مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc | بررسی ویژگی ها
در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc | بررسی ویژگی ها

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

در سال‌های اخیر بخصوص در ساختمان‌های مدرن استفاده از پنجره‌های عایق در برابر صوت و حرارت به یکی از اصول ضروری در صنعت ساختمان‌سازی تبدیل شده است. در این زمینه می‌توان به انواع پنجره دوجداره ترمال بریک و پنجره‌های آلومینیومی اشاره نمود. حال با مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc خواهیم فهمید که کدام از این دو محصول دارای عملکردی بهینه‌تری هستند.

کدام یک به‌صرفه‌تر و کدام یک می‌توانند در برابر صوت یا حرارت عایق‌بندی بهتری را ارائه دهند.

اینها همه مواردی هستند که می‌خواهیم در ادامه این مطلب به بررسی آنها بپردازیم. پس اگر میان انتخاب این پنجره‌ها مردد هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم موارد قابل‌ مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc را مطالعه نمایید.

فهرست مطالب

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از لحاظ قیمت

 به‌طورقطع همه ما هنگام خرید دو محصول یا مقایسه اولیه آنها اولین سؤالی که به ذهن ما خواهد آمد بررسی قیمت و مقایسه آنها از لحاظ هزینه است. در مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از لحاظ قیمت ابتدا میزان ارزان‌بودن هرکدام از این دو محصول و مقایسه آن با میزان بودجه موردنظر موردتوجه هر فردی قرار خواهد گرفت.

اما فراموش نکنید که لزوماً خرید محصولی با قیمت بالا می‌تواند سبب ازدست‌دادن سرمایه‌های شما شود. بااین‌وجود خرید محصولی با قیمت بالا می‌تواند در طولانی‌مدت هزینه‌های بیشتری را برای شما جبران کند.

 در مقایسه قیمت این دو نمونه پنجره نیز می‌توان گفت که پنجره‌های upvc دارای قیمت کمتری به نسبت پنجره‌های ترمال بریک هستند. اما همه ما به‌خوبی می‌دانیم که ساختار و تکنولوژی ترمال بریک در درازمدت بسیار به‌صرفه‌تر و به نفع خریدار خواهد بود.

 پنجره‌های upvc به‌مراتب با استفاده مکرر و باز و بسته‌شدن مداوم در طول روز به‌سرعت عملکرد اولیه خود را از دست می‌دهند. این امر سبب کاهش طول عمر این پنجره‌ها می‌شود. نیاز به تعمیرات یا تعویض بخش یا کلی از سیستم نیز هزینه‌های جداگانه‌ای به دنبال خواهد داشت که با خرید پنجره‌های ترمال بریک این هزینه‌های اضافی به طور مؤثری کاهش می‌یابند.

ازاین‌رو اگر محدودیت چندانی در بودجه خرید پنجره ندارید به‌شدت پیشنهاد می‌کنیم که پنجره‌های ترمال بریک را در اولویت قرار دهید.

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از لحاظ قیمت

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از لحاظ ساختار عایقی

واقعیت این است که هدف از خرید پنجره‌های upvc، دوجداره یا ترمال بریک همگی افزایش ساختار عایق‌بندی ساختمان است. پس می‌توان گفت که مقایسه این دو ساختار از لحاظ عایق‌بندی برای انتخاب و خرید آنها بسیار مهم است. در یک مقایسه اولیه میان ساختار آلومینیوم و upvc می‌توان گفت که آلومینیوم به‌خوبی رسانای حرارت است و هوا را از خود عبور می‌دهد.

در مقابل upvc ماده‌ای است که خاصیت عایق حرارتی نسبتاً خوبی را ارائه می‌دهد؛ اما زمانی که سخن از تکنولوژی ترمال بریک در ساختار پنجره‌های آلومینیومی به میان می‌آید مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از لحاظ عایقی از تفاوت‌های بسیار فاحشی برخوردار هستند.

در این زمینه نمونه پنجره‌های ترمال بریک همانند یک سد دمایی در برابر برودت و حرارت به‌خوبی عمل خواهد کرد تا جایی که با ساختار عایقی پنجره‌های upvc قابل‌مقایسه نخواهند بود.

 همین امر از لحاظ عایق صوتی و جلوگیری از ورود یا خروج صداهای داخلی ساختمان نیز صدق خواهد کرد. درنتیجه می‌توان گفت که پنجره‌های ترمال بریک از نظر انرژی بسیار کارآمدتر هستند، و درنهایت سبب صرفه‌جویی بالایی در قبض‌های انرژی و افزایش راحتی در خانه شما می‌شوند. همچنین این ساختارها به میزان قابل‌توجهی صداهای خارجی را کاهش خواهند داد.

