نمای سرامیک خشک

نمای سرامیک خشک

جالب است بدانید که نماهای مدرنی چون نمای سرامیک خشک دیگر نیازی به ملات یا سیمان برای نصب ندارند. با نگاهی بر نمای ساختمان‌های قدیمی می‌توانید انواع مختلفی از نماهای سنگی و آجری را مشاهده نمایید. تمامی این مصالح با استفاده از ملات و ترکیبات مختلف سیمانی روی نمای ساختمان قرار گرفته‌اند. اما امروزه نماهای بسیاری وجود دارند که بدون نیاز به هرگونه ملات یا سیمان نیز قابل‌اجرا هستند.

نمای سرامیک خشک ازجمله نماهای مدرن است که به‌رغم مدرن بودنشان از زیبایی و استحکام بالایی نیز برخوردارند. حال سؤال اینجاست که مصالح و متریالی همچون سرامیک چگونه در ارتفاع یک ساختمان بدون هیچ‌گونه ملاتی قرار خواهد گرفت؟ یا اینکه نحوه نصب و اجرای این نمای مدرن چگونه است؟ برای نصب و اجرای سرامیک به‌عنوان نما به‌جای سیمان و ملات از چه متریالی استفاده می‌شود؟

اینها سؤالاتی هستند که در ادامه مطلب به شرح همه آنها خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

نمای سرامیک خشک چیست؟

دلیل نام‌گذاری سرامیک خشک به این اسم به ماهیت اجرایی آن بازمی‌گردد. Dry Ceramic Facade به دلیل عدم جذب رطوبت و نحوه اجرای آن نام‌گذاری شده است. سرامیک‌های خشک در ظاهر همانند سرامیک‌های معمولی و قدیمی هستند. با این تفاوت که در نصب این نوع سرامیک نیازی به مصالح تر یا همان سیمان وملات نخواهد بود. به همین دلیل آن را نمای خشک یا سرامیک خشک نام‌گذاری کرده‌اند. استفاده از این نوع روش اجرایی سبب خلق نمای مدرن سرامیک خشک گردیده است. این نوع نما علی‌رغم زیبایی و ظاهر جذابش از استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار است. این سرامیک‌ها با استفاده از روش‌های مختلف قابل‌اجرا هستند. برای مثال از سازه‌های فلزی یا کلیپس‌های مخصوص برای فیکس کردن سرامیک به‌عنوان نما استفاده می‌گردد. به عبارتی دیگر از اتصالات و قطعات مکانیکی برای اجرای نمای سرامیک خشک استفاده می‌شود. مزایا، ویژگی‌های ساختاری تا شیوه نصب این نما سبب گردیده تا طراحان و معماران در انتخاب آن لحظه‌ای درنگ نکنند. شایان‌ذکر است که نمای سرامیک خشک امروزه به‌عنوان نمایی مدرن در صنعت ساختمان‌سازی از محبوبیت بالایی برخوردار است.

نمای سرامیک خشک چیست؟

انواع نما سرامیک خشک

یکی‌از مؤثرترین روش‌ها برای جلوگیری از اتلاف انرژی و بهینه‌سازی ساختمان انتخاب مصالح مناسب برای پوشش‌های‌ داخلی و خارجی است. انتخاب متریال استاندارد به‌عنوان نما به‌عنوان یک پوشش و محافظ برای قسمت خارجی ساختمان عمل خواهد کرد. ازاین‌رو انتخاب نمای مناسب علاوه بر پوشش خارجی در قسمت‌های داخلی نیز تأثیرگذار است.  

به همین دلیل نمایی همچون نما سرامیک خشک توانسته به یکی از استانداردترین نماهای مدرن مبدل شود.

