مزایای نمای کرتین وال | بررسی ویژگی ها و مزایای نمای کرتین وال
در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب

مزایای نمای کرتین وال | بررسی ویژگی ها و مزایای نمای کرتین وال

مزایای نمای کرتین وال | بررسی ویژگی ها و مزایای نمای کرتین وال

انتخاب مناسب‌ترین نما برای ساختمان کار دشواری است. به‌همین دلیل آگاهی کامل از مزایای نمای کرتین وال می‌تواند در انتخاب آن بسیار تأثیرگذار باشد. نمای کرتن وال به‌عنوان یک دیوار شیشه‌ای یا حتی یک حفاظ کاربردی در اطراف ساختمان استفاده می‌شود. زمانی‌که صحبت از انتخاب بهترین نما به میان می‌آید, نماهای مدرن می‌تواند جایگزین مناسبی برای نماهای سنتی و قدیمی باشند.

نمای مدرن کرتن وال با مزایای بسیار خود تمامی انتظارات شما از یک نما را برآورده خواهد کرد. کرتین وال به‌دلیل زیبایی و مزایای منحصربه‌فردی که دارد در اغلب پروژه‌های مسکونی و تجاری مورداستفاده قرار می‌گیرد. این ادعا در حالی است که کرتن وال به‌عنوان یک نمای خیره‌کننده با طیف گسترده‌ای از مزایا معرفی شده‌است. مزایای کرتین وال به شما اثبات خواهد کرد که باوجود زیبایی درعین‌حال ثبات و مقاومت را انتخاب نموده‌اید. در ادامه با ما همراه باشید تا با تمامی مزایای نمای کرتین وال آشنا شوید.

کرتین وال چه نوع نمایی است؟

کرتن وال یکی از مدرن‌ترین نماهای امروزی قابل اجرا در ضلع بیرونی ساختمان‌های مختلف است. این نما نوعی نمای شیشه‌ای است که به‌طور معمول از متریال شیشه و فلز ساخته خواهد شد. از این نوع نما بنام دیوار شیشه‌ای نیز یاد می‌شود. نمای کرتین وال یک نمای کاملاً مجزا از اسکلت ساختمان است. به عبارتی ساده‌تر مجزا بودن سازه نما سبب گردیده تا هیچ بار مرده‌ای به اسکلت اصلی ساختمان تحمیل نشود.

ساختار اجرایی این نمای شیشه‌ای به شرح زیر است:

  1. ابتدا اسکلت فلزی متناسب با نوع ارتفاع و ابعاد صفحات شیشه‌ای ساخته خواهد شد.

  2. صفحات شیشه‌ای در لابه‌لا و مابین قاب‌های فلزی ساخته‌شده جای خواهند گرفت.

  3. درنهایت در نمای بیرونی صفحات پنجره‌ای شکلی را مشاهده خواهید کرد که مابین آن‌ها صفحات شیشه‌ای قرار گرفته است.

نمای کرتین وال بر اساس نوع اجرا و ظاهر بیرونی دارای انواع مختلفی است. نوع ساختار و تنوع در اجرای آن سبب ایجاد مزایای نمای کرتین وال به طور گسترده‌ای گردیده است.

مزایای-نمای-کرتن-وال

معرفی مزایای نمای کرتین وال

درنهایت می‌توان گفت اگر طرفدار نماهای شیشه‌ای و متفاوتی هستید نمای کرتین وال بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این دیوارهای شیشه‌ای به یکی از محبوب‌ترین نماها در دنیای ساخت‌وساز مدرن تبدیل شده‌است. دلیل چنین محبوبیتی مزایای بسیاری آن‌هاست. از جمله مهم‌ترین مزایای نمای کرتین وال به شرح زیر است.

چشم‌انداز و زیبایی ظاهری

در مرحله اول قبل‌از هرچیزی ظاهر زیبا و خیره‌کننده نمای کرتین وال سبب جذب افراد به سمت خود خواهد شد. استفاده از متریالی چون شیشه شاید در سال‌های دور به‌عنوان نمای بیرونی دور از انتظار بود. همچنین به‌عنوان یک نمای غیر ایمن و مطمئن تلقی می‌شد.

