خوبی دارند و به همین سبب می توان آن ها را شکل داد. همچنین طول عمر این پروفیل ‌ها به سبب مقاوم بودن آلومینیوم بسیار زیاد است.

پروفیل مولیون

پروفیل مولیون

پروفیل مولیون به عنوان یکی از پروفیل ‌های بسیار پرکاربرد و مطرح محسوب می شود. این پروفیل‌ ها مشابه شکل هندسی مستطیل طراحی شده اند. پروفیل‌ های مولیون را برای  قاب پنجره و برگه‌ های پنجره استفاده می کنند.

پروفیل‌ های پنجره‌ ای

مدل پروفیل های پنجره ای به عنوان یکی از مدل‌ های پر کاربرد برای پنجره و درهایی با قابلیت باز شدن هستند.‌ این مدل های پنجره مناسب درها و پنجره‌ هایی است که آن ها را به دیوار متصل می ‌کنند.‌ این پروفیل ‌ها برای ثابت نگاه داشتن قسمتی از درب و پنجره هستند که در داخل دیوار قرار می ‌گیرد.

پروفیل پنجره
پروفیل‌ آلومینیومی ساده

پروفیل‌ های آلومینیومی ساده

پروفیل های آلومینیومی ساده در بازار ایران بسیار رایج هستند و خود شامل دو نوع می شوند. هر دو مدل این پروفیل‌ های ساده، عایق ‌بندی بسیار مناسبی دارند و در برابر گرد و غبار، صدا و همچنین دما نیز مقاومت می‌ کنند.

تفاوت درب و پنجره آلومینیومی با upvc (انواع تفاوت و آلومینیومی با upvc)

آلومینیوم و upvc هر دو به عنوان متریال‌ های پرمصرف برای ساخت انواع درب و پنجره محسوب می شوند. هر یک از این متریال‌ ها نیز مزایا، مشخصات و معایب خاص خود را دارند. اما می دانید تفاوت درب و پنجره آلومینیومی با upvc در چیست؟

  • مقاومت درب و پنجره ‌های یو پی وی سی در برابر حرارت بسیار بالا تر از پنجره ‌های آلومینیومی است. پنجره ‌های آلومینیومی در برابر حرارت ‌های خیلی زیاد و حتی آتش سوزی مقاومت می ‌کنند: اما در صورتی که یو پی وی سی این قدرت تحمل حرارت بالا را ندارد.

  • پنجره‌ های یو پی وی سی خود یک نوع عایق حرارتی هستند و باعث جلوگیری از انتقال انرژی می شوند. دلیل این مقاومت به سبب استفاده پروفیل های چند حفره‌ ای برای ساخت این پنجره است. اما آلومینیوم به عنوان یک رسانا باعث عبور گرما و حرارت از خود می شود.

  • برای ساخت پنجره ‌های یو پی وی سی از مواد شیمیایی استفاده نمی شود. اما برای تولید آلومینیوم مواد شیمیایی بسیار زیادی به کار می رود که بعضی از آن ها خطرناک هستند.

  • درب و پنجره‌ های آلومینیومی در برابر ضربه و وزن سنگین مقاومت بسیار بالاتری در مقابل پنجره ‌های یو پی وی سی دارند.

  • در برابر تغییرات شرایط آب و هوایی مقاومت متریال ‌های آلومینیومی قطعاً خیلی بالاتر از درب و پنجره‌ های یو پی وی سی است.

  • قیمت پنجره ‌های آلومینیومی و یو پی وی سی با یکدیگر متفاوت است: اما در صورتی که این قیمت بر اساس نحوه طراحی، ابعاد، مدل، برند و سایر مشخصات هر یک تعیین می شود. اما به طور کلی پنجره‌ های آلومینیومی در مقایسه با درب و پنجره‌ های یو پی وی سی قیمت بسیار مقرون به صرفه ‌تری دارند.

تفاوت-درب-و-پنجره-آلومینیومی-با-upvc

اجزای تشکیل دهنده درب و پنجره دوجداره

درب و پنجره دوجداره شامل قسمت های مختلفی است. برخی از اجزای تشکیل دهنده این درب و پنجره‌ ها عبارتند از:

پروفیل پنجره آلومینیومی دوجداره

پروفیل

پروفیل به عنوان یکی از اصلی‌ ترین محصولاتی است که برای ساخت قاب درب و پنجره از آن استفاده می ‌کنند. معمولاً پروفیل‌ ها خود در سه نوع آلومینیوم، یو پی وی سی و آهن هستند که هر یک بر اساس مزایای خود محبوبیت پیدا کرده اند. درب و پنجره‌ هایی با پروفیل آلومینیومی خود در دو دسته نرمال و ترمال بریک عرضه می شوند. مدل‌ های ترمال بریک به عنوان نسل جدیدی از این درب و پنجره ها دارای یک لایه پلی آمید برای جلوگیری از سرما و سر و صدا هستند. تنوع رنگ این محصول بسیار زیاد است و قیمت مناسبی دارد.

شیشه

شیشه به عنوان یکی از متریال های مورد استفاده برای ساخت درب و پنجره به شمار می رود. این محصول به صورت تک جداره یا دوجداره استفاده می شود. البته شیشه‌ های سه جداره و چهار جداره هم در بازار رواج دارد. هر چقدر تعداد جداره‌ ها بیشتر باشد، قطعاً عایق مناسب ‌تری در برابر صدا و دما محسوب می شوند.