نام دیگر سرامیک‌های مخصوص نما، سرامیک پرسلانی است. این دسته از سرامیک‌ها زیرمجموعه تایل‌های سرامیکی هستند. البته با تفاوت در روش ساخت آنها. برای مثال از بارزترین تفاوت سرامیک‌های پرسلانی یا نمای خشک تولید آنها در دما‌های بالاست. این دسته از سرامیک‌ها در دما و فشارهای پخت بالا ساخته خواهند شد.

اجرای سرامیک خشک به‌عنوان نمای یک ساختمان دارای انواع مختلفی است. انواع نما سرامیک خشک به تنوع در نوع سرامیک‌های نما بازمی‌گردد. اجرای هر کدام از انواع نمای سرامیک خشک راه‌حلی جذاب برای ایجاد ظاهر بصری خیره‌کننده‌ای است.

انواع نمای سرامیک خشک عبارت‌اند از:

  • نما سرامیک خشک پرسلانی مجوف (سوراخ‌دار)

  • نما سرامیک خشک پرسلان توپر

نمای سرامیک خشک مجوف

نمای سرامیک خشک مجوف

مجوف به معنای ساختاری سوراخ‌دار است. یعنی در نوع نمای سرامیک خشک مجوف سرامیک‌های ساخته شده دارای سوراخ‌هایی در بدنه خود هستند. وجود این سوراخ‌ها سبب کاهش وزن این دسته از سرامیک‌ها گردیده است.

درنتیجه اجرای نما با این نوع سرامیک می‌تواند از بار مرده نما بر ساختمان بکاهد. همچنین از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به خاصیت آب‌بندی آن اشاره نمود. در صورت شکسته‌شدن هر کدام از سرامیک‌ها امکان تعویض آن امکان‌پذیر است.

نمای سرامیک خشک پرسلان توپر

این نوع از سرامیک‌های پرسلانی همانند اسمشان دارای ساختاری توپر و یکدست هستند. در ساختار ظاهری این نوع سرامیک شما هیچ سوراخی را مشاهده نخواهید کرد. در تفاوت پرسلانی مجوف و توپر علاوه بر ظاهر می‌توان به وزن و قیمت آنها اشاره نمود. به دلیل ساختار توپر و یکپارچه وزن این نوع سرامیک‌ها بیشتر است. اما در مقابل سرامیک‌های مجوف به‌صرفه و ارزان‌تر هستند.

سرامیک‌های توپر قابل‌تولید در داخل کشور هستند؛ اما نوع مجوف صادراتی است. همین امر سبب تفاوت قیمت در این دو نوع سرامیک خشک گردیده است. از دیگر ویژگی‌های سرامیک خشک توپر می‌توان به مقاومت بالا، جذب حداقل آب، قابلیت برش آن اشاره نمود. سرامیک‌های توپر در سایزهای استاندارد و متفاوتی ساخته می‌شوند.

نمای سرامیک خشک پرسلان توپر

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

اجرای سرامیک‌های پرسلانی از به‌روزترین نماهای ساختمان‌ها محسوب می‌شوند. این نوع سرامیک‌ها تنها سرامیک‌های اجرایی با روش خشک و بدون نیاز به ملات و سیمان هستند. به همین دلیل اجرای این نوع نما و سرامیک‌ها بسیار متفاوت است. روش‌های مختلفی از لحاظ اجرایی و ظاهری برای اجرای نما سرامیک خشک موجود است. تمامی روش‌ها بر اساس نوع یراق‌آلات یا نحوه نصب سرامیک‌ها صورت می‌گیرد. ازجمله مراحل ثابتی که در هر نوع روش اجرایی نما سرامیک خشک ثابت است عبارت‌اند از:

  1. آماده‌سازی زیرسازی و سازه اصلی نصب سرامیک‌ها

  2. اتصال رانرها به سازه زیرساخت

  3. اتصال تایل‌ها در انواع مختلف بنا بر نوع نما

روش‌های اجرای نمای سرامیک خشک از لحاظ ظاهر نما به دودسته اصلی نمایان و غیر نمایان تقسیم می‌شود. هر کدام از این روش‌ها با استفاده از اتصالت و شیوه‌های مختلف سرامیک‌ها را نصب خواهند کرد که عبارت‌اند از:

  1. روش نصب نمایان (visible)

  • نصب نمایان فاوتون

  • نصب نمایان ماسا

  • نصب نمایان ترک

  • نصب نمایان کلیپس چهارطرفه

  1. روش نصب غیر نمایان (invisible)

  • نصب غیر نمایان انکربولت

  • نصب غیر نمایان شیاری

  • نصب غیر نمایان پیمی

  • نصب غیر نمایان چسبی

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

نصب نمایان

اجرای نمای سرامیک خشک به روش نمایان همان‌طور که از نام آن پیداست تمامی یراق‌آلات اتصالی در ظاهر قابل‌مشاهده است. تمامی یراق‌آلات اتصالی برای نصب سرامیک‌ها در این نوع نما در ظاهر آن دیده می‌شود. در تمامی روش‌های نمایان به دلیل قابل‌مشاهده بودن اتصالات، باید رنگ آنها را با رنگ سرامیک‌ها هماهنگ نمود.

نصب نمایان روش فاوتون​

نصب نمایان روش فاوتون​

روش اجرایی نمای سرامیک خشک فاوتون اولین‌بار توسط شرکت سرامیکی فاوتون اسپانیا ابداع گردید. به همین دلیل این روش را به‌پاس از این شرکت نام‌گذاری کردند. روش فاوتون یک روش نوین و کاملاً مهندسی شده و دقیق است.

همچنین قطعات اتصالی به‌کاررفته در اجرای آن دارای استانداردها و تأییدیه جهانی هستند. سرامیک‌های خشک در این روش به‌وسیلة قطعات کلیپسی از جنس استینل لس استیل وصل می‌شود. سرامیک‌ها روی سازه‌های ریلی از جنس آلومینیوم قرار می‌گیرند.

همچنین از لاستیک‌هایی باکیفیت بالا جهت جلوگیری از لغزش سرامیک‌ها روی ریل‌ها استفاده می‌گردد. از دیگر مزایای این لاستیک‌ها تقویت خاصیت آب‌بندی نما است.

نصب نمایان روش ماسا​

در روش ماسا از اتصالات کلمپ برای نگه‌داشتن سرامیک‌ها استفاده می‌گردد. به این‌گونه کلمپ‌ها در پشت سازه فلزی نما قرار خواهند گرفت. اما ازآنجاکه لبه‌های نگهدارنده سرامیک‌های خشک در نمای بیرونی قابل‌مشاهده است آن را در دسته نمایان قرار داده‌اند.

قسمت اصلی کلمپ‌ها در پشت سرامیک‌ها قرار می‌گیرند. لبه‌های نگهدارنده نیز سرامیک‌ها را نگه می‌دارند. ساختار این کلمپ‌ها به‌گونه‌ای است که در صورت صدمه به هر کدام از پنل‌ها به‌راحتی قابل‌تعویض خواهند بود.

ناگفته نماند این روش اجرایی نمای سرامیک خشک برای سرامیک‌هایی با ضخامت کم مناسب است. همچنین سرامیک‌ها به دو روش عمودی و افقی قابل‌اجرا هستند. در روش ماسا با استفاده از فنرهای فلزی از لغزش نما و سرامیک‌ها جلوگیری خواهند کرد.

نصب نمایان روش ماسا​
نصب نمایان روش ترک

نصب نمایان روش ترک

این روش نیز به دلیل ابداع آن توسط ترکیه به نام روش نمایان ترک نام‌گذاری شده است. اجرای نمای سرامیک خشک به روش ترک بسیار رایج است. این نوع نما شباهت بسیاری به‌ظاهر نمای فاوتون دارد. در این روش نیز از کلیپس‌های آلومینیومی با لبه‌های نگهدارنده برای فیکس کردن سرامیک‌ها استفاده می‌گردد.

