آسانسور شیشه‌ ای

آسانسور شیشه ای

شاید در چند دهه گذشته باور شیشه‌ای بودن آسانسورها مقداری دشوار بودواقعیت این است که آسانسور شیشه‌ای واقعاً از شیشه ساخته‌شده استشاید بارها برایتان پیش‌آمده باشد که از سوار شدن درون یک آسانسور شیشه‌ای ترسیده باشیدبرخلاف باور بسیاری از افراد باوجود شیشه‌ای بودن این نوع آسانسورها بسیار مقاوم و بادوام هستند.

در مقابل اطلاعات چندانی از این دست آسانسورها نداریددر واقع امروزه آسانسورهای شیشه‌ای علاوه‌بر جلوه‌ی زیبا درون ساختمان موردنظر تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای افراد به وجود خواهد آوردآسانسور شیشه‌ای یک عنصر ضروری در طراحی داخلی ساختمان نیز محسوب می‌شوداین بالابرهای شیشه‌ای با درک بصری بالایی که دارند مجموعه داخلی ساختمان را شیک‌تر و جذاب‌تر خواهند کردازاین‌رو در این مطلب می‌خواهیم شما را با هرآنچه که لازم است درمورد آسانسور شیشه‌ای آشنا کنیم.

فهرست مطالب

آسانسور شیشه‌ای چیست؟

امروزه افزایش جمعیت و به‌دنبال آن افزایش طبقات ساختمان‌ها سبب گردیده آسانسورها به یکی از مهم‌ترین اجزاء ساختمان تبدیل شوند. زمانی‌که صحبت از جابه‌جایی افراد مابین طبقات باشد آسانسورها می‌توانند سبک و حس اجرای زندگی را تغییر دهند. به نوعی آسانسورها زندگی را آسان‌تر خواهند کرد.

نام دیگر آسانسورهای شیشه‌ ای آسانسور پانوراما است. آسانسور شیشه‌ای همان‌طوری‌که از نامش پیداست دارای ساختار و ظاهری شیشه‌ای است. این دسته از بالابرها حین جابجایی افراد مابین طبقات لذت دیدن فضای ۳۶۰ درجه اطراف‌ را به سرنشینان خواهد داد. همچنین برای افرادی که به‌دلیل ترس از فضاهای محدود از آسانسور می‌ترسند، بسیار مناسب است.

به‌همین دلیل اگر شما نیز جزو افرادی هستید که از سوار شدن آسانسور هراس دارید، دیگر نگران نباشید. چراکه شما درون آسانسور پانوراما به‌راحتی می‌توانید محیط خارج از آن را ببینید و احساس آرامش داشته باشید. در ادامه با انواع و ویژگی‌های کامل این نوع آسانسور بیشتر آشنا خواهید شد.

آسانسور شیشه‌ای چیست؟

انواع آسانسور شیشه‌ای

آسانسور شیشه‌ای با جذابیت زیباشناختی دارای انواع مختلفی است که می‌تواند نیازهای گوناگون عملکردی معماری ساختمان‌ها را برآورده کند. آسانسور پانوراما یا شیشه‌ای با ظاهری خیره‌کننده و کاربردی طراحی متمایز و مدرنیته‌ای به محیط ساختمان خواهد بخشید. آسانسورهای شیشه‌ای ازنظر نوع راه‌اندازی و نیرو محرکه آن به ۲ دسته مهم تقسیم‌بندی می‌شوند که عبارتند از:

  • آسانسور شیشه‌ای کششی
  • آسانسور شیشه‌ای هیدرولیکی
  • آسانسور شیشه‌ای خلاء

آسانسورهای شیشه‌ای کششی

آسانسور کششی همان‌طورکه از نام آن پیداست با استفاده از نیروی کششی توسط ۱ سیم بکسل کشیده خواهد شد. از جمله مهم‌ترین اجزا راه‌اندازی در این نوع آسانسور شیشه‌ ای می‌توان به وزنه‌های تعادل و موتور آسانسور اشاره نمود. آسانسور کششی ازجمله رایج‌ترین آسانسورهای شیشه‌ای هستند.

چراکه این آسانسورها محدودیت حرکتی در ارتفاع ساختمان‌‎ها نخواهند داشت. از آسانسورهای کششی به‌راحتی می‌توان در ساختمان‌هایی با ارتفاع بلند استفاده نمود.

