پروفیل آلومینیوم رنگی | پروفیل رنگی پنجره آلومینیومی دوجداره | انواع پروفیل رنگی پنجره | قیمت 1403
در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب

پروفیل آلومینیوم رنگی | پروفیل رنگی پنجره آلومینیومی دوجداره | انواع پروفیل رنگی پنجره | قیمت 1403

پروفیل-آلومینیوم-رنگی-انعطاف‌پذیری-در-طراحی-داخلی-و-خارجی

امروزه موضوع پروفیل آلومینیوم رنگی به‌عنوان یکی از مواد ساختمانی پرکاربرد و جذاب در صنایع مختلف توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. خوشبختانه امروزه با پیشرفت در صنایع تولیدی انواع مختلف متریال‌ها در اشکال و با جلوه‌های متفاوتی به کار گرفته می‌شوند. در این زمینه پروفیل آلومینیوم رنگی از لحاظ ظاهری، استحکام فنی تا قابلیت‌های متعدد در زمینه طراحی دارای ویژگی‌های بسیاری است.

 این پروفیل‌ها در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی، دکوراسیون داخلی و خارجی، نمای ساختمان‌ها و حتی صنایع خودروسازی بسیار کاربرد دارد. در واقع امروزه با وجود تولید انواع پروفیل‌های آلومینیومی در رنگ‌های متفاوت می‌توانید ساختار تمامی اجزای داخلی و خارجی مانند قاب‌ها و پروفیل‌های درب و پنجره را با نمای بیرونی و حتی ساختار درونی ساختمان هماهنگ نمایید.

 در معماری مدرن هماهنگ بودن و انطباق جنبه‌های مختلف اجرایی در ساختمان‌سازی با محیط اطراف نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. پروفیل آلومینیوم رنگی با تنوع رنگ و طرح که در تولید آنها به کار گرفته شده این انطباق و هماهنگی را با محیط اطراف به وجود آورده است.

 پروفیل آلومینیوم رنگی علاوه بر جنبه‌های زیبایی به دلیل خواص فنی، عملکرد قابل‌توجهی دارند و همین امر سبب گردیده تا در صنایع مختلف مورداستفاده قرار بگیرند. باتوجه‌به تمامی این موارد پروفیل آلومینیوم رنگی نه‌تنها به‌عنوان یک ماده ساختمانی بلکه به‌عنوان یک عنصر هنری نقش بسیار مهمی را در تبدیل و بهبود زیبایی و کارایی‌های محیط مختلف ایفا می‌کند.

 ازاین‌رو در این مطلب به بررسی عمیق‌تر و جزئیات کاربردی انواع پروفیل‌های آلومینیومی رنگی خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

ویژگی‌های پروفیل آلومینیوم رنگی

پروفیل آلومینیوم رنگی به‌عنوان یکی از نخستین انتخاب‌ها در زمینه ساخت‌وساز و دکوراسیون، ترکیب برجسته‌ای از زیبایی و عملکرد را ارائه می‌دهد. پروفیل آلومینیومی رنگی همان پروفیل‌های ساده آلومینیومی با این تفاوت که دارای تنوع رنگی بالایی هستند. این پروفیل‌ها با روکش‌های رنگی متنوع و متناسب با نیاز و سلیقه مختلف، زیبایی و جذابیت خاصی به محیط می‌بخشند.

 علاوه بر جنبه ظاهری این پروفیل‌ها دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی، زنگ‌زدگی و خم‌شدگی هستند. این ویژگی‌ها آنها را به گزینه‌ای مطمئن برای انواع شرایط محیطی تبدیل نموده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برجسته پروفیل آلومینیوم رنگی امکان انعطاف‌پذیری آنها در طراحی و اجراست.

 

 از طرفی باتوجه‌به فرایندهای مختلف رنگ‌آمیزی این پروفیل‌ها به‌سادگی قابل‌تغییر شکل و ساختار هستند. این ویژگی پروفیل‌های آلومینیومی رنگی را به ابزاری منحصربه‌فرد در دستیابی به طراحی‌های خلاقانه و نوآورانه تبدیل می‌کند. همچنین مقاومت بالای آنها در برابر عوامل خارجی، اشعه UV خورشید، رطوبت و حرارت بسیار چشمگیر است. به‌طورکلی پروفیل آلومینیوم رنگی با ترکیبی از زیبایی، عملکرد و انعطاف‌پذیری گزینه‌ای برجسته در مصارف صنعتی به‌خصوص ساختمانی محسوب می‌شود.

