پروفیل درب و پنجره آلومینیومی دوجداره | انواع | قیمت 1403 | معرفی برندهای برتر
در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب

پروفیل درب و پنجره آلومینیومی دوجداره | انواع | قیمت 1403 | معرفی برندهای برتر

با-انواع-پروفیل-درب-و-پنجره-آلومینیومی-دوجداره-آشنا-شوید.

پروفیل درب و پنجره آلومینیومی به‌عنوان یکی از عناصر ساختمانی نقش بسیار مهمی را در زیبایی و عملکرد قسمت‌های مختلف ایفا می‌کند. زیبایی، سبکی و مقاومتی که این پروفیل‌ها به ساختمان می‌بخشند آنها را به‌عنوان مصالح ساختمانی ایده‌آل معرفی نموده است.

پروفیل‌های آلومینیومی با ویژگی‌های بی‌نظیر خود باعث شده‌اند تا به طور گسترده‌ای در صنعت ساختمان و معماری مورداستفاده قرار بگیرند. این پروفیل‌های فلزی به دلیل طراحی‌های متنوع و سازوکار بالا انتخاب اولیه‌ی برای ساخت انواع درب و پنجره دوجداره هستند. ضمناً شما می‌توانید به طور سفارشی‌ انواع پروفیل‌های آلومینیومی را با هر نوع طراحی در ساختمان به کار ببرید.

استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی برای درب و پنجره‌های دوجداره یک عنصر مهم در ایجاد ارتباط بین فضای داخلی و خارجی ساختمان است. این پروفیل‌ها علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا و مدرن باعث بهبود وضعیت عایق‌بندی ساختمان می‌شوند. 

به طور خلاصه انواع پروفیل‌های آلومینیومی برای ساخت درب و پنجره به کار برده می‌شود. حال سؤال اینجاست که پروفیل‌های آلومینیومی چگونه ساخته می‌شوند؟ یا چه مزایایی به‌عنوان چهارچوب و قاب درب و پنجره‌های دوجداره دارند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با تمامی مشخصات، مزایا و انواع پروفیل درب و پنجره آلومینیومی دوجدراه آشنا شوید.

فهرست مطالب

پروفیل آلومینیومی درب و پنجره

 قبل از آشنایی با انواع پروفیل درب و پنجره آلومینیومی دوجدراه بهتر است مقداری با ساختار این پروفیل فلزی آشنا شوید. شایان ذکر است که در ساختمان‌سازی مدرن به انتخاب مصالح برای زیبایی محیط و المان‌های بصری اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود. این امر نه‌تنها به ارتقای ظاهر کلی ساختمان بلکه سبب افزایش ارزش مادی ساختمان خواهش شد.

بنابراین، در انتخاب اجزای یک ساختمان باید توازنی میان عملکرد، کارایی و جذابیت ایجاد شود. با تمامی این تفاسیر و تعاریف می‌توان پروفیل‌های آلومینیومی را با برخورداری از ظاهری زیبا و درعین‌حال مزایای بسیار معرفی نمود. پروفایل آلومینیومی با شکل‌دهی بسیار یکی از مواد اصلی در صنعت ساختمان‌سازی و تولید انواع درب و پنجره محسوب می‌شود.

این پروفیل‌های فلزی به‌عنوان قطعات و متریال اصلی برای ساخت چهارچوب انواع درب و پنجره دوجداره مورداستفاده قرار می‌گیرند. از طرفی می‌توان فلز آلومینیومرا به‌عنوان بیش‌ترین فلز مصرفی در ساخت‌وساز و جوامع صنعتی نام برد. پروفیل‌های آلومینیوم بسته به کاربرد و محل استفاده بسیار متفاوت هستند.

 انواع پروفیل درب و پنجره آلومینیومی دارای مشخصه‌های ظاهری و ساختاری متفاوتی هستند. برای مثال این پروفیل‌ها در ابعاد، ضخامت و رنگ‌های بسیار مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. در ادامه با انواع پروفیل آلومینیومی بیشتر آشنا خواهید شد.