قدرت، ایمنی و سرعت آسانسورهای کششی بسیار بالا است. ازاین‌رو استفاده از این دست آسانسورهای شیشه‌ای در ساختمان‌های پرتردد و شلوغ بسیار مناسب است. همچنین به‌علت وجود وزنه‌های تعادلی در سیستم راه‌اندازی آن، از راندمان بسیار بالایی به نسبت آسانسورهای دیگر برخوردار است.

 

آسانسورهای شیشه‌ای کششی
آسانسورهای شیشه‌ای کششی2

اتاقک آسانسور در ۲ جهت مختلف با استفاده از کابل‌های فلزی به موتور آسانسور و وزنه‌های تعادلی وصل شده‌است. استفاده از این وزنه‌های تعادلی متناسب با ظرفیت و وزن افراد سوار شده از فشار وارده بر موتور آسانسور می‌کاهد.

اطراف اتاقک نیز به ضربه گیرهای مخصوصی مجهز شده است. این ضربه گیرها از برخورد اتاقک با بدنه‌ی آسانسور و آسیب رساندن به سرنشینان جلوگیری خواهدکرد. همچنین ازجمله یکی دیگر از موارد ایمنی در این دسته از آسانسورها می‌توان به کنترل سرعت و یا ترمز اضطراری آن اشاره نمود. در صورت پاره شدن سیم بکسل‌ها آسانسور از کنترل خارج نخواهد شد.در این حالت با فعال شدن خودکار ترمز اضطراری اتاقک متوقف خواهد شد.

ازجمله معایب این نوع آسانسور شیشه‌ای می‌توان به دیده شدن تجهیزات مکانیکی و حرکتی آن اشاره نمود. اجزای حرکتی این نوع آسانسور به دلیل شیشه‌ای بودن آسانسور در معرض دید است.

آسانسورهای شیشه‌ای هیدرولیکی

در آسانسورهای هیدرولیکی دیگر خبری از وزنه و یا سیم بکسل‌ها وجود ندارد. آسانسورهای شیشه‌ای هیدرولیکی یکی دیگر از رایج‌ترین آسانسورها در ساختمان‌های مسکونی و تجاری هستند. این دسته از آسانسورها برخلاف آسانسور کششی تجهیزات آن‌ها در معرض دید سرنشینان و ساکنین ساختمان وجود نخواهد داشت.

در مقابل آسانسور هیدرولیکی برای آسانسورهای بلند و مرتفع قابل‌ اجرا نیست. از آسانسوذهای هیدرولیکی برای ساختمان‌های ۴ الی ۵ طبقه‌ای می‌توان استفاده نمود. سیستم راه‌اندازی این دسته از آسانسورها همان‌طورکه از نام آن‌ها پیداست سیستم هیدرولیکی با جک‌های هیدرولیکی است.

سیستم راه‌اندازی این آسانسور از طریق جاری شدن روغن هیدرولیکی درون جک هیدرولیکی زیر کابین آسانسور اتفاق خواهد افتاد. حرکت آسانسورهای هیدرولیکی به‌دلیل وجود جک هیدرولیکی در زیر آسانسور بسیار نرم‌تر از آسانسورهای کششی است. همچنین هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن‌ها بسیار پایین‌تر است.

آسانسورهای هیدرولیکی به‌دلیل اشغال فضای کم‌تر، عدم وجود قاب وزنه و وزنه‌های تعادلی برای محیط‌هایی که کوچک بسیار مناسب است.

آسانسورهای شیشه‌ای هیدرولیکی
آسانسورهای شیشه‌ای خلا

آسانسورهای شیشه‌ای خلا

آسانسور شیشه‌ای خلا به اسم آسانسورهای پنوماتیکی نیز مشهور هستند. این دسته از آسانسورهای شیشه‌ای آسانسورهای به‌روز و مدرنی نیستند و برای اولین‌بار در سال ۱۹۸۹ اختراع شدند. اما امروزه با استفاده از علم تکنولوژی طراحی و کاربردهای آن تکامل یافته است.

ساخته شدن این دسته از آسانسورها توانستند انتقلابی در صنعت آسانسورهای خانگی به پا کنند. آسانسور شیشه‌ ای خلا با استفاده از نیروی خلأ و نیرو محرکه مرئی سبب به حرکت درآوردن اتاقک آسانسور خواهد شد. همچنین فقط برای ساختمان‌های ۲ الی ۴ طبقه قابل نصب و اجرا هستند.

