نرده شیشه ای بالکن |هندریل شیشه ای بالکن | قیمت نرده شیشه ای بالکن 1403
در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب

نرده شیشه ای بالکن |هندریل شیشه ای بالکن | قیمت نرده شیشه ای بالکن 1403

نرده شیشه ای بالکن

اگر به دنبال خرید نرده یا حصار برای قسمت‌های مختلف خانه هستید، بهتر است مقداری در مورد هندریل‌ها یا همان  نرده شیشه‌ای آگاهی داشته باشید. نرده شیشه ای بالکن محصولی است که در داخل ساختمان و محیط بیرونی در برابر آفتاب، برف‌وباران همچنان ساختاری زیبا، ایمن و شیک دارد. این نوع نرده‌ها به دلیل طراحی مدرن و ساختار شفاف، توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون داخلی و خارجی خانه‌ها به‌دست آورند.

 با استفاده از نرده‌های شیشه‌ای، نگرانی بابت خراب‌شدن یا زنگ‌زدگی مانند نرده‌های قدیمی چوبی یا فلزی نخواهید داشت. این نرده‌ها در برابر شرایط آب‌وهوایی مقاوم بوده و نیاز به نگهداری کمتری دارند. علاوه بر این، نرده‌های شیشه‌ای به‌راحتی تمیز می‌شوند و لکه‌ها و آلودگی‌ها به‌سرعت از روی آن‌ها پاک می‌شوند که این امر آن‌ها را به یک گزینه ایده‌آل برای خانه‌های مدرن تبدیل می‌کند.

 بالکن‌ها به‌عنوان یک مفهوم، به بیش از ۲۰۰۰ سال پیش در یونان باستان برمی‌گردند. در آن زمان، عملکرد اصلی بالکن‌ها افزایش گردش هوا و اجازه ورود نور طبیعی بیشتر به داخل ساختمان بود. این روزها، بالکن‌ها عمدتاً به‌عنوان مکان‌هایی برای افزایش فضای نشیمن و فعالیت‌هایی مانند آشپزی، استراحت، مراقبت از گل‌ها و دیگر فعالیت‌های روزمره استفاده می‌شوند.

 نرده شیشه‌ای بالکن بهترین گزینه برای حفظ مناظر زیبا و لذت‌بردن از آن در اوقات فراغت است. با استفاده از نرده‌های شیشه‌ای، دید بدون مانع و طراحی منحصربه‌فرد فضا را ایجاد خواهید کرد.

نرده شیشه‌ای بالکن نقش مهمی در طراحی نهایی ساختمان دارد. این نرده‌ها زیبا، مدرن و کاربردی هستند و طیف گسترده‌ای از شیشه‌ها که می‌توان برای نرده‌ها استفاده کرد به طراحی منحصربه‌فرد آن کمک می‌کند. شما می‌توانید از شیشه‌های شفاف تا مات و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید. این تنوع در انتخاب شیشه‌ها به شما امکان می‌دهد تا بالکنی با طراحی منحصربه‌فرد و مطابق باسلیقه خود ایجاد نمایید.

در ادامه با ما همراه باشید تا با ساختار، مزایا و کاربردهای بیشتر انواع هندریل شیشه‌ای بالکن آشنا شوید.

فهرست مطالب

ماهیت هندریل شیشه‌ای بالکن

استفاده از نرده، حصار یا جان‌پناه در قسمت‌هایی مانند بالکن یا تراس که دارای ارتفاع هستند بسیار حائز اهمیت است. نصب نرده یا هندریل برای بالکن ازجمله گزینه‌های ضروری است که باید برای اتمام و دریافت پایان کار ساختمان حتماً آن را اجرا نمایید.

 حال در تعریف ساختار و ماهیت هندریل شیشه‌ای بالکن می‌توان گفت حصارهای شیشه‌ای هستند به‌عنوان یک‌لایه محافظتی که از پرتاب‌شدن یا سقوط افراد، اجسام و حیوانات خانگی جلوگیری خواهند کرد. نرده شیشه‌ای بالکن یکی از جدیدترین طراحی‌های معماری مدرن برای حصار و به‌عنوان نرده در قسمت‌هایی از ساختمان مانند بالکن و تراس است.

همان‌طور که از نام این سازه پیداست، بیشترین متریال به‌کاررفته در ساخت آن، صفحات شیشه‌ای هستند. به دنبال آن یراق‌آلات و پایه‌های مربوط به صفحات شیشه‌ای است که سبب نگه‌داشتن و حفظ ساختار آنها می‌شوند. ازآنجاکه در اجرای هندریل شیشه‌ای بالکن از شیشه استفاده می‌شود باید گزینه‌ای مقاوم و مناسب را برای این کار انتخاب کنید.

