مزایای پنجره دوجداره آلومینیومی | ویژگی ها و مزایای درب و پنجره آلومینیومی | معرفی 16 نوع پنجره آلومینیومی
در این مقاله میخوانید

فهرست مطالب

مزایای پنجره دوجداره آلومینیومی | ویژگی ها و مزایای درب و پنجره آلومینیومی | معرفی 16 نوع پنجره آلومینیومی

مزایای پنجره آلومینیومی | ویژگی ها و مزایای درب و پنجره آلومینیومی | معرفی 16 نوع پنجره آلومینیومی

پنجره دوجداره آلومینیومی انتخابی مدرن برای خانه‌ها و ساختمان‌های قرن 21ام استبا افزایش نوآوری‌های خلاقانه در صنعت انتخاب و خرید درب و پنجره دیگر به گزینه‌های کم محدود نخواهد شدامروزه باید به‌دنبال درب و پنجره‌هایی باشید که علاوه‌بر ظرافت، ایمنی منازل یا ساختمان شما را تأمین کنددرب و پنجره آلومینیومی امروزه یکی‌از ساده‌ترین گزینه‌های پیشنهادی و حتی انتخابی در همه کاتالوگ‌های فروش درب و پنجره است.

بااین‌حال درب و پنجره خانه و یا ساختمان شما می‌توانند کاربرد هر فضایی را به‌راحتی مشخص کنندعلاوه‌بر آن می‌توانند ارتباط بی‌نظیری بین فضاهای مختلف یک ساختمان ایجاد کننداما دلایل این‌همه محبوبیت در چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با قیمت و مزایای پنجره دوجداره آلومینیومی آشنا شوید.

مزایای-درب-و-پنجره-آلومینیومی

انواع درب و پنجره آلومینیومی

درب و پنجره دوجداره آلومینیومی باوجود مزایای بسیاری که برای ساختمان‌ها به‌همراه دارند از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستندپنجره‌ها و درب‌های آلومینیومی را می‌توان در اشکال و طرح‌های بسیار مختلفی طراحی کردازاین‌رو شما متناسب و سازگار با هر محیط و هر نوع ساختمانی می‌توانید در و پنجره آلومینیومی را سفارش دهید.

آلومینیوم یک ماده بسیار مستحکم و به روزی استآلومینیوم امروزه در ساخت درب و پنجره‌ها به‌عنوان سازگارترین و انعطاف‌پذیرترین متریال معرفی شده‌است.

ازاین‌رو در این قسمت می‌خواهیم شما را با انواع درب و پنجره آلومینیومی آشنا کنیم.

کشویی

درب و پنجره‌های آلومینیومی کشویی همان‌طوری‌که از نام آن‌ها پیداست به‌صورت کشویی طراحی و ساخته می‌شود. بدین‌معنا شما می‌توانید با کشیدن آن‌ها از طرفی به‌طرف دیگر سبب باز و بسته کردن پنجره یا درب آلومینیومی شوید. استفاده از این نوع درب و پنجره بسیار آسان است.

نصب و اجرای درب و پنجره‌های آلومینیومید کشویی دارای سرعت بالایی است و در کمترین زمان ممکن نصب خواهند شد. درب و پنجره کشویی نیاز به نگهداری خاصی ندارد و به صرفه است.

کشویی

تک حالته یا تک جهت

نوع تک حالته یا تک جهت نیز همانند نامشان فقط در یک جهت دارای قابلیت باز و بسته شدن هستند. این نوع درب و پنجره آلومینیومی از جمله ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین درب و پنجره‌ها نیز محسوب می‌شود.

برای بازو بسته کردن این نوع درب و پنجره از لولا در جهت مخالف دستگیره‌های آن استفاده می‌شود. این نوع درب و پنجره به‌صورت تک حالته و معمولاً تک درب است.