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از لحاظ مقاومت

 برای مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از لحاظ مقاومت باید میزان ممان اینرسی آنها را بررسی کنیم. ممان اینرسی شامل میزان مقاومت این پنجره‌ها در برابر فشارهای وارده و تغییر شکل آنهاست. برای مثال باید میزان ممان اینرسی این دو ساختار را به دست آوریم تا بدانیم که کدام نمونه می‌تواند در ارتفاعات با فشار بادهای پرسرعت مقاومت بهتری را ارائه دهد.

 به‌صورت تخصصی‌تر ممان اینرسی پنجره‌های ترمال بریک آلومینیومی بر اساس میزان مقاومت آلومینیوم بر اساس ضخامت آن تعیین می‌شود. برای پنجره‌های upvc نیز میزان ممان اینرسی بر اساس گالوانیزه موجود در داخل پروفیل‌های upvc اندازه‌گیری می‌شود.

با این حال در صورت استفاده از پروفیل‌های گالوانیزه و همچنین برای پروفیل‌های آلومینیومی با ضخامت ۵\۱ با ابعاد و ضخامت یکسان، معادل ۴۶\۱ سانتی‌متر بر توان ۴ هستند.

 تا این قسمت می‌توان گفت که مقاومت یا ممان اینرسی هر دو نمونه ترمال بریک و upvc با یکدیگر برابر است.

 اما در مقایسه ابعاد بزرگ‌تر یا حداکثر توان این دو ساختار می‌توان گفت که نهایت و بهترین حالت ممان اینرسی برای پنجره‌های upvc معادل ۱۰.۷۹ است. این در حالی است که برای پروفیل‌های آلومینیومی حداقل میزان ممان اینرسی ۱۱ و حداکثر ۳۶ خواهد بود؛ بنابراین با این مقایسه می‌توان دریافت که برای نمونه‌های موردنیاز برای ارتفاعات و مقاومت بیشتر در برابر فشارهای ناشی از باد، پنجره ترمال بریک آلومینیومی از مقاومت بالاتری برخوردار خواهد بود.

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از لحاظ مقاومت

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از لحاظ کیفیت و ماندگاری رنگ

 پروفیل‌های upvc به طور ذاتی سفیدرنگ هستند. این بدین معناست که تازمانی که بخواهید از نمونه پنجره‌های upvc سفید استفاده کنید، شاهد کاهش کیفیت و یا تغییر رنگ بدنه آن نخواهید بود. درصورتی‌که خواهان خریداری پنجره‌های upvc رنگی نیز باشید باید توجه کنید که نحوه رنگ‌آمیزی این نوع پروفیل‌ها به‌صورت رنگ‌آمیزی معمولی است و یک‌لایه رنگی، مانند یک نوار روی آن کشیده می‌شود.

 بااین‌وجود پنجره‌های upvc رنگی از مقاومت نسبی خوبی برخوردار هستند تا زمانی که از این نمونه‌ها در شرایط آب‌وهوایی سخت استفاده نکنید، برای مثال استفاده از پنجره‌های upvc رنگی در مناطق گرم و خشک پیشنهاد نمی‌شود. این در حالی است که استفاده از نمونه‌های سفید این محصول در هر نوع شرایط آب‌وهوایی فاقد محدودیت خواهد بود.

 پروفیل‌های آلومینیومی به دو روش الکترواستاتیکی و آنادایز رنگ‌آمیزی می‌شوند. در روش الکترواستاتیک با قرارگرفتن لایه رنگی روی پروفیل، طی فرایندهای شیمیایی یک‌لایه مقاوم اکسیدی روی رنگ ایجاد می‌شود و مقاومت پروفیل نیز به همان اندازه افزایش می‌یابد.

روش انادایز نیز به نام روش پودری، پروفیل‌های آلومینیومی با رنگ‌های پودری رنگ‌آمیزی و در کوره‌های مخصوص در دمای ۳۵۰ درجه سانتی‌گراد تثبیت می‌شوند. این روش مقاومت پروفیل‌های آلومینیومی را نیز بیشتر خواهد کرد. بااین‌حال استفاده از پنجره‌های ترمال بریک آلومینیومی در هر نوع شرایط آب‌وهوایی گرم و خشک، مرطوب و حتی خط‌وخش مقاوم است و بدون تغییر رنگ باقی خواهند ماند.

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از لحاظ نوع بازشو

 در مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc خوشبختانه می‌توان گفت که هر نوع یراق‌آلات بازشو که در ترمال بریک استفاده می‌شود در پنجره‌های upvc نیز قابل‌اجرا هستند. بااین‌وجود می‌توان گفت که میزان تنوع بازشوهای هر دو نمونه باهم دیگر برابر و بر هم برتری ندارند.