لبه‌های نگهدارنده در ظاهر نما قبل مشاهده هستند. اتصالات و یراق‌آلات مورداستفاده در این روش اجرایی از ضخامت کمی برخوردارند. به همین دلیل نمی‌توان از سرامیک‌هایی با ضخامت بالا در این روش استفاده نمود.

نصب نمایان روش چهارطرفه

روش اجرای نمای سرامیک خشک به روش کلیپس چهارطرفه از روش‌های ارزان اما با ایمنی پایین است. در این روش همان‌طور که از نام آن پیداست از کلیپس‌ها یا اتصالات کلمپی در چهار طرف سرامیک استفاده می‌گردد.

قطعات اتصالی به‌صورت مستقیم به سازه اصلی وصل خواهند شد. به همین دلیل فضای کافی برای رگلاژ نمودن سرامیک‌ها باقی نخواهد ماند. درنهایت در صورت فشار آمدن به هر کدام از سرامیک‌ها می‌تواند سبب شکسته‌شدن قسمت زیادی از نما گردد.

نصب نمایان روش چهارطرفه

نصب غیر نمایان

در روش نصب غیر نمایان نما سرامیک خشک از لحاظ ظاهری نما هیچ‌گونه از اتصالات آن قابل‌مشاهده نخواهد بود. تمامی اتصالات و نگهدارنده‌ها روی سرامیک‌ها قابل‌مشاهده نیستند به همین دلیل به آن غیر نمایان گفته می‌شود. از مزایا و دلایل محبوبیت این نوع روش اجرای نما سرامیک خشک مشخص نبودن همین اتصالات و یراق‌آلات مورداستفاده است.

نصب غیر نمایان روش انکربولت​

روش انکربولت اجرای نمای سرامیک خشک به نام روش کیل نیز نام‌گذاری شده است. اتصال و نصب سرامیک‌ها به اجرای سازه اصلی این نما بستگی دارد. چراکه اتصالات به‌صورت غیر نمایان و زیرساختی است. در این روش ابتداریل‌های عمودی نصب می‌شوند که روی آنها شبکه ریلی نگهدارنده سرامیک‌ها قرار می‌گیرد. سپس با استفاده از سوراخ‌هایی با عمق مشخص(بنابر ضخامت سرامیک) با پیچ‌هایی به نام انکر سرامیک‌ها را نصب می‌کنند. به این گونه با استفاده از دریل‌های مخصوص سوراخ‌هایی بازتر از ورودی مته ایجاد خواهند کرد. پیچ‌های انکر پس از قرارگرفتن در جایگاه خود بازتر می‌شوند. همین امر سبب محکم‌تر شدن اتصال می‌گردد.

کلمپ‌ها قطعاتی هستند که سبب قرارگرفتن سرامیک‌ها درون ریل‌ها می‌شوند. حال از پیچ‌های انکر برای متصل‌کردن کلمپ‌ها به سرامیک‌ها نیز استفاده می‌گردد.

نصب غیر نمایان روش انکربولت​
نصب غیر نمایان روش شیاری​

نصب غیر نمایان روش شیاری​

در روش شیاری اجرای نمای سرامیک خشک در قسمت پشتی سرامیک شیاری‌هایی به عمق چند میلیمتر ایجاد خواهند کرد. سپس اتصالات موردنیاز اعم از کلیپس یا کلمپ‌ها درون این شیارها به‌وسیله چسب محکم می‌شوند.

حال تایل‌های آماده شده بر اساس نوع یراق‌آلات روی ریل سازه اصلی نما قرار خواهد گرفت و درنهایت رگلاژ می‌شوند. در این روش به دلیل ایجاد شیارها سبب کاهش مقاومت و افزایش شکنندگی سرامیک‌ها خواهند شد.