تک حالته یا تک جهت

پنجره کلنگی

پنجره کلنگی یکی از انواع مدرن‌ترین درب و پنجره آلومینیومی محسوب می‌شودپنجره کلنگی برای مکان‌هایی که دارای فضای کافی برای باز و بسته کردن پنجره ندارند بسیار مناسب استچراکه طراحی این نوع پنجره به‌گونه‌ای است که از قسمت بالا یا پایین دارای شیبی معادل ۲۵ الی ۳۰ درجه هستند.

همچنین به‌صورت زاویه‌دار و شیب‌دار و تنها در یک جهت باز خواهند شداز این نوع پنجره کلنگی برای مکان‌هایی مانند حمام‌ها، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و یا مکان‌های کوچک استفاده می‌شود

پنجره کلنگی

دو حالته

درب و پنجره‌های دو حالته یکی از رایج‌ترین و معمول‌ترین درب و پنجره‌ها نیز محسوب می‌شوداین نوع درب و پنجره آلومینیومی دارای محبوبیت و کاربردهای بسیاری استچراکه همان‌طور از نام آن پیداست دارای ۲ حالت بازشونده هستندبه این معنا این نوع پنجره‌ها را می‌توان هم در حالت افقی و هم در حالت عمودی باز و بسته نمود.

دو حالته

فرانسوی

اسم درب و پنجره آلومینیومی فرانسوی شمارا سردرگم نکندچراکه در هر خانه‌ای یکی از درب و پنجره‌های فرانسوی قابل‌مشاهده استدرواقع درب و پنجره فرانسوی همان درب و پنجره‌های ساده و معمولی است که دارای ۲ لنگه هستند.

این نوع درب و پنجره به‌صورت کامل از وسط هر ۲ لنگه باز و بسته خواهند شداین نوع پنجره‌ها و درب‌ها بسیار رایج و پرطرف‌دار هستندهمچنین نحوه باز شدن آنها چشم‌انداز وسیعی را از فضای بیرون به داخل ساختمان خواهد بخشید.

فرانسوی

لیفت اند اسلاید

لیفت اند اسلاید یکی دیگر از انواع درب و پنجره آلومینیومی است که در معماری مدرن ساختمان‌های جدید استفاده می‌شوددرب و پنجره لیفت اند اسلاید به‌گونه‌ای طراحی‌شده که شما در مرحله اول یک پنجره‌ی کشویی را مشاهده خواهید کرددرواقع برای باز و بسته نمودن این نوع پنجره آلومینیومی باید لنگه پنجره را به‌صورت عمودی به سمت بالا یا پایین حرکت و به‌صورت افقی حرکت دهید.

این نوع پنجره نیز برای مکان‌هایی که دارای فضاهای کوچک‌تر و محدود هستند، مناسب است.

لیفت اند اسلاید

انگلیسی

پنجره‌های انگلیسی بنام پنجره‌های بیرون بازشو نیز معروف هستندپنجره‌های انگلیسی به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که قسمت‌های بالا و پایین سطح پنجره ثابت هستندشما می‌توانید با تکان دادن دستگیره این پنجره با زاویه‌های مشخص و مختلف آن را به سمت بیرون ساختمان باز کنید.

در واقع این پنجره برای مکان‌هایی که دارای محدودترین فضای ممکن است نیز قابل‌استفاده استچراکه پنجره به سمت فضای بیرون باز خواهد شد و فضای داخلی را به‌هیچ‌عنوان اشغال نخواهد کرد.

انگلیسی

آکاردئونی

پنجره آلومینیومی آکاردئونی یکی دیگر از متفاوت‌ترین پنجره‌های مدرن در معماری امروز استاگر به‌دنبال یک نوع درب و پنجره‌ای متفاوت هستید طراحی آکاردئونی می‌تواند گزینه جذابی برای خانه و ساختمان شما باشددرواقع در پنجره آکاردئونی به این‌گونه است که یک درب آن به‌صورت لولایی ساده طراحی می‌شود.

مابقی درب‌ها متصل به درب لولایی به‌صورت کشویی باز و بسته خواهند شدبا باز نمودن این نوع درب و پنجره به‌صورت تاشو تمامی درب‌ها در یک قسمت جمع خواهند شددر هنگام بسته شدن نیز به صورت یک صفحه شیشه‌ای نمایان خواهدشد.