آسانسورهای پنوماتیکی یا آسانسور شیشه‌ای خلا به نسبت آسانسورهای دیگر بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. چراکه نیازی به حفر گودال، موتورخانه و یا زیرسازی‌های گران‌قیمت ندارد. اجرای آن‌ها بسیار سریع است و در مدت زمان بسیار کمی قابل‌ نصب‌اند.

روشهای نصب شیشه در آسانسور شیشه‌ای

آسانسورهای شیشه‌ای علاوه‌بر نوع نیرو محرکه راه‌اندازی آن‌ها ازنظر نوع نصب شیشه نیز دسته‌بندی خواهند شد. تفاوت در نحوه‌ی نصب شیشه استفاده از اتصالات مختلف و نحوه نصب شیشه آسانسور شیشه‌ای است. از جمله مهم‌ترین دسته‌بندی روش‌های نصب شیشه در آسانسور شیشه‌ای عبارتند از:

  • آسانسورهای شیشه‌ای به روش فیکس پوینت: در آسانسورهای فیکس پوینت اتصالات خاص فلزی به‌نام فیکس پوینت صفحات شیشه‌ای را نگه خواهد داشت. در این روش فیکس پوینت‌های نگه‌دارنده به اسکلت فلزی و از طرف دیگر به شیشه‌های کابین آسانسور وصل خواهند شد. این روش بسیار ایمن است و قطعات فیکس پوینت از هرگونه لرزش اتاق در حین حرکت جلوگیری خواهد کرد.

  • آسانسورهای شیشه‌ای به روش اسپایدر: در روش اسپایدر با استفاده از یک اسکلت فلزی و قطعات عنکبوتی شکل شیشه‌ها به اسکلت فلزی وصل خواهند شد.

  • آسانسورهای شیشه‌ای به روش کرتین وال: روش کرتین وال نیز به عنوان یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین نماهای شیشه‌ای معرفی‌شده است. کرتین وال یکی از نماهای شیشه‌ای است که روی صفحات شیشه‌ای هیچ‌گونه اتصالات و قطعات نگه‌دارنده مشاهده نخواهید کرد. در این روش چارچوب‌های فلزی، بخصوص آلومینیومی صفحات شیشه‌ای را درون خود نگه خواهند داشت

روشهای نصب شیشه در آسانسور شیشه‌ای

ویژگی‌های فنی و ساختاری آسانسور شیشه‌ای

آسانسورهای شیشه‌ای به‌دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند ازنظر فنی و ساختاری به‌طور بسیار خاصی محبوب هستند. این آسانسورها به‌دلیل ویژگی‌های ساختاری و فنی خاصی که دارند بسیار متمایز از آسانسورهای دیگر هستند. در ادامه با مهم‌ترین ویژگی‌های فنی و ساختاری آسانسورهای شیشه‌ای بیشتر آشنا خواهید شد.

ابعاد آسانسورهای شیشه‌ ای

ابعاد آسانسورهای شیشه‌ ای

ابعاد آسانسورهای شیشه‌ای مختلف است. شما می‌توانید آسانسورهای شیشه‌ای را در ابعاد و اندازه‌های مختلفی در ساختمان‌ها مشاهده کنید. ابعاد این آسانسورها براساس شرایط و ویژگی‌های مختلفی تعیین خواهد شد. ازجمله این شرایط می‌توان به:

  • نوع ساختمان

  • کاربری ساختمان

  • سرعت مدنظر شما برای آسانسور

  • ظرفیت مورد نیاز برای آسانسور

  • همچنین فضای موجود برای نصب و راه‌اندازی آسانسور در ساختمان موردنظر اشاره نمود.

برای مثال در ساختمان‌های تجاری و ساختمان‌های پرتردد که ترافیک بالایی وجود دارد از آسانسورهایی با ابعادهای بزرگ‌تری استفاده می‌شود. همچنین سرعت آسانسور در این ساختمان‌ها بسیار مهم است. در مقابل برای آسانسورهای خانگی و یا ساختمان‌های کوچک‌تر آسانسورهایی در ابعادهای کوچک‌تر طراحی و ساخته می‌شود.

درب آسانسورها

به‌طور طبع با سوار شدن آسانسورهای مختلف متوجه شده‌اید که درب آسانسورها به شیوه‌های مختلفی باز و بسته خواهند شد. درب آسانسورها می‌توانند متناسب با شرایط و حتی انتخاب شما طراحی و ساخته شوند. درب آسانسورهای شیشه‌ای ازنظر باز و بسته شدن به ۲ دسته درب‌های کاملاً اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم‌بندی می‌شوند.