ویژگی‌های پروفیل آلومینیوم رنگی

مقایسه پروفیل رنگی آلومینیوم با ساده

 در مقایسه پروفیل آلومینیوم رنگی با پروفیل‌های ساده در می‌یابیم که این دو نوع پروفیل از لحاظ ساختاری بسیار شبیه و از لحاظ ظاهری و کاربردی بسیار متفاوت هستند. پروفیل آلومینیومی ساده با ظاهر ساده بدون هیچ پوشش رنگی خاص به‌عنوان یک گزینه‌ای محدود در برخی صنایع استفاده می‌شود.

 در مقابل آن پروفیل‌های رنگی می‌توان گفت که با ترکیب روکش‌های رنگی متنوع، زیبایی و جذابیت بیشتری به محیط موردنظر می‌بخشند. از این پروفیل‌ها می‌توان در دکوراسیون داخلی و خارجی، فضای باز و صنایع بیشتری بهره برد. علاوه بر این پروفیل‌های رنگی به دلیل لایه رنگی اضافه دارای مقاومت بیشتری در برابر زنگ‌زدگی و رطوبت هستند.

 این پروفیل‌ها برای محیط‌هایی که دارای شرایط محیطی مانند رطوبت و بارندگی بیشتری هستند، مناسب خواهند بود

کاربرد پروفیل آلومینیوم رنگی

همان‌طور که اشاره شد پروفیل‌های آلومینیوم رنگی پروفیل‌های ساده‌ای هستند که طی مراحل مختلف در نهایت با استفاده از روکش‌های رنگی به وجود آمده‌اند. اضافه‌شدن این ویژگی ظاهری به‌عنوان یک نقطه عطف سبب گردیده تا این پروفیل‌ها از کاربردهای بسیاری برخوردار باشند.

 به‌طورکلی کاربردهای پروفیل آلومینیوم رنگی را می‌توان به شرح زیر معرفی نمود.

استفاده در ساختمان‌سازی

در صنعت ساختمان‌سازی پروفیل‌های آلومینیوم رنگی به‌عنوان مواد ساختمانی اصلی یا تزیینات داخلی و خارجی استفاده می‌شوند. برای مثال در صنایع ساختمان‌سازی می‌توان برای ساخت درب و پنجره‌ها، سیستم‌های نورپردازی، پوشش‌های دیواری و نمای بیرونی ساختمان استفاده کرد.

در صنعت مبلمان

پروفیل‌های آلومینیومی رنگی برای ساخت انواع مبلمان داخلی و خارجی مانند صندلی و دکوراسیون‌های بیرونی استفاده می‌شوند. زیبایی، سبکی و دوام بالا، این محصولات را به گزینه‌ای محبوب در این صنعت تبدیل کرده است.

در صنعت مبلمان

دکوراسیون داخلی

در دکوراسیون داخلی منازل، ادارات، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مکان‌های عمومی دیگر از پروفیل آلومینیوم رنگی برای ایجاد طراحی‌های مدرن و زیبا استفاده می‌شود. در چنین محیط‌هایی می‌توان به‌عنوان کناره‌های پنجره، پوشش‌های دیوار، سقف‌های معلق و سایر جزئیات دکوراتیو و از آنها استفاده نمود.

صنعت ورزشی

در صنعت تولید تجهیزات ورزشی نیز پروفیل آلومینیوم رنگی برای ساخت انواع تجهیزات مانند فریم‌های ورزشی، ساقه میزهایی مانند بیلیارد، ساقه‌های تنیس و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 به‌طورکلی پروفیل آلومینیوم رنگی به دلیل زیبایی، مقاومت و چندکاره بودنشان در صنایع مختلفی به کار می‌روند و جایگاه ویژه‌ای در بازار طراحی و معماری دارند.

پروفیل پنجره دوجداره

یکی از رایج‌ترین کاربردهای پروفیل آلومینیومی رنگی، ساخت درب و پنجره دوجداره است. پروفیل‌های آلومینیومی رنگی به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در صنعت درب و پنجره‌های دوجداره و سه جداره بکار گرفته می‌شوند. این پروفیل‌ها علاوه بر زیبایی و جذابیتی که از رنگ‌‌های مختلف به نمایش می‌گذارند، دارای ویژگی‌های خاصی همچون استحکام و مقاومت بالا هستند. با استفاده از پروفیل‌های رنگی می‌توان درب و پنجره‌هایی با طراحی متنوع و خلاقانه تولید کرد. این تنوع رنگی سبب می‌گردد تا درب و پنجره آلومینیومی دوجداره بیشترین هماهنگی را با محیط داخلی و خارجی ساختمان داشته باشد.

