نمای کرتین وال سمی فریم لس | مشخصات فنی | بررسی اجزا | قیمت 1403
در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب

نمای کرتین وال سمی فریم لس | مشخصات فنی | بررسی اجزا | قیمت 1403

آزادی-در-طراحی-شیشه-با-نمای-سمی-فریم-لس

آیا به دنبال روشی هستید که با آن نمای ساختمان خود را با جلوه زیبا, شکوهمند و متفاوت بپوشانید؟ آیا می‌خواهید نمای مدرن و درعین‌حال خلاقانه برای ساختمان خود بیابید؟ اگر پاسخ شما بله است، جواب شما نیز نمای سمی فریم لس است. نمای سمی فریم لس به‌عنوان یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین شیوه‌های اجرای نما شناخته شده است. این نما به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از ساختاری بدون فریم و قاب آلومینیومی به ظاهری بی‌نظیر با صفحات شیشه‌ای دست یابید.

پس اگر از نماهای قدیمی و سنتی خسته شده‌اید و می‌خواهید نمایی متفاوت و جذاب داشته باشید، گویی که محیط زندگی یا کار شما به نقطه مرکزی و دیدنی در محدوده تبدیل شود. با اجرای نمای سمی فریم لس چنین امری ممکن است.

این نوع نما تا حدودی با حذف فریم‌های قابل‌مشاهده در ظاهر نماز سطحی یک‌دست از صفحات شیشه‌ای را ارائه می‌دهد. استفاده از این ساختار به شما این امکان را می‌دهد که ظاهری مینیمال و شیک را برای ساختمان موردنظرتان ایجاد کنید. این نما در عین زیبایی از لحاظ عملکردی نیز بسیار عالی و مناسب عمل می‌کند.

ازاین‌رو، در این مقاله در تلاشیم به طور تخصصی به بررسی نمای کرتین وال سمی فریم لس بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

معرفی نمای کرتین وال سمی فریم لس

همانطور که در مقاله نمای کرتین وال شرح دادیم این نمای مدرن شیشه‌ای دارای شیوه‌های اجرایی بسیاری است. یکی از این شیوه‌های اجرایی نمای کرتین وال سمی فریم لس نام دارد. تفاوت در اجرا، نصب و استفاده از یراق‌آلات متفاوت در این نماها به ایجاد ظاهری متفاوت از کرتین وال منجر می‌شود. به عبارتی دیگر عمده تفاوت تمامی این شیوه‌ها در نهایت ظاهرهای متفاوتی از اجرای صفحات شیشه‌ای را به‌عنوان نما ارائه می‌دهند.

  • به‌عنوان یک یادآوری کوچک بهتر است بدانید که نمای کرتین وال خود به‌عنوان نمای شیشه‌ای شامل صفحات شیشه‌ای است که درون قاب‌های متشکل از پروفیل‌های الومینومی قرار گرفته است. در این نوع نما شما در نمای بیرونی ساختمان پروفیل‌های آلومینیومی را در جهات عمودی و افقی صفحات شیشه‌ای مشاهده خواهید کرد. در مقابل این شیوه نمای فریم لس قرار داشت که فاقد تمامی این پروفیل‌های عمودی و افقی هستند. در نمای فریم لس صفحات شیشه‌ای را بدون هرگونه قاب یا فریم فلزی به طور یک‌دست مشاهده می‌کنید.

 اما در ساختار سمی فریم لس می‌توان گفت که ترکیبی از این دو شیوه اجرایی به کار گرفته می‌شود که به نام نمای نیمه قاب نیز خواهنده می‌شوند. در این نما نه به طور کامل از پروفیل‌های آلومینیومی استفاده می‌شود و نه به طور کامل حذف می‌گردند.

در اجرای نمای کرتین وال سمی فریم لس بسته به نوع طراحی معماری نمای موردنظر پروفیل‌های آلومینیومی فقط در یک‌جهت نما (افقی یا عمودی) اجرا خواهند شد. به همین دلیل آن نما ترکیبی از نمای فریملس و فیس کپ را با ظاهری منحصربه‌فرد به نمایش می‌گذارد.

پروفیل‌های استفاده شده در ساختار یک‌جهتی این نما صرفاً جهت نگهداری صفحات شیشه‌ای به کار گرفته می‌شوند. برای ساختار این فریم ها اغلب از پروفیل‌های فلزی آلومینیومی، استیل یا PVC استفاده می‌شود.

معرفی نمای کرتین وال سمی فریم لس

مزایای نمای سمی فریم لس

در اجرای نمای شیشه‌ای سمی فریم لس بر خلاف روش‌های اجرایی دیگر در کرتین وال ساختارهای فولادی به‌جای پروفیل‌های آلومینیومی درون پروفیل‌های آهنی قرار می‌گیرند. یکی دیگر از مهم‌ترین مشخصه این نوع نمای شیشه‌ای و قطعات آن ضخیم‌تر بودن ساختارهای پروفیل‌های فلزی در اجرای نما است. با استفاده از فولاد درون پروفیل‌های آهنی نمای سمی فریم لس از قدرت، مقاومت و استحکام بیشتری به نسبت نماهایی همچون فریم لس برخوردار است.