از طرفی ابعاد درب‌ها نیز پس‌از تعیین ابعاد و نوع کابین آسانسور طراحی و ساخته خواهد شد. یعنی به طریقی نوع درب می‌تواند از نوع کابین و ابعاد آسانسور تبعیت کند. درب آسانسورهای شیشه‌ای در دو نوع شیشه‌ای و فلزی ساخته می‌شوند.

درصورت شیشه‌ای بودن درب‌ها می‌توان آن‌ها را به دو شیوه فریم لس یا قاب فلزی ساخت. انتخاب هر کدام از این درب ها نیز به عوامل و ویژگی‌های مختلفی بستگی دارد. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سلیقه افراد و نوع آسانسور انتخابی اشاره نمود.

درب آسانسورها
جنس شیشه کابین

جنس شیشه کابین

ایمنی در طراحی و ساخت آسانسورها بسیار حائز اهمیت است. چراکه ایمنی بطور مستقیم با جان و امنیت سرنشینان آن در ارتباط است. از طرفی آسانسورهای شیشه‌ای به‌دلیل ساختار شیشه‌ای ازنظر بسیاری از افراد ایمن نیستند. این باورهای اشتباه می‌تواند در برخی افراد نگرانی‌هایی به وجود آورد.

اما امروزه استفاده از متریال مقاوم و مهندسی پیشرفته ایمنی سرنشینان آسانسورهای شیشه‌ای را به‌طور کامل تضمین کرده‌است. در آسانسورهای شیشه‌ای از صفحات شیشه‌ای سکوریت یا چند لایه با استحکام و مقاومت بسیار بالایی استفاده شده‌است. این شیشه‌ها در مقابل شکستگی، ضربات و ارتعاشات بسیار ایمن هستند.

طراحی نوع کابین آسانسور

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مشخصه‌های آسانسورهای شیشه‌ای تنوع در ساخت و طراحی کابین آن است. کابین آسانسورهای شیشه‌ای جدا از ویژگی‌های ظاهری زیبا و محسور کننده می‌توانند به اشکال مختلف نیز طراحی و ساخته شود. کابین آسانسورهای شیشه‌ای می‌توانند در اشکال مختلف استوانه‌ای، مکعبی و یا ترکیبی از هر ۲ ساخته شوند.

استفاده از آسانسورهای شیشه‌ای استوانه‌ای بعنوان آسانسورهای خانگی بسیار رایج هستند. چراکه ظاهری شکیل‌تر و مدرن‌تری به فضای موجود خواهند بخشید. لازم به ذکر است که کابین‌های استوانه‌ای باید تست‌های استاندارد و ایمنی را به‌طور کامل سپری کنند. به‌دلیل تغییر حالت در شکل و ساختار صفحات شیشه‌ای باید از مقاومت آنها مطمئن شد.

آزمایش آونگی یکی از این تست‌های مهم است. در این تست به طور کامل میزان استقامت و استحکام کابین آسانسور در مقابل حرکت و شکستگی بررسی خواهد شد.

طراحی نوع کابین آسانسور

مزایا و معایب آسانسور شیشه‌ای

 در این قسمت می‌خواهیم از مهم‌ترین دلایل محبوبیت آسانسور پانوراما صحبت کنیم. درواقع مزایای بسیار این آسانسورها سبب افزایش محبوبیت روزافزون آن‌ها در میان صاحبان و طراحان ساختمان‌ها گردیده است. از جمله مهم‌ترین مزایای آسانسور پانوراما به‌صورت زیر است:

شفافیت و صرفه‌جویی

درواقع وجود نور طبیعی درون هر محیطی می‌تواند یک تقویت‌کننده‌ی خلق و خویی و تأثیرگذار در روحیه افراد باشد. طبق تحقیقات انجام‌شده نور طبیعی در طول روز بیشترین تأثیر را بر سلامت روحی و جسمی افراد دارد. ازاین‌رو در آسانسورهای شیشه‌ای وجود نورطبیعی درون آن حس خوشایند و دلپذیری را به سرنشینان درون آسانسور می‌بخشد.

از طرفی این نوع آسانسور نیازی به نور مصنوعی و تأمین روشنایی در طول روز نخواهد داشت. درنتیجه از برق کمتری مصرف خواهد کرد. بطور کلی استفاده از آسانسورهای شیشه‌ای ۲۰ درصد از هزینه برق مصرفی ساختمان خواهد کاست.