آکاردئونی

فولکس واگنی

فولکس واگنی نیز همان‌طوری‌که از نام آن پیداست دارای ساختاری بازشونده همانند ماشین‌های واگنی یا کاروان‌ها هستندسیستم باز شونده این نوع درب و پنجره به‌صورت ریلی طراحی‌شده استدرب باز شونده هنگام باز شدن به‌طور کامل از چارچوب اصلی خارج خواهد شدسپس به سمت طرفین به طور کامل روی ریل به کنار خواهد رفت.

فولکس واگنی

محوری

پنجره‌های آلومینیومی محوری نیز حول محور دایره‌ای‌شکل طراحی و باز و بسته خواهند شدباز و بسته شدن این نوع پنجره‌های آلومینیومی روی محور و قطر یک دایره صورت خواهد گرفتاین نوع پنجره‌ها به‌صورت دایره‌ای‌شکل هستند و در جهت‌های مختلف به صورت چرخشی باز و بسته خواهند شد.

محوری

مزایای درب و پنجره آلومینیومی

درواقع فریم‌های درب و پنجره آلومینیومی شاید در نگاه اول به‌ظاهر ساده به‌نظر برسند. اما علی‌رغم ظاهر ساده و زیبا همچنان دارای مزایا و ویژگی‌های بسیار بحث‌برانگیزی هستند.

درواقع متریال اولیه ساخت این درب و پنجره‌ها سبب ایجاد چنین مزایای چشمگیری شده‌است. از جمله مهم‌ترین خاصیت آلومینیوم سبک بودن آن به نسبت سایر فلزات در مقابل مقاومت بسیار بالای آن است. ازاین‌رو در این قسمت می‌خواهیم شما را با مزایای پنجره دوجداره آلومینیومی آشنا کنیم.

از جمله مهم‌ترین مزایای درب و پنجره آلومینیومی عبارت‌اند از

قابل بازیافت

آلومینیوم به‌عنوان یک ماده سبز یا قابل بازیافت معرفی شده‌است. یعنی این ماده می‌تواند پس‌از سال‌ها استفاده دوباره در چرخه بازیافت در صنعت ساخت‌وساز مورد استفاده قرار بگیرد.

مقاومت بالا

یکی دیگر از مهم‌ترین مشخصه‌های آلومینیوم برای ساخت درب و پنجره مقاومت بالای آن‌هاست. ازآن‌جاکه درب و پنجره‌ها به‌صورت مستقیم با عوامل جوی و محیطی در ارتباط هستند باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند.

به‌همین دلیل آلومینیوم به‌عنوان یک فلز مقاوم در مقابل تغییرات دمایی و آب‌وهوا معرفی شده‌است. از طرفی فلزات در مقابل تغییرات دمایی بالا یا پایین دچار تغییر اندازه و فرم خواهند شد. اما در آلومینیوم چنین اتفاقی غیر‌ممکن است.

تحمل وزنی بالا

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای پنجره دوجداره آلومینیومی تحمل بالای آن‌ها در مقابل وزن‌های بالا است. این ویژگی سبب گردیده تا از آلومینیوم برای ساخت دهانه‌های بسیار بزرگ‌تر با استحکام و تحمل وزن بالا استفاده نمود.

مقاوم در مقابل آتش‌سوزی

آلومینیوم ماده‌ای است که از گسترش آتش‌سوزی و انتقال آن جلوگیری خواهد کرد. در مکان‌هایی که احتمال آتش‌سوزی بالاست استفاده از درب و پنجره‌های آلومینیومی جهت کاهش گسترش آن بسیار تأثیرگذار است. در واقع آلومینیوم می‌تواند قسمت بیش‌تری از گرمای ناشی از آتش را جذب خود کند.

