توری پنجره دوجداره | بررسی 8 نوع توری پنجره دوجداره | مزایا و معایب
در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب

توری پنجره دوجداره | بررسی 8 نوع توری پنجره دوجداره | مزایا و معایب

انواع-توری-پنجره-دوجداره

همان‌طور که زندگی مدرن به‌سرعت درحال پیشروی است، به دنبال راهکارهایی هستیم که بتوانند زندگی را راحت‌، امن‌تر و سالم‌تر کنند. در این فرایند توری پنجره دوجداره نقش بسیار مهمی از لحاظ افزایش راحتی، امنیت و سلامت برای ساکنین داخل خانه و ساختمان‌های مختلف ایفا می‌کند.

پنجره‌ها به‌عنوان واسطه‌ای بسیار مهم میان دنیای خارجی و داخلی ساختمان‌ها محسوب می‌شوند. شما می‌توانید فقط با نصب یک توری از تمامی مزایای حفاظتی و آسایشی آن بهره‌مند شوید.

پنجره دوجداره در واقع مفهومی جدید از حفاظت از خانه‌ها و ساختمان‌ها در مقابل بسیاری از عوامل محیطی و خارجی است. بااین‌حال می‌توانید با استفاده از این توری‌های ساده در خلق محیطی آرام و ایمن تأثیرگذار باشید.

با نصب این توری‌ها شما می‌توانید با خیال راحت شبانه پنجره‌های خود را باز بگذارید و از هوای طبیعی لذت ببرید. با قراردادن این توری‌ها روی پنجره‌ها، شما دیگر نگرانی بابت ورود حشرات موذی و یا گردوغبار نخواهید داشت.

توری‌های پنجره محافظ‌هایی هستند که به‌عنوان یک‌لایه بیرونی روی پنجره‌ها نصب خواهند شد و مزایای بسیاری را به همراه خواهند داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا در این مطلب با مفهوم کامل توری پنجره، انواع آن و مزایا اهمیت نصب آنها برای پنجره‌های دوجداره آشنا شوید.

فهرست مطالب

ماهیت توری پنجره

پس از ساخت پنجره‌های دوجداره استفاده از یک‌لایه محافظتی مانند توری پنجره یک روش بسیار مهم جهت حفظ آسایش ساکنین ساختمان است. به‌طورقطع با باز شدن پنجره‌ها در فصول مختلف انواع حشرات، پشه‌ها و جانوران موذی وارد ساختمان خواهند شد.

از این طریق روش‌های مختلفی برای جلوگیری از ورود حشرات به داخل خانه وجود دارد. بااین‌حال نصب یک توری روی پنجره سبب می‌گردد که شما هم‌زمان از ورود این جانوران به داخل خانه جلوگیری کنید. در مقابل از هوای تازه نیز بهره‌مند شوید.

نصب و قراردادن انواع توری‌های مختلف روی پنجره‌ها یکی از روش‌های قدیمی است که در فصول مختلف اجرا می‌شود. شایان‌ذکر است توری مورداستفاده برای پنجره‌های دوجداره امروزی با توری‌های قدیمی بسیار متفاوت است.

درگذشته با استفاده از مواد چسبی، میخ و… توری‌های پارچه‌ای را نصب می‌کردند. مهم‌تر از همه شما هر ساله بایستی این توری‌ها را تعویض کنید؛ چرا که از عمر بسیار کمی برخوردارند. در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و استفاده مناسب و بهینه از مصالح و عناصر مختلف، انواع توری‌های مدرن ساخته شدند.

ماهیت توری پنجره

اهمیت نصب توری برای پنجره‌های دوجداره

توری پنجره به‌عنوان یک اقدام ضروری در محیط‌های زندگی و کاری بسیار اهمیت دارد. این لایه‌نازک و به‌ظاهر ساده می‌تواند نقش بسیار مهمی در کیفیت و آرامش شما زندگی شما داشته باشد. به عبارتی ساده‌تر نصب توری پنجره دوجداره از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ چرا که در کنار حفاظت و امنیت، تأثیر مستقیمی بر راحتی و کیفیت زندگی ما دارد.

نصب این توری‌ها می‌تواند مزایای متعددی به همراه داشته باشد که از جمله مهم‌ترین مزایای نصب توری پنجره دوجداره شامل موارد زیر است.