شفافیت و صرفه‌جویی
افزایش جذابیت و زیبایی محیط

افزایش جذابیت و زیبایی محیط

استفاده از آسانسورهای شیشه‌ای به‌خصوص در ساختمان‌های تجاری بسیار در کسب‌وکارهای ساختمان نیز تأثیرگذار خواهد بود. درواقع در تجارت تجربه افراد و مشتریان بسیار حائز اهمیت است. افراد از لحظه ورود به ساختمان تا لحظه‌ی خارج شدن از آن می‌توانند تحت تاثیر محیط داخلی قرار بگیرند. درنتیجه در ایجاد یک تجربه خوشایند برای افراد به‌خصوص مشتریان تأثیرگذار است.

ازاین‌رو استفاده از آسانسورهای شیشه‌ای به‌دلیل جذابیت و زیبایی خیره‌کننده‌ای که به اطراف خواهند بخشید در ساختمان‌های تجاری بسیار تأثیرگذارند.

افزایش حس امنیت و آرامش

بسیاری از افراد به‌دلیل ترس از فضاهای بسته نمی‌توانند از آسانسورها استفاده کنند. این افراد به‌دلیل قرار گرفتن درون فضای بسته کابین آسانسورهای معمولی دچار اختلال کلاستروفوبیا خواهند شد. اما در صورت نصب آسانسور شیشه‌ای این افراد می‌توانند با آرامش و احساس امنیت بیشتری از آن استفاده کنند.

به‌همین دلیل افرادی که دارای این نوع اختلال و ترس شدید از فضای بسته هستند می‌توانند از آسانسور پانوراما استفاده کنند. در آسانسورهای پانوراما به‌دلیل استفاده از صفحات شیشه‌ای سرنشینان می‌توانند به‌طور کامل محیط اطراف خود را ببیند. درنتیجه از اضطراب و استرس آن‌ها به‌صورت چشمگیری کم خواهد شد.

افزایش حس امنیت و آرامش
افزایش ارزش مادی ساختمان

افزایش ارزش مادی ساختمان

استفاده از آسانسورهای مدرنتر و جدید می‌تواند در افزایش ارزش مادی و حتی معنوی ساختمان شما موثر باشد. در صورت فروش ساختمان وجود امکاناتی بروزتر و لوکس‌تر می‌تواند در افزایش و ارزش قیمت ساختمان تأثیرگذار باشد.

معایب آسانسور شیشه‌ ای

آسانسورهای شیشه‌ای نیز مانند هر اجزای دیگری علاوه‌بر مزایای بسیاری که دارند از معایب خاصی نیز برخوردارند. محبوبیت بالای این دسته از آسانسورها به این معنا نیست که از هیچ‌گونه معایبی برخوردار نیستند. از جمله مهم‌ترین معایب آسانسورهای شیشه‌ای عبارتند از:

  • راه‌اندازی و نصب آسانسور شیشه‌ای در ساختمان‌هایی با ارتفاع‌های بلند به نسبت آسانسورهای دیگر می‌تواند پرهزینه‌تر باشد. به‌همین دلیل باید هنگام نصب آسانسور شیشه‌ای قیمت بالای آن را نیز در نظر بگیرید.

  • آسانسورهای شیشه‌ای به‌دلیل ساختار شیشه‌ای کابین، برای ساختمان‌های بلندتر برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند مناسب نخواهد بود.

  • آسانسورهای شیشه‌ای به نسبت آسانسورهای دیگر دارای محدودیت وزنی هستند. ظرفیت محدود آن‌ها سبب گردیده تا تعداد کاربران کمتری را مابین طبقات جابجا کند. ازاین‌رو اگر شما آسانسوری با ظرفیت بسیار بالایی مد نظرتان است باید آسانسورهای دیگر استفاده کنید.

معایب آسانسور شیشه‌ ای

مراحل نصب آسانسور شیشه‌ای

طراحی تا نصب و اجرای آسانسورهای شیشه‌ای یا پانوراما نیازمند دقت و مهارت خاصی است. این آسانسورها به‌دلیل استفاده از متریالی همچون شیشه نیازمند توجه و اندازه‌گیری‌های بسیار دقیقی است. چراکه کوچک‌ترین محاسبات و طراحی اشتباه می‌تواند جان افراد را به خطر بیندازد. در این بخش مهم‌ترین قسمت‌های نصب آسانسور شیشه‌ ای را برای شما توضیح خواهیم داد.