اما امروزه نمای کرتین وال به یکی از نماهای زیبا و درعین‌حال مقاوم مبدل شده‌است. استفاده از شیشه در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف چشم‌انداز و ظاهر زیبایی را به هر نوع ساختمانی خواهد بخشید. ازاین‌رو اولین گزینه به‌عنوان مزایای نمای کرتن وال زیبایی ظاهری آن به‌دلیل وجود متریالی چون شیشه است.

دل‌باز کردن فضای داخل

انتخاب نمایی چون کرتین وال سبب دل‌باز و دل‌نشین کردن فضای داخلی ساختمان خواهد شد. شاید از خود بپرسید نمای بیرونی چه ارتباطی با دل‌نشین کردن فضای داخلی یک محیط خواهد داشت؟

به زبانی ساده‌تر شیشه ازجمله موادی است که به‌راحتی نور را از خود عبور خواهد داد. درنتیجه در نمای کرتن وال شما به‌جای نماهای تاریک و بتنی با یک صفحه شیشه‌ای شفاف روبه‌رو خواهید بود. با عبور نور از صفحات شیشه‌ای فضای داخلی به یک محیط باز و جذاب مبدل خواهد شد.

انعکاس نور طبیعی در طول روز به افراد انرژی و احساس خوشایندی خواهد بخشید. در نتیجه انتخاب نمای کرتین وال سبب افزایش روحیه, شادابی و حتی بهره‌وری در ساختمان‌های تجاری و اداری خواهد شد.

صرفه‌جویی در مصرف برق

همان‌طورکه توضیح داده شد افزایش نوررسانی و شفافیت یکی از مزایای نمای کرتین وال محسوب می‌شود. بااین‌حال درصورتی‌که بیشترین میزان نور طبیعی را در طول روز داشته باشید از کمترین میزان نور مصنوعی استفاده خواهید کرد. به همین دلیل در ساختمان‌های تجاری و اداری هزینه‌های مصرفی برق کاهش خواهد یافت.

بهره‌وری در انرژی

ساختار نمای کرتین وال یک ساختار خود ایستا و مجزا از سازه اصلی ساختمان است. صفحات شیشه‌ای در بین چارچوب‌های فلزی قرار خواهند گرفت. لابه‌لا و اطراف صفحات شیشه‌ای با استفاده از روش‌ها و متریال گوناگون عایق‌بندی می‌شود. درنتیجه این دیوارهای شیشه‌ای اساساً به‌عنوان یک محافظ و عایق حرارتی عمل خواهند کرد.

عایق بودن این نما از هدر رفتن دما و هوای داخل جلوگیری می‌کند. بااین‌حال بهره‌وری در انرژی به عنوان یکی از مزایای نمای کرتین وال شناخته شده است. این مزیت شما را تا ۳۵ درصد در هزینه انرژی‌های مصرفی در امان نگه خواهد داشت.

در تابستان با انعکاس نور ماورا بنفش و جلوگیری از ورود آن از گرم‌تر شدن محیط داخل جلوگیری خواهد کرد. در فصل زمستان نیز از خروج هوای گرم سبب گرم ماندن محیط داخل و کاهش مصرف انرژی خواهد شد.

کاهش نوسانات

کاهش نوسانات وارده بر ساختمان یکی از مهم‌ترین مزایای نمای کرتین وال است که اغلب نماها از آن بی‌بهره‌اند. سازه این نما به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که نوسانات وارده بر ساختمان را بر کل سازه تقدیم خواهد کرد. درنتیجه با تقسیم نیرو وارده سبب کاهش نوسان در کل ساختمان می‌شود. با این وجود نمای کرتن وال را می‌توان یک نمای مقاوم و آسوده برای ساکنین داخل ساختمان معرفی نمود

عایق صوتی

خاصیت عایقی نمای کرتین وال فقط جهت جلوگیری از انتقال دما نیست. این ساختار شیشه‌ای را می‌توان به‌عنوان یک عایق صوتی مناسب نیز معرفی نمود. ازاین‌رو برای ساختمان‌ها و خانه‌هایی که در مکان‌های شلوغ ساخته می‌شوند بسیار تأثیرگذار است.