 تنها در صورتی می‌توان از لحاظ نوع بازشوهای پنجره محدودیت‌های خاصی را در نظر گرفت که ابعاد پنجره‌ها بیشتر از حد استاندارد و معمولی آنها باشد. برای مثال برای ساخت پنجره‌های ترمال بریک کشویی با عرض یا ارتفاع بزرگ‌تر از حد استاندارد به‌صورت سفارشی نمی‌توان از پروفیل‌های upvc استفاده نمود.

در این شرایط باید جهت اطمینان از میزان مقاومت و استحکام پنجره‌ها از پروفیل‌های ترمال بریک آلومینیومی استفاده نمود. تنها در صورتی این حالت با پروفیل‌های upvc قابل‌اجرا است که تعداد بازشوها و لنگه‌های پنجره افزایش یابد.

 در نهایت اگر ساختاری با مقاومت بالا می‌خواهید، پنجره‌های ترمال بریک آلومینیومی می‌توانند در هر شرایطی با هر ابعادی جوابگوی نیازهای شما باشند.

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از لحاظ نوع بازشو

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از لحاظ قابلیت بازیافت دوباره

 برای مقایسه این دو محصول از لحاظ قابلیت بازیافت برای شما یک مثال را توضیح خواهیم داد. برای مثال تصور کنید دو نمونه پنجره‌های ترمال بریک و upvc در دوخانه مختلف با شرایط آب‌وهوایی یکسان نصب خواهند شد. پس از گذشت مدت‌زمان مشخصی برای تعویض پنجره‌ها یا تخریب ساختمان، نمونه‌های upvc درواقع کاملاً بدون استفاده یا حتی قابل بازیافت نخواهند بود و فقط به‌عنوان یک زباله باقی خواهد ماند.

این در حالی است که پنجره‌های ترمال بریک آلومینیومی پس از گذشت سال‌ها قابل‌بازیافت هستند و حتی به‌عنوان ضایعات می‌توان آنها را فروخت. این مقایسه میزان ارزش پنجره‌های upvc و آلومینیومی را در طول زمان مشخص می‌کند.

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از لحاظ وزن

 میزان وزن پنجره‌ها در سبک‌سازی ساختمان و حتی هزینه‌های مربوط به نصب آنها بسیار مهم است. در این زمینه وزن پنجره‌های upvc به نسبت ترمال بریک کمتر است. به همین دلیل بسیاری از افراد هنگام خرید پنجره محصولی که از وزن بالاتری نیز برخوردار است را بیشتر می‌پسندند؛ زیرا معتقد هستند این محصولات از مقاومت بیشتری برخوردار خواهند بود.

 در مقابل اگر می‌خواهید هزینه‌های نصب و حمل نقل را کاهش دهید پنجره‌های upvc این قابلیت را به شما ارائه می‌دهند.

مقایسه پنجره ترمال بریم با upvc از لحاظ تعداد یراق‌آلات

 مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از لحاظ تعداد بازشوها می‌تواند در میزان کیفیت، وزن و حتی قیمت این محصولات نقش داشته باشد. به همین دلیل باید برای خرید بهتر این محصولات را از تمامی جوانب مورد برسی قرار دهید.

در این مقایسه تعداد یراق‌آلاتی که در ساخت پنجره‌های upvc به کار می‌رود بسیار بیشتر از پنجره‌های ترمال بریک هستند. در مقابل نصب پنجره‌های ترمال بریک آسان‌تر و سریع‌تر است.

مقایسه پنجره ترمال بریم با upvc از لحاظ تعداد یراق‌آلات

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از لحاظ امنیت

 به‌طورقطع در مقایسه دو نمونه محصول ساختار فلزی در مقابل پلاستیک فشرده از مقاومت و امنیت بیشتری برخوردار است. بنابراین می‌توان گفت که پنجره‌های ترمال بریک دارای امنیت بیشتری هستند درنتیجه می‌توانید  برای پنجره‌های بعد بیرونی ساختمان از نمونه‌های ترمال بریک استفاده نمایید.

upvc  نیز دارای امنیت مناسبی است؛ اما پیشنهاد می‌کنیم برای ساخت پنجره‌های بزرگ یا ورودی ساختمان از این ساختار استفاده نکنید. همان‌طور که گفته شد upvc دارای وزن کمتری است و اغلب یراق‌آلات آن در محل نصب پنجره سرهم خواهند شد درنتیجه وجود خطا و ایجاد ضعف در این ساختار به‌مراتب بیشتر است.

