پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه‌ای

آیا برایتان پیش‌آمده که بخواهید فضای یک اتاق را تقسیم‌بندی کنید؟ یا این‌که بخشی از آن را به‌صورت اختصاصی جدا کنید؟ پارتیشن شیشه‌ای صفحات شیشه‌ای برای تقسیم کردن محیط‌های مختلف با کیفیت بالا هستند. از پارتیشن شیشه‌ای به‌عنوان تقسیم کننده فضاهای موجود استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید از یک محیط نهایت استفاده را داشته باشید؛ این دیوارهای شیشه‌ای مناسب‌ترین گزینه هستند.

خوشبختانه امروزه پیشرفت در عرصه صنعت ساخت‌وساز و طراحی داخلی سبب تحقق بخشیدن رؤیاها در این زمینه گردیده است. شاید سال‌های دور برای تفکیک و جداسازی محیط‌های درونی یک فضا نهایتاً از دیوارهای بتنی استفاده می‌کردند. اما امروزه انواع مختلفی از دیوارهای تقسیم کننده‌ها مانند پارتیشن‌های شیشه‌ای با چنین قابلیتی ‌استفاده می‌شوند.

استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای به طراحان اجازه می‌دهد تا بدون قربانی کردن فضای داخلی محیط‌های بیشتری را ایجاد کنند. بااین‌حال اگر می‌خواهید با ویژگی‌ها و کاربردهای پارتیشن شیشه‌ای آشنا شوید در ادامه با قطب نما همراه باشید.

فهرست مطالب

پارتیشن شیشه ای چیست

پارتیشن شیشه ای چیست؟

شاید بارها برایتان چنین موقعیتی پیش‌آمده باشد که بخواهید یک فضای بزرگ را تقسیم‌بندی کنید. یا این‌که در محیطی مستأجر هستید نمی‌توانید یا نمی‌خواهید هزینه‌های بسیاری بابت تقسیم‌بندی محیط داخلی بپردازید. همچنین با صرف هزینه بسیار کم در مدت زمان کمی فضایی را برای خود یا سایر افراد شخصی‌سازی کنید.

در مرحله اول برای چنین شرایطی به فکر دیوارچینی و صرف هزینه‌های بسیاری خواهید افتاد. جالب است بدانید با پارتیشن شیشه‌ای به هیچکدام از این‌ها نیازی نخواهید داشت. درحالی‌که می‌توانید تمام خواسته‌های ذکرشده را محقق سازید.

پارتیشن‌های شیشه‌ای نسل جدیدی از دیوارهای داخلی هستند. پارتیشن به‌معنای تقسیم کننده از جنس شیشه به‌نام پارتیشن شیشه‌ای نام گرفته است. پارتیشن‌های شیشه‌ای در طرح، رنگ، مدل و انواع مختلفی موجود هستند. شما بنا بر محیط داخلی و سلیقه خود می‌توانید آن را انتخاب و اجرا کنید.

پارتیشن‌های شیشه‌ای درواقع نوعی دیوارهای داخلی غیر باربر محسوب می‌شوند. مهم‌ترین نقش این صفحات شیشه‌ای تقسیم کردن فضاهای داخلی به قسمت‌های کوچک‌تر است. شما بدون نیاز به دیوارهای آجری و گچی می‌توانید فضای داخلی هر محیطی را به‌راحتی سازمان‌دهی کنید. در ادامه با انواع پارتیشن شیشه ای و کاربردهای جذاب آن آشنا خواهید شد.

پارتیشن شیشه ای چیست2

انواع پارتیشن شیشه‌ای براساس نوع نصب

پارتیشن‌های شیشه‌ای به‌دلیل سهولت استفاده و تنوع بسیار بالای آن‌ها در نحوه اجرا بسیار محبوب هستند. تنوع بالای پارتیشن شیشه‌ای سبب گردیده تا شما در هر شرایطی نوع خاصی از آن را انتخاب و اجرا کنید.

ازجمله مهم‌ترین پارتیشن‌های شیشه‌ای براساس نوع نصب و اجرای آن‌ها به دسته‌بندی زیر تقسیم‌بندی می‌شود.