انواع پروفیل آلومینیوم رنگی

 پروفیل آلومینیوم رنگی از لحاظ شکل ظاهری و رنگ‌های متنوع در بازار موجود هستند. این تنوع رنگی سبب گردیده تا این پروفیل‌ها با قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد، جایگزین بسیاری از عناصر و متریال‌های ساختمانی شوند. از جمله رایج‌ترین رنگ‌های پروفیل‌های آلومینیومی می‌توان به رنگ‌های: سفید یخچالی، سبز، بنفش، زرد، صورتی، آبی، قهوه‌ای، طلایی و مشکی اشاره نمود.

 پروفیل‌های رنگی در ابعاد و ضخامت‌های متفاوتی بسته به صنایع مورداستفاده طراحی و ساخته می‌شوند. از جمله رایج‌ترین رنگ‌های موجود و کاربردی‌ترین پروفیل آلومینیوم رنگی در بازار به شرح زیر هستند.

آلومینیوم رنگی سفید یخچالی

 رنگ سفید یخچالی یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین پروفیل‌های آلومینیوم رنگی محسوب می‌شود. از این رنگ پروفیل آلومینیومی می‌توان در انواع صنایع ساختمان‌سازی، طراحی دکوراسیون، معماری، مبلمان و حتی خودروسازی استفاده نمود.

 استفاده از رنگ سفید به‌خصوص در صنایع مختلف غذایی جهت رعایت بهداشت بسیار موردتوجه قرار می‌گیرد. این نوع از پروفیل‌های رنگی در چهار مقطع مختلف در ضخامت‌های متفاوت طراحی و تولید می‌شود که عبارت‌اند از پروفیل‌های فشاری، پروفیل قاب فرانسوی، پروفیل‌های قاب دوقلو و پروفیل‌های اف شکل.

آلومینیوم رنگی طلایی

 استفاده از رنگ طلایی برای رنگ‌آمیزی پروفیل‌های آلومینیومی سبب اعطای ظاهری لوکس، تجملی و منحصربه‌فرد به آنها می‌گردد. استفاده از جلوه و ظاهر زیبای طلایی همواره در هر نوع صنایع و فضایی برای انسان با جذابیت خاصی همراه است.

 با استفاده از رنگ‌آمیزی طلایی با ظاهری شبیه به طلا و جلوه‌ای خاص توان گفت که رونق معماری و طراحی فضاهای موردنظر متحول می‌گردد. این دسته از پروفیل‌های رنگی به دلیل ظاهری طلایی و زیبا می‌توان در قسمت دکوراسیون داخلی برای ساخت انواع نرده‌ها، راه‌پله، ساخت مبلمان و اغلب در صنایع ساختمان‌سازی استفاده نمود. ظاهر این پروفیل‌ها شخصیت و ظاهری اشرافی و تجملی به محیط موردنظر خواهد بخشید.

آلومینیوم رنگی طلایی

آلومینیوم رنگی قهوه‌ای

 چوب به دلیل ظاهر زیبا، متنوع و طبیعی خود دارای محبوبیت بسیاری به‌خصوص در صنایع ساختمان‌سازی و طراحی فضاهای مختلف است. اما محدودیت ساختاری آن سبب جلوگیری از به‌کاربردن آن در شرایط جوی مختلف و مکانی می‌شود. ازاین‌رو استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی با ظاهری شبیه به چوب می‌تواند گزینه ایده‌آل برای صنایع مختلف باشد.

 آلومینیوم رنگی قهوه‌ای با طرح چوب برای ساخت انواع فریم درب و پنجره‌ها، دکوراسیون داخلی و بیرونی و نمای ساختمان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. وجود این پروفیل‌ها با ظاهری شبیه به چوب دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط جوی و حتی آتش‌سوزی است. همچنین این محصول به دلیل ساختار متفاوت خود در برابر شرایط مرطوب و نامساعد بسیار مقاوم خواهد بود و در مقایسه با به‌کارگیری متریالی همچون چوب به‌صرفه‌تر هستند.