حفاظت از ورود حشرات و آلودگی

توری پنجره دوجداره می‌تواند از ورود حشرات مختلف مانند انواع پشه‌ها، مگس، حشرات کوچک و موذی به داخل ساختمان جلوگیری کند. خاصیت دولایه بودن این توری‌ها می‌تواند از نفوذ حشرات بسیار کوچک‌تر نیز جلوگیری کند. این امر سبب افزایش ایمنی، سلامت و حتی آرامش ساکنین خواهد شد.

عایق حرارتی و صوتی

برخی از توری‌های پنجره دوجداره دولایه هستند. این ساختار به‌عنوان یک عایق حرارتی و صوتی عمل خواهد کرد. این لایه دوم باخاصیت عایقی می‌تواند سبب کاهش نفوذ حرارتی از بیرون به داخل یا بالعکس شود. همچنین صداهای محیطی را نیز کاهش خواهد داد.

افزایش امنیت

استفاده از توری پنجره دوجداره می‌تواند به‌عنوان یک‌لایه اضافی ایمن برای منزل یا محیط کاری شما عمل کند. این توری‌ها می‌توانند از تلاش‌های نفوذ به داخل فضای ساختمان جلوگیری کنند و امکان دسترسی آسان به داخل را کاهش دهند.

تهویه بهتر

توری پنجره دوجداره سبب تهویه بهتر فضای داخلی ساختمان می‌شود. توری‌های پنجره حتی اگر از نوع یک‌لایه باشند می‌توانند امکان گردش هوا را در داخل محیط فراهم کنند. این امر می‌تواند هوای محیط داخلی را تا حدودی تازه‌تر نگه دارد.

تهویه بهتر

لایه محافظتی

با نصب توری‌ها در سمت داخل و یا خارج پنجره، در صورت شکسته‌شدن شیشه، از آسیب به افراد و ساکنین جلوگیری خواهد کرد. باشکسته‌شدن شیشه‌ها توری‌ها از پرتاب و پخش‌شدن آن به اطراف جلوگیری می‌کند. خود توری به‌عنوان یک محافظ می‌تواند در مقابل ضربات و خراشیدگی‌ها از پنجره محافظت کند و سبب افزایش طول عمر پنجره شود.

با این توصیفات نصب توری برای پنجره‌های دوجداره از مزایای بسیاری برخوردار است. از جمله آنها می‌توان به حفظ دید از پنجره اشاره نمود. شما با این توری‌ها می‌توانید همچنان از مناظر خارج از ساختمان لذت ببرید.

انواع توری پنجره دوجداره

توری پنجره دوجداره بر اساس ویژگی‌های مختلف آنها دسته‌بندی می‌شوند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به جنس، طرح، نحوه نصب و نحوه باز و بسته‌شدن اشاره نمود.

براین‌اساس انواع توری پنجره را در این قسمت برای شما شرح خواهیم داد تا بتوانید بر اساس نیاز و شرایط فعلی پنجره خود مناسب‌ترین توری را انتخاب کنید.

یکی دیگر از دسته‌بندی توری‌ها، انواع آن از لحاظ جنس و نوع است. برای مثال در این دسته‌بندی می‌توان به انواع توری‌های آلومینیومی، چوبی، فلزی و مشبک upvc اشاره نمود.

اغلب توری‌هایی با ابعاد بزرگ‌ از عناصر فلزی و معمولاً استیل ضد سنگ ساخته می‌شوند. حال شکل و طراحی موردنظر برای ساخت این توری‌ها بنابر متریال‌های گوناگون می‌تواند متفاوت باشد که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت.

توری پلیسه‌ای

توری آکاردئونی یا توری پلیسه‌ای یک نوع از توری‌های پنجره دوجداره است که به حالت کرکره‌ای به طرفین یا بالا و پایین باز و بسته می‌شود. توری پلیسه‌ای اغلب از آلومینیوم یا pvc ساخته می‌شود. آکاردئونی در حالت باز به‌صورت تاشو مانند اره‌های افقی شکل می‌گیرد. در حالت بسته نیز به شکل فشرده جمع شده و در کنار پنجره قرار می‌گیرد.

مهم‌ترین ویژگی این توری امکان انتقال و تا شدن آسان آن در هنگام نیاز به دید به بیرون یا باز کردن کامل پنجره است. این توری‌ها به‌خوبی از ورود حشرات و ورود ناخواسته به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنند. توری پنجره دوجداره پلیسه‌ای در مکان‌هایی که فضای کمی برای نصب توری دارند بسیار مناسب هستند.