مراحل نصب آسانسور شیشه‌ای

1) ابتدا باتوجه به میزان بودجه برای راه‌اندازی و نظر کارشناسی با توجه به کاربری ساختمان طرح اصلی مشخص خواهدشد. در ادامه باتوجه به ابعاد، میزان فضای موجود و ویژگی‌های ظاهری طرح اصلی از اجرای نهایی آسانسور شیشه‌ای آماده می‌گردد.

2) پس‌از آن باید جایگاه آسانسور بنا بر نوع آسانسور شیشه‌ای هیدرولیکی، کششی یا خلأ آماده شود. برای مثال در صورت نیاز به ضربه گیرها یا حفر چاه در آسانسورهای هیدرولیکی باید قبل‌از اجرا آماده گردد.

3) پس‌از آماده‌سازی جایگاه آسانسور نوبت به ساخت چهارچوب اصلی آسانسور می‌رسد. چهارچوب اصلی شامل آهن‌کشی یا ساخت دیواره آسانسور است. این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل اجرای آسانسور محسوب می‌شود. چراکه ریل‌های کابین آسانسور بر روی این دیواره اصلی افراد را جابه‌جا خواهد کرد. ازاین‌رو باید با دقت و مهارت کامل طراحی و اجرا گردد.

4) مرحله بعدی براساس نوع آسانسور انتخابی سیستم راه‌اندازی یا همان موتور آسانسور در جایگاه خود نصب خواهد شد.

5) پس‌از نصب سیستم راه‌اندازی آسانسور، کابین براساس ابعاد جایگاه و طرح دلخواه شما طراحی و ساخته خواهد شد.

6) گام بعدی نوبت به اجرای قسمت‌های شیشه‌ای آسانسور شیشه‌ای است. با توجه به نوع اجرای صفحات شیشه‌ای کابین شیشه‌ای به‌طور کامل در این قسمت نصب خواهد شد.

7) درنهایت سیستم‌های سیم‌کشی، تزیینی داخل کابین، قفل درب و سنسورهای مورد نیاز در جایگاه خود به‌خوبی نصب می‌شوند.

مراحل نصب آسانسور شیشه‌ای2

عوامل تأثیرگذار در قیمت آسانسور پانوراما

ازجمله مهم‌ترین و حتی نگران‌کننده‌ترین قسمت هنگام خرید آسانسور برای اهالی صاحبان ساختمان‌ها قیمت آسانسور است. همان‌طورکه مطالعه نمودید آسانسور شیشه‌ای دارای انواع مختلفی است. هرکدام از این آسانسورها با توجه به شرایط و معیارهای سلیقه‌ای شما از مشخصه‌های فنی و ظاهری مختلفی برخوردارند. ازاین‌رو نمی‌توان قیمت ثابتی را برای آسانسورهای شیشه‌ای در نظر گرفت. ازجمله مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت آسانسور شیشه‌ای عبارتند از:

  • ابعاد آسانسور

  • نوع آسانسور

  • جنس مواد و متریال به‌کاررفته

  • ارتفاع ساختمان

  • مدل آسانسور شیشه‌ای و غیره

عوامل تأثیرگذار در قیمت آسانسور پانوراما
مجری نصب آسانسور شیشه‌ای

مجری نصب آسانسور شیشه‌ای

آسانسور شیشه‌ای امروزه یکی از آسانسورهای مدرن و شیک محسوب می‌شود. طراحی تا اجرای این آسانسورها نیازمند مهارت، تخصص و تجربه بسیار زیادی در این زمینه است. به‌همین دلیل نصب آسانسور پانوراما نیازمند افراد مخصص است و کار هر فردی نیست.

اگر به‌دنبال افرادی کاملاً باتجربه در زمینه نصب آسانسور پانوراما هستید بااطمینان می‌توانید روی مجموعه قطب نما حساب باز کنید. مجموعه خدماتی قطب‌نما صفر تا صد طراحی تا اجرای انواع آسانسور شیشه‌ای را به شما ارائه خواهند داد.

قطب نما تجربه‌ای متفاوت در این زمینه برای شما خواهد بود. کارشناسان و نصابان قطب‌نما در تمامی مراحل طراحی، نصب، اجرا، سرویس و نگهداری نیز در کنار شما خواهند بود. شما نیز می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت قطب‌نما از تمامی خدمات و نمونه کارهای موفق این مجموعه دیدن فرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)
باز کردن چت
سلام
در اسرع وقت به پیام شما پاسخ خواهیم داد.
ممنون بابت صبر و شکیبایی شما دوست عزیز.
Call Now Button