نصب غیر نمایان روش پیمی

روش پیمی دارای مزایا و معایب برابری است. برای مثال این روش برای سرامیک‌هایی با ضخامت بالا مناسب است.

در این روش سوراخ‌هایی در ساختار سرامیک ایجاد می‌شود. سپس با استفاده از پیم‌های استیل روی هم قرار خواهند گرفت. همین سوراخ‌ها سبب کاهش مقاومت و شکننده بودن سرامیک‌ها نیز می‌گردد.

نصب غیر نمایان روش پیمی
نصب غیر نمایان روش چسبی

نصب غیر نمایان روش چسبی

روش چسبی نیز برای اجرای نمای سرامیک خشک همانند روش پیمی برای سرامیک‌های ضخیم مناسب است. در این روش می‌توان به‌راحتی از انواع سرامیک‌هایی با ابعاد و وزن بالا استفاده نمود. سرامیک‌های خشک با استفاده از چسب روی رانرها و سازه اصلی نما چسبیده خواهند شد.

در روشی دیگر سرامیک‌های خشک با استفاده از چسب‌های مخصوص درون قاب‌های آلومینیومی قرار می‌گیرند. سپس قاب‌های آلومینیومی را روی سازه فلزی قرار می‌دهند.

مزایای نمای سرامیک خشک

امروزه استفاده از سرامیک خشک به‌عنوان نما بسیار رایج شده است. قابلیت‌ها و مزایای بی‌نهایت این نمای مدرن سبب محبوبیت روز افزون آن میان طراحان و معماران گردیده است. همان‌طور که در بالا مطالعه نمودید نما سرامیک خشک نمایی بسیار متنوع در نحوه اجراست.

ازجمله مهم‌ترین مزایای نمای سرامیک خشک عبارت‌اند از:

  • اولین مزایایی که سبب جلب‌توجه بسیاری از طراحان معماران گردیده است، نحوه اجرا به روش خشک است. در این روش بدون نیاز به مصالحی همچون سیمان یا ملات در کمترین زمان ممکن اجرا خواهد شد. سرعت اجرای نما سرامیک خشک از قابل‌توجه‌ترین مزایای آن محسوب می‌شود.

  • ساختار سرامیک‌های پرسلانی بخصوص پرسلانی مجوف سبب افزایش خاصیت عایقی در آن گردیده است. این نمای عایق بسیار مناسبی در مقابل حرارت و صدا است.

  • باری دیگر به دلیل عدم نیاز به مصالح ساختمانی همچون سیمان بتن یا… این نما بسیار به‌صرفه‌تر است. چراکه با حذف مصالح مصرفی مختلف از هزینه‌ها کاسته خواهد شد.

  • مراحل ساخت سرامیک‌های پرسلانی و پخت آنها در دماهای بالا سبب افزایش استحکام و مقاومت آنها گردیده است. بنابراین استحکام بالا یکی دیگر از مزایای نما سرامیک خشک محسوب می‌شود.

  • استفاده از اتصالات فلزی مانند کلیپس یا پیچ‌های مخصوص سبب اجرای ایمن آنها خواهد شد. درنتیجه از سقوط و ایجادخطرات احتمالی جلوگیری خواهد شد.

  • یکی دیگر از مزایای اجرای نمای سرامیک خشک با استفاده از گیره و اتصالات فلزی امکان بازسازی قطعه‌ای آنها است. به این گونه در صورت آسیب به هر کدام از سرامیک‌ها به‌راحتی می‌توانید قطعه موردنظر را تعویض نمایید.

  • نحوه اجرای تکه‌تکه و استفاده از اتصالات مناسب سبب کاهش میزان پرتی مصالح می‌گردد. تمامی قطعات سالم و اتصالت به طور کامل بدون هیچ‌گونه پرتی استفاده می‌شوند.

  • نمای سرامیک خشک در مقابل عوامل طبیعی و جوی مانند طوفان، ارتعاشات زلزله و بادوباران بسیار مقاوم است.