روش‌های مختلف رنگ‌آمیزی پروفیل آلومینیومی

برای رنگ‌آمیزی پروفیل‌های آلومینیومی و تبدیل آنها از پروفیل ساده به پروفیل رنگی روش‌های مختلفی موجود است. این روش‌ها در نهایت بر اساس مقاومت، ماندگاری و شیوه اجرا با یکدیگر متفاوت خواهند بود. مهم‌ترین روش‌های رایج برای رنگ‌آمیزی پروفیل‌های آلومینیومی عبارت‌اند از:

  • آدنایزینگ

  • استفاده از رنگ‌های کوره‌ای

  • روش دکورال

روش‌های مختلف رنگ‌آمیزی پروفیل آلومینیومی

آدنایزینگ

 آدنایزینگ شامل مراحلی است که در آن با استفاده از جریان مستقیم برق یک‌لایه نازک اکسیدی روی پروفیل‌های آلومینیومی ساده تشکیل می‌شود. این تکنیک رنگ‌آمیزی برای پروفیل‌های آلومینیومی سبب افزایش مقاومت و سختی آنها در برابر خوردگی می‌گردد. در این شیوه رنگ‌آمیزی پروفیل‌های آلومینیومی نقش آند و فلز دیگر نقش کاتد را ایفا می‌کند. سپس با اتصال جریان برق از محلول الکترولیت لایه‌نازکی از اکسید تشکیل می‌شود.

رنگ کوره‌ای

 رنگ‌آمیزی کوره‌ای از جمله تکنیک‌های بسیار رایج و محبوب برای تولید پروفیل آلومینیوم رنگی است. رنگ کوره‌ای شامل تکنیک‌هایی است که مواد رنگی مختلف جهت تثبیت روی پروفیل‌های آلومینیومی ساده درون کوره، پخت و به پروفیل آلومینیوم رنگی تبدیل می‌شوند. قرارگرفتن این پروفیل‌ها پس از رنگ‌آمیزی درون کوره به دلیل تثبیت رنگ پروفیل‌های موردنظر است. چرا که عدم قراردادن و پخت آن درون کوره رنگ‌ها پایدار و ثابت نخواهند بود.

 مزایای این تکنیک ارائه تنوع طرح و رنگی بالا در پروفیل‌های تولید شده است. در شیوه رنگ‌آمیزی کوره‌ای از رنگ‌های مایع و رنگ‌های پودری استفاده می‌گردد.

 نحوه اجرا و به‌کارگیری رنگ‌های مایع نیازمند تکنیک‌ها و مراحل بسیاری است. همچنین این رنگ از تنوع بالایی برخوردار نیست.

 در روش استفاده از رنگ‌های پودری به تکنیک کوره‌ای از پودرهای پلی‌استر و اپوکسی در رنگ‌های مختلف برای رنگ‌آمیزی پروفیل‌های آلومینیومی ساده استفاده می‌شود. در این تکنیک پروفیل‌های آلومینیومی نقش کاتد و پودرهای رنگی نقش آند را ایفا می‌کنند. به همین طریق پس از قراردادن رنگ پودری روی پروفیل‌های آلومینیومی به‌صورت یک‌دست و یکنواخت رنگ خواهند شد. پس ازآن‌جهت تثبیت رنگ آن‌ها را در کوره‌هایی باحرارت ۲۰۰ درجه قرار می‌دهند.

رنگ کوره‌ای

رنگ‌آمیزی دکورال

دکورال یکی دیگر از شیوه‌های ساخت پروفایل‌های آلومینیومی رنگی هستند. در این شیوه نیز همانند رنگ‌های کوره‌ای از رنگ‌های پودری استفاده می‌شود. با این تفاوت رنگ پودری اعمال شده روی پروفیل‌های آلومینیومی به‌عنوان لایه اول و زمینه پروفیل‌های آلومینیومی عمل خواهند کرد.

 با قرارگرفتن رنگ پودری روی پروفیل‌های آلومینیومی و پخت در کوره‌های الکترواستاتیک سطح پروفیل‌ها برای طراحی آماده می‌شوند. مهم‌ترین مزایا و ویژگی این دسته از پروفیل آلومینیومی رنگی، ارتقای کیفیت ظاهری و متنوع بودن طرح‌های دکوراتیو آن برای صنایع مختلف است.

قیمت پروفیل آلومینیوم رنگی

 قیمت پروفیل آلومینیومی رنگی بر اساس ویژگی‌های متفاوت و تنوع در ساختار ظاهری آنها متغیر است و نمی‌توان قیمت دقیق برای آن تعیین نمود. به‌طورکلی دو عامل اساسی کیفیت و ضخامت آلومینیوم‌های رنگی تعیین‌کننده قیمت نهایی آنها خواهند بود.