با اجرای نمای کرتین وال سروصدای محیط بیرون برای ساکنین داخل ساختمان مشکل‌ساز نخواهد بود. در صورت اجرای کرتین وال 2 یا 3 جداره می‌توانید سکوت و آرامش بیشتری را در فضای داخلی ایجاد کنید.

نگهداری آسان و به‌صرفه

نگهداری آسان و مقرون‌به‌صرفه یکی دیگر از مزایای نمای کرتین وال محسوب می‌شود. اجرای صفحات شیشه‌ای نیاز به نگهداری کمتری دارند. برای مثال در مقایسه با نماهای سنتی و بتنی نیاز به تعمیرات یا رنگ‌آمیزی سالیانه نخواهند داشت. به‌همین سادگی اگر می‌خواهید هزینه‌های بسیاری بابت نگهداری و تعمیر سالیانه نما نپردازید نمای کرتین وال مناسب‌ترین گزینه است.

مقاومت بالا

شاید هر فردی در مرحله اول با شنیدن شیشه به فکر شکننده بودن آن بیفتد. اما درصورتی‌که از شیشه برای اجرای نمای استفاده شود مقاومت یکی از مهم‌ترین مزایای نمای کرتین وال محسوب خواهد شد. شیشه‌های استفاده‌شده در اجرای کرتن وال از دوام و استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند.

این مقاومت می‌تواند در مقابل ورود آب باد و باران, ضربات و حتی گسترش آتش باشد. بااین‌حال شما با انتخاب نمای کرتین وال می‌توانید زیبایی و مقاومت آن را به رخ بکشید. نمای شیشه‌ای کرتن وال متشکل از چند لایه شیشه مقاوم و مستحکم و یک لایه پلیمری است. این صفحات در مقابل ضربات و شرایط آب‌وهوایی بسیار مستحکم و مقاوم‌اند.

تطبیق‌پذیری بالا

تنوع در رنگ, طرح و اجرا سبب افزایش تطبیق‌پذیری این نما با هر محیطی شده‌است. تطبیق‌پذیری بالا یکی دیگر از جذاب‌ترین مزایای نمای کرتین وال محسوب می شود. شما می‌توانید بنابر سلیقه, محیط و ساختمان خود نمای شیشه‌ای کرتن وال را طراحی و اجرا نمایید. از طرفی جذابیت بالای شیشه با هر محیط و معماری سازگار است.

شستشوی آسان

نمای بیرونی ساختمان به‌طور مستقیم با شرایط آب‌وهوایی, جوی, گرد و غبار و آلاینده‌های موجود در هوا در ارتباط است. ازاین‌رو پس‌از مدتی جذابیت و شفافیت اوایل خود را از دست خواهد داد. شستشو و تمیز کردن آسان, آن را به یکی دیگر از مزایای نمای کرتین وال تبدیل کرده است.

شستشوی آسان این نما نسبت‌به نماهای دیگر به‌عنوان یک مزیت مهم شناخته‌شده است. علاوه‌بر آن با شستشوی ساده این صفحات می‌توانید شاهد شفافیت و زیبایی آن ماند روز اول باشید. این در حالی است که نماهای بتنی شاهد چنین ویژگی نخواهد بود.

معرفی-مزایای-نمای-کرتن-وال

معایب نمای کرتین وال

حتی بهترین گزینه‌های اجرایی نیز قادر به ارائه صددرصدی نیازهای شما نخواهند بود. بااین‌حال هر نوع نمایی می‌تواند بنابر شرایط و انتظارات شما مزایا و معایبی را به‌همراه داشته باشد. بااین‌حال انتخاب مناسب‌ترین گزینه می‌تواند نمایی با بیشترین مزایا برای شما باشد. تا این بخش از مطلب با بهترین و بارزترین مزایای نمای کرتین وال آشنا شدید. بااین‌حال ازجمله مهم‌ترین معایب آن نیز به شرح زیر است.