پروفیل آلومینیومی درب و پنجره

معرفی انواع پروفیل درب و پنجره آلومینیومی دوجدراه 

همان‌طور که اشاره شد پروفیل‌های آلومینیومی بنابر مشخصه‌های ظاهری و ساختاری بسیار مختلف‌اند. برای مثال پروفیل آلومینیومی درب و پنجره در اشکال و طرح‌های مختلفی در بازار موجود است. هر کدام از این پروفیل‌ها دارای کاربردهای خاصی هستند و از مزایای ویژه‌ای برخوردارند.

ازآنجا که از این پروفیل‌های فلزی دارای تنوع ساختاری و کاربردی بسیاری هستند آنها را می‌توان در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار داد. از جمله رایج‌ترین انواع پروفیل درب و پنجره آلومینیومی دوجدراه به شرح زیر هستند.

  • انواع پروفیل آلومینیومی درب و پنجره بر اساس نوع ساختار

  • انواع پروفیل آلومینیومی درب و پنجره بر اساس سبک طراحی

  • انواع پروفیل آلومینیومی درب و پنجره بر اساس کاربرد و قابلیت‌ها

  • انواع پروفیل آلومینیومی بر اساس بازوی درب و پنجره

  • انواع پروفیل آلومینیومی بر اساس ویژگی‌های ظاهری

انواع ساختار پروفیل آلومینیومی

در دسته‌بندی ساختار پروفیل‌ می‌‌توان آنها را براساس نوع ساختار و حتی کاربرد نام برد. انواع ساختارهای گوناگون در پروفیل‌های آلومینیومی عبارت‌اند از پروفیل‌های ثابت، کشویی، لولایی، تک و دوجداره. در ادامه با ساختار و کاربرد هرکدام بیشتر آشنا خواهید شد.

پروفیل آلومینیومی ثابت

پروفیل‌های ثابت برای ساخت پنجرهای ثابت که معمولاً حالت آکواریومی دارند استفاده می‌شود. این دسته از پنجره‌ها فاقد لنگه باز شونده هستند و به‌صورت ثابت ساخته می‌شوند.

پروفیل آلومینیومی کشویی

پروفیل‌های کشویی به‌عنوان پروفایل‌های ریلی نیز نامیده می‌شوند. این پروفیل‌ها سبب می‌شوند که درب و پنجره‌ها به‌صورت کشویی حرکت کرده و به‌راحتی باز و بسته شوند. از این نوع پروفیل‌ها اغلب برای ساخت درب و پنجره‌ها برای فضاهای کوچک استفاده می‌شود.

پروفیل آلومینیومی لولایی

پروفیل لولایی نیز از ساده‌ترین انواع پروفیل درب و پنجره آلومینیومی محسوب می‌شود. این پروفیل‌ها برای ساخت درب و پنجره‌هایی که به‌صورت معمولی باز و بسته می‌شوند استفاده می‌گردد. این درب و پنجره‌ها از قسمت بیرونی دارای دستگیره هستند که بوسیله آن می‌توان درب یا پنجره را باز و بسته نمود.

پروفیل درب و پنجره آلومینیومی تک‌جداره

پروفیل‌های آلومینیومی تک‌جداره نیز یکی دیگر از ساختارهای متنوع این پروفیل‌های فلزی محسوب می‌شوند. این پروفیل‌ها دارای ساختارهای یک‌لایه و برای پنجره‌های ساده با کاربردهای معمولی استفاده می‌شود.

پروفیل درب و پنجره آلومینیومی دو جداره

پروفیل‌های آلومینیومی دوجداره از خاصیت عایقی بهتری برخوردارند. این پروفیل‌ها دارای ساختاری دولایه و معمولاً برای افزایش راندمان و عملکرد حرارتی و صوتی ساختمان استفاده می‌شوند.

پروفیل درب و پنجره آلومینیومی دو جداره

انواع طرح پروفیل آلومینیومی

در دسته‌بندی دیگر برای معرفی انواع پروفیل‌های آلومینیومی آنها را از لحاظ مقطع پروفیل‌ها و ساختارهای آن دسته‌بندی می‌نمایند. بر این اساس این نوع پروفیل‌ها به سه دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند.

  • پروفیل آلومینیومی ساده

  • ترمال‌بریک و

  • پروفیل چوبی آلومینیومی

از لحاظ ساختاری و مقایسه‌ای پروفیل‌های ساده به دلیل ساختار ساده گزینه مناسبی برای عایق‌بندی ساختمان نخواهد بود. این دسته از پروفیل‌ها در ساخت درب و پنجره‌ها سبب اتلاف انرژی بسیاری خواهند شد. در مقابل درب و پنجره‌های ساخته شده است از پروفیل‌های ترمال بریک دارای خاصیت عایق‌بندی حرارتی و صوتی بسیار مناسبی هستند.