  • وجود فضای خالی مابین نما و دیوار اصلی ساختمان سبب ورود هوا به این قسمت خواهد شد. درنتیجه سبب خروج بخار آب از محیط داخلی ساختمان و تهویه هوای داخلی می‌شود. همچنین از ایجاد رطوبت در قسمت پشتی نما جلوگیری می‌کند.

  • وزن نهایی نمای سرامیک خشک به نسبت نماهای ملاتی یا سنگی بسیار کمتر است. این قابلیت به دلیل وزن مناسب و سبک سرامیک‌های خشک است.

معایب نمای سرامیک خشک

هر متریال قابل‌استفاده در ساختمان‌سازی تا شیوة اجرای آن دارای مزایا و معایب خاص خود است. از مهم‌ترین معایب نما سرامیک خشک نحوه اجرای آن است. به زبانی ساده‌تر ازآنجاکه اجرای این نما روی سازه و ریل‌های فلزی انجام می‌شود نیازمند دقت بالایی است. ازاین‌رو انتخاب تیمی حرفه‌ای در اجرای نمای سرامیک خشک بسیار حائز اهمیت است.

درغیر این صورت اجرا توسط افرادی کم‌تجربه می‌تواند در افزایش هزینه‌ها تا پرتی مصالح و کاهش ایمنی کار مؤثر باشند.

همچنین از دیگر معایب اجرای این نما بازتاب بالای نور است. سرامیک‌های خشک دارای ظاهری شفاف و براق هستند. برای افرادی که چنین ویژگی را به‌عنوان نما نمی‌پسندند گزینه مناسبی نخواهد بود.

کاربرد نمای سرامیک خشک

تا این قسمت با انواع سرامیک خشک تا روش‌های اجرایی آن آشنا شدید. به‌خوبی می‌دانید که این نما به چه دلایلی توانسته به یکی‌از گزینه‌های محبوب در اجرای نمای ساختمان‌های جدید تبدیل شود. از سرامیک خشک می‌توان برای نمای خانه‌های کوچک تا ساختمان‌های بلندمرتبه استفاده نمود.

درواقع می‌توان گفت که در اجرای این نوع مصالح به‌عنوان نما محدودیتی وجود ندارد. ازجمله متداول‌ترین پروژه‌های ساختمانی که با سرامیک خشک اجرا گردیده است عبارت‌اند از:

  • ساختمان‌های تجاری

  • ساختمان‌های اداری

  • خانه‌های مسکونی

  • پایانه‌ها و ترمینال‌ها

  • فضای داخلی ساختمان‌های مختلف

  • ایستگاه‌های مترو و مکان‌های عمومی

  • بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دیگر

  • ترکیب با نماهای مدرن دیگر همچون نماهای شیشه‌ای

کاربرد نمای سرامیک خشک

قیمت نمای سرامیک خشک

برای برآورد هزینه اجرایی نمای سرامیک خشک به عوامل و پارامترهای بسیاری نیاز داریم. چراکه این نوع نمای مدرن دارای انواع مختلفی است که هر کدام نیز به روش‌های گوناگونی اجرا می‌شود. درنتیجه می‌توان گفت که هر روش اجرایی بر اساس متریال و نحوه اجرای آن دارای قیمت متفاوتی هستند.

از جمله عوامل تأثیرگذار در هزینه اجرای نمای سرامیک خشک به شرح زیر است:

  • اولین مورد نوع نمای اجرایی است. شما باید ابتدا مشخص کنید که به چه شیوه‌ای می‌خواهید نما سرامیک خشک را برای شما اجرا کنند.

  • در مرحله بعدی متراژ نما و مساحت نمای ساختمان شما قابل‌توجه است. هرچه نما بزرگ‌تر باشد به متریال بیشتری نیاز خواهد بود پس هزینه‌ها به طور مستقیم افزایش می‌یابد.