شیشه پنجره دوجداره
یراق آلات پنجره دوجداره

یراق آلات

برای باز و بسته کردن لنگه بازشو پنجره نیز از یرق آلات استفاده می ‌کنند. به تناسب مکانیزم باز و بسته شدن درب و پنجره‌ ها مدل یرق آلات هم با یک دیگر تفاوت دارد. یراق آلات پنجره تک حالت، یراق آلات دو حالت و یراق آلات کشویی هر سه برای ساخت انواع درب و پنجره مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

چسب بوتیل

چسب بوتیل برای چسباندن فاصله گذار برای جداره‌ های شیشه به کار می رود. چسب بوتیل توسط دستگاه مخصوصی چسبانده می‌ شود. در دور تا دور شیشه فاصله گذار را با دستگاه می چسبانند.

چسب-بوتیل

انواع پنجره آلومینیومی (از لحاظ باز و بسته شدن)

از انواع مدل پنجره آلومینیومی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پنجره تک حالته

مدل تک حالته

درب و پنجره ‌های آلومینیومی با مکانیزم بازشو تک حالته یکی از پرکاربرد ترین مدل ‌ها شناخته می ‌شود. این درب و پنجره‌ ها به عنوان ساده‌ ترین مدل ‌ها هستند که روی محور عمودی می‌ چرخند. مدل‌ های بازشو تک حالته تا زاویه ۱۸۰ درجه می ‌توانند باز شوند.

مدل دو حالته

مدل‌ های دو حالته یکی دیگر از مدل‌ های پرطرفدار انواع درب و پنجره آلومینیومی هستند. چنین مدل‌ هایی هم روی محور عمودی و هم روی محور افقی توسط یک دستگیره، باز و بسته می شوند.

پنجره دوحالته
پنجره -دوجداره-کشویی

مدل دوجداره کشویی

درب و پنجره ‌های آلومینیومی دوجداره کشویی امروزه به عنوان یکی از پرکاربرد ترین انواع درب پنجره‌ ها شناخته می‌ شوند. لنگه این مدل از درب و پنجره‌ ها به صورت موازی روی ریل مربوطه حرکت می‌ کنند. با این مدل ‌ها فضای کمتری اشغال می ‌شود و حتی برای پرده هم مزاحم نیستند.

مدل بازشوی آکاردئونی

درب و پنجره ‌های آلومینیومی در مدل بازشوی آکاردئونی جزو مدل ‌های محبوب توی بازار شناخته می شوند. این مدل از درب و پنجره‌ ها مثل دیوار عایقی هستند که امکان جابجایی آن ها به راحتی وجود دارد. طراحی و مکانیزم پنجره ‌ها بدین صورت است که هنگام بستن مثل صفحه ‌ای روی یک دیگر قرار می‌ گیرند.

پنجره -بازشوی-آکاردئونی
پنجره -فولکس-واگونی

مدل فولکس واگونی

درب و پنجره‌ های مدل بازشو فولکس واگنی یکی دیگر از مدل‌ های خاص هستند. سیستم این مدل از درب و پنجره ‌ها به صورت ریلی عمل می‌ کند و برای کمتر مکانی از این مدل‌ ها استفاده می شود.

مدل فرانسوی

مدل‌ های فرانسوی جزو درب و پنجره‌ های آلومینیومی خاص و مطرح هستند.‌ مکانیزم این درب و پنجره‌ ها به گونه ‌ای است که دو لنگه و دستگیره ها در کنار هم قرار می گیرند.

پنجره-فرانسوی

سخن پایانی

درب و پنجره‌ های آلومینیومی به عنوان پرکاربرد ترین مدل های درب و پنجره، برای تمامی ساختمان‌ ها محسوب می شوند. مزایای متریال ‌های آلومینیومی بسیار زیاد است و همین مسئله باعث شده تا سطح فروش آن‌ ها هم افزایش پیدا کند. در صورتی که با اهمیت استفاده از درب و پنجره ‌های آلومینیومی دوجداره آشنا شوید، حتماً انتخاب شما هم همین متریال خواهد بود. هم اکنون اگر به دنبال اطلاعات بیشتری هستید، می توانید با کارشناسان حرفه ای مجموعه ما تماس بگیرید.

درباره گروه معماری قطب نما

گروه مهندسی و معماری قطب‌نما در زمینه طراحی و اجرای مهندسی انواع ساختمان¬ها با کاربری متفاوت، خدمات حرفه ای و تخصصی خود را ازجمله؛ انواع نماهای شیشه‌ای، آسانسورها، هندریل و پارتیشن شیشه‌ای و علی‌الخصوص طراحی، ساخت و اجرای انواع درب و پنجره آلومینیومی ارائه می دهد. مجموعه مهندسی قطب¬نما، تمامی مراحل پروژه موردنظر را از طراحی تا اجرا به شکلی جامع و اصولی ارائه می‌دهد. شایان‌ذکر است قطب‌نما نمونه‌ای کامل از یک شرکت معماری است، چراکه تأمین و تولید تمامی متریال و مصالح این خدمات را نیز برعهده می‌گیرد. باتوجه‌به تخصص و تجربه قطب‌نما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که خدماتی باکیفیت و حرفه‌ای را با آنها تجربه خواهید کرد.

5/5 - (35 امتیاز)
Call Now Button