در قسمت خارجی و داخلی این پروفیل‌ها تسمه‌هایی از جنس پلی‌آمید قرار می‌دهند. این امر سبب به‌حداقل‌رساندن و حتی صفر اتلاف انرژی خواهد شد. در نوع سوم پروفیل چوبی آلومینیومی قرار گرفته است. این نوع پروفیل، پروفیل دوجداره یا دولایه‌ نیز نامیده می‌شود.در ساختار آنها لایه داخلی از چوب ولایی بیرونی از آلومینیوم ساخته شده است. ترکیب دو عنصر فلز و چوب سبب اعطای مزایا و ظاهر بصری بسیار جذابی به این پروفیل‌ها گردیده است.

انواع طرح پروفیل آلومینیومی

انواع کاربرد و قابلیت‌های پروفیل آلومینیومی

در دسته‌بندی دیگر، انواع پروفیل‌های آلومینیومی را بر اساس کاربرد و قابلیت‌های آنها معرفی می‌کنند. از پروفیل‌های آلومینیومی در صنایعی مختلف به صورت گسترده‌ای استفاده می‌شود. یکی از رایج‌ترین موارد مصرف پروفیل‌های آلومینیومی استفاده از آنها در صنعت ساخت انواع درب و پنجره آلومینیومی است.

حال در این صنعت نیز پروفیل‌های آلومینیومی بر اساس کاربرد و قابلیت‌های اجرایی به دسته‌بندی مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود.

در این نوع دسته‌بندی می‌توان به انواع پروفیل‌های عایق در برابر دما، صدا و مقاوم در برابر آب‌وهوا اشاره نمود. برای ساخت پروفایل‌های عایق حرارتی از متریال عایق‌بندی برای جلوگیری از هدررفت انرژی استفاده می‌شود. در پروفیل‌های ضدصدا با استفاده از شرایط مختلف سبب کاهش نفوذ صدا به داخل ساختمان خواهند شد. پروفایل‌های مقاوم در برابر آب‌وهوا نیز به‌عنوان پروفیل‌هایی مقاوم، در تمامی اقلیم‌های مختلف جغرافیایی اجرا می‌گردند.

انواع پروفیل آلومینیومی بر اساس نوع بازوی درب و پنجره

در دسته‌بندی دیگر برای انواع پروفیل‌های آلومینیومی می‌توان آنها را بر اساس نوع بازوی باز شونده درب و پنجره دسته‌بندی نمود. در این نوع می‌توان به پروفیل‌های آلومینیوم شیب‌دار یا صاف اشاره کرد. پروفیل‌های شیب‌دار برای درب یا لنگه‌هایی با تیغه‌های شیب‌دار استفاده می‌شود. پروفیل‌های صاف نیز در قسمت‌های ثابت یا بازوهای افقی و عمودی در ساخت درب و پنجره‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

انواع پروفیل از لحاظ ظاهری

یکی دیگر از دسته‌بندی انواع پروفیل درب و پنجره آلومینیومی ساختار ظاهری آنهاست. در این نوع دسته‌بندی نیز می‌توان به ضخامت و قطر آنها اشاره نمود. ضخامت پروفیل‌ها بر اساس کاربرد و ابعاد درب و پنجره‌ها تعیین می‌شوند. هرچه ضخامت پروفیل‌ها بیشتر باشد به طبع مقاومت ساختاری و فیزیکی آنها نیز افزایش می‌یابد.

انواع پروفیل آلومینیومی رنگی

جالب است بدانید پروفیل‌های آلومینیومی در انواع رنگ‌های دلخواه شما موجود هستند. این پروفیل‌ها با استفاده از رنگ‌های کوره‌ای قابلیت رنگ‌پذیری بالایی دارند. به همین دلیل شما می‌توانید متناسب باسلیقه، دکوراسیون داخلی یا نمای ساختمان درب و پنجره‌های آلومینیومی رنگی را سفارش دهید.