 نرده شیشه‌ای تراس مشکلاتی که معمولاً در انواع دیگر نرده‌ها مانند زنگ‌زدگی (در صورت استفاده از نرده‌های آهنی) و قالب (در صورت استفاده از نرده‌های چوبی) وجود دارد را از بین می‌برد. مزیت بزرگ نرده‌های شیشه‌ای، ایمنی بالای آنها است.

اگر بخواهیم در مورد انواع دیگر نرده‌های سنتی صحبت کنیم، همیشه این خطر وجود دارد که کودکان یا حیوانات خانگی آسیب ببینند یا از بین نرده‌ها بیفتند. اما اگر از نرده‌های شیشه‌ای استفاده کنید، این احتمال به صفر خواهد رسید.

ماهیت هندریل شیشه‌ای بالکن

انواع نرده شیشه‌ای بالکن

نرده شیشه‌ای بالکن مانند هر سازه‌ای می‌تواند دارای انواع مختلفی باشد. محیط‌هایی مانند تراس یا بالکن می‌توانند ارتباطی میان فضای داخلی و خارجی ساختمان باشند. حال تصور کنید به‌جای استفاده از نرده‌های بتنی، سنگ یا حتی فلزی و چوبی از شیشه استفاده نمایید.

با ساختار شفاف شیشه میزان این ارتباط با محیط خارجی ساختمان بیشتر خواهد شد و می‌توانید از آن لذت ببرید. بااین‌حال شیوه‌های اجرایی که در نهایت سبب ایجاد انواع مختلفی از نرده شیشه‌ای بالکن می‌شوند روزانه به محبوبیت آنها افزوده می‌شود. ازاین‌رو جدا از نوع یراق‌آلات، طراحی‌های خاص یا حتی شکل ظاهری آنها می‌توان انواع نرده شیشه‌ای بالکن را به سه دسته اصلی زیر تقسیم‌بندی نمود.

  • نرده شیشه‌ای فریم دار

  • نرده‌های شیشه‌ای فریم لس

  • نرده شیشه‌ای نیمه فریم

انواع نرده شیشه‌ای بالکن

ساختار فریم دار

در مدل فریم دار، همان‌طور که از نام آنها پیداست، پنل‌های شیشه‌ای هندریل درون ساختارهای قاب مانند فلزی به طور کامل قرار می‌گیرند. در این مدل طراحی علاوه بر قاب فلزی، شیشه‌ها توسط ستون‌هایی از جنس آلومینیوم یا استیل از هم جدا شده و به زمین متصل می‌شوند. به عبارتی دیگر دورتادور صفحات شیشه‌ای را فریم و ستون‌های فلزی فراخواهند گرفت.

این طراحی به دلیل استفاده از فریم و ستون‌ها، ساختاری مستحکم و ایمن را فراهم می‌کند. از نظر اقتصادی، نرده شیشه‌ای فریم‌دار قیمت کمتری نسبت به مدل‌های بدون فریم دارد که آن را به یک گزینه مقرون‌به‌صرفه برای بسیاری از پروژه‌های ساختمانی تبدیل می‌کند.

 از نظر بصری نیز نرده‌های شیشه‌ای فریم‌دار قابلیت هماهنگی بالایی با سایر عناصر معماری ساختمان دارند. شما می‌توانید رنگ قاب‌های اطراف شیشه را با رنگ دیوارها، آجرها یا سایر المان‌های موجود تطبیق دهید که به یکپارچگی و هماهنگی زیبایی در طراحی فضا کمک می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود نرده‌های شیشه‌ای فریم‌دار علاوه بر کارایی، به زیبایی کلی محیط نیز افزوده و نمایی هماهنگ و جذاب ایجاد کنند.

ساختار فریم لس

مدل فریم‌لس نرده شیشه‌ای بالکن نیز همان‌طور که نام آن گویای ظاهر آن است، بدون قاب یا فریم اجرا می‌گردند. هندریل شیشه‌ای بالکن مدل فریم لس به‌جای استفاده از قاب‌های فلزی به کمک اتصالات پایه‌ها (صرفاً از جنس استیل) به زمین یا دیوار وصل خواهند شد.

 این طراحی که به هیچ قاب یا چارچوبی نیاز ندارد، باعث می‌شود تا چشم‌اندازها بدون هیچ مانعی دیده شوند. به همین دلیل، این نوع نرده شیشه‌ای برای فضاهایی که نیاز به نمای باز و دید گسترده دارند، بسیار مناسب است.