برای مثال مکان‌هایی که دارای فضاهای محدود هستند؛ مانند بالکن‌ها اغلب از این نوع توری استفاده می‌شود. توری پلیسه‌ای علاوه بر امنیت از نظر ظاهری نیز به دکوراسیون و زیبایی فضا کمک می‌کند. آنها با طراحی‌های مختلف می‌توانند به زیبایی و استایل منحصربه‌فرد داخل ساختمان بیفزایند.

سبک باز و بسته‌شدن و طراحی این توری‌ها دارای مقاومت بالایی است. به همین دلیل به‌راحتی پاره نخواهند شد.

توری پلیسه‌ای

توری مگنتی

توری پنجره دوجداره مگنتی بنام توری‌های آهنربایی نیز خوانده می‌شوند. این نوع توری با استفاده از آهنربا یا سیستم قفلی مگنتی نصب می‌شود. توری مگنتی از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود. از جمله صفحات فولادی، آلومینیوم یا مواد پلاستیک فشرده؛ مانند upvc.

توری پنجره مگنتی دارای قطعات مغناطیسی یا آهنربایی است که به‌راحتی به فریم پنجره متصل می‌شود. مزایای توری پنجره دوجداره مگنتی این است که نیازی به سیستم‌های قفل یا مکانیزم‌های پیچ‌ومهره برای نصب ندارد. نصب این توری‌ها بسیار آسان و سریع است و معمولاً به همان سادگی و سرعت از پنجره جدا خواهند شد.

توری پنجره مگنتی به‌عنوان یک گزینه جذاب برای افرادی است که نیاز دارند تا پنجره‌های خود را به‌آسانی باز و بسته کنند. درعین‌حال این توری‌ها از ورود حشرات به داخل خانه جلوگیری می‌کنند. یکی از مهم‌ترین تفاوت توری‌های مگنتی با توری‌های ثابت مانند پلیسه‌ای این است که این توری‌ها را هر زمان که بخواهید می‌توانید به طور کامل از قاب پنجره جدا کنید.

توری رولینگ

توری رولینگ یکی دیگر از انواع توری پنجره دوجداره است که به شکل رولی یا کرکره‌ای باز و بسته می‌شود. این توری نیز با استفاده از مصالح و متریال‌های مختلف از جمله فولاد، آلومینیوم یا upvc ساخته می‌شوند. توری رولینگ به‌صورت مارپیچی قابلیت باز و بسته‌شدن دارند و به‌آسانی به سمت بالا و پایین حرکت می‌کنند.

از ویژگی‌های توری رولینگ این است که در حین استفاده به شکلی متراکم در بالای پنجره جمع خواهند شد و فضای کمی را اشغال می‌کنند. این ویژگی برای مناطقی که فضای محدودی برای نصب توری دارند بسیار مناسب است.

توری کرکره‌ای یا رولینگ از طریق یک مکانیزم جمع‌کننده به سمت بالا یا پایین پنجره حرکت می‌کند. حرکت این توری‌ها به‌صورت دستی یا الکتریکی قابل‌کنترل است. جالب است بدانید در برخی از طراحی‌های این نوع توری سیستم‌های خودکار دارای زمان‌بندی در آنها تعبیه شده است که به‌صورت خودکار سبب باز و بسته‌شدن توری می‌شود.

این توری‌ها علاوه بر محافظت از فضای داخلی در برابر حشرات و کنترل نور، به‌عنوان یک‌لایه امنیتی نیز عمل خواهند کرد.

طراحی این توری‌ها به دو شکل افقی و عمودی قابل‌اجرا است. برای پنجره‌هایی که ازیک‌طرف باز می‌شوند، می‌توان از توری رولینگ به‌صورت یک‌جهت افقی استفاده کرد. همچنین برای پنجره‌های کوچک با ارتفاع کم یا دوطرفه می‌توان از توری‌هایی به‌صورت افقی و از بالابه‌پایین پنجره استفاده کرد.

توری ریلی

توری ریلی اغلب برای خود پنجره‌های ریلی قابل‌اجرا هستند. در پنجره‌های ریلی، سیستم ریلی یا کشویی در فریم پایینی پنجره تعبیه شده است. این توری‌ها نیز مختص این پنجره‌های دوجداره هستند. توری‌های ریلی نیز همانند توری‌های دیگر با استفاده از عناصر و متریال‌های گوناگونی ساخته می‌شوند.