پروفیل‌های آلومینیومی رنگی با رنگ‌های مختلف کوره‌ای با ظاهری زیبا از گزینه‌های متنوع برای درب و پنجره‌های ساختمان هستند. رنگ‌آمیزی پروفیل‌های آلومینیومی به دو شیوه‌ی رنگ‌آمیزی تحت پوشش الکتریکی و رنگ‌آمیزی کوره‌ای صورت می‌گیرد.

در رنگ‌آمیزی الکتریکی یک‌لایه نازک رنگی روی پروفیل‌ها به‌وسیله پوشش و شوک‌های الکتریکی قرار می‌گیرد. در مقابل رنگ‌های کوره‌ای از دوام و استحکام بالاتری برخوردارند. در روش کوره‌ای یک‌لایه از رنگ پودری روی پروفیل‌های آلومینیومی پاشیده می‌شود. سپس این رنگ‌ها تحت گرما و ذوب بالا درون کوره‌های مخصوص قرار می‌گیرند. در نهایت رنگ اعمال شده روی پروفیل‌ها تثبیت خواهد شد.

مزایای پروفیل‌های آلومینیومی در ساخت درب و پنجره

شاید این سؤال برای شما نیز پیش بیاید که چرا از فلز آلومینیوم برای ساخت اغلب درب و پنجره‌ها استفاده می‌شود؟ درواقع شما هنگام خرید به‌عنوان بهترین و اولین گزینه پیشنهادی از سوی فروشندگان اغلب با درب و پنجره آلومینیومی مواجه خواهید شد.

دلیل این امر نیز تنوع بالا و مزایای بسیار آلومینیوم از لحاظ فیزیکی و شیمیایی است. استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی برای ساخت انواع درب و پنجره در ساختمان دارای مزایای فراوانی است که عبارت‌اند از:

وزن سبک

یکی از مهم‌ترین مزایا و مشخصه‌های فلز آلومینیوموزن پایین آنهاست که درعین‌حال از مقاومت ساختاری بالایی برخوردارند. این ویژگی سبب می‌شود تا بتوان انواع درب و پنجره‌های آلومینیومی دوجداره را در ابعاد گوناگون طراحی نمود.

مقاومت بالا

مقاومت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی یکی دیگر از مهم‌ترین خصوصیات آلومینیوم محسوب می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که درب و پنجره ساخته شده از پروفیل‌های آلومینیومی در مقابل عوامل جوی و رطوبت مقاوم باشند. همین امر سبب افزایش طول عمر درب و پنجره‌های آلومینیومی دوجداره خواهد شد.

قابل‌بازیافت

آلومینیوم فلزی است که به‌راحتی قابل‌بازیافت است. این خاصیت باعث کمک به حفظ محیط‌زیست می‌شود. قابلیت بازیافت دوباره آلومینیوم زمینه‌ساز استفاده مجدد از مواد و حفظ منابع طبیعی است.

انعطاف‌پذیری بالا

آلومینیوم دارای انعطاف‌پذیری بالایی در طراحی است. این فلز در اشکال و ابعاد بسیار مختلفی طراحی می‌شود. همین ویژگی‌ها سبب می‌گردد که ساخت انواع درب و پنجره آلومینیومی بنابر سلیقه و نیاز افراد سفارشی شود.

عایق

آلومینیومی می‌تواند نقش عایق حرارتی و صوتی بالایی را به‌عنوان چهارچوب و قالب یک درب و پنجره ایفا کند. این امر سبب بهبود عایق‌های حرارتی و صوتی در ساختمان و کاهش هدررفت انرژی خواهد شد.

نگهداری آسان

از دیگر مزایای این پروفیل‌ها برای ساخت درب و پنجره‌های‌ آلومینیومی می‌توان به نگهداری و تعمیرات آسان آنها اشاره نمود. آلومینیوم به دلیل مقاومت و طول عمر بالا نیاز به نگهداری کمتری دارد. همچنین تعمیرات آنها نسبت به بسیاری از مصالح آسان‌تر است.

به‌طورکلی استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی برای ساخت انواع درب و پنجره یک انتخاب مناسب و پرطرف‌دار محسوب می‌گردد. این فلز به دلیل ویژگی‌های بسیار، مقاومت، سبکی و قابلیت‌های متنوع از محبوبیت بالایی برخوردار است.