 این مدل به دلیل طراحی زیبای خود، طرف‌داران زیادی در میان طراحان و صاحبان خانه‌ها دارد. نرده‌های شیشه‌ای فریم‌لس علاوه بر افزودن به زیبایی بصری و حس مدرنیته فضای بالکن، به افزایش ارزش بصری و اقتصادی ساختمان نیز کمک خواهند کرد. استفاده

از این نوع نرده‌ها در تراس‌ها و بالکن‌ها، باعث ایجاد احساس فضای بازتر و بزرگ‌تر می‌شود و محیطی دلپذیرتر را برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت فراهم می‌کند.

 شایان‌ذکر است که مدل فریم لس بنابر نوع اتصالات دارای سه دسته‌بندی مجزاست که ظاهر و نحوه اجرای آنها با یکدیگر متفاوت است. ازجمله روش‌ها یا انواع هندریل شیشه‌ای فریم لس عبارت‌اند از:

  • مدل اکسپوز: این طراحی برای نرده‌های شیشه‌ای بالکن به کمک پایه‌های یو شکلی که در زمین قرار می‌گیرند اجرا می‌شوند. مدل اکسپوز به نام مدل دفنی یا توکار نیز معروف است. ساختار دفنی بودن این هندریل به‌گونه‌ای است که جدا از اتصالات پایه‌ای در قسمت زیرین صفحات شیشه‌ای شما هیچ نوع قاب، ستون یا یراق‌آلات دیگری را مشاهده نخواهید کرد. مخفی بودن اتصالات این نوع نرده شیشه‌ای بالکن سبب محبوبیت آن میان طراحان گردیده است.

  • مدل اسپیگات: در این نوع طراحی بر خلاف مدل اکسپوز به‌جای پایه فلزی، صفحات شیشه‌ای به کمک ستون‌هایی از جنس آلومینیوم روی زمین نصب می‌شوند. از این مدل اجرایی برای حصار یا جان‌پناه اطراف استخرها نیز استفاده می‌شود. شاخه‌های فلزی نه‌تنها استحکام لازم را تأمین می‌کنند، بلکه به دلیل طراحی مدرن، به زیبایی محیط نیز می‌افزایند.

  • مدل فیکس پوینت: نوع اتصالات ساختار فریم لس این هندریل به‌جای پایه‌های فلزی شامل اتصالت نقطه‌ای هستند. این اتصالات مانند یک پیچ عمل می‌کنند و صفحات شیشه‌ای هندریل را در پایین‌تر از سطح زمین فیکس خواهند کرد. نقاط اتصال و قرارگیری این بست‌ها روی شیشه از قبل مشخص و با نوعی عمل دریل‌کاری مخصوص سوراخ می‌شوند.

ساختار فریم لس

ساختار نیمه فریم

 طراحی نرده شیشه‌ای بالکن با ساختار نیمه فریم یا سمی فریم لس تلفیقی از ساختار فریم دار و بدون فریم است. به عارتی ساده‌تر صفحات شیشه‌ای به کمک ستون‌های فلزی عمدتاً از جنس استیل یا آلومینیوم به سطح موردنظر متصل می‌شوند.

در این شیوه به‌جای قرارگیری کامل و دورتادور صفحات شیشه‌ای از فریم فلزی و همچنین به‌جای عدم استفاده از هیچ مقدار از این فریم‌ها به طور میانه و فقط در ساختار عمودی نرده از ستون‌های شیشه‌ای استفاده می‌گردد.

مراحل اجرای نرده شیشه‌ای بالکن

 همان‌طور که مطالعه نمودید هندریل‌های شیشه‌ای قابل‌اجرا برای بالکن دارای تنوع بالایی هستند. پس می‌توان گفت که اجرای این ساختارهای شیشه‌ای کاملاً تخصصی است و نیازمند افرادی باتجربه در این زمینه است. بااین‌حال روند کلی برای اجرا و نصب تمامی طرح‌ها و انواع هندریل‌ها وجود دارد که باید استادکاران و مجریان هندریل شیشه‌ای آن را دنبال کنند.

ازاین‌رو مراحل اصلی اجرای هندریل شیشه‌ای به شرح زیر هستند.