خرید پنجره ترمال بریک بهتر است یا upvc

 با مطالعه موارد فوق می‌توانید به‌راحتی با مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc بهترین گزینه را انتخاب نمایید. هر دو نمونه این پنجره‌ها در شرایط و موقعیت‌های خاص، دارای عملکرد مطلوبی هستند. اما در مقایسه ریزتر، توجه به انتظارات و از همه مهم‌تر شرایط فعلی ساختمان یا خانه موردنظر برای نصب پنجره‌ها می‌تواند در انتخاب مناسب‌ترین گزینه مؤثر باشد.

به عبارتی دیگر مناسب‌ترین پنجره میان این دو محصول گزینه‌ای است که بنابر شرایط شما بهترین و بیشترین عملکرد را ارائه دهد. با این اوصاف موارد قابل‌قیاس دررابطه‌با این دو نمونه را با هم دیگر مرور خواهیم کرد.

قیمت

upvc : قیمت کمتر

ترمال بریک: قیمت بالاتر، اما مقرون‌به‌صرفه در بلندمدت

ساختار عایقی

upvc : عایق حرارتی نسبتاً خوب

ترمال بریک: عایق حرارتی و صوتی بسیار بهتر، بهینه در مصرف انرژی

مقاومت

upvc : ممان اینرسی کمتر، مناسب برای ابعاد استاندارد

ترمال بریک: ممان اینرسی بیشتر، مناسب برای ارتفاعات و فشارهای باد قوی

کیفیت و ماندگاری رنگ

upvc : سفید ذاتی، کاهش کیفیت در رنگ‌های غیر سفید در شرایط خاص

ترمال بریک: رنگ‌آمیزی الکترواستاتیکی و آنادایز، مقاومت بالا در هر شرایط آب‌وهوایی

 نوع بازشو

upvc : تنوع بازشو مشابه، محدودیت در ابعاد بزرگ‌تر

ترمال بریک: مناسب برای هر نوع بازشو با ابعاد بزرگ

قابلیت بازیافت

upvc : غیرقابل‌بازیافت و تبدیل به زباله

ترمال بریک: قابل‌بازیافت، دارای ارزش مادی به‌عنوان ضایعات

وزن

upvc : وزن کمتر، مناسب برای کاهش هزینه نصب و حمل‌ونقل

ترمال بریک: وزن بیشتر، مقاومت بیشتر

تعداد یراق‌آلات

upvc : تعداد یراق‌آلات بیشتر

ترمال بریک: تعداد یراق‌آلات کمتر، نصب سریع‌تر

امنیت

upvc : امنیت کافی اما کمتر نسبت به ترمال بریک

ترمال بریک: امنیت بیشتر به دلیل ساختار فلزی

خرید پنجره ترمال بریک بهتر است یا upvc

گروه تولیدی و صنعتی قطب‌نما

گروه تولیدی و صنعتی قطب‌نما تولیدکننده انواع پنجره آلومینیومی، پنجره آلومینیومی دوجداره و انواع پنجره ترمال بریک هستند. کیفیت متریال اولیه مصرفی و تجربه تخصصی بالای این تیم در ساخت انواع پنجره‌های آلومینیومی سبب خلق نمونه‌هایی کاربردی با بالاترین میزان طول عمر شده است.

 استفاده از پنجره‌های باکیفیت و عایق می‌تواند در میزان آرامش شما و اعضای خانواده و حتی میزان بازدهی کاری بسیار تأثیرگذار باشد. ازاین‌رو می‌توانید هم اکنون به درگاه اینترنتی قطب‌نما مراجعه کنید و از خدمات متنوع آنها بهره‌مند شوید. در قطب‌نما می‌توانید از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید، به‌صورت آنلاین استعلام قیمت بگیرید و حتی نمونه موردنظر را با ابعاد و ویژگی‌های سفارشی شده خریداری نمایید.

در نهایت

پنجره‌های ترمال بریک و upvc نمونه‌های محبوب در ساختمان‌های تازه‌ساخت هستند که انتخاب میان این دو گزینه می‌تواند مقداری دشوار باشد. به همین دلیل در این مطلب به مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc پرداختیم. باتوجه‌به این نکات می‌توانید بهترین گزینه را باتوجه‌به ساختار ساختمان، سلیقه شخصی، میزان بودجه و حتی شرایط آب‌وهوایی منطقه انتخاب کنید.

 کارشناسان قطب‌نما  همواره آماده هستند تا با ارائه مشاوره رایگان شما را در فرایند انتخاب بهترین پنجره راهنمایی کنند.

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام
در اسرع وقت به پیام شما پاسخ خواهیم داد.
ممنون بابت صبر و شکیبایی شما دوست عزیز.
Call Now Button