مزایای پروفیل‌های آلومینیومی در ساخت درب و پنجره

قیمت انواع پروفیل درب و پنجره آلومینیومی

همانطور که مطالعه نمودید پروفیل‌های آلومینیومی دارای انواع گوناگونی هستند. قیمت این پروفیل‌ها نیز بر اساس همین ویژگی‌های ساختاری و تشکیل‌دهنده بایکدیگر متفاوت‌اند. ازجمله مهم‌ترین عوامل و پارامترهای تعیین‌کننده قیمت انواع پروفیل درب و پنجره آلومینیومی به شرح زیر هستند.

  • اندازه، ابعاد، ضخامت پروفیل‌ها و تعداد پنجره‌های ساخته شده تأثیر به سزایی در قیمت نهایی پروفایل‌ها دارند. هر چه ابعاد پنجره‌ها بزرگ‌تر باشد به طبع پروفایل‌های بیشتر و قطورتری نیاز دارید. درنتیجه هزینه شما به طور مستقیم افزایش می‌یابد.

  • نوع پروفیل‌های آلومینیومی نیز در هزینه نهایی تأثیرگذار است. برای مثال پروفیل‌های آلومینیومی دارای ترکیبات مختلفی همچون آلومینیوم خالص یا آلیاژهای گوناگون هستند. ازاین‌رو نوع آلیاژ به‌کاررفته و حتی قیمت روز متریال مصرفی در قیمت آن تأثیرگذار خواهد بود.

  • در صورت استفاده از پروفیل‌های رنگی به دلیل مراحل رنگ‌آمیزی و رنگ موردنیاز هزینه‌ها به طور مستقیم افزایش می‌یابد.

  • شرکت‌های مختلف تولیدکننده پروفیل‌های آلومینیومی دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. هرکدام با برندها و کیفیت‌های متفاوت قیمت‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. درنتیجه انتخاب تولیدکننده در قیمت شما نیز تاثیرگذار است.

راه‌حلی آسان برای اطلاع از قیمت پروفیل‌های آلومینیومی

باتوجه‌به تمامی این موارد، قیمت پروفیل‌های آلومینیومی با یکدیگر متفاوت هستند. برای اطلاع دقیق از قیمت روز انواع پروفیل‌ درب و پنجره آلومینیومی باید به طور مستقیم با شرکت‌های تولیدکننده در تماس باشید. برای اینکار پیشنهاد می‌کنیم به درگاه اینترنتی قطب‌نما مراجعه نمایید.

سپس با مشاوره رایگان با کارشناسان این مجموعه می‌توانید از قیمت روز انواع پروفیل آلومینیومی مطلع شوید. قطب‌نما علاوه بر ارائه مشاوره رایگان یکی از تولیدکنندگان مطرح انواع پروفیل درب و پنجره آلومینیومی در کشور است. شما می‌توانید درب و پنجره آلومینیومی خود را به صورت سفارشی در ابعاد و اندازه دلخواه از قطب‌نما بخواهید. این مجموعه با حفظ کیفیت خدمات خود، قیمت‌های مناسبی را نیز ارائه می‌دهد.

قیمت انواع پروفیل درب و پنجره آلومینیومی

در نهایت

پروفیل‌های آلومینیومی گزینه‌هایی بسیار محبوب و کاربردی برای ساخت انواع درب و پنجره‌ها هستند. به طور خلاصه پروفیل‌های آلومینیومی برای ساخت انواع درب و پنجره از قابلیت‌ها و مزایای بسیاری برخوردارند.

ساختار فیزیکی و شیمیایی بی‌نظیر این پروفیل‌ها آنها را به گزینه‌هایی محبوب برای ساخت انواع درب و پنجره مبدل نموده است. ازاین‌رو در این مطلب شما را با انواع پروفیل درب و پنجره آلومینیومی آشنا کردیم. امیدواریم که با مطالعه این موارد با تمامی مشخصه‌ها و مزایای این پروفیل‌های فلزی آشنا شده باشید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

0 پاسخ

    1. سلام جناب دهقان عزیز
      پروفیل های استفاده شده در قطب نما جزو بهترین پروفیل های بازار ایران می باشد
      ممنون بابت نظر و پاسخ شما
      نظرات و انتقادات شما موجب دلگرمی و پیشرفت کار ماست
      تشکر و سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام
در اسرع وقت به پیام شما پاسخ خواهیم داد.
ممنون بابت صبر و شکیبایی شما دوست عزیز.
Call Now Button