  • پارتیشن شیشه‌ای ثابت

  • پارتیشن شیشه‌ای متحرک

  • پارتیشن شیشه‌ای لولایی

  • پارتیشن شیشه‌ای کشویی

  • پارتیشن شیشه‌ای فریم دار یا فریم لس

انواع پارتیشن شیشه‌ای براساس نوع نصب
پارتیشن ثابت

پارتیشن ثابت

در پارتیشن‌های ثابت همان‌طورکه از نام آن‌ها پیداست نحوه نصب و اجرای آن به‌صورت ثابت است و قابل جابه‌جایی نیستند. پارتیشن‌های ثابت با استفاده از اتصالات و روش‌های خاصی به روی زمین به‌طور کامل نصب و محکم خواهند شد. براساس نیاز افراد این پارتیشن‌ها در ارتفاع‌های مختلف و یا تا سقف ساختمان طراحی و اجرا می‌شوند.

پارتیشن‌های ثابت برای مکان‌هایی دائمی و یا محیطی که به این زودی قصد تغییر دادن آن را ندارید مناسب است. پارتیشن‌های شیشه‌ای ثابت را نیز می‌توان به‌عنوان دیوارهای شیشه‌ای معرفی نمود، چرا که این پارتیشن‌ها در جای خود ثابت هستند.

پارتیشن متحرک

پارتیشن‌های متحرک نیز همان‌طورکه از نام آن‌ها پیداست دارای ساختاری متحرک هستند. این دسته از پارتیشن‌ها برای مکان‌های موقتی استفاده می‌شود. شما نیز اگر می‌خواهید برای مدت زمان کوتاه و موقتی محیطی را تغییر دهید. یا ازدسته افرادی هستید که دوستدار تغییر دکوراسیون هستند؛ پارتیشن‌های متحرک برای شما ساخته شده است.

پارتیشن متحرک
پارتیشن لولایی

پارتیشن لولایی

پارتیشن‌های شیشه‌ای لولایی نیز یکی دیگر از انواع پارتیشن شیشه‌ای ازنظر نوع نصب و اجرا محسوب می‌شوند. این پارتیشن‌ها با استفاده از درب‌های لولایی ۹۰ درجه طراحی و نصب می‌شوند. طرحی لولایی برای پارتیشن‌های ثابت بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پارتیشن ریلی یا کشویی

پارتیشن‌های کشویی یا ریلی نیز یکی دیگر از انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای محسوب می‌شوند. این پارتیشن‌ها به‌صورت کشویی یا ریلی قابل نصب و اجرا هستند. پارتیشن‌های ریلی برای مکان‌هایی که دارای فضای بسیاری برای باز و بسته شدن درب ندارند بسیار مناسب است.

ساختار کشویی یا ریلی برای هر دو نوع پارتیشن ثابت و متحرک قابل اجرا است. در ساختار این پارتیشن‌ها سیستم‌های رولینگ در قسمت‌های پایین و بالای آن برای باز و بسته شدن درب تعبیه شده‌است.

پارتیشن ریلی یا کشویی

انواع پارتیشن شیشه ای بر اساس نوع فریم

یکی دیگر از انواع دسته‌بندی پارتیشن‌های شیشه‌ای ازنظر نحوه اجرا، نوع فریم صفحات شیشه‌ای است. فریم به قاب اطراف صفحات شیشه‌ای گفته می‌شود. پارتیشن شیشه‌ای به دو دسته فریم دار و فریم لس دسته‌بندی می‌شود.

انواع پارتیشن شیشه ای بر اساس نوع فریم

در نوع پارتیشن‌های فریم دار همان‌طورکه از نام آن پیداست صفحات شیشه‌ای مابین قاب‌های ساخته‌شده از متریال‌های مختلف قرار می‌گیرد. فریم این دسته از صفحات می‌تواند از جنس متریال‌های گوناگونی مانند آلومینیوم، چوب، ام‌دی‌اف و غیره باشد.

