بازشو کرتین وال | انواع بازشو در نمای کرتین وال | قیمت 1403
در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب

بازشو کرتین وال | انواع بازشو در نمای کرتین وال | قیمت 1403

بازشو-کرتین-وال،-طراحی-مدرن-و-هوشمند-برای-نمای-شیشه‌ای

 خوشبختانه نمای کرتین وال یکی از نماهای شیشه‌ای مدرن است که می‌توان قسمت‌های بازشو را در ساختار آن طراحی نمود. بازشو کرتین وال ساختارهای پنجره مانندی هستند که با قرارگیری در ساختار این نما طراحی متفاوت و البته کاربردی به نمای ساختمان می‌بخشند بازشو اجازه می‌دهد تا به‌راحتی با اجرای نمای یک‌دست شیشه‌ای کرتین وال از هوای تازه لذت ببرید.

ساختارهای بازشو این امکان را به شما می‌دهند تا شما در این نمای متفاوت از مزایای داشتن پنجره نیز بهره‌مند شوید. درعین‌حال همچنان با بسته‌شدن پنجره‌ها شما باز نمایی یک‌دست از صفحات شیشه‌ای خواهید داشت. جالب‌تر اینکه بازشوها دارای انواع مختلفی هستند؛ یعنی شما بنابر فضای داخلی، طراحی نما و در نهایت سلیقه خود می‌توانید نوع بازشوی کرتین وال را انتخاب نمایید.

شاید بسیاری از افراد تصور کنند نماهای شیشه‌ای چون نمای اسپایدر یا نمای کرتین وال دارای ساختاری محدود و بسته هستند. در واقع این بازشوها ثابت کرده‌اند که نمای کرتین وال نیز می‌تواند دارای پنجره یا قسمت‌های باز شونده باشد. بازشوها به شما این امکان را می‌دهد که هم‌زمان با باز کردن آنها هوای تازه و نور آفتاب را به داخل محیط بیاورید.

ساختار بازشو در نمای کرتین وال با ظاهری منحصربه‌فرد و متفاوت امکاناتی از جمله ارتباط مستقیم با محیط خارجی، احساس آزادی و نشاط را به ساختمان شما هدیه می‌دهد. به همین دلیل این بازشوها به‌عنوان راه‌حلی نوین توانسته موردتوجه بسیاری از طراحان، معماران و حتی صاحبان ساختمان‌های مختلف قرار بگیرد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با ساختار و انواع بازشو کرتین وال آشنا شوید.

منظور از بازشو کرتین وال چیست؟

امروزه استفاده از نماهای شیشه‌ای ساختمان به‌ویژه کرتین وال در ساختمان‌های مختلف به دلیل ویژگی‌های مطلوب و مزایای بسیار به گزینه‌ای محبوب مبدل شده است. این نما هر روزه با طراحی و ساختار منحصر به فردش با ارائه قابلیت‌ها و امکانات بیشتر توانسته طرف‌داران بیشتری را از آن خود کند. مهم‌تر از همه این موارد این نما باعث ایجاد محیطی پویا و زنده در هر نوع ساختمانی می‌شود.

همچنین به‌عنوان عاملی تأثیرگذار در افزایش ارزش افزوده و قدرت جذابیت ساختمان‌ها معرفی شده است. حال منظور از ساختار بازشو در این نمای شیشه‌ای چیست؟

به طور خلاصه ساختار بازشو گزینه‌ای دیگر است که به‌تمامی مزایا، امکانات و قابلیت‌های کرتین وال می‌افزاید. بازشو در نمای کرتین وال به ساختارهایی اشاره دارد که به قسمت‌هایی از نمای شیشه‌ای قابلیت باز و بسته‌شدن خواهد داد.

