شیشه پنجره دوجداره آلومینیومی | انواع شیشه قابل استفاده در پنجره دوجداره |
در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب

شیشه پنجره دوجداره آلومینیومی | انواع شیشه قابل استفاده در پنجره دوجداره |

انواع-شیشه-قابل-استفاده-برای-ساخت-درب-و-پنجره-آلومینیومی-دوجداره

انتخاب شیشه مناسب برای درب و پنجره آلومینیومی دوجداره اهمیت بسیار زیادی دارد. شیشه‌ها نقش اساسی در عملکرد و کیفیت درب و پنجره‌ها ایفا خواهند کرد. ازطرفی درب و پنجره‌های ساختمان راه‌های نفوذ به ساختمان شما محسوب می‌شوند. به همین دلیل ساختار شیشه‌ها باید جدا از ویژگی‌های ظاهری از ایمنی بالایی نیز برخوردار باشند.

حال با تمامی این دلایل و اهمیت انتخاب شیشه برای درب و پنجره آلومینیومی دوجداره با تنوع بسیاری مواجه خواهید شد. شیشه‌های قابل‌استفاده در ساخت درب و پنجره‌های دوجداره دارای تنوع ساختاری، عملکردی و ظاهری بسیاری هستند.

برهمین اساس اگر حین انتخاب شیشه دچار اشتباه شوید؛ در کیفیت، کارایی، طول عمر و حتی امنیت ساختمان تأثیرگذار خواهید بود. بااین‌حال اگر قصد دارید پنجره‌های نو بخرید. یا پنجره‌های خود را بازسازی کنید یا تعویض نمایید. قاعدتاً باید با ویژگی‌ها و معیارهای لازم برای انتخاب شیشه پنجره دوجداره آلومینیومی آشنا شوید.

استفاده از شیشه در ساختار درب و پنجره آلومینیومی دوجداره از جمله اجزای اصلی ساختمان محسوب می‌شود. به همین دلیل در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه که در مورد خرید انواع شیشه در و پنجره آلومینیومی لازم است را بدانید.

فهرست مطالب

ویژگی‌ها و معیارهای لازم برای انتخاب شیشه پنجره دوجداره آلومینیومی

به طبع اولین سؤالی که هنگام خرید شیشه درب و پنجره یا تعویض آن به ذهن شما خواهد رسید این است: چه شیشه‌ای برای درب و پنجره آلومینیومی مناسب است؟ چه شیشه‌ای را انتخاب کنیم؟ یا مناسب‌ترین و بهترین شیشه برای درب و پنجره آلومینیومی دوجداره چیست؟

شیشه‌های درب و پنجره‌های آلومینیومی باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند تا در نهایت بهترین عملکرد و ایمنی را ارائه دهند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های قابل‌توجه در انتخاب و خرید شیشه درب و پنجره آلومینیومی دوجداره عبارت‌اند از:

  • موضوعی که باید هنگام خرید شیشه‌ها به آن توجه کنید ضخامت شیشه‌هاست. این ویژگی بر اساس نوع پنجره، ساختار و ابعاد آنها تعیین خواهد شد. شیشه انتخابی باید ضخامت مناسبی داشته باشد. در این صورت در برابر فشار، وزن و استفاده روزمره با باز و بسته کردن از استحکام و مقاومت کافی برخوردار خواهد بود.

  • مقاوم در برابر اشعه UV خورشید. شیشه‌هایی که دارای ساختار مقاومتی در برابر اشعه UV هستند دچار رنگ‌ریزی نخواهند شد. همچنین از پنجره و محیط داخلی نیز محافظت خواهند کرد.

  • شیشه‌های خریداری شده برای پنجره‌های آلومینیومی باید با استانداردهای ایمنی ساختمانی منطبق باشند. شیشه‌های استاندارد دارای گواهینامه‌های معتبر از سازمان‌های معتبر و شناخته شده هستند. این شیشه‌ها راندمان مصرف انرژی را به طور چشمگیری بهبود خواهند بخشید.

  • در نهایت می‌توان به ایمنی شیشه‌ها نیز اشاره نمود. شما باید هنگام خرید به میزان درصد ایمنی شیشه‌ها توجه کنید. ایمنی بالای شیشه‌ها در حین حوادث کمترین تلفات را به بار خواهد آورد. برای مثال در نوع شیشه‌های ایمن در صورت شکسته‌شدن به قطعات کوچک و کم‌خطر تبدیل خواهند شد.