پارتیشن فریم لس نیز همان‌طورکه از نام آن پیداست بدون قاب و یا کمترین میزان فریم ساخته می‌شود. این دسته از پارتیشن‌های شیشه‌ای فضای بیشتری را برای دید داخل و خارج از محیط پارتیشن ایجاد می‌کند. همچنین شفافیت بیشتری را به محیط داخلی خواهند بخشید و از طرف‌داران بسیاری برخوردار هستند.

انواع پارتیشن شیشه‌ای براساس نوع شیشه

استفاده از شیشه برای تقسیم‌بندی محیط‌های داخلی می‌تواند بدون هدر دادن فضای داخلی زیبایی محسور کننده‌ای به محیط ببخشد. شیشه با قابلیت‌ها و ویژگی‌های گوناگونی که دارد می‌تواند در اشکال، رنگ و طرح‌های بسیار متنوعی طراحی و اجرا شود. ازاین‌رو برای طراحی و تقسیم‌بندی محیط‌های مختلف اداری و مسکونی می‌توانید با پارتیشن‌های شیشه‌ای فضاهای کوچکی را بوجود آورید.

مهم‌ترین دسته‌بندی انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای براساس نوعی شیشه عبارتند از:

  • پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره

  • پارتیشن‌های شیشه‌ای دوجداره

  • پارتیشن‌های شیشه‌ای هوشمند

پارتیشن تک جداره

پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره از معمول‌ترین و رایج‌ترین پارتیشن‌های شیشه‌ای محسوب می‌شوند. این دسته از پارتیشن‌های شیشه‌ای از یک لایه شیشه ساده ساخته شده‌اند. پارتیشن‌های تک جداره به نسبت‌ پارتیشن‌های دیگر ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه هستند. این پارتیشن‌ها در رنگ‌ها و به شکل شیشه‌های مات و شفاف ساخته می‌شوند.

پارتیشن‌های تک جداره را می‌توانید تا هر ارتفاعی به‌صورت کوتاه، نیمه بلند و حتی تا سقف طراحی کنید.

این دسته از پارتیشن‌ها به‌دلیل یک جداره بودنشان تا حدودی می‌توانند عایق دما و صدا باشند اما نه به‌طور کامل. پارتیشن شیشه‌ای تک جداره به‌صورت فریم لس و فریم دار نیز متناسب با سلیقه شما قابل‌اجرا هستند.

پارتیشن تک جداره
پارتیشن دوجداره

پارتیشن دوجداره

پارتیشن شیشه‌ای دوجداره نیز همان‌طورکه از نام آن پیداست متشکل از دو جداره مجزای شیشه‌ای هستند. این پارتیشن‌ها برای محیط‌هایی که عایق‌بندی صدا و دما بسیار حائز اهمیت است، مناسب هستند. چرا که می‌تواند یک فضای کاملاً بسته را برای افراد به وجود آورد. پارتیشن‌های دوجداره به‌دلیل وجود ۲ لایه شیشه‌ای حتماً باید به‌صورت فریم‌دار ساخته شوند.

از انواع مختلف فریم‌های چوبی، آلومینیومی و شیشه‌ای می‌توان برای این دسته از پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده نمود. شیشه‌های قابل استفاده در ساخت پارتیشن‌های دوجداره اغلب از نوع سکوریت بسیار مقاوم هستند. همچنین می‌توان از شیشه‌های مات و شفاف برای پارتیشن‌های دوجداره استفاده نمود.

پارتیشن هوشمند

پارتیشن‌های هوشمند از مدرن‌ترین و جدیدترین نسل پارتیشن‌های شیشه‌ای محسوب می‌شوند. این پارتیشن‌ها به‌صورت پارتیشن‌های تک جداره و اغلب تا سقف طراحی و اجرا می‌شود. پارتیشن‌های هوشمند دارای سیستم هوشمند با کنترل از راه دور با ریموت هستند.

به‌طور هم‌زمان می‌توان آن را به دو شکل مات و یا شفاف استفاده نمود. از این دسته از پارتیشن‌ها برای مکان‌های خصوصی، اتاق جلسات یا سرویس بهداشتی استفاده می‌کنند.