این ساختارها قسمتی از خود نمای کرتین وال هستند با این تفاوت که به کمک یراق‌آلات کرتین وال مانند یک پنجره باز و بسته می‌شوند. ساختارهای بازشو کرتین وال می‌توانند به‌صورت پنجره‌هایی باشند که به حالت عمودی یا افقی در ساختار نما قرار گرفته‌اند. حال در ادامه با انواع ساختار بازشونده و نحوه کنترل‌کردن آنها نیز آشنا خواهید شد. در مجموع ساختار بازشو در نمای کرتین وال به کاربردی‌بودن و مزایای نمای شیشه‌ای می‌افزاید که برای دسترسی به فضای بیرون، تهویه و نوردهی بیشتر و بهتر به‌کار می‌روند.

منظور از بازشو کرتین وال چیست؟

معرفی انواع بازشوی کرتین وال

 در سال‌های اخیر با رشد و گسترش صنعت ساخت‌وساز شاهد رشد و تحول صنعت نمای ساختمان‌ها نیز بوده‌ایم. پنجره کرتین وال متفاوت از هر ساختار دیگری به نام پنجره است. این پنجره‌ها از جنس خود نما هستند و بیشترین هماهنگی را با نمای ساختمان خواهند داشت. بازشو کرتین وال به دلیل انعطاف‌پذیری، گستردگی در طراحی و مهم‌تر از همه وجود یراق‌آلات و قطعات متفاوت انواع مختلفی دارد.

تنوع در ساختار و اجزای این بازشوها سبب گردیده تا شما از انواع ساختارهای مختلف آن بهره‌مند شوید. براین‌اساس انواع بازشو کرتین وال بر اساس نوع و حالت بازشونده آنها عبارت‌اند از:

  • بازشو کرتین وال لولایی

  • بازشو کرتین وال کلنگی

  • بازشوی کرتین وال دوحالته

بازشو لولایی

یکی از ساده‌ترین حالت‌های بازشوی کرتین وال استفاده از یراق‌آلات لولایی و پنجره‌های لولایی در این نما است. در این سیستم بخش‌هایی از نما به‌صورت پنجره‌های لولایی باز و بسته می‌شوند. بنابر دلخواه و ساختار نمای شما ساختار بازشونده این پنجره‌ها جهت دسترسی بهتر به سمت بیرون یا داخل ساختمان باز و بسته می‌شوند.

همان‌طور که می‌دانید ساختار لولایی روی محور افقی به‌طرف چپ یا راست، به سمت داخل یا بیرون از ساختمان باز و بسته می‌شود. ازاین‌رو می‌توان گفت که بازشو کرتین وال لولایی بیشترین بهره‌وری و انتقال نور و تهویه محیط را در نمای کرتین وال به شما ارائه می‌دهد.

ساختار لولایی به‌وسیله مفصل‌های محکم لولا در کناره‌های عمودی لنگه باز شونده استفاده می‌شود. این ساختار دارای قابلیت آسان باز و بسته‌شدن است و به‌راحتی با کم‌ترین نیرو باز و بسته می‌شود. همچنین دارای قفل‌های ایمنی محکمی هستند که دسترسی عوامل خارجی به داخل ساختمان را کاهش می‌دهند.

بازشو لولایی

بازشو کلنگی

 بازشو کلنگی دارای ساختاری منحصربه‌فرد و خاص به‌عنوان پنجره‌های نمای کرتین وال دارد. طراحی این پنجره‌ها به‌گونه‌ای است که شما برای باز کردن و بهره‌بردن از هوای تازه نیاز نیست تا کاملاً پنجره را باز و بسته نمایید. استفاده از این ساختار در نمای ساختمان به‌عنوان قسمت بازشو بسیار محبوب است؛ زیرا شما می‌توانید آن را در هر ساختمانی با هر محدودیت فضایی و مکانی نصب نمایید.