درحالی‌که بدون هیچ‌گونه تغییر حالت یا سایزی اتفاق خواهد افتاد. ازاین‌رو می‌تواند سرعت آتش را در محل آتش‌سوزی کاهش دهد که یکی از مهم‌ترین مزایای آلومینیوم محسوب می‌شود

امنیت بالا

همان‌طوری‌که ذکر شد درب و پنجره‌های آلومینیمی دارای استحکام و دوام تحمل وزنی بسیار بالایی هستند. ازاین‌رو در صورت استفاده از درب و پنجره آلومینیومی برای ساختمان موردنظر می‌توانید از امنیت بالایی نیز برخوردار شوید.

تنوع در طراحی و ساخت

درب و پنجره هر ساختمانی دریچه‌ی ارتباطی میان فضای بیرون و داخل است. ازاین‌رو باید علاوه‌بر ویژگی‌ها و مزایای ساختاری از ویژگی‌های ظاهری خوبی نیز برخوردار باشد. کاهش محدودیت‌های طراحی و برآوردن نیازها مشتریان همواره یکی از معضل‌های موجود برای متریال‌های ساخت درب و پنجره است.

اما در صورت استفاده از آلومینیوم برای ساخت درب و پنجره شما محدودیتی در طراحی، سایز، رنگ و تنوع نخواهید داشت.

عایق بودن

یکی دیگر از مهم‌ترین و مورد توجه‌ترین مزایای پنجره دوجداره آلومینیومی دوجداره عایق بودن آن‌ها است. آلومینیوم عایق بسیار مناسبی در مقابل انتقال حرارت و صدا به محیط‌های مختلف است. درواقع انتقال حرارت توسط آلومینیوم بین دو محیط تقریباً نزدیک به صفر است. به این معنا شما باری دیگر از این نوع درب و پنجره‌ها می‌توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

از طرفی درب و پنجره‌های ساخته‌شده از آلومینیوم در کاهش انتقال صوت بین دو محیط بسیار تأثیر گذار است. ازاین‌رو در ساختمان‌هایی که در محیط‌های شلوغی هستند انتخاب درب و پنجره آلومینیومی گزینه بسیار مناسبی است.

تنوع در طراحی و ساخت

قیمت درب و پنجره آلومینیومی

به‌طور قطع وقتی صحبت از خرید درب و پنجره آلومینیومی به میان می‌آید صرفاً قیمت آن یکی از مهم‌ترین عوامل خرید آن‌ها است. همان‌طور که مطالعه نمودید درب و پنجره‌های آلومینیومی دارای انواع مختلفی از نظر طراحی، سایز و ویژگی‌های ظاهری هستند. ازاین‌رو قیمت درب و پنجره آلومینیومی هر کدام بنا بر متریال به‌کاررفته و مشخصه‌های ساختاری آن مشخص خواهد شد.

به‌طور معمول از جمله مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت درب و پنجره‌های آلومینیومی عبارت‌اند از:

  • قیمت روز آلومینیوم بر حسب کیلوگرم

  • اندازه پنجره یا درب مورد نظر

  • نوع طراحی و نوع درب و پنجره‌ی موردنظر

  • رنگ درب و پنجره

  • دستمزد و هزینه نصب پنجره و درب آلومینیومی

  • نوع شیشه به‌کاررفته در ساخت آن

  • ۱ ،2 و ۳ جداره بودن شیشه‌های استفاده‌شده

  • نوع و میزان یرق‌آلات مورد نیاز

قیمت درب و پنجره آلومینیومی

نصب درب و پنجره‌ی آلومینیومی

نصب درب و پنجره آلومینیومی نیازمند تخصص و دقت بسیار بالایی است. ازاین‌رو حتی‌الامکان نصب درب و پنجره‌های آلومینیومی را به یک گروه نصاب حرفه‌ای و باتجربه در این زمینه بسپارید. چراکه پنجره و درب‌های ساختمان شما یکی از مهم‌ترین فاکتورهای ایمنی محسوب می‌شوند.