پارتیشن هوشمند

انواع کاربرد پارتیشن شیشه‌ای در ساختمان

پارتیشن‌های شیشه‌ای صرف‌نظر از نوع شیشه‌ها و نحوه اجرا، متناسب با مکان نصب آن‌ها نیز بسیار متفاوت‌اند. هنگامی‌که تصمیم به نصب این دیوارهای شیشه‌ای گرفتید فقط کافی‌ست شرایط و ویژگی‌های دلخواهتان را با قطب‌نما در میان بگذارید. ساختار و ویژگی‌های مقاوم این صفحات شیشه‌ای سبب گردیده در هر نوع خانه یا ساختمانی آن‌ها را اجرا کنید.

بااین‌حال با وجود چنین گزینه‌های متعددی می‌توانید هر فضایی را برای خود خصوصی‌سازی کنید. ازجمله انواع کاربرد پارتیشن شیشه‌ای در ساختمان‌ها عبارتند از:

  • پارتیشن شیشه‌ای خانگی

  • پارتیشن شیشه‌ای سرویس بهداشتی

  • پارتیشن شیشه‌ای مکان‌های درمانی

  • پارتیشن شیشه‌ای اداری

  • پارتیشن شیشه‌ای آشپزخانه

  • پارتیشن‌های تخصصی

  • پارتیشن‌های تزیینی

پارتیشن خانگی

پارتیشن خانگی

پارتیشن‌های خانگی قابل‌استفاده برای خانه‌های مسکونی و منازل شخصی هستند. این دسته از پارتیشن‌ها بنا بر سلیقه شما در ابعاد، رنگ و سایزهای مختلفی قابل اجرا هستند. پارتیشن‌های خانگی به‌صورت تک جداره، دوجداره با شیشه‌های مات یا شفاف طراحی می‌شوند. از پارتیشن‌های خانگی برای قسمت‌های مختلف خانه برای جایگزین دیوارهای بتنی و گچی می‌توان استفاده نمود.

علاوه‌بر تمامی این موارد و استفاده بهینه از فضاها از پارتیشن‌های شیشه‌ای، برای طراحی داخلی بسیار زیبا و جذاب هستند. همچنین سبک مدرن و لوکسی را به خانه و یا ساختمان شخصی شما خواهند بخشید. از پارتیشن‌های خانگی می‌توان برای قسمت‌های مختلفی مانند تراس یا ایجاد یک گلخانه درون خانه استفاده نمود.

برای ساخت پارتیشن‌های خانگی می‌توان از انواع پارتیشن ثابت، کشویی و یا لولایی بنا بر سلیقه شما طراحی استفاده کرد.

پارتیشن سرویس بهداشتی

پارتیشن شیشه‌ای سرویس بهداشتی یا پارتیشن شیشه ای حمام یکی دیگر از محبوب‌ترین و رایج‌ترین پارتیشن‌های شیشه‌ای در ساختمان‌ها محسوب می‌شوند. استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای برای ساخت سرویس‌های بهداشتی در خانه‌های مسکونی و مکان‌هایی مانند هتل‌ها بسیار رایج است. استفاده از متریال شیشه برای ساخت سرویس بهداشتی یک گزینه شیک و مدرن برای طراحی داخلی نیز محسوب می‌شود.

برای سرویس‌های بهداشتی اغلب از شیشه‌های مات و یا هوشمند استفاده می‌کنند. همچنین پارتیشن‌های شیشه‌ای مختص سرویس بهداشتی ها به‌صورت دو مدل فریم دار و فریم لس قابل طراحی و اجرا هستند. درب سرویس بهداشتی‌های شیشه‌ای نیز به دو شکل کشویی یا لولایی ساخته می‌شوند.

پارتیشن سرویس بهداشتی
پارتیشن درمانی

پارتیشن درمانی

پارتیشن‌های شیشه‌ای قابل‌اجرا در مکان‌های درمانی ازجمله مطب‌ها نیز امروزه بسیار رایج است. همان‌طورکه می‌دانید مکان‌های درمانی و مطب‌ها اغلب دارای مکان‌های کوچک و محدودی هستند. ازاین‌رو اغلب با کمی فضا روبرو هستند.