ازاین‌رو، ساختار این پنجره‌ها به‌عنوان هواکش نیز در ساختمان‌ها به کار گرفته می‌شود. عملکرد آنها دارای حالتی نیمه‌باز است. به طور معمول قسمت بالایی یا پایین پنجره کلنگی به‌صورت لولایی نصب می‌شود. سپس برای باز و بسته کردن آن باید لنگه پنجره به سمت بالا یا پایین و بنابر نوع طراحی دلخواه شما به سمت داخل ساختمان یا بیرون از ساختمان حرکت دهید.

حالت نیمه‌باز بودن این پنجره‌ها و ساختار متفاوت بازشونده آنها امنیت بیشتری را به افراد و ساکنین ساختمان ارائه می‌دهد. شما با باز کردن این قسمت بازشونده درون نمای کرتین وال نگرانی جهت افتادن یا حتی خم‌شدن کودکان به بیرون ساختمان نخواهید داشت. درنتیجه با خیال راحت می‌توانید آن را باز بگذارید.

حالت نیمه‌باز این پنجره‌ها به‌وسیله یک اهرم بسیار باکیفیت به وجود آمده است. ازاین‌رو ترکیب این یراق‌آلات به همراه استفاده از قفل‌های محکم و ایمن سبب افزایش سطوح امنیتی ساختمان می‌گردد.

بازشو کلنگی

بازشو دوحالته

 بازشو دو حالته متفاوت‌ترین، کاربردی‌ترین و از جمله محبوب‌ترین ساختار بازشونده در نمای کرتین وال محسوب می‌شود. این نوع اجزای بازشونده همان‌طور که از نام آنها پیداست دارای قابلیت باز و بسته‌شدن به دو شیوه متفاوت است. به عبارت ساده‌تر در این نوع نما قسمت‌های بازشونده به‌عنوان پنجره هم‌زمان به دو شیوه متفاوت باز و بسته می‌شود.

این ساختارها اغلب با استفاده از مفصل‌ها و لولاهای قوی و محکم قابل‌تنظیم هستند. این پنجره‌ها در دو حالت متفاوت به‌صورت لولایی ساده در روی محور افقی و همچنین به‌صورت پنجره‌های سایبانی در روی محور عمودی باز و بسته می‌شوند.

در نوع اول پنجره‌های لولایی می‌توانند تهویه بهتر و نورپردتازی بیشتری را داخل ساختمان برای شما ارائه دهند. در مقابل نوع دوم به حالت سایبانی نیز گزینه‌ای ایمن برای تهویه محیط محسوب می‌شود. این نوع طراحی بازشو در نمای کرتین وال گزینه‌ای کارآمد، شیک و کاربردی به‌عنوان بازشو همه‌کاره نام‌گذاری شده است.

بنابراین، اگر گزینه‌ای را تحت عنوان پنجره بازشو نمای کرتین وال با طراحی مدرن، امنیت بالا و عملکرد مناسب می‌خواهید، به‌طورقطع بازشو دو حالته گزینه مناسبی خواهد بود.

مهم‌ترین مزیت این نوع بازشوها قابلیت دوگانه آن‌هاست که در هر شرایطی می‌توانید از تهویه‌مطبوع و نور خورشید بهره‌مند شوید.

بازشو دوحالته

مزیت استفاده از بازشو کرتین وال در این نما

استفاده از ساختارهای بازشو مزایای بسیاری را برای ساکنین و ساختمان به همراه دارد. همین امر سبب رشد و گسترش استفاده از بازشو کرتین وال در این نما گردیده است. در این راستا از جمله مهم‌ترین مزایای بازشوی کرتین وال برای نماهای شیشه‌ای کرتین وال عبارت‌اند از:

  • در مرحله اول شما نگرانی بابت تغییر ساختار بیرونی نما نخواهید داشت. این پنجره‌ها و قسمت‌های بازشو همان خود نمای کرتین وال هستند؛ ازاین‌رو شما بعد از بسته‌شدن پنجره‌ها و قسمت‌های بازشو شاهد یک‌دست بودن دوباره نما خواهید بود.