معرفی انواع شیشه درب و پنجره آلومینیومی دوجداره

تنوع بالا در ساخت شیشه‌ها سبب گردیده که در ساخت درب و پنجره‌های آلومینیومی از شیشه‌های متعددی استفاده شود. امروزه انواع مختلفی از شیشه‌ها از نظر ساختار، ابعاد، ضخامت، رنگ، طرح، نوع و حتی کاربرد ساخته می‌شوند.

بااین‌حال هر کدام از آنها از ویژگی‌ها و مزایای خاصی برخوردارند. شما نیز باید بر اساس نوع اقلیم جغرافیایی، میزان بودجه و در نهایت نوع درب و پنجره، شیشه مناسب را انتخاب نمایید.

انواع شیشه‌های قابل‌استفاده در درب و پنجره‌های آلومینیومی دوجداره عبارت‌اند از:

  • شیشه‌های ساده یا فلوت

  • شیشه‌های سکوریت

  • شیشه‌های لمینت

  • شیشه‌های سندبلاست

  • شیشه‌های مات یا طرح‌دار

  • شیشه‌های رنگی

  • شیشه‌های رفلکسی

  • شیشه‌های شناور

  • شیشه‌های سیم‌کشی

شیشه‌های ساده

شیشه‌های ساده به نام شیشه‌های فلوت نیز خوانده می‌شوند. این شیشه‌ها همان‌طور که از نام آنها پیداست دارای ساده‌ترین ساختار ظاهری و کاربردی هستند. شیشه‌های ساده از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین شیشه‌های قابل‌استفاده در ساخت انواع درب و پنجره‌ها محسوب می‌شوند. این شیشه‌ها دارای ساختار یک‌لایه در ضخامت و ابعاد گوناگون طراحی و ساخته می‌شوند.

در ساخت شیشه‌های ساده پس از خارج‌شدن صفحات شیشه‌ای از کوره هیچ مراحل و متریال‌های تقویتی روی آنها اجرا نخواهد شد. بر همین اساس این دسته از شیشه‌ها ساده خوانده می‌شوند و از هیچ‌گونه کاربرد یا ویژگی‌های خاصی برخوردار نیستند. شیشه ساده معمولاً دارای ظاهری شفاف و بدون رنگ است. از دیگر مشخصه‌های بارز شیشه‌های ساده می‌توان به مقاومت متوسط و مناسب برای استفاده‌های معمولی اشاره نمود.

این دسته از شیشه‌ها به نسبت شیشه‌های دیگر ارزان‌قیمت هستند. به همین دلیل به‌عنوان گزینه اقتصادی و کاربردی برای درب و پنجره‌ها استفاده می‌شوند. به دلیل شفافیت بالای این شیشه‌ها، نور خورشید را به‌خوبی به محیط داخلی ساختمان منتقل می‌کنند.

شیشه‌های سکوریت

شیشه‌های سکوریت یا شیشه‌های ایمن از انواع شیشه‌های تقویت شده هستند. این شیشه‌ها برای استفاده در درب و پنجره‌های آلومینیومی دوجداره در ساختمان‌هایی باهدف افزایش ایمنی و مقاومت طراحی شده‌اند.

شیشه‌های سکوریت در نتیجه حرارت‌دهی و افزایش مقاومت بالای شیشه‌های ساده به وجود آمده‌اند. ساختار این شیشه‌ها عموماً دارای چندلایه مختلف است. به همین دلیل از مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربات برخوردار است.

مهم‌ترین مزایای این شیشه‌ها در ساختار درب و پنجره‌های آلومینیومی دوجداره نحوه شکسته‌شدن آنهاست. به این گونه در صورت شکسته‌شدن ، به قطعات بسیار ریز و بدون لبه‌های تیز و برنده تبدیل خواهد شد.

از سکوریت می‌توان برای درب‌های ورودی و خروجی، پنجره‌ها و حتی شیشه‌های جانبی و دیوارهای شیشه‌ای استفاده نمود. سکوریت باتوجه‌به ایمنی و مقاومت بالا در برابر شکسته‌شدن انتخاب مناسبی برای کاهش خطرات و افزایش ایمنی در ساختمان‌های مختلف هستند. شیشه‌های سکوریت علاوه بر فشار و ضربات در مقابل گرما نیز بسیار مقاوم‌اند.

شیشه‌های سکوریت

شیشه‌های لمینت

شیشه‌های لمینت نیز پس از به‌وجودآمدن شیشه‌های سکوریت متولد شدند. درنتیجه‌ی تقویت بیشتر و افزودن متریال‌های ایمنی بیشتر به شیشه‌های سکوریت، لمینت خلق شد. این شیشه‌ها همانند ساختار شیشه‌های سکوریت هستند با این تفاوت که یک‌لایه چسب مانند مابین لایه‌های شیشه‌ قرار گرفته است.