از ویژگی‌های توری‌ ریلی این است که درصورت عدم نیاز به آنها، می‌توان توری را به طور کامل در دو طرف پنجره جمع کرد. توری پنجره دوجداره ریلی از هر دو طرف به سمت پنجره، به طرفین چپ و راست باز و بسته‌ می‌شود.

توری ریلی

توری لولایی

در توری‌های لولایی همانند پنجره‌های لولایی از لولا برای باز و بسته‌شدن ساختار آن استفاده شده است. این توری دارای یک فریم یا قاب ثابت و قسمت توری متحرک است. توری لولایی اغلب در قسمت بیرونی پنجره نصب می‌شود.

توری‌های لولایی نیز به‌عنوان یک توری پنجره دوجداره گزینه مناسبی جهت جلوگیری از گردوغبار یا حشرات و جانوران موذی به داخل ساختمان است. جالب است بدانید که از توری‌های لولایی می‌توان علاوه بر پنجره‌ها برای درب‌های ورودی نیز استفاده نمود. 

توری‌های ثابت

یکی دیگر از انواع توری پنجره دوجداره انواع ثابت آنها هستند. این توری‌ها همان‌طور که از اسمشان پیداست به‌صورت ثابت نصب می‌شوند و قابلیت باز و بسته‌شدن ندارند. این نوع از توری‌های پنجره دوجداره به نسبت سایر توری‌ها از جمله تاشو، لولایی و… قابلیت باز و بسته‌شدن ندارد. به عبارتی دیگر به‌صورت دائمی روی پنجره‌ها نصب می‌شوند.

فقط در صورت تعویض یا تعمیر این توری‌ها می‌توان آنها را از پنجره جدا نمود یا آنها را باز و بسته کرد. ثابت ماندن این توری‌ها و نصب دائمی روی پنجره به‌خصوص توری‌های فلزی از مقاومت بالایی برخوردارند و به‌عنوان یک‌لایه امنیتی و حفاظتی محسوب می‌شوند. از این نوع توری‌ها برای پنجره‌هایی که قابلیت باز و بسته‌شدن چندانی ندارند بیشتر استفاده می‌شود.

توری آلومینیومی

یکی دیگر از انواع توری‌های پنجره دوجداره توری‌های فلزی و آلومینیومی هستند. همان‌طور که اشاره شد یکی دیگر از دسته‌بندی این توری‌ها بر اساس جنس آنهاست. این توری‌ها از عنصر آلومینیوم ساخته شده‌اند و در اشکال مختلف لولایی، ثابت و ریلی قابل طراحی و اجرا هستند.

توری‌های آلومینیومی از مقاومت بالایی برخوردارند. اما مانع ورود نور و دیدن مناظر پشت پنجره خواهند شد از طرفی باگذشت زمان و رطوبت دچار تغییر رنگ می‌شوند.

توری گالوانیزه

یکی دیگر از انواع توری‌های فلزی، توری‌های گالوانیزه هستند. این دسته از توری‌ها به نسبت توری‌های آلومینیومی یا استیل از مقاومت و استحکام بالاتری برخوردارند. توری گالوانیزه در برابر تغییرات دمایی دارای مقاومت بسیار بالایی است. ازاین‌رو نصب آنها در مکان‌هایی که تغییرات دمایی شدید و ناگهانی دارند توصیه می‌گردد.

نحوه شستشو و تمیزکردن توری پنجره دوجداره

توری پنجره دوجداره به‌عنوان یک جز اصلی از سیستم پنجره نیاز به نگهداری و شست‌وشو دارد. این کار سبب می‌گردد تا این توری‌ها عملکرد بهتری داشته باشند. تمیزکردن توری پنجره دوجداره در جلوگیری از ورود گردوغبار و مواد آلاینده و در نهایت تهویه مناسب هوای داخلی ساختمان کمک خواهد کرد.

جهت تمیزکردن این توری‌ها می‌توانید طبق مراحل زیر اقدام کنید.

  • در شستشوی توری‌های ثابت ابتدا باید پنجره‌ها را به طور کامل ببندید تا آب حاصل از شستشو وارد ساختمان نشود. برای توری‌های متحرک نیز ابتدا باید فریم توری یا قسمت توری را از فریم ثابت آن جدا نمایید.

  • پس از آن باید با استفاده از یک دستمال مرطوب، گردوغبار موجود روی توری را به طور کامل پاک کنید.