  • بازشو به شما امکان می‌دهد تا در هر لحظه که به آرامش و تهویه هوا نیاز داشته باشید با باز کردن آنها هوای تازه و نور طبیعی را به داخل ساختمان هدایت کنید.

  • بازشوهای کرتین وال شما را قادر می‌سازند که با محیط خارج از ساختمان ارتباط برقرار کنید.

  • این بازشوها فرصتی مناسب برای تهویه طبیعی هوای داخل ساختمان هستند که می‌توانند هوای داخل ساختمان را تازه و تمیز نگه دارند.

  • ورود هوای طبیعی به داخل ساختمان از مشکلاتی مانند رطوبت و بوهای نامطبوع نیز جلوگیری می‌کند.

  • باز کردن این قسمت‌ها باعث افزایش نوردهی داخلی ساختمان می‌شود.

کاربردهای بازشو کرتین وال

شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که طراحی بازشو کرتین وال در نمای چه نوع ساختمان‌هایی امکان‌پذیر است؟ کاربرد و ساختمان‌های مجاز برای طراحی و اجرای بازشو کرتین وال بنابر قابلیت و ساختار نوع بازشونده تعیین می‌گردد.

به عبارتی ساده‌تر همان‌طور که اشاره شد بازشوهای کرتین وال دارای طراحی‌های متفاوتی از جمله لولایی، سایبانی یا دو حالته هستند. درنتیجه بر اساس نمای اجرا شده، نوع کاربری ساختمان و همچنین محدودیت فضا برای باز و بسته کردن پنجره نوع بازشوها انتخاب می‌شوند. به طور خلاصه می‌توان گفت که استفاده از بازشو کرتین وال به طور خاصی بر اساس ویژگی‌های آنها در هر محیطی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

 براین‌اساس مهم‌ترین کاربردها و ساختمان‌های مجاز برای اجرای بازشوی کرتین وال به شرح زیر هستند.

  • در ساختمان‌های اداری استفاده از این بازشوها به افراد اجازه دسترسی به نور و هوای تازه را جهت تهویه مناسب فضا خواهد داد.

  • در مراکز درمانی، نمای بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها استفاده از بازشوهای کرتین وال نیز می‌تواند به بیماران و مراجعه‌کنندگان احساس آرامش و راحتی بیشتری را ارائه دهد.

  • یکی از مهم‌ترین کاربردهای نمای کرتین وال اجرای آنها برای ساختمان‌های تجاری و پرتردد است. ازاین‌رو استفاده از انواع بازشوی کرتین وال نیز در این ساختمان‌ها بر اساس نحوه اجرا و محدودیت فضا می‌تواند دسترسی به فضای بیرونی را به مشتریان و مراجعه‌کنندگان ارائه دهد.

  • امروزه با وجود قابلیت‌ها و کاربردهای ویژه نمای شیشه‌ای کرتین وال برای انواع مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها، مدارس و غیره نیز اجرا می‌گردد. در ساختار نمای این ساختمان‌ها نیز می‌توان از مزایا و قابلیت‌های انواع بازشو کرتین وال بهره‌مند شد.

 از جمله دیگر محیط‌های قابل‌قبول برای اجرای انواع بازشو کرتین وال عبارت‌اند از: گلخانه‌ها، مراکز دولتی، ساختمان‌های مسکونی، مراکز فرهنگی، شرکت‌ها و….

کاربردهای بازشو کرتین وال

مراحل نصب بازشو کرتین وال

 بازشو کرتین وال در سیستم‌های مختلف این نما بسته به نوع نمای کرتین وال در مراحل مختلفی نصب و اجرا می‌شوند. شایان‌ذکر است که نصب و اجرای این بازشوها در سیستم نمای کرتین وال حین اجرای نما صورت می‌گیرد. بهتر است بدانید که نصب و اجرای این یراق‌آلات برای نصب انواع بازشو کرتین وال نیازمند افراد متخصص و باتجربه در این زمینه خواهد بود.