همچنین ضخیم‌تر بودن ساختار پروفیل‌ها سبب می‌گردد تا این سازه فلزی توانایی بیشتری در تحمل صفحات شیشه‌ای با ابعاد و وزن بیشتری داشته باشد. استفاده از پروفیل‌های فلزی در یک‌جهت صفحات شیشه‌ای در این نما ظاهر بصری منحصربه‌فردی به ساختمان می‌بخشد.

علاوه بر این، نمای سمی فریم لس مقاومت بیشتری در برابر زلزله و انحرافات ساختمانی دارد که سبب کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات می‌شود.

باتوجه‌به این ویژگی‌ها و مزایای نصب، نمای سمی فریم لس به‌عنوان یک از بهترین گزینه‌ها برای نمای ساختمان‌های مدرن شناخته شده است. این نما عمر طولانی‌تری نسبت به شیوه‌های دیگر نمای کرتین وال دارد.

کاربردهای نمای سمی فریم لس

همان‌طور که مطالعه نمودید نمای شیشه‌ای سمی فریم لس به دلیل ویژگی‌های مثبت و مزایای بسیاری که دارد برای انواع مختلفی از ساختمان‌ها با کاربری‌های متفاوت استفاده می‌شود. این نوع نما به دلیل ساختار ویژه، قدرت بالا، جلوه بصری زیبا، مقاومت در برابر زلزله و عمر طولانی در هر نوع ساختمانی قابل اجراست

برای مثال در این کاربردها می‌توان به انواع ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و حتی ساختمان‌های عمومی مانند بیمارستان‌ها، مراکز خرید، مدارس و… اشاره نمود.

  • در ساختمان‌های مسکونی نمای سمی فریم لس به دلیل زیبایی و مقاومت بسیار بالا مورداستفاده قرار می‌گیرد و به ساکنین امکان می‌دهد تا از محیطی زیبا و امن برای زندگی لذت ببرند.

  • در ساختمان‌های تجاری و اداری این نوع نما نیز به دلیل قابلیت انعطاف و زیبا در طراحی به‌عنوان یک جلوه برجسته برای جلب‌توجه مشتریان و افراد استفاده می‌شود.

  • در ساختمان‌ها و اماکن صنعتی به دلیل مقاومت بالا و طول عمر طولانی می‌توانند در برابر شرایط سخت صنعتی مقاومت کنند. همچنین برای مدت طولانی‌تری به‌عنوان نما مورداستفاده قرار بگیرند.

  • در نهایت در ساختمان‌های عمومی مانند بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی مانند دانشگاه‌ها و مدارس، فروشگاه‌ها و مراکز خرید به دلیل مقاومت در برابر عوامل محیطی و ایمنی بسیار موردتوجه قرار می‌گیرند.

استفاده از این نما در انواع ساختمان‌ها با کاربری‌های متفاوت به ایجاد محیطی زیبا، امن و کاربردی برای استفاده عمومی نیز کمک می‌کند.

کاربردهای نمای سمی فریم لس

نصب و اجرای نمای سمی فریم لس

 نصب و اجرای نمای سمی فریم لس از لحاظ مراحل اجرا و شیوه اجرای این مراحل قابل‌بحث است. در نوع اول به‌عنوان مراحل نصب و اجرای نمای سمی فریم لس یکی از پروفیل‌های افقی یا عمودی نما حذف می‌شود. در طرف دیگر برای جبران استحکام و مقاومت شیشه‌ها از لاستیک‌های عایق و چسب‌های سیلیکونی مخصوص استفاده می‌گردد.

در نصب و مراحل اجرا نیز یراق‌آلات پلیت روی پروفیل‌های عمودی یا افقی (هر کدام که اجرا شوند) به شیوه فشاری نصب می‌گردند. استفاده از این اجزا سبب می‌گردد تا نمای اجرا شده به‌عنوان نمای سمی فریم لس ظاهر شود.

گزینه‌ای دیگر در مراحل اجرای این نوع نمای کرتین وال که موردپسند بسیاری از مشتریان و طراحان است، انتخاب پروفایل‌های آلومینیومی رنگی است. یعنی شما می‌توانید انواع مختلف پروفیل رنگی را برای ساختار اجرای نمای انتخاب نمایید. پروفیل‌های رنگی همانند پروفیل‌های ساده دارای همان ویژگی‌ها و ساختار فنی هستند. رنگ آنها به‌مرورزمان دچار تغییر حالت نخواهد شد و در مقابل به دلیل وجود لایه اضافی روی پروفیل‌ها دارای مقاومت و طول عمر بیشتری هستند.

نمای سمی فریم لس استیک و یونیتایز

 از لحاظ شیوه اجرای این مراحل نیز که بر سرعت و روند کار تأثیرگذار است می‌توان به انواع روش‌های استیک و یونیتایز در نمای سمی فریم لس اشاره نمود.