  • طراحی و تأمین زیرسازی مناسب

  • ارزیابی نوع سازه و اسکلت ساختمان (فلزی یا بتنی)

  • طراحی زیرسازی باتوجه‌به نوع نرده و کاربری آن

  • محاسبه زیرسازی بر اساس میزان ایمنی موردنیاز

  • نصب قطعات نگهدارنده شیشه

  • انتخاب نوع قطعات نگهدارنده بر اساس زیرساخت و نوع پروژه

  • نصب پروفیل‌های آلومینیومی، پایه‌های نگهدارنده استیل یا آلومینیومی، پایه‌های اسپیگات، یا قطعات فیکس پوینت بر اساس نوع هندریل

  • اتصال قطعات نگهدارنده به سازه اصلی نرده

  • بررسی و اطمینان از استحکام اتصالات

  • نصب پنل‌های شیشه‌ای

  • قراردادن پنل‌های شیشه‌ای درون قطعات نگهدارنده

  • اطمینان از تراز بودن و استحکام پنل‌ها

  • بازبینی نهایی از لحاظ ایمنی

  • بررسی نهایی تمامی اتصالات و پنل‌ها

 این مراحل تضمین می‌کنند که نرده شیشه‌ای بالکن به طور صحیح و ایمن نصب شده و آماده استفاده است.

مراحل اجرای نرده شیشه‌ای بالکن

شیشه مورداستفاده برای نرده شیشه‌ای بالکن

 انتخاب نوع شیشه برای ساختارهای نرده، به‌ویژه در محیط‌هایی مانند بالکن یا تراس، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نباید نادیده گرفته شود. استفاده از شیشه‌های لمینت یا سکوریت استاندارد در این ساختارها نه‌تنها به دلیل زیبایی و شفافیت، بلکه به دلیل ایمنی و مقاومت بالای آن‌ها مناسب است.

شیشه‌های لمینت به‌واسطه داشتن ساختار چندلایه‌ای و چسبندگی بین لایه‌ها، در صورت شکسته شدن به قطعات کوچک و البته بدون لبه‌های برنده تبدیل می‌شوند. این ویژگی در موقع وقوع حوادث خطرات جانی را به حداقل می‌رساند. از طرفی دیگر، شیشه‌های سکوریت با فرایند گرمایی ویژه‌ای که طی آن تولید می‌شوند، استحکام و مقاومت بالایی در برابر ضربه و تغییرات دما دارند.

 ضخامت مناسب شیشه نیز نقش مهمی در ایمنی و دوام نرده‌های شیشه‌ای ایفا می‌کند. برای بالکن‌ها و تراس‌ها، ضخامت شیشه‌ها معمولاً بین ۸ تا ۱۶ میلی‌متر درنظر گرفته می‌شود. انتخاب ضخامت مناسب بر اساس نیازهای ایمنی، شرایط محیطی و نوع کاربری هندریل صورت می‌گیرد.

شیشه‌های ضخیم‌تر معمولاً مقاومت بیشتری در برابر فشار و ضربات دارند و برای مکان‌هایی که نیاز به استحکام بیشتری دارند، مناسب‌تر هستند. در نتیجه، توجه به نوع و ضخامت شیشه‌های استفاده شده در ساختار نرده‌های شیشه‌ای، اطمینان از ایمنی، دوام و زیبایی نهایی پروژه را تأمین می‌کند.

 همچنین ارتفاع استاندارد برای اجرای این سازه‌ها ۱۱۰ الی ۱۴۰ سانتی‌متر در نظر گرفته شده است. این میزان می‌تواند به‌راحتی از وقوع بسیاری از خطرات جلوگیری نماید.

مزایای هندریل شیشه‌ای بالکن

استفاده از هندریل شیشه‌ای بالکن راهکاری زیباست که درعین‌حال امنیت شما را در محیط موردنظر حفظ خواهد کرد. شاید برایتان جالب باشد؛ اما استفاده از نرده شیشه‌ای به نسبت ساختارهای قدیمی مانند فلز، چوب یا حتی سنگ دارای مزایا و قابلیت‌های ویژه‌ای هستند.

مهم‌ترین مزایای اجرای نرده شیشه‌ای بالکن به شرح زیر هستند.

  • نصب سریع و آسان این هندریل‌ها مهم‌ترین قابلیت اجرایی آنها محسوب می‌شود. شما بدون نیاز به تخریب، استفاده از ملات یا حتی صبرکردن برای خشک‌شدن و آماده‌شدن آن می‌توانید آن را در کمترین زمان ممکن اجرا کنید.

  • جان‌پناه شیشه‌ای دارای ساختاری است که به‌راحتی قابل‌تعویض هستند؛ یعنی در شرایط خاص و بدون تخریب می‌توانید این ساختار را جمع کنید.

  • میزان امنیت هندریل شیشه‌ای بالکن بسیار بیشتر از نرده‌هایی است که لابلای آنها خالی هستند.

  • سادگی و زیبایی هم‌زمان این محصول می‌تواند حس و حالی متفاوت به محیط مورد نظر ببخشید.