برای انجام این کار به‌صورت استاندارد و مطابق با نقشه‌های فنی بدون به‌هم‌ریختن ساختار و مختصات نمای اصلی نیاز به پیمانکاران و مجریان ماهر در این زمینه دارید. براین‌اساس مهم‌ترین مراحل اجرا و نصب بازشو کرتین وال به‌طورکلی به شرح زیر خواهد بود.

  1. در مرحله اول مدولاسیون و محاسبات سازه‌ای نما صورت می‌گیرد. بلافاصله پس از انجام محاسبات شبکه‌بندی یا زیرسازی سطح نمای اصلی انجام می‌شود.

  2. پس از شبکه‌بندی اصلی نما، نصب پروفیل‌های پیش‌ساخته به روش استیک در محل ساختمان نیز آغاز می‌گردد. با آماده‌شدن زیرسازی پروفیل‌ها روی شبکه زیرساختی سوار می‌شوند.

  3. در مرحله نصب شیشه و پروفیل‌های آلومینیومی به‌عنوان فریم صفحات شیشه‌ای نوبت به اجرای بازشوها نیز خواهد رسید. در این مرحله هم‌زمان با نصب صفحات شیشه‌ای و قاب‌های پروفیلی در ساختار نما قسمت‌های بازشو و یراق‌آلات مربوط به آن نیز نصب می‌گردد. انجام این مرحله بسته به نوع بازشو و یراق‌آلات به کار برده شده در این قسمت متفاوت خواهد بود.

 در پایان این مرحله در نما هر دو متریال‌های شیشه ثابت و شیشه‌های بازشونده به‌خوبی در کنار همدیگر در قالب نمای ساختمان جای می‌گیرند.

شیوه‌های نصب انواع بازشو کرتین وال

نحوه نصب بازشو در نمای کرتین وال بنابر شرایط محیطی ساختمان، میزان بودجه و زمان کافی برای اتمام پروژه می‌تواند متفاوت باشد. خوشبختانه وجود مراحل مختلف و شیوه‌های اجرایی سبب گردیده تا شما بنابر شرایط خود در زمان مقرر شده نمای کامل را تحویل بگیرید. براین‌اساس ساخت و نحوه نصب بازشوها در نمای کرتین وال به دو مدل استیک و یونیتایز صورت می‌گیرد.

 در روش استیک تمام برش‌ها، ساخت قطعات، نصب یراق‌آلات کرتین وال و در نهایت شکل‌گیری قسمت بازشو نمای کرتین وال در محل ساختمان صورت می‌گیرد. به عبارتی دیگر هم‌زمان با اجرای نما و نصب قطعات سیستم‌های بازشو نیز اجرا خواهند شد.

این روش به طور معمول برای پروژه‌های کوچک‌تر با پیچیدگی کمتری استفاده می‌شوند، چرا که به مدت‌زمان بسیاری برای اجرا نیاز دارد. به‌کارگیری روش استیک برای ساختمان‌هایی مناسب است که فضای کافی و شرایط محیطی مناسبی برای تبدیل محیط ساختمان به کارگاه برای اجرای نما را ندارند.

 در روش یونیتایز تمامی اجزا، قطعات کرتین وال و ساختار کلی بازشوها در کارخانه‌های مجهز ساخته می‌شود. در نهایت قطعات آماده شده چه به‌صورت ثابت و چه به‌صورت بازشو ‌مانند یک پازل در محل ساختمان کنار همدیگر قرار می‌گیرند. استفاده از این روش برای ساختمان‌های بزرگ، مرتفع، پروژه‌هایی با پیچیدگی بیشتر و همچنین فاقد فضای کافی برای ساخت این نما مناسب است.