شیشه‌های لمینت نهایت مقاومت و ایمنی را به ساختمان شما ارائه خواهند داد. این شیشه‌ها متشکل از دو یا چندلایه شیشه‌ای هستند که مابین آنها لایه‌های پلیمری مانند رزین یا متریال‌های ژله‌ای قرار گرفته است. این لایه در صورت شکسته‌شدن از ریختن و ریزش قطعات جلوگیری خواهد کرد.

با شکسته‌شدن قطعات همگی به لایه چسبی خواهند چسبید. از ویژگی‌های اصلی شیشه‌های لمینت می‌توان به مقاومت بیشتر آنها در برابر شکستن، ضربات و حوادث اشاره نمود. با این اوصاف بهتر است از شیشه‌های لمینت در محیط‌ها و ساختمان‌هایی که نیازمند امنیت بیشتری هستند استفاده شود.

شیشه‌های سندبلاست

از دیگر شیشه‌های قابل‌استفاده در ساختار پنجره‌های دوجداره، شیشه‌های سندبلاست هستند. شیشه‌های سندبلاست در نتیجه تغییر ظاهری روی شیشه‌های معمولی به وجود آمده‌اند. سندبلاست، شیشه‌های دکوراتیو یا مات نیز خوانده می‌شود.

شیشه‌های سندبلاست به‌عنوان یک عنصر یا قسمت تزیینی یا حریم خصوصی استفاده می‌شوند. به کمک فناوری سندبلاست با استفاده از ماسه و آب، طرح‌هایی روی سطح شیشه ایجاد می‌کنند.

این شیشه‌ها دارای طرح‌های مختلف مات یا غیرشفاف هستند. به همین دلیل نور را از خود عبور نمی‌دهند. سندبلاست سبب افزایش حریم خصوصی و کاهش نفوذ نور به داخل محیط ساختمان می‌شود. از آنها اغلب در محیط‌های مانند حمام‌ یا مناطقی که نیاز به محافظت از دید بیرون دارند، استفاده می‌شوند.

شیشه‌های سندبلاست دارای مقاومت متوسط در برابر ضربات و شوک‌های معمولی هستند. سندبلاست اغلب عنوان یک عنصر زیبایی درون فضاهای داخلی بکار برده می‌شود.

شیشه‌های سندبلاست

شیشه‌های مات

شیشه‌های مات یا مشجر دارای سطحی مات هستند که عبور نور را به طور کامل محدود می‌کنند. شیشه‌های کاملاَ مات به دو دلیل استفاده می‌شوند. یکی به‌عنوان شیشه‌های دکوراتیو در قسمت‌هایی برای ایجاد زیبایی در فضای ساختمان. دیگری جهت افزایش امنیت و محدودکردن دید افراد به محیط موردنظر بکار گرفته می‌شوند.

این شیشه‌ها نیز همانند شیشه‌های سندبلاست برای درب و پنجره‌های حمام‌ یا اتاق‌هایی که به سمت خیابان و معابر هستند استفاده می‌شود. شیشه‌های مات از مقاومت نسبتاً خوبی برخوردارند و در ضخامت و ابعاد گوناگونی ساخته می‌شوند.

شیشه‌های رنگی

شیشه‌های رنگی در واقع دارای ساختاری مجزا و منحصربه‌فرد نیستند. شیشه‌های رنگی، هر نوع شیشه‌های قابل‌استفاده برای ساخت درب و پنجره‌ها هستند. با این تفاوت که مرحله رنگ‌آمیزی به ساخت آنها اضافه شده است. اضافه‌کردن رنگ به شیشه‌ها می‌تواند به‌عنوان زیبایی‌شناختی، طراحی داخلی، حفظ حریم خصوصی، جلوگیری از عبور نور خورشید و… انجام بگیرد.

قسمت رنگی شیشه‌ها طی مراحل خاصی با افزودن اکسید فلزات به جریان گازی روی شیشه‌ها اعمال خواهد شد. یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های شیشه‌های رنگی متنوع بودن آنها از لحاظ ساختاری و رنگ است. شیشه‌های رنگی طی فرایندها و مراحل خاصی با استفاده از اکسید فلزات یا رنگ‌دهنده‌های دیگر رنگ‌آمیزی می‌شوند.

جدا از تنوع رنگی موجود در این شیشه‌ها، انواع شیشه‌های رنگی مات و ساده نیز ساخته می‌شوند.