  • ساختار شیشه‌ای بودن آن مانع از ورود نور به داخل ساختمان نخواهد شد و البته با نورپردازی طبیعی فضای داخلی را روشن‌تر و بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.

  • دارای ساختاری کاملاً مقاوم در برابر ضربات، فشارهای وارد ناشی از باد و اشعه‌های مضر نور خورشید

  • هندریل‌های شیشه‌ای به نسبت ساختارهای فلزی یا چوبی در هر محیطی اعم از فضای بیرونی و داخلی قابل‌اجرا هستند.

  • نرده شیشه‌ای بالکن نیاز به تعمیرات یا نگهداری چندانی ندارد و به راحتی با یک یک دستمال نم‌دار مانند روز اول تمیز و شفاف خواهد شد.

مزایای هندریل شیشه‌ای بالکن

قیمت هندریل شیشه‌ای بالکن

 محاسبه‌ی قیمت نرده شیشه‌ای بالکن با در نظر گرفتن چندین عامل کلیدی انجام می‌شود. اولین عامل، اندازه و متراژ صفحات شیشه‌ای مورد نیاز است که مستقیماً در هزینه کل تأثیر می‌گذارند. جنس و کیفیت شیشه‌های مورداستفاده نیز نقش مهمی دارند؛ شیشه‌های لمینت، سکوریت، مات، براق و دیگر انواع شیشه‌ها هر کدام از قیمت‌های متفاوتی برخوردا هستند.

ضخامت شیشه‌ها نیز می‌تواند در تعیین قیمت آنها سبب افزایش یا کاهش هزینه‌های نهایی شود، چرا که شیشه‌های ضخیم‌تر معمولاً هزینه بیشتری دارند.

 نوع نرده‌ها ازجمله انواع نیمه فریم، فریم‌دار و فریم‌لس نیز در محاسبه قیمت نهایی دخیل هستند. هر کدام از این مدل‌ها به ابزار و یراق‌آلات خاصی نیاز دارند که جنس و کیفیت آن‌ها، از جمله استیل یا آلومینیوم، در هزینه نهایی تأثیرگذار است. نوع و حجم اتصالات و یراق‌آلات مصرفی و فضای نصب نرده بر اساس میزان دشواری آن نیز می‌توانند از عامل مؤثر در قیمت‌گذاری هندریل شیشه‌ای باشند

قیمت هندریل شیشه‌ای بالکن

گروه صنعتی قطب‌نما (اجرای حرفه‌ای هندریل)

گروه صنعتی قطب‌نما با بیش از سه دهه تجربه در زمینه طراحی و اجرای انواع نرده و هندریل شیشه‌ای بالکن دارای سابقه‌ای درخشان هستند. تمامی پروژه‌های اجرایی توسط قطب‌نما با بالاترین میزان حساسیت، دقت و کیفیت اجرا خواهند شد.

مهم‌ترین خدمات ارائه شده گروه صنعتی قطب‌نما عبارت‌اند از: ارائه مشاوره رایگان، پشتیبانی، خدمات پس از فروش، طراحی، تولید و اجرای انواع پارتیشن و هندریل شیشه‌ای بالکن در طراحی، ساختار و ابعاد موردنیاز مشتریان.

به کمک طراحان قطب‌نما می‌توانید کیفیت و زیبایی را در یک واحد تجربه نمایید. درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر یا اطلاع از قیمت روز اجرای انواع نرده شیشه‌ای بالکن می‌توانید با کارشناسان قطب‌نما تماس حاصل فرمایید.

در نهایت

 بنابراین، اگر به استفاده از نرده شیشه‌ای بالکن در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان یا ویلای خود علاقه‌مند هستید، ضروری است که با مشخصات و ویژگی‌های آن آشنا شوید. به همین دلیل در این مطلب تلاش نمودیم تا هر آنچه را که لازم است، درمورد هندریل شیشه‌ای بالکن به شما ارائه دهیم.

 انتخاب دقیق و هوشمندانه نوع نرده برای بالکن یا تراس خانه شما هم از لحاظ ایمنی و هم از لحاظ زیبایی، می‌تواند در عملکرد مطلوب آن مؤثر باشد. فراموش نکنید که برای نصب این نوع نرده‌ها، حتماً از افراد متخصص کمک بگیرید و تمامی موارد امنیتی را رعایت نمایید. نصب صحیح نرده‌های شیشه‌ای امنیت شما و خانواده‌تان را تضمین می‌کند.

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام
در اسرع وقت به پیام شما پاسخ خواهیم داد.
ممنون بابت صبر و شکیبایی شما دوست عزیز.
Call Now Button