 در هر دو روش ذکر شده شیشه‌ها معمولاً بافاصله حدود ۱۰ میلی‌متر یا کمتر باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند. رعایت این حد فاصله سبب باز و بسته‌شدن آسان قسمت‌های بازشو در کنار قسمت‌های ثابت نما می‌گردد. همچنین از وارد شدن هرگونه فشار و درنهایت شکسته‌شدن شیشه‌ها جلوگیری می‌کند. نصب و اجرای قسمت‌های بازشو به روش یونیتایز بسیار سریع و آسان است. بااین‌حال حضور متخصصان و پیمانکاران ماهر در این زمینه برای اطمینان از اجرایی با استاندارد و باکیفیت ضروری است.

شیوه‌های نصب انواع بازشو کرتین وال

مجری حرفه‌ای انواع بازشو کرتین وال

 همان‌طور که می‌دانید نمای شیشه‌ای کرتین وال دارای ساختاری واحد و یکپارچه از صفحات شیشه است. حال اگر بخواهید قسمت‌هایی از این نما را از جنس خود نما به‌عنوان سیستم بازشونده به کار بگیرید به‌طورقطع به‌کارگیری افرادی ماهر و زبده بسیار ضروری است.

مجموعه قطب‌نما به‌عنوان یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های تولیدکننده و فنی مهندسی در صنعت ساختمان در زمینه طراحی و تولید انواع بازشو کرتین وال فعالیت دارد. قطب‌نما با ارائه راهکارهای نوآورانه، استفاده از متریال‌های باکیفیت در زمینه سیستم‌های نمای ساختمانی به‌ویژه نمای کرتین وال متمرکز است.

مهم‌ترین ویژگی‌های برجسته این مجموعه توانایی ارائه محصولات با کیفیت بالا، طراحی‌های متنوع، زیبا و درعین‌حال به‌روز با به‌کارگیری مواد و متریال با استحکام و پایداری بالا است.

مجموعه قطب‌نما همواره با به‌کارگیری آخرین تکنولوژی‌ها و روش‌های ساختمانی نوین در تلاش است تا مشتریان خود را راضی نگه دارد. باتوجه‌به تنوع محصولات و خدمات ارائه شده توسط قطب‌نما می‌توان از آنها به‌عنوان مجموعه‌ای متخصص و ماهر نام برد. علاوه بر اجرای بازشوهای کرتین وال می‌توانید نسبت به طراحی و اجرای صفر تا صد انواع نماهای شیشه‌ای اسپایدر، کرتین وال و طراحی داخلی شیشه‌ای نیز روی مجموعه فنی مهندسی قطب‌نما حساب باز کنید.

در نهایت

 همان‌طور که مطالعه نمودید استفاده از انواع  بازشو در نمای کرتین وال به دلایل متعددی بسیار محبوب و درعین‌حال ارزشمند است. استفاده از این بازشها علاوه بر اینکه ساختار نمای شما را از محدودیت و ساختاری بسته خارج خواهد کرد، امکان ورود نور و هوای تازه به داخل ساختمان را برای شما فراهم می‌کند.

پس از آن بازشوها به دلیل طراحی زیبا و مدرن خود می‌توانند به‌عنوان اجزای متفاوت به زیباسازی نمای ساختمان کمک کنند. خوشبختانه وجود ساختارهای متفاوت سبب گردیده شما بتوانید باتوجه به به‌تمامی محدودیت‌های مکانی ساختمان موردنظر از مزایای این بازشوها بهره‌مند شوید.

به پیشنهاد ما اگر برای اجرای انواع بازشو کرتین وال به دنبال اجرایی دقیق و اصولی هستید حتماً با کارشناسان قطب‌نما تماس بگیرید.

5/5 - (9 امتیاز)

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام
در اسرع وقت به پیام شما پاسخ خواهیم داد.
ممنون بابت صبر و شکیبایی شما دوست عزیز.
Call Now Button