در شیوه استیک عمده‌ترین بخش‌های اجرا در محل ساختمان موردنظر صورت می‌گیرد. ساخت و مونتاژ اتصالات، نصب پروفیل‌ها و در نهایت صفحات شیشه‌ای در محل نما صورت می‌گیرد. اما در مقابل این روش یونیتایز قرار گرفته که از روش‌های جدید و نوین اجرای نماهای شیشه‌ای محسوب می‌شود.

در شیوه یونیتایز باتوجه‌به طراحی هر پروژه و نمای هر ساختمان در کارگاه و کارخانه مراحل سرهم‌بندی و ساخت قطعات صورت می‌گیرد. در نهایت در محل ساختمان موردنظر شما فقط مونتاژ قطعات آماده نما صورت می‌گیرد.

 این امر به طرز عجیبی سبب افزایش سرعت روند اجرای نمای سمی فریم لس می‌گردد. همچنین سبب کاهش هزینه‌های اضافی بابت اجرای نما و خطرات احتمالی می‌شود. ازطرفی ازآنجاکه تمامی قسمت‌ها در کارخانه ساخت و مونتاژ می‌شوند، اجرای این شیوه نیازمند دقیق‌ترین محاسبات است. چراکه احتمال هرگونه خطا در اندازه‌گیری سبب به بارآوردن هزینه‌ و خسارت‌های فراوان می‌شود.

نمای سمی فریم لس استیک و یونیتایز

طراحی نمای سمی فریم لس با قطب‌نما

اگر به دنبال زیبایی، ایمنی و عملکرد بی‌نظیر به‌عنوان نمای ساختمان خود هستید با مجموعه قطب‌نما می‌توانید از تجربه بیش از چند دهه این مجموعه در طراحی و اجرای نمای شیشه‌ای سمی فریم لس بهره‌مند شوید. مجموعه قطب‌نما به‌عنوان یکی از موفق‌ترین پیش‌گامان این صنعت آماده ارائه خدمات صفر تا صد طراحی تا اجرای نماهای شیشه‌ای با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته و متدهای برتر دنیا هستند.

با انتخاب قطب‌نما دیگر نیازی به نگرانی بابت طراحی، اجرا، کیفیت و حتی نگهداری نمای شیشه‌ای همچون سمی فریم لس نخواهید داشت. مجموعه قطب‌نما متشکل از متخصصین باتجربه و متعهد با همکاری و هماهنگی گروهی انواع نماهای شیشه‌ای باکیفیت با استانداردهای بین‌المللی را ارائه می‌دهند. آنها در تلاشند تا در نهایت بهترین نتیجه را به شما تحویل دهند.

استفاده از نماهای شیشه‌ای سمی فریم لس گزینه‌ای بسیار کاربردی و زیباست که تأثیر زیادی بر زیبایی و ارزش افزوده ساختمان شما دارد.

بنابراین، انتخاب تیمی کارآمد و باتجربه مانند قطب‌نما برای اجرای این نما بسیار حائز اهمیت است. مجموعه قطب‌نما علاوه بر اجرای نمای سمی فریم لس قادر به اجرای انواع نماهای شیشه‌ای از جمله نمای اسپایدر، نمای کرتین وال و انواع نماهای خشک با جدیدترین متدهای دنیا هستند. شما می‌توانید با مراجعه به درگاه اینترنتی قطب‌نما از تمامی نمونه کارهای موفق و مطرح این مجموعه دیدن فرمایید.

طراحی نمای سمی فریم لس با قطب‌نما

در نهایت

همان‌طور که مطالعه نمودید نماهای کرتین وال از جمله نماهای مدرن به‌عنوان نماهای خشک شناخته شده‌اند. این نما به شیوه‌های مختلفی قابل اجراست که یکی از متفاوت‌ترین شیوه‌های اجرای آن نمای سمی فریم لس است.

نمای سمی فریم لس متشکل از پروفیل‌های آهنی و قابل‌اجرا در ساختار عمودی یا صرفاً افقی نما است. سمی فریم لس با ظاهری زیبا، مقاوم و متفاوت به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌های نمای ساختمان‌ها معرفی شده است. این نوع نما دارای کاربردهای گسترده با مزایای فراوان است و می‌تواند نیازهای مختلف مشتریان را به‌عنوان انتظارات آنها از نمای ساختمان به طور کامل برآورده کند.

انتخاب مجری و طراح حرفه‌ای همچون قطب‌نما در نحوه اجرا، طول عمر، کیفیت و کاربردهای آن در ساختمان بی‌تأثیر نخواهد بود. به همین دلیل تلاش نمودیم تا در این مطلب علاوه بر بررسی تخصصی نمای سمی فریم لس شما را با یکی از مطرح‌ترین مجموعه‌های اجرای این نما در کشور آشنا کنیم. امیدواریم که از مطالعه این مطلب لذت کافی را برده باشید.

4.8/5 - (10 امتیاز)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام
در اسرع وقت به پیام شما پاسخ خواهیم داد.
ممنون بابت صبر و شکیبایی شما دوست عزیز.
Call Now Button