 براین‌اساس مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت پروفیل آلومینیومی رنگی حتی به‌صورت روزانه عبارت‌اند از:

  • هزینه و دستمزد تولید

  • هزینه قالب‌سازی

  • هزینه رنگ‌آمیزی و آدنایزینگ

  • هزینه ابزارها

  • خصوصیات فیزیکی محصول تولید شده

  • قیمت روز شمش آلومینیوم

  • هزینه خدمات مربوط به پوشش‌دهی

  • هزینه‌های حمل‌ونقل

  • هزینه‌های بسته‌بندی و

  • مقدار پروفیل آلومینیوم مصرفی

قیمت پروفیل آلومینیوم رنگی

پس از فرایند تولید این دسته از پروفیل‌های آلومینیومی، آنها به طور کامل خنک شده و به بخش بسته‌بندی منتقل می‌شوند. در قسمت بسته‌بندی پروفیل‌ها تولید شده به‌وسیله دستگاه‌های مخصوص و اتوماتیک بسته‌بندی خواهند شد. در این قسمت نیز علاوه بر موارد ذکر شده میزان سختی، کیفیت، تعداد شاخه‌ها، وزن و طول پروفیل‌های خریداری شده در قیمت آنها تأثیرگذار هستند.

خرید پروفیل آلومینیوم رنگی

همان‌طور که در مطلب فوق مطالعه نمودید پروفیل آلومینیوم رنگی به دلیل تنوع ظاهری و کاربردی در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این پروفیل‌ها در صنایع مختلف به دلیل وزن پایین و مقاومت بالا به گزینه‌ای کاربردی تبدیل شده است.

 در این راستا مجموعه قطب‌نما یکی از برترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان پروفیل آلومینیوم رنگی در صنایع مختلف است. قطب‌نما با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و استفاده از بهترین متریال اولیه انواع پروفیل آلومینیوم رنگی را باکیفیت و طراحی‌های متنوع تولید می‌نماید.

 تمرکز این مجموعه بر روی ارائه محصولات باکیفیت، عملکرد بی‌نظیر و ظاهری شگفت‌آور با طول عمر بسیار بالاست. محصولات عرضه شده توسط قطب‌نما به ساختمان‌ها زیبایی و استحکام خاصی می‌بخشد. باتوجه‌به توانایی‌های فنی و مهندسی در تولید انواع پروفیل آلومینیوم رنگی توسط قطب‌نما می‌توانید انواع پروفیل‌های رنگی را از این مجموعه خریداری نمایید. همچنین شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت روز انواع پروفیل آلومینیوم رنگی به درگاه اینترنتی و بخش یراق آلات پنجره دوجداره قطب‌نما مراجعه نمایید.

درنهایت

به طور خلاصه پروفیل آلومینیوم رنگی با ویژگی‌های خاص مقاومتی و مهم‌تر از همه تنوع ظاهری به‌عنوان گزینه‌ای برتر در صنعت ساختمان‌سازی شناخته شده است. این پروفیل‌ها علاوه بر ظاهر و رنگ‌بندی متنوع دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی، استحکام و طول عمر ویژه‌ای هستند.

 پروفیل‌های آلومینیوم رنگی با ظاهرهای متنوع از جمله ظاهر چوب یا طلایی گزینه‌ای بسیار به‌صرفه و جایگزین متریال و مصالح گران‌قیمت هستند. ویژگی‌های ساختاری و سازگاری بیش از اندازه این پروفیل‌ها آنها را به انتخابی گسترده و گزینه‌ای کاربردی در صنعت ساختمان‌سازی تبدیل نموده است.

 باتوجه‌به موارد ذکر شده پروفیل آلومینیوم رنگی نه‌تنها سبب بهبود ظاهر و زیبایی ساختمان شما می‌شود؛ بلکه سبب افزایش کیفیت و مقاومت سازه‌های موردنظر می‌گردد. فراموش نکنید که میزان تبحر و مهارت تولیدکننده در کیفیت ساخت پروفیل آلومینیوم رنگی و مهم‌تر از آن طول عمر آن بسیار تأثیرگذار است. در این مطب تلاش نمودیم تا شما را با تمامی ویژگی‌ها و کاربردهای پروفیل آلومینیوم رنگی آشنا کنیم.

4.8/5 - (6 امتیاز)

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام
در اسرع وقت به پیام شما پاسخ خواهیم داد.
ممنون بابت صبر و شکیبایی شما دوست عزیز.
Call Now Button