با استفاده از تقسیم‌بندی‌ها مانند پارتیشن‌های شیشه‌ای تا حدی می‌توان سازمان‌دهی چنین محیطی را افزایش داد. استفاده از شیشه برای تقسیم‌بندی نه‌تنها سبب کوچک‌تر شدن فضاها نخواهد شد بلکه سبب بزرگ‌تر نشان‌دادن فضاهای موجود نیز می‌گردد. همچنین استفاده از شیشه به‌عنوان پارتیشن بندی در این مکان‌ها بسیار بهداشتی، مقرون‌به‌صرفه‌ و به‌راحتی قابل شستشو هستند.

پارتیشن اداری

در ساختمان‌های اداری و محل‌های کار به‌طور معمول هر محیطی را برای چند شخص تقسیم‌بندی کرده‌اند. یعنی چند فرد به‌طور مشترک از یک اتاق استفاده می‌کنند. اما امروز با ورود به ادارات مختلف می‌توانید انواع مختلفی از پارتیشن‌ها را بین افراد و کارکنان ادارات مشاهده نمایید.

استفاده از پارتیشن شیشه‌ای به‌خصوص در ادارات سبب گردیده تا به‌راحتی فضاهای اختصاصی برای افراد و کارمندها فراهم شود. همچنین استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای در مکان‌های پرجمعیت و پرتردد می‌تواند در و کاهش صداها به قسمت‌های مختلف جلوگیری کند.

پارتیشن‌های شیشه ای قابل‌استفاده برای قسمت‌های اداری به دو صورت شیشه‌های مات و شیشه‌های شفاف قابل‌اجرا هستند. همچنین می‌توان پارتیشن‌های ثابت و پارتیشن‌های متحرک را برای قسمت‌های اداری استفاده نمود.

استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری به‌طور چشمگیری راندمان کاری افراد را در این محیط‌ها افزایش خواهد داد. همچنین استفاده از متریال شیشه برای تقسیم‌بندی فضاهای مختلف سبب می‌گردد تا افراد به‌صورت هم‌زمان از یکدیگر مطلع شوند. ازاین‌رو بدون صرف هزینه‌های بسیارمی‌توان از فضای موردنظر استفاده بهینه‌ کرد.

پارتیشن اداری
پارتیشن آشپزخانه

پارتیشن آشپزخانه

پارتیشن شیشه‌ای آشپزخانه یکی دیگر از تقسیم کننده‌های شیشه‌ای برای محیط داخلی آشپزخانه است. همچنین آشپزخانه‌هایی که بصورت اختصاصی از قسمت پذیرایی جدا نشده‌اند می‌توان با پارتیشن‌های شیشه‌ای آشپزخانه خود را اختصاصی کنید.

استفاده از پارتیشن شیشه‌ای برای جدا کردن قسمتی از محیط شرکت‌ها و یا دفاتر برای آشپزخانه نیز بسیار کاربردی است. همچنین استفاده از پارتیشن شیشه‌ای برای آشپزخانه می‌تواند با عبور نور از خود محیط را بسیار دل‌پذیرتر کند.

پارتیشن تخصصی

پارتیشن تخصصی نیز شامل اتاقک‌هایی ساخته‌شده از دیواره‌های شیشه‌ای است که تا سقف طراحی می‌شوند. این دسته از پارتیشن‌ها دارای فضایی کاملاً بسته با درب‌های لولایی یا کشویی هستند. به‌طور معمول از این دسته پارتیشن‌ها برای ساخت محیط‌های کوچک، اتاق‌های جلسه برای دفاتر مدیران در ادارات استفاده می‌شود.

همچنین پارتیشن‌های شیشه‌ای تخصصی به دو شیوه فریم دار و فریم لس قابل‌اجرا هستند.

پارتیشن تخصصی
پارتیشن‌ تزیینی

پارتیشن‌ تزیینی

پارتیشن‌های تزیینی یا رنگی ساخته شده از شیشه‌های رنگی بسیار محبوب هستند. از این پارتیشن‌ها اغلب برای تزیین و زیبا جلوه دادن محیط و مکان‌های عمومی استفاده می‌شود. شیشه‌های رنگی برای این نوع پارتیشن‌ها اغلب در رنگ‌هایی مانند سبز، قهوه‌ای، زرد، خاکستری آبی و غیره موجود هستند. از این دست پارتیشن‌ها در مکان‌هایی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها، خانه‌های مسکونی و هتل‌ها استفاده می‌شود.