شیشه‌های رنگی بر اساس نوع رنگ و ضخامت آنها ممکن است سبب انعکاس نور یا محدودکردن عبور نور به داخل محیط ساختمان شوند. شیشه‌های رنگی به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند به‌عنوان دکوراتیو و جلوه‌ای زیبا در فضاهای مختلف ساختمان به کار گرفته می‌شوند.

شیشه‌های رفلکسی

شیشه‌های رفلکسی نوع خاصی از شیشه‌ها هستند که به‌عنوان شیشه‌های دولایه نیز نامیده می‌شود. لایه بیرونی این شیشه‌ها یک‌لایه رفلکسی و دارای ساختاری تیره‌رنگ است. لایه داخلی متشکل از یک‌لایه شیشه ساده است.

شیشه رفلکسی به طور قابل‌توجهی از جذب حرارت و عبور نور خورشید به درون ساختمان جلوگیری می‌کند.

از این شیشه‌ها می‌توان جهت کنترل دما و نور خورشید در ساختمان استفاده نمود. قسمت رفلکسی شیشه‌ها باید به‌طرف بیرون درب و پنجره‌ها قرار بگیرد. مهم‌ترین معایب این دسته از شیشه‌ها این است که محیط داخلی ساختمان را کم‌نور و تاریک خواهند کرد. در ساخت لایه رفلکسی عموماً از فلزاتی مانند تیم، نیکل یا استیل استفاده می‌شود.

ناگفته‌نماند که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای شیشه‌های رفلکسی کنترل حرارتی آنهاست. این شیشه‌ها در برابر حرارت و دماهای بسیار بالا مقاوم و مستحکم هستند.

استفاده از شیشه‌های رفلکسی سبب می‌گردد که میزان دید افراد از بیرون به داخل ساختمان به صفر برسد. این امر سبب خصوصی‌سازی فضاها و محیط داخلی ساختمان می‌شود. شیشه رفلکسی برای ساختمان‌هایی که در مناطقی با دمای بالا و نور خورشید شدید هستند مناسب‌اند.

شیشه‌های رفلکسی به‌عنوان یک ابزار کنترل حرارت و نور خورشید سبب کاهش مصرف انرژی و بار حرارتی در ساختمان می‌شوند.

شیشه‌های شناور

شیشه‌ی شناور همان‌طور که از نام آن پیداست با شناور شدن صفحات شیشه روی بستری از فلزات مذاب ساخته می‌شود. این شیوه تولید در نهایت ساختاری بسیار صاف و ضخامت یکسانی به صفحات شیشه‌ای خواهد بخشید.

شیشه‌های سیمی

در ساختار شیشه‌های سیم‌کشی شبکه‌ای از سیم‌های فلزی استفاده شده است. این شیشه‌ها از امنیت بالایی برخوردار نیستند؛ اما به طور چشمگیری در برابر حرارت مقاوم‌اند. بنابر این ویژگی از شیشه‌های سیمی اغلب در ساختمان‌هایی مانند مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز تجاری و پرتردد استفاده می‌شود.

شیشه‌های سیم کشی دارای نهایت مقاومت و استحکام در مقابل حرارت و آتش هستند. در نهایت در صورت شکسته‌شدن، سیم‌های موجود در ساختار آن از ریزش و پرتاب قطعات شکسته شده جلوگیری می‌کند.

انواع شیشه درب و پنجره آلومینیومی از نظر ضخامت

یکی دیگر از دسته‌بندی‌هایی که می‌توان انواع شیشه‌های درب و پنجره را در آن قرارداد؛ میزان ضخامت شیشه‌ها است. ضخامت شیشه‌های استفاده شده برای درب و پنجره‌ها یک نکته بسیار پر اهمیت است. ضخامت شیشه‌ها باید بر اساس محل نصب، نوع درب و پنجره، ابعاد آنها و کاربرد شیشه مشخص گردد.

به‌طورکلی ضخامت شیشه‌های قابل‌استفاده برای انواع درب و پنجره‌های آلومینیومی ۴ میل، ۶ میل، ۸ و ۱۰ میل هستند. هر کدام از این شیشه‌ها با ضخامت‌های مختلف از ویژگی، مزایا و حتی قیمت‌های متفاوتی برخوردارند.

برای مثال شیشه‌هایی با ضخامت ۶ میل، مناسب‌ترین و استانداردترین گزینه برای ساخت درب و پنجره‌های آلومینیومی دوجداره‌اند. ضخامت بالای ۸ میل و شیشه‌های ۱۰ میل برای ساخت انواع شیشه‌های سکوریت با استحکام بالا مناسب هستند.