  • دستمزد تیم اجرایی در هر شرکت و مجموعه‌ای متفاوت است. انتخاب تیم اجرایی نمای سرامیکی در هزینه‌های شما نیز مؤثر خواهد بود.

  • ازآنجاکه از سازه‌های فلزی برای نصب سرامیک‌های خشک استفاده می‌شود هزینه روز آهن‌آلات نیز بسیار مهم است.

  • درنهایت میزان متریال، اتصالات، یراق‌آلات و وسایل جانبی مانند عایق‌بندی و… در هزینه‌های نهایی تأثیرگذار هستند.

اهمیت اجرای حرفه‌ای سرامیک خشک

 همان‌طور که گفته شد نحوه اجرا و کیفیت انجام کار در اجرای نمای سرامیک خشک بسیار حائز اهمیت است. نحوه اجرای اصولی این نما نیازمند مختصات دقیق برای ساخت و اجرای سازه تا نصب سرامیک‌های پرسلانی است. در صورت اجرای نامناسب و غیراستاندارد می‌تواند درنهایت هزینه‌های تعمیر، بازسازی و حتی خطرات مالی و جانی به بار آورد.

بنابراین اگر می‌خواهید اجرای اصولی داشته باشید؛ یا این‌که طول عمر نمای شما افزایش یابد. در نهایت در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید؛ باید مجموعه‌ای حرفه‌ای بیابید.

مجموعه قطب‌نما به‌عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین مجموعه‌های اجرایی نما سرامیک خشک در کشور است. درصد بالای رضایت مشتریان از اجرای کار این مجموعه سبب محبوبیت آن‌ها گردیده است. قطب‌نما با سال‌ها تجربه اجرای انواع نماهای مدرن ازجمله نماهای شیشه‌ای و نمای سرامیک خشک با بالاترین کیفیت هستند.

درنهایت اگر به دنبال مجموعه‌ای قابل‌اعتماد و حرفه‌ای هستید مجموعه قطب‌نما مناسب‌ترین گزینه برای شما است. این مجموعه تمامی خدمات خود را با بهره‌گیری از کادری مجرب و متعهد به شما ارائه خواهند داد.

درنهایت

نمای یک ساختمان علاوه بر ظاهر و جنبه زیبایی در صدور پایان کار ساختمان نیز بسیار تأثیرگذار است. درنتیجه نمای ساختمان باید علاوه بر ظاهری زیبا باید از لحاظ فنی و ساختاری نیز از استانداردهای موجود پیروی کند. نمای سرامیک خشک به‌عنوان نمایی قابل اعتماد و مورد تأیید از طرف کارشناسان مربوطه در این زمینه است.

نما سرامیک خشک از جمله‌نماهای بسیار زیبا و درعین‌حال ساده برای اجرای انواع ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی است. این نما به روش‌های گوناگون نمایان و غیره نمایان باتوجه‌به سلیقه و نیاز شما اجرا خواهد شد.

درنتیجه اگر می‌خواهید در مصرف انرژی‌های خود صرفه‌جویی کنید و درعین‌حال نمای متفاوتی داشته باشید؛ این نما بهترین گزینه است. نمای سرامیک خشک توسط مجموعه‌ها و شرکت‌های اجرایی بسیار مختلفی ارائه می‌شود. بدون شک مجموعه قطب‌نما یکی از مطمئن‌ترین مجموعه‌های اجرایی این نوع نمای مدرن است.

شما می‌توانید با مراجعه به درگاه اینترنتی قطب‌نما از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید از شرایط و هزینه‌های اجرای نمای سرامیک خشک نیز مطلع شوید.

5/5 - (3 امتیاز)
باز کردن چت
سلام
در اسرع وقت به پیام شما پاسخ خواهیم داد.
ممنون بابت صبر و شکیبایی شما دوست عزیز.
Call Now Button