  • در مرحله بعدی با استفاده از یک شوینده ملایم به طور معمول از محلول آب گرم و صابون مایع استفاده کنید. با این ترکیب قسمت‌های کثیف توری را با استفاده از یک اسفنج نرم به طور کامل تمیز کنید.

  • در نهایت با استفاده از فشار آب تمامی منافذ و سوراخ‌های توری را با آب بشویید. در این مرحله می‌توانید برای پاک‌کردن کامل منافذ از یک مسواک یا فرچه نرم استفاده کنید.

  • فراموش نکنید هرگز برای تمیزکردن توری پنجره دوجداره از اجسام تیز یا سیم ظرف‌شویی استفاده نکنید.

  • برای تمیزشدن بهتر این توری‌ها بهتر است آنها را در حالت بازشو شست‌وشو دهید.

نحوه شستشو و تمیزکردن توری پنجره دوجداره

قیمت انواع توری پنجره دوجداره

قیمت توری پنجره دوجداره تحت‌تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد که می‌توانند در تعیین هزینه‌ها و قیمت نهایی آن تأثیرگذار باشند. این عوامل می‌توانند شامل:

  • جنس

  • مواد اولیه استفاده شده در ساخت توری

  • ابعاد و اندازه توری

  • طرح و طراحی موردنظر

  • نحوه نصب

  • و همچنین میزان پوشش و ویژگی‌های امنیتی

  • از دیگر عوامل تأثیرگذار در قیمت و هزینه نهایی توری‌های پنجره می‌توان برند و شرکت سازنده

  • بازار محلی و شرایط بازار

نیز اشاره نمود. بطور کلی هرچه ضخامت، وزن، ابعاد و کیفیت فریم و جنس توری به‌کاررفته بیشتر و باکیفیت‌تر باشد؛ قیمت آن نیز به همان اندازه افزایش می‌یابد.

قیمت انواع توری پنجره دوجداره

نصب انواع توری پنجره دوجداره

نصب توری‌ها بر اساس نوع، طرح، جنس و متریال اولیه برای ساخت آنها دارای مراحل بسیار متفاوتی است. ساخت، طراحی و نصب توری پنجره دوجداره نیازمند تخصص و دانش فنی در این زمینه است. توصیه می‌کنیم که جهت نصب توری موردنظر برای پنجره‌های ساختمان از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر اخیراً تصمیم به نصب توری پنجره‌های دوجداره نموده‌اید، پیش از هر اقدامی با مجموعه قطب‌نما مشورت کنید.

قطب‌نما علاوه بر ساخت انواع پنجره‌های دوجداره، بهترین مشاور جهت طراحی و نصب انواع پنجره و توری پنجره دوجداره برای شماست. این مجموعه با برخورداری از تجربه و تخصص لازم همواره محصولات و خدماتی استاندارد و باکیفیت را به شما ارائه می‌دهند.

شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت‌های روز انواع توری پنجره دوجداره و خرید آنها به درگاه اینترنتی قطب‌نما مراجعه نمایید.

در نهایت

همان‌طور که مطالعه نمودید این توری‌های ساده به‌راحتی یک راهکار مؤثر جهت افزایش ایمنی و حفظ آرامش ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی هستند. پنجره دوجداره راه‌حلی آسان جهت جلوگیری از ورود حشرات، پشه‌ها، گردوغبار و جانوران موذی به داخل ساختمان است.

این توری‌ها از جنس و طرح‌های مختلفی ساخته می‌شود. در نهایت باتوجه‌به متریال مورداستفاده ابعاد، اندازه و ویژگی‌های فنی توری‌ها قیمت آنها با یکدیگر متغیر خواهد بود. نصب مناسب و مجموعه تولیدکننده این توری‌ها در افزایش ارزش و امنیت ساختمان بسیار تأثیرگذار خواهند بود.

در این مطلب نیز باتوجه‌به اهمیت توری پنجره دوجداره تلاش نمودیم تا شما را با انواع آن و یکی از باتجربه‌ترین مجری‌های این توری‌ها آشنا کنیم. امیدواریم این مطلب به اندازه کافی برای شما مفید بوده باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

0 پاسخ

    1. سلام جناب محسنی عزیز
      ممنون بابت نظر و پاسخ شما
      ———————————————————————-
      نظرات و انتقادات شما موجب دلگرمی و پیشرفت کار ماست
      تشکر و سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام
در اسرع وقت به پیام شما پاسخ خواهیم داد.
ممنون بابت صبر و شکیبایی شما دوست عزیز.
Call Now Button