  • هزینه بالای نصب نمای کرتین وال یکی از مهم‌ترین و شاید قابل‌توجه‌ترین معایب این نما است. به‌خصوص در نماهای ۲ و ۳ جداره به نسبت شیشه‌های معمولی یا نماهایی ساده‌تر هزینه‌های بیشتری را دربرخواهد داشت. اگر خواهان نمایی با ظاهری چشمگیر و بسیار متفاوت هستید می‌توانید بودجه خود را با کرتن وال هماهنگ کنید.

  • اجرای نمای کرتین وال در شرایط جوی نامناسب می‌تواند زمان بر باشد. استفاده از متریال خاص و همچنین عایق‌بندی در شرایط جوی نامناسب می‌تواند اجرای آن را مقداری به تأخیر بیندازد.

  • اجرای این نما برای افرادی که از وجود نور در محیط کار یا زندگی ناراضی هستند مقداری آزاردهنده است. از آن‌جا که شیشه نور را از خود عبور می‌دهد وجود روشنایی زیاد می‌تواند برای برخی افراد ناخوشایند باشد.

معایب-نمای-کرتین-وال

قطب نما مجری نمای کرتن وال

اجرای نمای کرتین وال در عین زیبایی و جذابیت بصری می‌تواند بسیار دشوار و حساس باشد. ازاین‌رو اجرای این نمای مدرن  نیازمند افرادی متخصص و حرفه‌ای در این زمینه است. اجرای نمای کرتین وال و قرار گرفتن صفحات شیشه‌ای در لابه‌لای ساختارهای فلزی نیازمند مختصات و اندازه‌گیری‌های بسیار دقیق است. طراحی, ساخت و مونتاژ قطعات آن نیز نیازمند دقت و تخصص کافی است.

انتخاب مجموعه‌ای مناسب برای اجرای حرفه‌ای این نما می‌تواند در هزینه‌های نهایی و کیفیت پایان کار بسیار تأثیرگذار باشد. مجموعه قطب‌نما با اجرای انواع نمای کرتین وال می‌توانند تیمی متخصص و حرفه‌ای در این زمینه برای شما باشند. مجموعه قطب‌نما علاوه‌بر اجرای نمای کرتین وال اجرای انواع آسانسور شیشه‌ای, هندریل و غیره را به شما ارائه خواهد داد.

این مجموعه متشکل از معماران, متخصصین و افرادی بسیار زبده با مهارت‌های کافی هستند. درواقع قطب‌نما همواره در تلاش است تا خدمات خود را با بالاترین میزان کیفیت در کمترین زمان ممکن ارائه دهند.

قطب نما مجری نمای کرتن وال

درنهایت

هر نوع نمای اجرایی دارای مزایا و معایب خاص خود است. می‌توان گفت که بهترین و مناسب‌ترین نمای اجرایی می‌تواند گزینه‌ای با بیشترین تعداد مزایا باشد. به زبانی ساده‌تر نمایی مناسب خواهد بود که انتظارات و نیازهای شما را به‌عنوان یک نما برآورده کند. در این مطلب با ارائه مزایای نمای کرتین وال شما را با مزایا و معایب آن آشنا نمودیم.

امیدواریم که با مطالعه این مطلب به‌طور کامل متقاعد شده باشید و گزینه مناسب را انتخاب نمایید. بااین‌حال اگر همچنان درمورد انتخاب مطمئن نیستید می‌توانید از مشاوره رایگان قطب‌نما بهره‌مند شوید. با تماس با کارشناسان قطب نما هر آن چیزی را که در ذهن دارید درمیان بگذارید و راهنمایی بگیرید.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام
در اسرع وقت به پیام شما پاسخ خواهیم داد.
ممنون بابت صبر و شکیبایی شما دوست عزیز.
Call Now Button