مزایای پارتیشن شیشه‌ای

همان‌طور که مطالعه نمودید با انواع مختلفی از پارتیشن‌های شیشه‌ای ازنظر نوع، رنگ، نحوه اجرا و کاربرد آن‌ها آشنا شدید. شما می‌توانید به‌آسانی به‌منظور طبقه‌بندی و یا دسته‌بندی یک فضای بزرگ به قسمت‌های کوچک‌تر از پارتیشن‌های کاربردی استفاده کنید.

درواقع پارتیشن‌های شیشه‌ای صفحات شیشه‌ای مدرنی هستند که از لحاظ طراحی داخلی بسیار زیبا و درعین‌حال مؤثر و کارآمد هستند. مزایای بسیار این صفحات شیشه‌ای سبب محبوبیت آن‌ها میان طراحان و معماران داخلی شده‌است. از جمله مهم‌ترین مزایای پارتیشن شیشه‌ای به شرح زیر است.

  • تقسیم‌بندی

یکی از مهم‌ترین و اولین مزایای پارتیشن شیشه‌ای همان کاربرد اصلی آن یا تقسیم‌بندی محیط به قسمت‌های کوچک‌تر است. درواقع استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای در عین تخصصی کردن فضاها برای افراد می‌تواند فضایی بسیار دلنشین را برای ساکنین آن محیط ایجاد کند.

  • صرفه‌جویی

در صورت استفاده از دیوارهای بتنی و گچی برای تقسیم‌بندی فضاهای مختلف شما به زمان و هزینه‌های بسیاری نیاز دارید. اما درصورت استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای شما در مدت زمان بسیار کمی می‌توانید قسمت‌های مختلف را ازیکدیگر جدا کنید. جدا از این مسئله در صورت استفاده از دیوارهای شیشه‌ای شما نیازی به مجوز ساخت‌وساز نخواهید داشت. به‌راحتی می‌توانید از این دیوارهای جداکننده برای قسمت‌های مختلف ساختمان و یا خانواده خانه خود استفاده کنید.

  • تأمین نور طبیعی

صفحات شیشه‌ای نور طبیعی را به‌راحتی از خود عبور می‌دهند. ازاین‌رو در صورت استفاده از پارتیشن شیشه‌ای درطول روز نیازی به تهیه نور مصنوعی نخواهید داشت. چراکه با عبور نور از دل شیشه‌ها می‌توانید به میزان قابل‌توجهی مصرف و هزینه‌های برق را نیز کاهش دهید. به‌این‌ترتیب استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای به شما این امکان را می‌دهد که بیشترین بهره را از نور طبیعی محیط ببرید.

  • هزینه نگهداری کم

پارتیشن‌های شیشه‌ای نیاز به هزینه نگه‌داری چندانی ندارد. همچنین به‌راحتی قابل شست‌وشو هستند و تمیز خواهند شد. ازاین‌رو استفاده از آن‌ها برای هر محیطی می‌تواند بسیار بهداشتی و آسان باشد.

  • عایق بندی

پارتیشن‌های شیشه‌ای به‌خصوص پارتیشن‌های دوجداره می‌توانند عایق‌های مناسبی برای صوت، گرما و سرما باشند. ازاین‌رو در محیط‌هایی که از این لحاظ بسیار حائز اهمیت هستند قابل‌استفاده‌اند.

  • سازگار با هر دکوراسیونی

همچنین ناگفته نماند که این صفحات شیشه‌ای با هر محیط و دکوراسیونی سازگار هستند. شما می‌توانید متناسب با محیط داخلی موردنظر آن‌ها را سفارشی طراحی نمایید. از طرفی علاوه‌بر کارایی و مزایای بسیاری که به‌همراه دارد می‌تواند در مدرنیته کردن محیط داخلی نیز بسیار تأثیرگذار باشد. پارتیشن‌های شیشه‌ای تعریف جدیدی به حس و حال فضای موردنظر شما خواهند بخشید.