در نهایت متناسب با سطح ایمنی، کاربرد و نوع پنجره ضخامت شیشه انتخابی تعیین می‌گردد.

انواع شیشه درب و پنجره آلومینیومی از نظر ضخامت

انواع شیشه درب و پنجره آلومینیومی از نظر گریدبندی

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که سبب تمایز شیشه‌های قابل‌استفاده در ساخت درب و پنجره‌های آلومینیومی گردیده، نوع گرید شیشه‌ها است. در واقع درجه گرید یا نوع گرید شیشه‌ به معنای نوع و میزان کیفیت شیشه‌ها یا شفافیت آنهاست.

در این دسته‌بندی شیشه‌ها به سه نوع زیر تقسیم می‌شوند:

  • فلوت گرید A

  • فلوت گرید B 

  • فلوت گرید C

شیشه‌هایی با گرید A دارای ساختاری کاملاً شفاف، بدون هرگونه موج و ساختار نقطه نقطه هستند.

در گرید B همچنان شیشه‌هایی شفاف ساخته می‌شوند که بدون موج هستند. اما ممکن است حین تولید آنها نقاط ریز و حباب‌هایی میان شیشه به وجود بیاید.

شیشه‌های نوع سوم با گرید C از شفافیت خوبی برخوردار نیستند. این شیشه‌ها دارای موج و ساختارهای نقطه نقطه هستند.

قیمت انواع شیشه درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

تا این قسمت از مطلب متوجه شدید که شیشه‌های بسیار مختلفی برای ساخت درب و پنجره‌های آلومینیومی استفاده می‌شود. بااین‌حال بر اساس ویژگی‌ها، مزایا و کاربردهای آن می‌توانید هر کدام از این شیشه‌ها را انتخاب کنید. ویژگی‌های شیشه‌ها می‌توانند تأثیر زیادی در قیمت نهایی آنها داشته باشند.

قیمت انواع شیشه مورداستفاده در ساخت درب و پنجره‌های آلومینیومی دوجداره ممکن است تحت‌تأثیر عوامل گوناگونی قرار بگیرند. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

  • نوع شیشه

  • ضخامت

  • اندازه و ابعاد شیشه‌ها

  • ویژگی‌های اضافی مانند عایق بودن شیشه‌ها، مقاومت در مقابل صوت یا اشعه UV

  • تعداد و نوع سفارش شما

  • قیمت روز در بازار و محل تأمین شیشه‌های موردنیاز

  • تکنولوژی مورداستفاده در تولید شیشه‌ها

  • هزینه‌های نصب و اجرای شیشه‌های درب و پنجره

برای تعیین قیمت نهایی شیشه درب و پنجره‌های آلومینیومی باید تمامی ویژگی‌های ذکر شده را بررسی نمود. بهتر است با تولیدکننده یا فروشنده محصول به طور مستقیم در ارتباط باشید تا قیمت دقیق‌تری را به دست آورید. بااین‌حال می‌توانید به کمک قطب‌نما و با استعلام قیمت از آنها از قیمت روز انواع شیشه درب و پنجره مطلع شوید.

قیمت انواع شیشه درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

در نهایت

پنجره‌های آلومینیومی دوجداره امروزه از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین درب و پنجره‌های ساختمانی محسوب می‌شوند. شیشه از اعضای اصلی تشکیل‌دهنده و کاربردی این درب و پنجره‌هاست. پنجره‌های دوجداره آلومینیومی با شیشه‌های مختلفی ساخته می‌شوند.

انواع شیشه درب و پنجره آلومینیومی دوجداره هر کدام دارای کاربردها و ویژگی‌های متفاوتی هستند. قیمت‌های آنها نیز باتوجه‌به ویژگی‌های مذکور متفاوت است. به طور خلاصه در این مطلب تلاش نمودیم شما را با شیشه‌های موجود و قابل‌استفاده در ساخت درب و پنجره‌های آلومینیومی دوجداره آشنا کنیم. شما می‌توانید صفرتاصد طراحی، ساخت، اجرا، تعمیر و تعویض شیشه‌های درب و پنجره‌های آلومینیومی را با قطب‌نما تجربه کنید.

5/5 - (4 امتیاز)

0 پاسخ

  1. بازتاب: online pharmacy cialis
    1. سلام جناب سامان عزیز
      ممنون بابت نظر و پاسخ شما
      ———————————————————————-
      نظرات و انتقادات شما موجب دلگرمی و پیشرفت کار ماست
      تشکر و سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام
در اسرع وقت به پیام شما پاسخ خواهیم داد.
ممنون بابت صبر و شکیبایی شما دوست عزیز.
Call Now Button