از طرفی آب‌بندی و درزبندی آن‌ها در حین نصب یکی از کارهایی است که باید با دقت و تبحر بالا انجام گیرد. به‌همین دلیل نصب درب و پنجره‌های آلومینیومی نیازمند افرادی زبده و باتجربه در این زمینه است. ازجمله مراحل نصب این پنجره و درب‌های آلومینیومی به‌صورت خلاصه عبارت‌اند از:

  1. در ابتدا باید محل نصب درب و پنجره را به‌صورت کامل تمیز کنید. در صورت تعویض درب و پنجره‌های قدیمی باید مکان موردنظر را از هرگونه ذرات چوب، فلزات و خاک پاک کنید.

  2. قرار دادن چهارچوب اصلی درب و پنجره در محل موردنظر و تراز کردن دقیق آن.

  3. مشخص کردن محل سوراخ‌های نصب روی فریم چهارچوب پنجره یا درب آلومینیومی. این سوراخ‌ها باید به فاصله‌های ۳۰ سانتی‌متری از هم ایجاد شوند.

  4. رفع ایرادهای احتمالی مانند عدم تراز یا اندازه دقیق فریم درب و پنجره.

  5. ثابت و وصل کردن چهارچوب درب و پنجره آلومینیوم در محل مورد نظر با استفاده از یرق‌آلات مخصوص.

  6. درز بندی و آب‌بندی در اطراف درب و پنجره با استفاده از چسب‌های مخصوص سیلیکونی.

  7. نصب شیشه‌های درب و پنجره

  8. رگلاژ درب و پنجره‌های آلومینیومی.

نصب-درب-و-پنجره

مجری درب و پنجره آلومینیومی

اگر شما نیز قصد خرید انواع درب و پنجره آلومینیومی را دارید می‌توانید شرکت مهندسی قطب‌نما را انتخاب کنید. قطب‌نما به‌عنوان مجری درب و پنجره آلومینیومی یکی از مجرب‌ترین و مطمئن‌ترین مجموعه‌های مهندسی در این زمینه هستند. قطب‌نما با بکارگیری جدیدترین متدهای روز دنیا و باکیفیت‌ترین متریال انواع درب و پنجره آلومینیومی را برای شما طراحی خواهندکرد.

قطب‌نما علاوه‌بر طراحی و ساخت؛ نصب انواع درب و پنجره آلومینیومی را با بالاترین کیفیت و سرعت ارائه خواهند داد. بنابراین برای بررسی قیمت روز درب و پنجره‌های آلومینیومی می‌توانید با کارشناسان قطب‌نما در ارتباط باشید.

درنهایت

آلومینیوم یک ماده بسیار مستحکم با مزایای بسیاری همچون تطبیق‌پذیری و عایق بودن از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. امروزه استفاده از این متریال در ساخت انواع درب و پنجره بسیار رایج شده‌است. درب و پنجره آلومینیومی بدلیل طراحی‌های متنوع، دوام و تطبیق‌پذیری آن‌ها در هر آب‌وهوایی می‌تواند انتخاب هر فردی باشد.

شما نیز می‌توانید طیف گسترده‌ای از گزینه‌های موجود درب و پنجره‌های آلومینیومی را در بازار این صنعت مشاهده نمایید. علاوه‌بر آن درب و پنجره‌های آلومینیومی امکان سفارشی‌سازی را مطابق با هر نوع سبک معماری فراهم کرده‌است. شما می‌توانید برای کاربردهای مسکونی، تجاری و صنعتی در انواع طرح‌های مختلف آن‌ها را طراحی و اجرا کنید.

قطب‌نما نیز به‌عنوان یکی از بهترین مجری‌های درب و پنجره آلومینیوم در تهران یکی از مطمئن‌ترین گزینه‌ها برای شما است. در این مطلب شما را با مزایای درب و پنجره آلومینیومی و انواع آن آشنا کردیم. امیدواریم که از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام
در اسرع وقت به پیام شما پاسخ خواهیم داد.
ممنون بابت صبر و شکیبایی شما دوست عزیز.
Call Now Button