  • استحکام بالا

شیشه‌های مستحکم و نشکن سکوریت برای ساخت پارتیشن‌های شیشه‌ای سبب گردیده تا از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار باشند. برخلاف باور اشتباه بسیاری از افراد این دیوارهای شیشه‌ای شکننده نیستند؛ بلکه از استحکام و پایداری بالایی برخوردار هستند. به این طریق این صفحات و دیوارهای شیشه‌ای بسیار قابل‌اعتماداند. همچنین در طول زمان شفافیت و زیبایی خود را از دست نخواهند داد. از طرفی شیشه کاملاً قابل بازیافت است و پس‌از استفاده آن پس‌از سال‌ها می‌توانید آن را به چرخه بازیافت برگردانید.

معایب پارتیشن‌های شیشه‌ای

پارتیشن شیشه‌ای علاوه‌بر مزایای بسیاری که به‌همراه دارد می‌تواند در صورت نصب غیرحرفه‌ای معایبی را برای افراد داشته باشد. از جمله یکی از مهم‌ترین معایب استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای شکننده بودن آن‌ها است. البته ناگفته نماند این شیشه‌ها بسیار مستحکم و مقاوم هستند.

اما در صورت وارد شدن ضربات بسیار محکم و یا برخورد اجسام بسیار سنگین می‌توانند شکسته شوند. از طرفی استفاده از شیشه‌های ضعیف و بی‌کیفیت نیز می‌تواند در این امر بسیار تأثیرگذار باشد.

قیمت پارتیشن شیشه‌ای

همان‌طور که مطالعه نمودید پارتیشن‌های شیشه‌ای دارای انواع بسیار متنوعی است. پارتیشن‌های شیشه‌ای دارای دنیای گوناگونی از رنگ، نوع و کاربرد هستند. شما متناسب با دکوراسیون داخلی و نوع کاربری محیط می‌توانید آن‌ها را انتخاب و خرید نمایید. در صورت انتخاب و استفاده از پارتیشن شیشه‌ای باید بدانید که قیمت این صفحات شیشه‌ای به عوامل متعددی بستگی دارد.

ازجمله مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در محاسبه قیمت پارتیشن شیشه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مساحت شیشه مورد نیاز

  • نوع شیشه‌ی به‌کاررفته

  • دستمزد تیم اجرایی

  • یراق آلات پارتیشن شیشه ای مورد استفاده، نوع و جنس آن‌ها

  • همچنین استفاده از طرح فریم دار یا بدون فریم

  • ویژگی‌های تزیینی و اضافی

قیمت پارتیشن شیشه‌ای

اجرای پارتیشن شیشه‌ای توسط قطب‌نما

داشتن تجربه، تخصص و مهارت ملزم اجرای یک پروژه موفق و حرفه‌ای است. مجموعه قطب‌نما دارای تجربه اجرای صدها پروژه پارتیشن شیشه‌ای در انواع و مساحت‌های مختلف است. قطب نما همواره یکی از بهترین گزینه‌ها برای اجرای انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای در کشورمان است.

قطب‌نما متشکل از افرادی باتجربه با مهارت کافی می‌توانند انواع پارتیشن شیشه‌ای را برای شما طراحی و اجرا کنند. این مجموعه با استفاده از باکیفیت‌ترین متریال انواع پارتیشن را در ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی طراحی و اجرا خواهند کرد.

تمامی پروژه‌های قطب‌نما در کم‌ترین زمان ممکن برای شما اجرا خواهند شد. این مجموعه می‌توانند شما را در داشتن یک تجربه جدید یاری دهند. شما نیز می‌توانید جهت مشاهده نمونه کارهای زیبا و دقیق این مجموعه به درگاه اینترنتی قطب‌نما مراجعه فرمایید.

همچنین شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت پارتیشن شیشه‌ای با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید. درواقع قطب‌نما با سال‌ها فعالیت و تجربیات کسب‌شده صفر تا صد پروژه، شما را تنها نخواهند گذاشت.

5/5 - (2 امتیاز)
باز کردن چت
سلام
در اسرع وقت به پیام شما پاسخ خواهیم داد.
ممنون بابت صبر و شکیبایی شما دوست عزیز.
Call Now Button